Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2007, 00:26   #101
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja, door dwang verzeker je jezelf wel, van volgelingen he?
Volgelingen in naam maar niet in geest. Sommigen zullen het nooit snappen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 09:12   #102
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Elio, het fanatisme bij steeds meer moslims is anders wel naar de geest tegenwoordig!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 21:28   #103
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Linciln je bent slimmer dan dit hoop ik!
Je schrijft zelf dat ik mocht ik moslima zijn, geen recht heb op vrije meningsuiting?
Omdat eens een moslim, je dit altijd blijft?
Hoe zit dit dan met vrijheid van religie? Dat houdt toch in dat je me kan bekeren tot een andere overtuiging?
Salafisten Lincoln en dat lijk je ergens toch te weten, volgen de weg van Mohammed,volgens een strikte inerpretatie van de leer. Er zijn er, die geloven in de evolutieleer, en menen dat dus uiteindelijk iedereen moslim zal worden , daartoe horen zij als gelovigen Dawa te doen. Maar er zijn er anderen, die weer menen dat dit moet, door gewoon iedere vorm van wet te verwerpen, zoals de takfiri's He?
Voor hen geldt slechts het woord van Allah, mij best maar dan moet je hier niet zijn denk ik, hier hebben steedsm inder mensen nog zin in het woord van Allah en dit boven de wet plaatsen wordt al helemaal niet gewaardeerd. Jammer dat moslims deze cultuur maar niet begrijpen, mensen zijn hier vrij, om te geloven. te denken, te genieten, Wie eten heeft is nu eenmala minder bang van Gods vertegenwoordiging he? En wie kan lezen gaat zelf op zoek naar waarheden, dus is armoede en ongeletterdheid het wapen binnen een islamitische staat!Dat bereik je het best door de helft van de bevolking het recht te ontzeggn om te werken wanneer ze dit willen, te studeren wat ze willen, onderwijs aan meisjes was onder de taliban verboden he? En werken mag als je man het goed vindt!Islam gebruikt een wapen wat hier overwonnen is, daarom maakt Allah hier weinig kans vrees ik...en al zeker bij vrouwen, gelukkig maar!
Zie beste alice met alle waardering, u bent vrij als een vogel en dat is de hoofdregel !

Maar als je instemt om bv in een vrijmetselarij binnen te stappen dan zal u toch weten dat je instemt met de regels van de "club", hoedanig ook ze begrenzd zijn heeft opzich niets te maken met de vrijheid, maar wel de vrijheid die u gebruikte bij het instemmen om in een club een lid te zijn,.

Opzich "moslim zijn, altijd moslim" heeft geen enkele invloed op uw denkwijze, levenswijze etz, maw god enkel kan u beoordelen en niet de mens ! Hetgeen wat u doet in het geloof is tussen u een degene die in wie u gelooft, no more no less !

En nu zal ik u even verduidelijkheid brengen over hetgeen wat u daar noemt het salafisme ! In mijn andere citaat heb ik laten begrijpen dat het woord "salaaf" opzich niets te maken heeft met het salafisme,.
Dat de salafisten zeggen dat ze het woord van allah volgen en die van de profeet mo7ammed sas, waarom gaan ze dan hun broeders in geloof (de salafisten) als verdwaalden bestempelen ???

Dit is een illusie als de salafisten zeggen dat ze strikt het woord van allah volgen en die van de profeet, hetgeen wat de salafisten doen is zoals de paus, het godswoord vertegenwoordigen en dat kan niemand en het is ook onmogelijk,. Dat ze zeggen dat ze de souna 100% volgen is dan weer onmogelijk omdat er ahadith verwaarloosd zijn in de loop van de geschiedenis en niemand kan exact beperkingen leggen wat de profeet mo7ammed sas juist gedaan heeft, wel in grote lijnen is er een consensus in de vier sunnitische rechtscholen over de sunna,. Maw, de sunna is enkel bereikbaar indirect uit de rechtscholen (taqlied) en wat de salafisten doen is zelf bid3a (innovatie),.
Wat ik met 99% met zekerheid kan aanhalen is dat de salafisten een éénzijdige vorm van filosofie volgen ivm de religie, en dat is de vizie en de "madhab" (methode) van ibn taimya als de gids en rechtwijzer van de islaam aannemen,. (niet dat ibn taimiya een slechterik is)

En als je met de salafisten in discussie gaat dan zullen ze dit in alle hoeken en kanten ontkennen !!!

en inderdaad, ik ga niet ontkennen dat er bij de moslim gemeenschap veel werk aan de winkel ligt, en dat de weg nog zeer lang voor ligt,.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 29 november 2007 om 21:35.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 21:31   #104
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Iedereen doet wel eens stommiteiten in zijn leven. Zoals bv. een slechte partnerkeuze. Zoals een scheiding te verkiezen valt boven een miserabel huwelijk, moeten personen de vrijheid krijgen om hun keuze van religie in vraag te kunnen stellen. De meeste religies gaan er trouwens van uit dat je in de religie wordt geboren. Je wordt dus als een volgeling beschouwd terwijl je nog "in de maak bent".

Ouders moeten natuurlijk de vrijheid krijgen om hun kinderen op te voeden naar hun inzichten. Eens je de volwassenheid hebt bereikt vind ik ook dat je het recht hebt om te handelen naar eigen goeddunken. De keuze van je religie (of geen religie) hoort daar zeker bij. Ik denk trouwens dat een religie ook beter gebaat is met volgelingen die een bewuste, gemotiveerde keuze hebben gemaakt. Anders krijg je toch maar hypocrisie en gaat men zich in allerlei bochten wringen om een en ander maar goed te praten. Een zielige vertoning eigenlijk.

