Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 11 december 2007, 15:26   #101
illegal_alien
Lokaal Raadslid

illegal_alien's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Volgens De Standaard midden vorig jaar spreekt een meerderheid Vlamingen Engels of Frans, terwijl slechts 17 % Walen tweetalig zijn.
Dat kan, maar toch bevestig ik u dat je in Wallonie eerder geholpen zal worden in het nederlands dan in Brussel. En als ze het niet kunnen zal je in Wallonie excuses krijgen en in Brussel een minachtende blik.
Oud 11 december 2007, 15:27   #102
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Waalse jeugd in de jou omringende gemeenten misschien, maar 'de' jeugd in alle geval niet. Toch nog niet midden vorig jaar.
Knuppel, laat die mens zijn leugentjes om bestwil toch.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 11 december 2007, 15:30   #103
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illegal_alien Bekijk bericht
Dat kan, maar toch bevestig ik u dat je in Wallonie eerder geholpen zal worden in het nederlands dan in Brussel. En als ze het niet kunnen zal je in Wallonie excuses krijgen en in Brussel een minachtende blik.
Dat is zeker zo.

Maar zo lang de Walen zich laten domineren door de Brusselse bourgeoisie, en er zelfs nieuwe instellingen mee opzetten (conférence wallo-brux etc.), zal het met hen én met België van kwaad naar erger blijven gaan.

Jullie helpen de facto het kolonialisme in stand houden, en de redenen daarvoor worden van langsom minder belangrijk.

Laat bijvoorbeeld maar eens een paar Waalse parlementsleden voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde pleiten, dat zou een echte verandering zijn en zou de relaties tussen Vlamingen en Walen doen verbeteren.
Kortaf is offline  
Oud 11 december 2007, 15:32   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat strijd ik helemaal niet af. Het klinkt dan ook heel anders dan: 'Ik denk dat de waalse jeugd beter nederlands spreekt dan de vlaamse tegenwoordig het frans nog beheerst'.
Oud 11 december 2007, 15:33   #105
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dat is zeker zo.

Maar zo lang de Walen zich laten domineren door de Brusselse bourgeoisie, en er zelfs nieuwe instellingen mee opzetten (conférence wallo-brux etc.), zal het met hen én met België van kwaad naar erger blijven gaan.

Jullie helpen de facto het kolonialisme in stand houden, en de redenen daarvoor worden van langsom minder belangrijk.

Laat bijvoorbeeld maar eens een paar Waalse parlementsleden voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde pleiten, dat zou een echte verandering zijn en zou de relaties tussen Vlamingen en Walen doen verbeteren.
Idd.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 11 december 2007, 15:35   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke Waalse politicus zie je daarvoor in staat?
Oud 11 december 2007, 16:04   #107
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Alleen in Brussel kun je nauwelijks met Nederlands terecht.
Als Nederlander kun je daar een reprimande krijgen dat je frans moet leren op school.
Het is nog teveel dat ze ja en goede dag zeggen in het nederlands. Zelfs dat kunnen de meeste niet.
Garry is offline  
Oud 11 december 2007, 16:13   #108
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat strijd ik helemaal niet af. Het klinkt dan ook heel anders dan: 'Ik denk dat de waalse jeugd beter nederlands spreekt dan de vlaamse tegenwoordig het frans nog beheerst'.
't Staat U vrij van te denken wat U wil he. Ge woont zeker niet aan de kust. Daar wordt ge er continu mee geconfronteerd. Ik kan je zeggen dat de realiteit heel anders is. Maar inderdaat, er zijn er al wel wat meer die min of meer wat Nederlands kunnen brabbelen. Er is vooruitgang op dat gebied, meer omdat er al wel wat franstaligen zijn die in de rand wonen en die wel begrepen hebben dat hun kinderen Nederlands moeten kunnen en daardoor hun kinderen naar nederlandstalige scholen sturen. Dus, 't zijn niet allemaal dommeriken zoals YL ooit zegde.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 december 2007 om 16:14.
Garry is offline  
Oud 11 december 2007, 16:31   #109
illegal_alien
Lokaal Raadslid

Standaard

Die uitspraak van YL over nederlands en niet willen/kunnen is dan ook serieus uitgebuit door de franstalige pers, ze hebben heel subtiel het woordje "aparrament" vergeten, waarmee YL aangaf dat het eigenlijk een grapje was...

