Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Slikt u medicatie tijdens examens?
Ja 4 16,67%
Neen 20 83,33%
Anders 1 4,17%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2007, 23:00   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Slikt u ook medicatie tijdens examens? Tachtig procent is m.i. wel héél veel...
Ik heb ook twijfels bij die cijfers want 80 procent lijkt me enorm veel. Ik vraag me af in welke mate de vraagstelling nogal open was. Als je me vraagt of ik tijdens examens ooit wat extra vitamientjes nam die je vrij kan verkrijgen in een apotheek, dan is het antwoord "ja" omdat ik doorgaans minder ging eten tijdens examenperiodes. Maar ik versta onder medicatie hier eerder de zogenaamde geheugenpillen of oppeppende pillen e.d. die sommige studenten gebruiken om het nachtje door te doen.

Enne, je mag me niet erg leuk vinden, maar laat me toe je een compliment te geven: je bent een van de betere forummembers wanneer het aankomt op avatars

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 23:00   #22
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
²

Wel nooit Captagon geprobeerd.
ik ben het niet van plan te proberen, pillen waarvan je dan een week ko bent kunnen toch nt gezond zijn, en een mens mag al blij zijn geen pillen te moeten slikken.

ik sta afkerig tegenover zulke oppeppers, geef mij mr het min of meet natuurlijke spul waaronder druivensuiker en sloten ice-tea en cola.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 23:00   #23
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

het gebruik van pepmiddelen en concentratieverbeterende middelen tijdens de examens zou onder de dopingwet moeten vallen.
het is tenslotte valsspelen en niks meer dan dat.
ik pleit voor gerichte plascontroles na examens.
wie positief test wordt gediskwalificeerd.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 23:00   #24
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Gestudeerd voor postbeambte of zo?

Voor mij was dat een stress-periode tot en met... nooit genoeg tijd, hoewel ik in het jaar probeerde bij te blijven. De kilo's vlogen eraf bij mij in de examens. En beginnen met anderhalve liter koffie om daarna in de literfles cola te vliegen . Ik wou eigenlijk na mijn afstuderen er nog wat studies bijdoen, maar net omwille van die examenstress ben ik maar naar een job gaan zoeken. Het studentenleven was leuk, maar die examens waren er teveel aan.

En dan na een nachtje van 2 uur slapen met de ford fiesta van mijn moeder in de ochtendspits van Merchtem naar Gent rijden (60 km) voor het laatste examen. Onverantwoord eigenlijk.

Maar goed, nooit medicatie gebruikt toen, buiten excessieve hoeveelheden koffie en cola. Wel soms vitamines, maar dan het gewone brave spul... die supplementjes die je gewoon in de apotheek kan krijgen.
Klinkt als een gewone werkweek voor mij, maar dan zonder stress en apothekers, en die cola en koffie vervangen door iets anders ...en een eigen autootje
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 23:01   #25
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Heel veel aspirini, 's morgens koffie en ice tea en heel soms een pilletje om te kunnen slapen.

Ik heb het volste begrip voor mensen die dit doen. Examens zijn hard, je moet de hele tijd blijven voortdoen, je weet soms niet of het nog zin heeft, en soms na een rotslecht examen ben je doodmoe en moet je alweer aan het volgende beginnen.
verstand op nul zetten en doorvlammen, je kan er niks meer aan veranderen. blijven doorvlammen is het beste, al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, idd.

Oud 10 december 2007, 23:05   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
ik ben het niet van plan te proberen, pillen waarvan je dan een week ko bent kunnen toch nt gezond zijn, en een mens mag al blij zijn geen pillen te moeten slikken.

ik sta afkerig tegenover zulke oppeppers, geef mij mr het min of meet natuurlijke spul waaronder druivensuiker en sloten ice-tea en cola.
Druivensuiker kan je wat natuurlijk noemen. Ice-Tea en Cola niet zozeer (hoewel ik er ook sloten van heb gezopen toen), maar goed. Ik begrijp dat je het niet hebt op de op studenten gerichte pillen met soms wel twijfelachtige bijwerkingen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 december 2007, 23:05   #27
Tavek
Banneling

Standaard

Examenperiodes waren best rustige periodes. Ik heb nooit stress gehad voor een examen, noch heb ik ooit iets moeten gebruiken. Om een of andere vreemde reden lukte het altijd, zelfs al had ik het idee dat ik niet voldoende geleerd had. Resultaat: ik heb nog nooit een verkorte zomer gehad, en bij ons kenden ze het woord delibereren niet

De truuk was natuurlijk door het jaar uw zaak bij te houden. Ik snap niet hoe weldenkende mensen zich kunnen inbeelden dat ze een vak aangaande 800 paginas toegepaste wiskunde (aerodynamica) plus een shitload aan oefenenproblemen (150 paginas opgelost) kunnen leren op 6 dagen....Ik maakte gewoon iedere week een deel van die oefeneningen und voila, ik was 1 van de 30 die het vak hebben gehaald (op de 500).

Thats the way to pass your higher education....ge moet er niet slim voor zijn, gewoon goed plannen en wat doorzettingsvermogen tonen (lees: niet gaan zuipen iedere avond). Misschien speelde het feit dat ik een groot deel zelf moest betalen wel mee...uitstel koste me geld, en veel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 23:05   #28
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
het gebruik van pepmiddelen en concentratieverbeterende middelen tijdens de examens zou onder de dopingwet moeten vallen.
ik heb mijn twijfels over de doeltreffendheid van die pillen, verbeteren deze effectief de prestaties of lijkt dit enkel zo ?

ze zouden dit moeten onderzoeken.

indien idd bewezen kan worden dat de resultaten verbeteren moet dit idd gecontroleerd worden.

Oud 10 december 2007, 23:07   #29
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Ik ken iemand die tijdens de examens zo nerveus werd dat ze daarom een voorschrift voor kalmeermiddelen ging halen bij haar dokter. Maar na een paar dagen begon ze alles (inclusief zichzelf) te verwaarlozen en stopte ze bijna met studeren omdat het haar allemaal niet meer kon schelen. Uiteindelijk is ze na een week al gestopt met het nemen van die medicatie.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 23:07   #30
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De truuk was natuurlijk door het jaar uw zaak bij te houden. Ik snap niet hoe weldenkende mensen zich kunnen inbeelden dat ze een vak aangaande 800 paginas toegepaste wiskunde (aerodynamica) plus een shitload aan oefenenproblemen (150 paginas opgelost) kunnen leren op 6 dagen....Ik maakte gewoon iedere week een deel van die oefeneningen und voila, ik was 1 van de 30 die het vak hebben gehaald (op de 500).

Thats the way to pass your higher education....ge moet er niet slim voor zijn, gewoon goed plannen en wat doorzettingsvermogen tonen (lees: niet gaan zuipen iedere avond). Misschien speelde het feit dat ik een groot deel zelf moest betalen wel mee...uitstel koste me geld, en veel.
idd, in theorie is dit idd zo, praktijk leidt meestal tot iets anders ( al komt bij mij het zuipen er nt bij te pas )

Oud 10 december 2007, 23:08   #31
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enne, je mag me niet erg leuk vinden, maar laat me toe je een compliment te geven: je bent een van de betere forummembers wanneer het aankomt op avatars
K. Thx.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 23:09   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Klinkt als een gewone werkweek voor mij, maar dan zonder stress en apothekers, en die cola en koffie vervangen door iets anders ...en een eigen autootje
Ok, je slaapt twee uur omdat je voor de rest aan het zuipen bent. Je hebt geen opwekkende middeltjes als koffie en cola, maar verdovende middelen als bier en bier en nog meer bier. En je doet dat niet om door een examen te raken (het zou niet lukken denk ik ). Ik had in de laatste twee jaren als student ook een eigen autootje (een fiesta weer maar van een recenter jaar... zalig bakje) en ik heb er een diploma mee gehaald.

Ik wil niet vervelend doen hoor, maar waar ergens lijkt dat op jouw werkweek?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 10 december 2007 om 23:10.
Oud 10 december 2007, 23:11   #33
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik ken iemand die tijdens de examens zo nerveus werd dat ze daarom een voorschrift voor kalmeermiddelen ging halen bij haar dokter. Maar na een paar dagen begon ze alles (inclusief zichzelf) te verwaarlozen en stopte ze bijna met studeren omdat het haar allemaal niet meer kon schelen. Uiteindelijk is ze na een week al gestopt met het nemen van die medicatie.
nervositeit moet je overwinnen door jezelf voor te houden dat je alles gedaan hebt wat je kon ( ook al is dit mss nt zo )

prent je dat gewoon in, stamp desnoods en maak je zelf een flagrante leugen wijs, indien dit idd een leugen is natuurlijk.
mr het helpt. ik heb dat geleerd door te buizen vr vakken die ik leerde en waar ik zelfs bijles voor volgde mr toch op buisde. dan leer je vr een stuk je m'en fou te zeggen en het niet té serieus te nemen.

