Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2007, 22:46   #581
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Heb jij een beter idee? Tienbaans snelwegen misschien?
Op wat verkeersknooppunten na, valt die problematiek in Nederland best wel mee. En ja, ik vind dat de snelwegen verbreid moeten worden, en dat het criminele ontmoedigingsbeleid maar eens moet ophouden. Bijna niemand kan meer een mooie auto betalen! Het zijn allemaal van die claustrofobische �*-la-Peugeot 206 autotjes die nu de weg berijden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 22:47   #582
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Toevallig weet ik van familieleden die betrokken zijn bij de gelegaliseerde illegalen, dat het wel politieke vluchtelingen zijn, die enorm trauma hebben opgelopen (zitten hier soms meer dan 10 jaar) en niet meer terug zouden kunnen zonder in de grootste ellende te vervallen: en dat is grotendeels onze eigen schuld. We kunnen niet die mensen het slachtoffer laten worden van ons eigen (voorheen) rammelende systeem.
Het overgrote deel zijn economische vluchtingen die alleen maar naar Europa komen, omdat het bij ons beter is. Overigens ging het mij er meer om dat er nu weer 26000 illegalen legaal zijngemaakt, terwijl dat voor het overgrote deel economische vluchtingen zijn. Nederland is een zeer dichtbevolkt land zijn en er zijn in de grote steden grote problemen met allochtonen die eerst maar eens moeten integreren, voordat er weer 26000 bijkomen.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 22:51   #583
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
A4 doortrekken, A73 wordt nu verlengd tot aan Roermond, gratis openbaar vervoer, betalen voor het aantal gereden km's( een van de weinige maatregels van het kabinet waar ik het mee eens ben), inhaalvoorbod voor vrachtwagens, afschaffen 80 km zones bij minimaal Den haag en Amsterdam, verhoging maximum snelheid naar 130 km voor een betere doorstroming van het verkeer.
Oud 10 december 2007, 22:56   #584
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
A4 doortrekken, A73 wordt nu verlengd tot aan Roermond, gratis openbaar vervoer, betalen voor het aantal gereden km's( een van de weinige maatregels van het kabinet waar ik het mee eens ben), inhaalvoorbod voor vrachtwagens, afschaffen 80 km zones bij minimaal Den haag en Amsterdam, verhoging maximum snelheid naar 130 km voor een betere doorstroming van het verkeer.
Wie gaat dat betalen? Wil je het openbaar vervoer nationaliseren? Lijkt me niet echt liberaal.
Oud 10 december 2007, 22:57   #585
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft men in Nl nu nog eerste klas en tweede klas wagons?
Oud 10 december 2007, 22:58   #586
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Heeft men in Nl nu nog eerste klas en tweede klas wagons?
Vroeger bestond er ook derde klas.
Oud 10 december 2007, 22:59   #587
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De NS is niet geprivatiseerd, maar verzelfstandigd. Nog altijd is 100% van de aandelen in handen van de overheid, en als we minister Bos mogen geloven zal dat voorlopig zo blijven.

Je andere argumenten vind ik ook niet erg veel hout snijden eerlijk gezegd.

Tariefverhogingen moeten worden goedgekeurd door de minister, als enig aandeelhouder, en zijn over het algemeen niet spectaculair. Voor sommige kaarten geldt zelfs dat ze nauwelijks gestegen zijn in prijs: in 1990 kreeg je een Voordeelurenkaart voor 99 gulden (omgerekend 45 euro), enkele maanden geleden kon je een Voordeelurenabonnement kopen voor... 45 euro!

De stiptheid van de NS wordt steeds beter, na een dramatisch dieptepunt vlak na de eeuwwisseling. Zoals Camiel Eurlings onlangs zei: we hebben het drukstbereden spoorwegnet ter wereld en toch een van de hoogste stiptheden van Europa. Rekening houdend met de zwakke infrastructuur van ProRail (achterstallig onderhoud, capaciteitsgebrek) en het nog altijd groeiende aantal treinbewegingen, is dat met recht een topprestatie, hoewel de NS zelf ooit beloofde het nòg beter te doen.

De kwaliteit van de treinen is inderdaad wel lange tijd een probleem geweest, maar verbetert voortdurend. De vernieuwde Koploper-intercity's worden momenteel in gebruik genomen, de nieuwe generatie stoptreinen (Sprinter Lighttrain) die de Standaard Stoptrein (Materieel '64) moeten aflossen, volgen de komende jaren.