Ach... Voor hardcore Vlaanderen ben ik nu een waal, voor hardcore Wallonie zal ik steeds een vlaming blijven. Het dilemma van een immigrant...
Oud 11 december 2007, 16:46   #110
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die uitspraak van YL over nederlands en niet willen/kunnen is dan ook serieus uitgebuit door de franstalige pers, ze hebben heel subtiel het woordje "aparrament" vergeten, waarmee YL aangaf dat het eigenlijk een grapje was...
OK, Radio Mille Collines was dan misschien niet helemaal exact, het had beter Radio DDR geweest.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 december 2007 om 16:46.
Kortaf is offline  
Oud 11 december 2007, 16:48   #111
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind ik ook. Hij zou beter stoppen met interviews te geven. (Ook niet meer aan de Vlaamse pers)
Oud 11 december 2007, 16:49   #112
illegal_alien
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
OK, Radio Mille Collines was dan misschien niet helemaal exact, het had beter Radio DDR geweest.
De franstalige media tov YL is zoals de Pravda tov de waarheid in USSR tijden. Gemanipuleerd naar eigen goeddunken zodat het in hun kraam past...

Het FDF & VB, dat is meer radio Mille Collines volgens mij
Oud 11 december 2007, 18:04   #113
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Heel simpel ,gewoon Nederlands leren.
Het is toch normaal om de taal van het land te leren en te spreken als je je daar blijvend gaat vestigen.
De Vlamingen die naar Wallonie zijn gegaan hebben toch ook Frans geleerd.
Slim opgemerkt. Dat wordt dikwijls vergeten.
Garry is offline  
Oud 11 december 2007, 18:08   #114
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
in een geglobaliseerde wereld en een eengemaakt europa, waar men als politicus toch verder moet kunnen kijken dan zijn eigen provincie, is iemand als leterme toch niet op zijn plaats als kandidaat premier.

laat u helpen mijnheer leterme, want u kan het niet.
Dat ze die snul maar snel terug naar Ieper afvoeren. Als dorpspolitieker kan hij misschien nog wat betekenen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 11 december 2007, 18:10   #115
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach... Voor hardcore Vlaanderen ben ik nu een waal, voor hardcore Wallonie zal ik steeds een vlaming blijven. Het dilemma van een immigrant...
Wat ben ik toch een achterlijke kwiet he. Ik wist niet dat een volk kleineren grappig was. OK, nu weet ik dat ook weeral. Ik leer dagelijks nog bij.
Garry is offline  
Oud 11 december 2007, 18:15   #116
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat ze die snul maar snel terug naar Ieper afvoeren. Als dorpspolitieker kan hij misschien nog wat betekenen...
Vind ik ook. Jammer dat hij zelf dat nog niet begrepen heeft want als België niet echt voor een land kan doorgaan heeft het ook geen premier nodig en kan hij zich beter profileren als president van Vlaanderen.
Garry is offline  
Oud 11 december 2007, 18:15   #117
illegal_alien
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wat ben ik toch een achterlijke kwiet he. Ik wist niet dat een volk kleineren grappig was. OK, nu weet ik dat ook weeral. Ik leer dagelijks nog bij.
Ach, niet zo een lange tenen. Feit is dat ze hem verkeerd gequote hebben en daarmee de man onrecht hebben aangedaan. Ja hij had het beter niet gezegd, maar ze hebben zijn uitspraak versterkt door een zeer belangrijk woord weg te laten waardoor het veel sterker overkwam dan eigenlijk bedoeld. Daarbij, sinds wanneer zijn de franstaligen in de vlaamsche rand een volk? Hoe heet dat volk dan? De FDF'ers of zo?
Oud 11 december 2007, 18:21   #118
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, niet zo een lange tenen. Feit is dat ze hem verkeerd gequote hebben en daarmee de man onrecht hebben aangedaan. Ja hij had het beter niet gezegd, maar ze hebben zijn uitspraak versterkt door een zeer belangrijk woord weg te laten waardoor het veel sterker overkwam dan eigenlijk bedoeld. Daarbij, sinds wanneer zijn de franstaligen in de vlaamsche rand een volk? Hoe heet dat volk dan? De FDF'ers of zo?
Ne, de bezetter.
Garry is offline  
Oud 11 december 2007, 18:25   #119
illegal_alien
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ne, de bezetter.
Leg eens uit. Want ik bemerk percies veel wrevel bij u... Ik wil het begrijpen
Oud 11 december 2007, 18:51   #120
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg eens uit. Want ik bemerk percies veel wrevel bij u... Ik wil het begrijpen
Misschien kan ik dat het beste uitleggen door een voorbeeld te geven.

Hoe zou een Waal de inwijkelingen noemen die bij hen kwamen wonen maar geen Frans hadden willen leren? Indien ze integendeel de Walen hun taal zouden proberen op te dringen, om vervolgens het ontfranste gebied bij Vlaanderen, Duitsland of Nederland te voegen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be