Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2007, 09:39   #41
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
nee, ik zei: ik kan niet slapen op mijn werk.
zelfs op politics.be zitten lummelen op kosten van de baas lukt mij niet.
Amateurs onder ons....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 11:41   #42
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loesters Bekijk bericht
Tijdens het slapen op mijn bureaustoel viel daarjuist ineens mijn hoofd naar achter, terwijl er collega's voorbijliepen ...

Een collega heeft me nu aangeraden om dit te kopen, maar vind het iets te opvallend:

Ik deed het steevast op de volgende manier. Werkt perfect, slaapt vrij goed en nooit betrapt!
Het vergt wat voorbereiding maar uw bed moet ge ook opdekken dus hier gaan we;

1)Zet de monitor van uwe pc hoog genoeg. Bij mij stond-ie altijd ooghoogte=tussen bovenste rand en midden monitor. Dat is vrij hoog maar dat went. Voordeel is dat wanneer je wat voorovergebogen zit (hier kom ik later nog op terug(*)) men je van aan de andere kant van je monitor niet ziet zitten.
2)Leg een kaft of een boek op je bureau en sla dat open op een pagina waar de meest onbegrijpelijke uitleg of ingewikkelde tabellen op staan. Enig voorbereidend werk is hier dat je iets moet zoeken waar je normaal ook wel eens mee bezig hoort te zijn. Ik koos altijd kladnotities van een voorganger of zo. 't Moet er in ieder geval moeilijk of ingewikkeld uit zien.
3)Studeer het zinnetje; "Verdorie seg, ik zit dat hier nu al een uur op te studeren en ik kan er kop of staart aan krijgen, wil jij eens kijken?" van buiten want dat is je alibi voor als je toch gewekt zou worden.
4)Zet uw ellebogen op't bureau en laat je hoofd in je handen rusten op zodanige wijze dat je ogen van opzij niet zichtbaar zijn. Hier zijn we bij dat voorovergebogen zitten waar ik het eerder over had.(*)
5)Slaap lekker!

Grote voordeel is dat, als je 'betrapt' wordt, je onmiddellijk die notities onder je belagers neus kan schuiven. Terwijl je op die manier zijn aandacht afleidt kan je snelsnel de prut uit uw ogen wrijven. Wel vooraf checken dat je zeker niet kwijlt in je slaap want dat wil je natuurlijk niet onder de directeur zijn neus schuiven!
Als het kan zet je best ook je handen voorbij de haarlijn want je wil liever niet de rest van de dag met 2 rode handafdrukken op je gezicht rondlopen, geloof me.

Enfin; succes!!

Laatst gewijzigd door BigF : 13 december 2007 om 11:43.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 09:34   #43
loesters
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik deed het steevast op de volgende manier. Werkt perfect, slaapt vrij goed en nooit betrapt!
Het vergt wat voorbereiding maar uw bed moet ge ook opdekken dus hier gaan we;

1)Zet de monitor van uwe pc hoog genoeg. Bij mij stond-ie altijd ooghoogte=tussen bovenste rand en midden monitor. Dat is vrij hoog maar dat went. Voordeel is dat wanneer je wat voorovergebogen zit (hier kom ik later nog op terug(*)) men je van aan de andere kant van je monitor niet ziet zitten.
2)Leg een kaft of een boek op je bureau en sla dat open op een pagina waar de meest onbegrijpelijke uitleg of ingewikkelde tabellen op staan. Enig voorbereidend werk is hier dat je iets moet zoeken waar je normaal ook wel eens mee bezig hoort te zijn. Ik koos altijd kladnotities van een voorganger of zo. 't Moet er in ieder geval moeilijk of ingewikkeld uit zien.
3)Studeer het zinnetje; "Verdorie seg, ik zit dat hier nu al een uur op te studeren en ik kan er kop of staart aan krijgen, wil jij eens kijken?" van buiten want dat is je alibi voor als je toch gewekt zou worden.
4)Zet uw ellebogen op't bureau en laat je hoofd in je handen rusten op zodanige wijze dat je ogen van opzij niet zichtbaar zijn. Hier zijn we bij dat voorovergebogen zitten waar ik het eerder over had.(*)
5)Slaap lekker!

