Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2007, 13:00   #41
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ALS de Staat en de Politie met hun 'monopolie op geweld' en wapendracht, mijn veiligheid niet kunnen (of om budgetaire redenen willen) garanderen, DAN is dat monopolie aan herziening toe, dan moet ik nl zelf mijn familie en mezelf kunnen en mogen verdedigen.
Ik zou denken dat dit uw plicht is ofdat dit nu mag van de staat of niet.

Mijn vrouw vroeg me dat ook eens, moeten we hier een wapen in huis hebben? Ik zei daarop, dat moet niet maar wat als we het nodig hebben?

Waarop ze zei, ja... maar wat als de politie binnenkomt?

Dan krijg ik daar zes maand extra voor, tenslotte ben ik in de Club en wordt er verondersteld dat ik alleen al daarom schuldig ben aan alles wat ze kunen bedenken.

Daarom ga ik het niet laten.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 12 december 2007 om 13:01.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 13:06   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik zou denken dat dit uw plicht is ofdat dit nu mag van de staat of niet.

Mijn vrouw vroeg me dat ook eens, moeten we hier een wapen in huis hebben? Ik zei daarop, dat moet niet maar wat als we het nodig hebben?

Waarop ze zei, ja... maar wat als de politie binnenkomt?

Dan krijg ik daar zes maand extra voor, tenslotte ben ik in de Club en wordt er verondersteld dat ik alleen al daarom schuldig ben aan alles wat ze kunen bedenken.

Daarom ga ik het niet laten.
ik ben een vurig pleitbezorger voor vrij wapenbezit (en voor sommige mensen zelfs vrije wapendracht (bvb huisdokters)) ... maar zou het voor geen geld in huis willen hebben, ik acht het risico op een wapenongeval met één van mijn kinderen groter dan het risico op inbraak/homejacking etc geweld waarbij ik een wapen zou nodig hebben dus ...

heb hier wel de hardhouten wandelstok van mijn achteroom koloniaal achter de deur staan, en ik bid voor diegene die ooit ongenodigd mijn huis binnenkomt; hij/zij zal het nodig hebben, maar niet meer navertellen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 december 2007 om 13:07.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 13:13   #43
Groentje-18

Standaard

Zulke boodschappen verspreiden creëert nog meer wantrouwen in een samenleving die daar sowieso al niet erg van vertrouwen overloopt.
Ik ben bang dat 'de oplossing' hier erger is dan de kwaal.
Bovendien denk ik dat iedereen die 's nachts alleen geld gaat afhalen uit een automaat in een verlaten stukje wel wat op zijn hoede is?
Oud 12 december 2007, 13:15   #44
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Misschien moeten ze de belastingen nog flink wat optrekken.

Dan heeft niemand nog geld om te gaan afhalen, duisternis of niet.
Oud 12 december 2007, 13:15   #45
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben een vurig pleitbezorger voor vrij wapenbezit (en voor sommige mensen zelfs vrije wapendracht (bvb huisdokters)) ... maar zou het voor geen geld in huis willen hebben, ik acht het risico op een wapenongeval met één van mijn kinderen groter dan het risico op inbraak/homejacking etc geweld waarbij ik een wapen zou nodig hebben dus ...
Hmm..., het risiko voor uw kinderen ligt zuiver bij u alleen, het risiko op bezoekers snachts niet.

Citaat:
heb hier wel de hardhouten wandelstok van mijn achteroom koloniaal achter de deur staan, en ik bid voor diegene die ooit ongenodigd mijn huis binnenkomt; hij/zij zal het nodig hebben, maar niet meer navertellen.
Gaat niet goed genoeg zijn tegen een belager die gewapend is. Maar, uiteindelijk is het uw keuze natuurlijk.

Verschaeve
Oud 12 december 2007, 13:17   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Zulke boodschappen verspreiden creëert nog meer wantrouwen in een samenleving die daar sowieso al niet erg van vertrouwen overloopt.
Bovendien denk ik dat iedereen die 's nachts alleen geld gaat afhalen uit een automaat in een verlaten stukje wel wat op zijn hoede is?
dat is nu het voordeel van een ALS DAN boodschap hé ... de overheid heeft het totaal zelf in de hand
Oud 12 december 2007, 13:19   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmm..., het risiko voor uw kinderen ligt zuiver bij u alleen, het risiko op bezoekers snachts niet.

Gaat niet goed genoeg zijn tegen een belager die gewapend is. Maar, uiteindelijk is het uw keuze natuurlijk.
ik heb bijzonder ondernemende kinderen, ik zie niet in hoe ik een wapen of munitie constant en altijd buiten handbereik zou kunnen houden ... en net d�*t is voor mij een te groot risico om een wapen in huis te halen.

in t donker en in mjn eigen huis, geef ik die belager toch niet al te veel kans hoor ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 december 2007 om 13:20.
Oud 12 december 2007, 13:21   #48
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Heel onnozel. De politie doet z'n best om misdaden en misdrijven te verhinderen maar kan ze natuurlijk niet voor 100% voorkomen. Waarschijnlijk heeft de politie wel wat belangrijker werk te doen dan achter de dieven, die 's avonds uw €50 die u per se op dat tijdstip in de duisternis wou afhalen, te gaan.