je leert, doet wat je kan en de rest ........... chance hebben.

ik kan voorlopig nog mr enkel over secundair spreken, mr ik denk dat dat mss ook wel opgaat vr hogere studies ( de ervaring zal het binnen een drie-tal weken uitwijzen )

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 10 december 2007 om 23:15.
Oud 10 december 2007, 23:13   #34
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, je slaapt twee uur omdat je voor de rest aan het zuipen bent. Je hebt geen opwekkende middeltjes als koffie en cola, maar verdovende middelen als bier en bier en nog meer bier. En je doet dat niet om door een examen te raken (het zou niet lukken denk ik ). Ik had in de laatste twee jaren als student ook een eigen autootje (een fiesta weer maar van een recenter jaar... zalig bakje) en ik heb er een diploma mee gehaald.

Ik wil niet vervelend doen hoor, maar waar ergens lijkt dat op jouw werkweek?
Euhm... ik vrees dat de gelijkenissen ophouden na het 5de woord Maar hey, het neemt niet weg dat ik ook zalige tijden heb gekend Alleen neem ik meer risico's mee door diplomaloos door het leven te gaan
Oud 10 december 2007, 23:14   #35
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Euhm... ik vrees dat de gelijkenissen ophouden na het 5de woord Maar hey, het neemt niet weg dat ik ook zalige tijden heb gekend Alleen neem ik meer risico's mee door diplomaloos door het leven te gaan
dat verklaart veel.
nu ja, je hebt nu eenmaal avontuurlijke mensen e.

Oud 10 december 2007, 23:15   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Vraag is of we dit weer serieus moeten nemen, he? Je gemiddelde examenperiode duurt al snel een maand. Studenten die gaan slikken moeten na hun twee nachtjes doorblokken de prijs betalen. Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij haalt het niets uit. Je kan in een prestatie-periode misschien wel twee dagen en nachten doorwerken, maar daarna betaal je de prijs en kan je fluiten naar de rest van je examens. Er is gewoon geen wondermiddel dat een student een maand lang kan laten werken. Dat is waanzin.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 december 2007, 23:17   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Boh, niet zeveren. Na tien jaar is je diploma niks meer waard. Neem dat maar van mij aan

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 december 2007, 23:18   #38
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Examenperiodes waren best rustige periodes. Ik heb nooit stress gehad voor een examen, noch heb ik ooit iets moeten gebruiken. Om een of andere vreemde reden lukte het altijd, zelfs al had ik het idee dat ik niet voldoende geleerd had. Resultaat: ik heb nog nooit een verkorte zomer gehad, en bij ons kenden ze het woord delibereren niet

In een ver verleden overwoog ik dat , maar uiteindelijk hebben de Jordanvormen, galoisvelden, modulen en idealen het toch gehaald.
Oud 10 december 2007, 23:18   #39
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Vraag is of we dit weer serieus moeten nemen, he? Je gemiddelde examenperiode duurt al snel een maand. Studenten die gaan slikken moeten na hun twee nachtjes doorblokken de prijs betalen. Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij haalt het niets uit. Je kan in een prestatie-periode misschien wel twee dagen en nachten doorwerken, maar daarna betaal je de prijs en kan je fluiten naar de rest van je examens. Er is gewoon geen wondermiddel dat een student een maand lang kan laten werken. Dat is waanzin.
denk ik ook, je hersenen hebben slaap nodig.

ik denk dat zoveel mogelijk je ritme blijven volgen en vooral voldoende slaap nemen het beste is., en leer je daardoor stukken nt, wel, lees ze dan eens. begin de volgende keer dan wat vroeger.

jezelf tot het uiterste persen heeft geen enkele zin, ik sliep overigens altijd 1 dag uit (elke week dus ), hoeveel ik ook moest studeren, anders springt je kop op den duur ( enfin, de mijne toch )

zo ging het in het secundair toch.

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 10 december 2007 om 23:20.
Oud 10 december 2007, 23:20   #40
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
dat verklaart veel.
nu ja, je hebt nu eenmaal avontuurlijke mensen e.

Zolang alles maar goedkomt...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be