![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw vroeg me dat ook eens, moeten we hier een wapen in huis hebben? Ik zei daarop, dat moet niet maar wat als we het nodig hebben? Waarop ze zei, ja... maar wat als de politie binnenkomt? Dan krijg ik daar zes maand extra voor, tenslotte ben ik in de Club en wordt er verondersteld dat ik alleen al daarom schuldig ben aan alles wat ze kunen bedenken. Daarom ga ik het niet laten. Laatst gewijzigd door HAMC : 12 december 2007 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
heb hier wel de hardhouten wandelstok van mijn achteroom koloniaal achter de deur staan, en ik bid voor diegene die ooit ongenodigd mijn huis binnenkomt; hij/zij zal het nodig hebben, maar niet meer navertellen. Laatst gewijzigd door Anna List : 12 december 2007 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Zulke boodschappen verspreiden creëert nog meer wantrouwen in een samenleving die daar sowieso al niet erg van vertrouwen overloopt.
Ik ben bang dat 'de oplossing' hier erger is dan de kwaal. Bovendien denk ik dat iedereen die 's nachts alleen geld gaat afhalen uit een automaat in een verlaten stukje wel wat op zijn hoede is?
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Misschien moeten ze de belastingen nog flink wat optrekken.
Dan heeft niemand nog geld om te gaan afhalen, duisternis of niet.
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in t donker en in mjn eigen huis, geef ik die belager toch niet al te veel kans hoor ... Laatst gewijzigd door Anna List : 12 december 2007 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De politie heeft belangrijker werk te doen...niet te geloven....gelieve ons enkel lastig te vallen vanaf X €. Hey, waarom zetten ze die bankautomaten niet ineens in de politiekantoren. Of storen we ze dan te veel in hun o zo belangrijke taken?
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Ook daar zijn oplossingen voor, zo bestaat er een systeem dat in gebouwd wordt in het wapen en dat komt met een ring. Diegene die de ring draagt is de enige die het wapen kan doen werken. Voor iedereen buiten die persoon zit de trekker geblokeert en kan het wapen niet afgevuurd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Uiteraard, de politie heeft wat anders te doen dan misdaad te bestrijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Lollige discussie. Ik vraag me af wat er mis is met wat goed raad van de politie? Hebben we liever slechte raad ofzo?
Is het meeste wat daar staat niet logisch, we weten toch allemaal in welke tijden we leven? Anders ben je toch wat naïef vind ik. Het lijkt me daarom ook niet onlogisch dat juist de politie daarvoor waarschuwt. Op het strand en in 't stad staan ook overal bordjes om je te waarschuwen tegen gauwdieven, moeten die ook weg? Over dat onveilig zijn, dat is een andere discussie, maar tegen goede raad heb ik niks ook al is hij overbodig in mijn geval. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er NIETS aan doen om de "overlast" aan te pakken is echter wel een probleem, maar daar is eerder ons laks beleid en wereldvreemde justitie schuldig aan en niet de politie die geen middelen/mogelijkheden heeft/krijgt.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik moet er niet aan denken om dan wsl als je t nodig hebt te moeten vaststellen dat je t net die avond met je dronken kop vergat ![]() momentje, nog niks doen mr den boef, ik moet mijn kluizeke nog opendoen ... ![]() doe mij mijn 'wandelstok' dan maar ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een bepaalde partij is al jarenlang bezig om een onveiligheidsgevoel in hoofde van de mensen te kweken en dit zoveel mogelijk te voeden. Al evenveel jaren lang wordt vanuit zo wat alle andere partijen het onveiligheidsgevoel afgedaan als complete onzin en enkel bestaande in de verziekte hoofden van goedgelovige mensen die die ene bepaalde 'ondemocratische' partij blindelings achterna hollen. Als de politie dan botweg zelf aangeeft dat iedereen zich in feite met recht en reden onveilig moet voelen om niet als naïeve idioot beschouwd te worden, geeft dit een wel heel erg ongelukkig signaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad een schande dat de politie zo'n advies geeft in België, en ik ben zonder meer voor harde aanpak en repressie van criminelen. "Slechte jeugd" en dergelijke zijn geen reden om oudjes te overvallen, wie het toch doet moet de consequenties dragen van z'n daden. Op dat vlak, en dat vlak alleen, ben ik het eens met het VB. Ik ben zelf al een paar keer overvallen en de laatste keer kan ik U verzekeren dat de dader er slechter vanaf is gekomen dan ikzelf, ik heb mij eens volledig afgereageerd, en heb er geen spijt van. Het is een schande dat de politie niet patrouilleerd in gevaarlijke wijken of er undercover aanwezig is. Foutgeparkeerde auto's opschrijven of wildplassers beboeten daarentegen durven ze WEL en daar hebben ze wel genoeg personeel voor. Het is ook een schande dat iemand die een kleine overval pleegt dikwijls al na enkele maanden terug vrijkomt, en iemand die een portefeuille pikt helemaal niet vervolgd wordt. Laatst gewijzigd door tomm : 12 december 2007 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |