![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdje zitten posten in deze draad. Maar ik voel me beperkt door het onderwerp, namelijk dat het oude muziek moet zijn.
Nu zit ik in de werkweek meestal dagelijks - weze het in de wagen of op het werk - met een half oor naar Radio 1 te luisteren en dan krijg je af en toe iets te horen dat je aandacht opwekt en waarover je meer wil weten. Dus het doel van dit draadje is om die nummers te posten die je recent ergens oppikte en beschouwt als voor jou een ontdekking. Je hoeft niet te houden van het hele repertoire van het bandje, maar enkel het nummer dat jou deed opkijken van je werk of je boek of wat dan ook. Dat gevoel van "als ze na dit nummer niet zeggen wie het was en wat de titel is van dat liedje dan trek ik gewapend naar de VRT toren". Amy winehouse (what's in a name) heb ik vrij vroeg leren kennen via radio 1, maar die moet ik waarschijnlijk niet meer voorstellen. Net als een pareltje genaamd Regina Spektor (voor haar moet ik nog eens een draadje starten over welke stemmetjes je bloedgeil maken). (min of meer) recente ontdekkingen: Gotan Project - Differente Captain - Glorious Doel van deze draad is allerminst te komen zeggen dat je gecharmeerd bent van de nieuwste van Madonna of Spears en dergelijke... dat krijgen we al genoeg door onze strot geramd. Liever de minder bekende pareltjes. Wie weet leren we wat van elkaar. Het draadje mag ook worden uitgebreid naar oude nummers die je toen ooit hebt gemist maar nu plots op de radio hoort en waar je koortsachtig op zoek gaat om het nog eens te horen of het te kopen. In die categorie zit voor mij tegenwoordig ook deze: Hazel O'Connor - Will you Die heb ik recent opgepikt tijdens de ochtendfile via de radio hoewel het van 1981 is. Prachtig nummertje. En het maakt me ook triest dat je als vrouw met die look en zonder naakt te lopen, geen contract meer krijgt bij een platenmaatschappij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, te gek, Jazeker. Radio 1 dat zijn pas ontdekkingen
![]() Vandaag ontdekte ik dit op Radio 1. Behalve natuurlijk Joss Stone ![]() http://www.youtube.com/watch?v=OVmqG5SkXHs |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trust met het prachtige nummer "Anders"
![]() ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 9 december 2007 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Jazeker! Regina Spector is inderdaad echt mooie ontroerende muziek, en nog een mooie meid ook. Met tragisch verhaal, hoe ze als negenjarige moest wegtrekken uit Rusland omdat het daar zo erg geworden was voor haar en haar familie omdat ze joden zijn.
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 9 december 2007 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() On topic, ontdekking van de laatste weken: Beirut met het prachtnummer Nantes. Veel gedraaid op Studio Brussel dezer dagen
hier dat nummer: http://www.stubru.be/node/38187
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 9 december 2007 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ja, te gek wijf. Klasse, en zingt mooi. (Wegtrekken uit Rusland om naar de USA te gaan en het te maken, dat zou ik ook wel gedaan willen hebben. Misschien kom ik ooit weg uit Europa eindelijk. Het begint hier nl te meuren.)
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 9 december 2007 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Stevie Ray Vaughan & Double Trouble - Texas Flood
Prachtig blues nummer http://www.youtube.com/watch?v=tWLw7nozO_U |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() waar ik ongeveer nix aan vind dat is die vent hoe heet ie zijn zus doet ook wat in de muziek - nou ja zeg nu ben ik de naam kwijt met dat gekweel "i'm so tired of America"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Rufus Wainwright ofzo.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar Neil Young kan ik ook maar 15 minuten luisteren. Ook zo'n zeikstem.
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() dj eXeCute!!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Dez mona.
Zalig op cd maar nog indrukwekkender zijn hun optredens... en het is muziek van eigen Belgische bodem. www.dezmona.com Citaat:
klassemuzikanten, en een ongelooflijk bevreemdende sfeer... ![]()
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 9 december 2007 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() TOTALLY TE GEK. Dank dat je me eraan herinnert. Ik heb hun cd maar luister zeer zelden. Was totaal high na een concert van hun, zo goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() The Living End Australische rockabilly/punkrock. Wereldberoemd Down Under, hier wil het helaas nog niet zo vlotten...
http://www.youtube.com/results?searc...&search=Search
![]() |
#17 |
|
![]() Onlangs hoorde ik op Radio 2 een nummer getiteld: Through the morning, through the night. Het raakte me door zijn ingetogen schoonheid. Het bleek te worden gezorgen door, hou je vast, Robert Plant en Alison Krauss. Nu kennen we Plant nog als zanger van Led Zeppelin maar dit is toch heel iets anders. Het heeft een sterke country sfeer, daar moet je natuurlijk wel van houden maar áls je ervan houdt is het een pareltje. Ik heb de Cd gevraagd aan Sinterklaas én gekregen.
En dan John Fogerty: Gunslinger is zijn nieuwste single. Als je de begintonen hoort wil je eigenlijk meteen 'Who'll stop the rain' gaan meezingen. Ik heb de Cd aangeschaft. Heerlijk! het begint al met Don't you wish it was true'. De hele CD brengt je meteen in een goed humeur, dertig jaar terug en tot het besef dat CCR eigenlijk een behoorlijk onderschatte band is. Heb Creedence Gold ook maar meteen weer opgezet. Eigenlijk is het nostalgie maar wat is daar op tegen? Het is gewoon een lekkere ongecompliceerde plaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn laatste grote 'ontdekking' is The National.
Nu worden ze ondertussen overal de hemel in geprezen en dat verdienen ze ook. The National --- Mistaken for Strangers The National --- Slow show The National --- Fake Empire (Letterman show)
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Beirut is hier al vermeld... Heerlijke plaat!
Mijn favoriete plaat van het moment: "What's going on" van The Van Jets |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 10 december 2007 om 15:56. |
|
![]() |