Ook op alle nevenlijnen rijden private maatschappijen (binnenkort) met splinternieuwe treinen en een hogere frequentie. En dat loont, want overal wordt een reizigersgroei gemeten die soms ver boven verwachting ligt. Hier in het noorden is Arriva volledig verrast met een reizigerstoename van 20 tot 40%! Gevolg is dat de treinen overvol zijn en er nu extra bussen worden ingezet om alle reizigers in de spits te kunnen vervoeren. Lijntjes die de NS in de jaren 90 van de hand deed omdat ze zogenaamd onrendabel en hopeloos verloren waren, blijken nu ineens bijzonder levensvatbaar. Zie ook het Trouw-artikel "Boemel blijkt levensvatbaar: Regiospoor doet het goed."
Zoals jij het verwoordt ben ik het met je eens.
Oud 10 december 2007, 22:59   #588
kaap
Burger

Standaard

Citaat:
Bovendien kost het handen vol met geld, zo'n leger met van school getrapte schoffies.
Iets meer respect voor onze militairen, die onder vrij zware omstandigheden, met gevaar voor leven en gezondheid vrij ondankbaar werk moeten, zou zeker op zijn plaats zijn. Met de missie hoef je het niet eens te zijn, maar ik vind het redelijk ongepast om onze soldaten die door de Nederlandse regering gestuurd zijn hier zo neer te zetten.
kaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 23:01   #589
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hoeft maar naar mijn profiel te kijken om te zien dat we daar dan toch van mening verschillen
En waarom, als ik vragen mag ?
Oud 10 december 2007, 23:03   #590
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaap Bekijk bericht
Iets meer respect voor onze militairen, die onder vrij zware omstandigheden, met gevaar voor leven en gezondheid vrij ondankbaar werk moeten, zou zeker op zijn plaats zijn. Met de missie hoef je het niet eens te zijn, maar ik vind het redelijk ongepast om onze soldaten die door de Nederlandse regering gestuurd zijn hier zo neer te zetten.
Ik ben toevallig een groepje ''soldaten in opleiding'' tegengekomen bij de sportschool waar mijn school op gecontracteerd is, en ik moest vaststellen dat het asocialen waren van het ergste kaliber: Ik werd praktisch gedwongen de tijd te vertellen met na afloop een snauw, werd zonder reden van een en al uitgescholden, en werd vervolgens nagekakeld als een lid van de Koninklijke familie, omdat ik toevallig wel de Nederlandse taal goed meester was.
Oud 10 december 2007, 23:06   #591
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bovendien worden zij betaald door het ministerie van Defensie, NIET het ministerie van Oorlog. Onvoorstelbaar hoe misleidend die naam is, zeker omdat er geen directe aanleiding is die landen binnen te vallen, of om ze ''weder op te bouwen'', om maar eens een PvdA-eufemisme te gebruiken.
Oud 10 december 2007, 23:08   #592
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie gaat dat betalen? Wil je het openbaar vervoer nationaliseren? Lijkt me niet echt liberaal.
Hoe wil je anders mensen stimuleren het OV te gebruiken? Ik denk dat iedereen een oplossing van het fileprobleem in Nederland wil om economische groei te behouden door een goede infrastructuur en ik acht het daarbij nodig het maximale uit ons OV te halen als (deel)oplossing. Ik wil geld besparen door te snijden in de overheid: het verkleinen van het aantal provincies naar 6 a 7 en het aantal gemeentes ook te verkleinen.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 10 december 2007 om 23:11.
Oud 10 december 2007, 23:12   #593
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe wil je anders mensen stimuleren het OV te gebruiken?
Uh... niet?
Citaat:
Ik denk dat iedereen een oplossing van het fileprobleem in Nederland wil
Als je het probleem wil oplossen, moet je dat aanpakken bij de bron, en niet proberen het probleem te verzachten met deeloplossingen.
Citaat:
om economische groei te behouden door een goede infrastructuur en ik acht het daarbij nodig het maximale uit ons OV te halen als (deel)oplossing.
Er wordt al het maximale uit het OV gehaald. Blijkbaar reis jij niet zo vaak met de trein.

Tenzij je wil dat we in Westerborkwagons onze bestemming moeten bereiken.
Oud 10 december 2007, 23:14   #594
kaap
Burger

Standaard

Citaat:
Het overgrote deel zijn economische vluchtingen die alleen maar naar Europa komen, omdat het bij ons beter is.
Gek eigenlijk, dat er mensen zijn die een betere toekomst voor zichzelf en hun kinderen zoeken. Maar goed, wij hebben er natuurlijk ook voor gezorgd dat we niet in de woestijn geboren zijn, dat we aan zee wonen zodat we profiteren van de handel of dat er toevallig geen breuklijn onder ons doorloopt die de zaak van tijd tot tijd een beetje opschudt!