Wat een (off-topic) gezever, zeg. Niemand gaat u tegenhouden om toch 's avonds na het invallen van de duisternis uw geld te gaan afhalen. De politie waarschuwt gewoon dat u dan meer kans heeft om bestolen te worden. Dat is alles, ondankbare burger.
Typisch omdraaien van de zaken.

De politie heeft belangrijker werk te doen...niet te geloven....gelieve ons enkel lastig te vallen vanaf X €.

Hey, waarom zetten ze die bankautomaten niet ineens in de politiekantoren. Of storen we ze dan te veel in hun o zo belangrijke taken?
Oud 12 december 2007, 13:24   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
...Waarschijnlijk heeft de politie wel wat belangrijker werk te doen dan achter de dieven, die 's avonds uw €50 die u per se op dat tijdstip in de duisternis wou afhalen, te gaan.
minimum afname 500 € programmeren.
probleem opgelost.
Oud 12 december 2007, 13:29   #50
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb bijzonder ondernemende kinderen, ik zie niet in hoe ik een wapen of munitie constant en altijd buiten handbereik zou kunnen houden ... en net d�*t is voor mij een te groot risico om een wapen in huis te halen.
Ook daar zijn oplossingen voor, zo bestaat er een systeem dat in gebouwd wordt in het wapen en dat komt met een ring. Diegene die de ring draagt is de enige die het wapen kan doen werken. Voor iedereen buiten die persoon zit de trekker geblokeert en kan het wapen niet afgevuurd worden.

Verschaeve
Oud 12 december 2007, 13:30   #51
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh
...Waarschijnlijk heeft de politie wel wat belangrijker werk te doen dan achter de dieven, die 's avonds uw €50 die u per se op dat tijdstip in de duisternis wou afhalen, te gaan
.

Uiteraard, de politie heeft wat anders te doen dan misdaad te bestrijden.

Verschaeve
Oud 12 december 2007, 13:33   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook daar zijn oplossingen voor, zo bestaat er een systeem dat in gebouwd wordt in het wapen en dat komt met een ring. Diegene die de ring draagt is de enige die het wapen kan doen werken. Voor iedereen buiten die persoon zit de trekker geblokeert en kan het wapen niet afgevuurd worden.
ja lap, ge gaat dat zien, bij mij thuis draagt de vrouw de ... ring , ik ga gene moment meer gerust zitten
Oud 12 december 2007, 13:39   #53
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Lollige discussie. Ik vraag me af wat er mis is met wat goed raad van de politie? Hebben we liever slechte raad ofzo?

Is het meeste wat daar staat niet logisch, we weten toch allemaal in welke tijden we leven? Anders ben je toch wat naïef vind ik. Het lijkt me daarom ook niet onlogisch dat juist de politie daarvoor waarschuwt.

Op het strand en in 't stad staan ook overal bordjes om je te waarschuwen tegen gauwdieven, moeten die ook weg?

Over dat onveilig zijn, dat is een andere discussie, maar tegen goede raad heb ik niks ook al is hij overbodig in mijn geval.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 14:01   #54
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Lollige discussie. Ik vraag me af wat er mis is met wat goed raad van de politie? Hebben we liever slechte raad ofzo?

Is het meeste wat daar staat niet logisch, we weten toch allemaal in welke tijden we leven? Anders ben je toch wat naïef vind ik. Het lijkt me daarom ook niet onlogisch dat juist de politie daarvoor waarschuwt.

Op het strand en in 't stad staan ook overal bordjes om je te waarschuwen tegen gauwdieven, moeten die ook weg?

Over dat onveilig zijn, dat is een andere discussie, maar tegen goede raad heb ik niks ook al is hij overbodig in mijn geval.
Er is niets mis met het geven van goeie raad maar die is eveneens zoveel waard al hij kost....
Er NIETS aan doen om de "overlast" aan te pakken is echter wel een probleem, maar daar is eerder ons laks beleid en wereldvreemde justitie schuldig aan en niet de politie die geen middelen/mogelijkheden heeft/krijgt..
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 14:05   #55
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

in t donker en in mjn eigen huis, geef ik die belager toch niet al te veel kans hoor ...
Een huis-kluisje met electronische code heb je al van een paar tiental €.... probleem opgelost. Maar inderdaad met kinderen in huis moet je meer dan voorzichtig zijn. Nu, dat probleem stelt zich bij ons niet, wij hebben geen....(alhoewel mijn vriendin soms zegt dat ik een kind blijf... )
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 14:08   #56
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Een huis-kluisje met electronische code heb je al van een paar tiental €.... probleem opgelost. Maar inderdaad met kinderen in huis moet je meer dan voorzichtig zijn. Nu, dat probleem stelt zich bij ons niet, wij hebben geen....(alhoewel mijn vriendin soms zegt dat ik een kind blijf... )
zie jij jezelf ELKE godsamme ochtend en ELKE avond ook nog eens je kluisje openen, wapenen, kluisje toe doen ???

ik moet er niet aan denken

om dan wsl als je t nodig hebt te moeten vaststellen dat je t net die avond met je dronken kop vergat

momentje, nog niks doen mr den boef, ik moet mijn kluizeke nog opendoen ...

doe mij mijn 'wandelstok' dan maar
Oud 12 december 2007, 14:10   #57
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Typisch omdraaien van de zaken.

De politie heeft belangrijker werk te doen...niet te geloven....gelieve ons enkel lastig te vallen vanaf X €.

Hey, waarom zetten ze die bankautomaten niet ineens in de politiekantoren. Of storen we ze dan te veel in hun o zo belangrijke taken?
Politiekantoren zijn 'snachts toe
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 14:13   #58
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Voila, u haalt hier eigenlijk het problematische aan van deze 'gouden raad van tante politie'.
Een bepaalde partij is al jarenlang bezig om een onveiligheidsgevoel in hoofde van de mensen te kweken en dit zoveel mogelijk te voeden.
Al evenveel jaren lang wordt vanuit zo wat alle andere partijen het onveiligheidsgevoel afgedaan als complete onzin en enkel bestaande in de verziekte hoofden van goedgelovige mensen die die ene bepaalde 'ondemocratische' partij blindelings achterna hollen.
Als de politie dan botweg zelf aangeeft dat iedereen zich in feite met recht en reden onveilig moet voelen om niet als naïeve idioot beschouwd te worden, geeft dit een wel heel erg ongelukkig signaal.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 14:14   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Politiekantoren zijn 'snachts toe
ROFL
Oud 12 december 2007, 14:36   #60
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
En hopelijk weet u dan ook dat SA voor het in handen werd gegeven aan die zogenaamde wereldverbeteraars, progessieve en ander linkse criminelen dat SA één van de landen met de grootste welstand was voor "blank" en "zwart". Criminalitiet op een laag pitje en nu.

Dit alles was voordat linkse bleekscheten zich gingen ontfermen en steun gingen verlenen aan een moorddadige organisatie als het ANC. Nu scoren ze het hoogst wat betreft de criminaliteit, het hoogst aantal Aids besmettingen, de zwarte zitten er in armoede buiten hun boegbeeld mandela en z'n medecriminelen van het ANC. Met deze armoede wordt dan weer de overvloedige criminaliteit verklaard en goedpraat, zoals hier ten lande en op dit forum wordt gedaan door een "zot debiel" wijf. Alles ging anders worden als de zwartjes het maar voor het zeggen kregen in SA volgens de linkse rakkers en kijk, alles is anders geworden . Van een regio met de grootste welvaart naar die met één van de minste en met de laagste criminaliteit naar die met de hoogste. Zou er nu nog iemand durven betwijfelen dat het links gedachtengoed geen stempel drukt op een samenleving?
Communistische landen als Cuba behoren tot de veiligste ter wereld, terwijl hun kapitalistische buren Jamaica en Haiti tot de meest onveilige behoren. In Cuba kun je midden in de nacht geld afhalen in een louche buurt, zonder enig probleem. Wie in Cuba betrapt wordt op een roofoverval (en door de grote sociale controle is die kans vrij groot) mag zich verheugen op een leven lang dwangarbeid en bonensoep. Ook andere communistische landen zijn superveilig. De grote onveiligheid in Zuid-Afrika bestond ook al voor de apartheid en komt voort uit de enorme verschillen tussen rijk en arm, waar het ANC helaas geen einde aan gemaakt heeft. (was waarschijnlijk een van de voorwaarden voor Amerikaanse steun eind jaren '80)

Het is inderdaad een schande dat de politie zo'n advies geeft in België, en ik ben zonder meer voor harde aanpak en repressie van criminelen. "Slechte jeugd" en dergelijke zijn geen reden om oudjes te overvallen, wie het toch doet moet de consequenties dragen van z'n daden.
Op dat vlak, en dat vlak alleen, ben ik het eens met het VB.
Ik ben zelf al een paar keer overvallen en de laatste keer kan ik U verzekeren dat de dader er slechter vanaf is gekomen dan ikzelf, ik heb mij eens volledig afgereageerd, en heb er geen spijt van. Het is een schande dat de politie niet patrouilleerd in gevaarlijke wijken of er undercover aanwezig is. Foutgeparkeerde auto's opschrijven of wildplassers beboeten daarentegen durven ze WEL en daar hebben ze wel genoeg personeel voor.
Het is ook een schande dat iemand die een kleine overval pleegt dikwijls al na enkele maanden terug vrijkomt, en iemand die een portefeuille pikt helemaal niet vervolgd wordt.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 december 2007 om 14:51.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be