Grote voordeel is dat, als je 'betrapt' wordt, je onmiddellijk die notities onder je belagers neus kan schuiven. Terwijl je op die manier zijn aandacht afleidt kan je snelsnel de prut uit uw ogen wrijven. Wel vooraf checken dat je zeker niet kwijlt in je slaap want dat wil je natuurlijk niet onder de directeur zijn neus schuiven!
Als het kan zet je best ook je handen voorbij de haarlijn want je wil liever niet de rest van de dag met 2 rode handafdrukken op je gezicht rondlopen, geloof me.

Enfin; succes!!

Zo ingewikkeld man, da's voor niets nodig hier. Ik zou hier zelfs op een matras kunnen slapen zonder gestoord de worden. Maar dat vind ik ethisch onverantwoord, in vergelijking met mensen die wél hard moeten werken. Daarom blijf ik gezeten op mijn stoel.

Laatst gewijzigd door loesters : 14 december 2007 om 09:35.
loesters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 09:59   #44
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Jullie zijn blijkbaar geen zelfstandigen...

Ik vraag me af wat je zou schrijven indien dit wel zo zou zijn...
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 10:04   #45
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Jullie zijn blijkbaar geen zelfstandigen...

Ik vraag me af wat je zou schrijven indien dit wel zo zou zijn...
Iets in de zin van: "Ik ben zelfstandige dus ik lig in mijn bed tot ik er zelf uit wil" of zo?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 11:24   #46
loesters
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Iets in de zin van: "Ik ben zelfstandige dus ik lig in mijn bed tot ik er zelf uit wil" of zo?
Als zelfstandige zou ik deze vraag niet stellen, echter hier maakt het helemaal niets uit wat ik doe, werken ipv slapen brengt geen cent extra op, en dan wil ik dat zo comfortabel mogelijk doen.
Oud 14 december 2007, 11:29   #47
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

En dit is dan juist de reden waarom ik als zelfstandige nooit meer een business probeer uit te bouwen waar ik personeel in dienst dien te nemen.
En wees gerust, zo ken ik er velen...

Mocht jij als zelfstandige vele uren kloppen en dan weten dat één van jouw werknemers slaapt zal je wel anders piepen...

Maar ja, een zelfstandige is per definitie een fraudeur en een poenschepper hé dude?
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 11:50   #48
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loesters Bekijk bericht
Zo ingewikkeld man, da's voor niets nodig hier. Ik zou hier zelfs op een matras kunnen slapen zonder gestoord de worden. Maar dat vind ik ethisch onverantwoord, in vergelijking met mensen die wél hard moeten werken. Daarom blijf ik gezeten op mijn stoel.
Dan zit er niks anders op dan ander werk te gaan zoeken.
Iets waar geen hardwerkende collega's zijn...

Succes!!
Oud 14 december 2007, 12:45   #49
loesters
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dan zit er niks anders op dan ander werk te gaan zoeken.
Iets waar geen hardwerkende collega's zijn...

Succes!!
Hier op onze belgische overheidsdienst hardwerkende collega's? Waar dan? Ik wilde maar zeggen, stel dat een collega een foto op het internet plaatst van mij gelegen op een matras, om dan te tonen aan hardwerkende Vlamingen...
Oud 14 december 2007, 13:26   #50
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Zero belastingen betalen
zalig maar spijtig genoeg niet de volledige waarheid: er gebeuren nog altijd inhoudingen voor pensioenfonds e.d.m.
Citaat:
niks doen
het ganse jaar je doodvervelen? of slechts in vlagen?
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 14 december 2007 om 13:26.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be