Kijk ik ben ook voor strikte immigratiewetgeving, maar dan wel puur en alleen omdat we wel een leefbare samenleving moeten kunnen hebben en om oorspronkelijk bewoners niet te ontheemden. Buiten dat zie ik geen enkele rede waarom wij meer aanspraak zouden kunnen maken op het stukje aarde waarop wij leven dan een ander.

Citaat:
Overigens ging het mij er meer om dat er nu weer 26000 illegalen legaal zijngemaakt, terwijl dat voor het overgrote deel economische vluchtingen zijn. Nederland is een zeer dichtbevolkt land zijn en er zijn in de grote steden grote problemen met allochtonen die eerst maar eens moeten integreren, voordat er weer 26000 bijkomen.
Er komen er geen bij, die wonen hier al, vaak al jaren lang en de mate van integratie was zover ik weet een van de criteria voor legalisatie. Zoals gezegd ik ben ook voor strikte immigratie vooral voor economische asielzoekers, maar dat gaat dus over nieuwe asielzoekers, niet over de mensen die nu gelegaliseerd zijn.

Citaat:
A4 doortrekken, A73 wordt nu verlengd tot aan Roermond, gratis openbaar vervoer, betalen voor het aantal gereden km's( een van de weinige maatregels van het kabinet waar ik het mee eens ben), inhaalvoorbod voor vrachtwagens,
Grotendeels mee eens.

Citaat:
afschaffen 80 km zones bij minimaal Den haag en Amsterdam, verhoging maximum snelheid naar 130 km voor een betere doorstroming van het verkeer.
Mee eens, wel zuinigere en schonere auto's blijven stimuleren en afschaffen boetes voor zeer kleine snelheidsovertredingen zoals de VVD voorstelt. Overigens heeft de maximum snelheid op een weg een te verwaarlozen invloed op diens capaciteit (denk maar eens na waarom dat zo is).

Laatst gewijzigd door kaap : 10 december 2007 om 23:23.
kaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 23:15   #595
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom, als ik vragen mag ?
Gewoon, ik geloof in de vrijheid (van godsdienst, van seksuele voorkeur, ...) maar tegen drugs moet de bevolking beschermd worden, inclusief de zwaksten (kinderen, armen, gehandicapten)....
Oud 10 december 2007, 23:16   #596
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoon, ik geloof in de vrijheid (van godsdienst, van seksuele voorkeur, ...) maar tegen drugs moet de bevolking beschermd worden, inclusief de zwaksten (kinderen, armen, gehandicapten)....
Dat kun je doen d.m.v. voorlichting, maar met een verbod bescherm je niemand; alleen de criminaliteit.
Oud 10 december 2007, 23:16   #597
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe wil je anders mensen stimuleren het OV te gebruiken?
- Goede aansluiting trein op vervolgvervoer: bus, taxi etc.;
- Gegarandeerde zitplaatsen op lange afstanden;
- Rookcoupé's;
- De Wagon-lits nieuw leven inblazen met lekkere koffie en verse broodjes.
- Maar vooral: Op tijd rijden. Niet ''statistisch'' maar écht.

Kortom, betrouwbaar, klantgericht vervoer.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 23:17   #598
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uh... niet?

Als je het probleem wil oplossen, moet je dat aanpakken bij de bron, en niet proberen het probleem te verzachten met deeloplossingen.

Er wordt al het maximale uit het OV gehaald. Blijkbaar reis jij niet zo vaak met de trein.

Tenzij je wil dat we in Westerborkwagons onze bestemming moeten bereiken.
Ik reis doordeweeks vrijwel dagelijks met de trein en ik ervaar vaak vertragingen. Met het maximale uit het OV halen bedoel ik het aantal mensen dat met de trein reist en niet meer treinen. Alleen meer asfalt is geen goede oplossing van het fileprobleem, het moet grootster aangepakt worden.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 10 december 2007 om 23:20.
Oud 10 december 2007, 23:18   #599
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alsof het openbaar vervoer zelfs zonder deze troetelvoordeeltjes al niet vol genoeg is.
Oud 10 december 2007, 23:19   #600
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof het openbaar vervoer zelfs zonder deze troetelvoordeeltjes al niet vol genoeg is.
Heb je het tegen mij?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be