Het is maar de vraag wat je zelf het belangrijkste vindt. Kwantiteit of kwaliteit? Gaat het om het aantal zieltjes of om de intensiteit waarmee de religie wordt beleefd?
Idd, ik kan mij hier goed invinden,.
Oud 30 november 2007, 00:08   #105
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lincoln, we geraken er nog, straks zijn we het over veel punten eens!
Maar de salafisten waarmee ik aan tafel zat delen jou mening niet, zij zien zichzelf als degenen die de enige en ware weg volgen, daartoe moedigen ze ook graag andere broeders en zusters aan en niet steeds zonder morele dwang!Wie denk je zat achter die toestanden aan de Borgerhoutse Roma?? JUust ja...
Oud 30 november 2007, 20:56   #106
Lincoln

Standaard

Citaat:
Lincoln, we geraken er nog, straks zijn we het over veel punten eens!
Maar de salafisten waarmee ik aan tafel zat delen jou mening niet, zij zien zichzelf als degenen die de enige en ware weg volgen, daartoe moedigen ze ook graag andere broeders en zusters aan en niet steeds zonder morele dwang!Wie denk je zat achter die toestanden aan de Borgerhoutse Roma?? JUust ja...
Idd, dat is hetgeen wat je enkel zult horen, en dat is ook de reden waarom er nu in marokko een strikte norm (madhab imaam malik, en de soufi-methode van imaam al jounaid en ook in geloofsfilosofie (theologie) van ibn al ash3ari) is opgelegd in zowel moskeeen als voor "imaam-opleiding" ! Ook omwille van sommige toestanden die geleid hebben tot lokaal conflicten tegen gemeenschaps groepen zowel binnen de colleges als in de moskeeen.
Ik denk ook dat er een samenwerking omtrent dit problematiek bestaat tussen de belgische regering alsook met de marokkaanse regering, om ook een gelijkaardige model in te zetten in alle moskeeen en ook voor imaam opleiding hier in belgie,.

Alleen vrees ik ervoor dat er de scheiding van kerk een staat geschonden zal worden en wat minder vrijheid zal bestaan voor binnen de religie, en dat de invloed van de regering binnen de moskeeen groot zal worden,. En in feiten zet men de wolf erbuiten en in de plaats van nog een bozere wolf die nog erger is binnen sluipen,.

Maar als men dit kan controleren en een evenwicht kan creeeren tussen de regering en de moskeeen dan denk ik dat het beter zal zijn in de plaats ervan evoor onze vrijheden te bekostigen !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 30 november 2007 om 21:01.
Oud 1 december 2007, 00:28   #107
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat niet om scheiding tussen kerk en staat, wel over indoctrinatie met conflictmodel binnen deze samenleving. Aangezien deze visie zoals salafisten die zien op islam democratie uitsluit omdat scheiding van kerk en staat binnen strikte islam verboden is, gaat het om groepen die het kalifaat voor ogen hebben conform de opdracht, islam uitbreiden over de hele wereld.
Dit is binnen de moslimsubculturen de snelst groeiende en best georganiseerd strekking, de staat mag zich volgns mij wel bemoeien met organisaties die de pijlers van de samenleving welbewust hopen te vernietigen.Of dit uit naam van Allah gebeurt zou juist tot debat moeten aanzetten onder moslims, nergens wat van gezien! Salafisten krijgen evenals wahabieten vrij spel, de meeste welzijnswerkers weten niet eens wat groete stromingen zijn onder moslims, niet bij Turken en niet bij Marokkanen, de invloed binnen de samenleving van deze groepen wordt nergens onderzocht en al evenmin haalt iemand hen uit de anonimiteit, nochtans een probaat middel om hun gedachtegoed bekend te maken onder niet moslims. De kennis over islam is onder veel moslims ondermaats, ik ontmoette zelfs moslims die dachten dat de koran door Mohammed zelf geschreven was!Tja, net die leemte, gevolg van jaren volksislam gericht op ongeletterde bergbewoners en imams die gene voeling hebben met deze samenleving levert kanonnenvoer op voor radicalen, waarmee ik niet bedoel dat dit zelfmoordkandidaten zijn, maar wel kanonnnevoer om de samenleving mee te ontwrichten. Dat zie je nu al, artsen kunnen hun werk niet meer doen in ziekenhuizen, cartoons mogen niet meer, kritische films zijn een risico...de invloed van radicale islam is voelbaar en dit zal toenemen, tot de boel ontploft!
Oud 1 december 2007, 17:21   #108
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de invloed van radicale islam is voelbaar en dit zal toenemen, tot de boel ontploft!
Vandaag nog gezien op het forum van www.ontdekislam.nl : een salafist verdedigt sex met 6 tot 9 jarigen omdat de Profeet dat ook deed, als er wat kritische reacties op komen wordt de discussie afgesloten door de moderatie...zo ontwikkeld Islam zich! Je moet ook eens kijken bij de sectie Gedichten en Verhalen, daarin wordt de hel beschreven waarin de ongelovigen terecht gaan komen...onze tong wordt daar zo lang dat we er zelf op trappen, pijn dat zoiets doet! Zo staat het er echt!
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 11:03   #109
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mij zouden die websites veel meer aandacht mogen krijgen, te gek voor woorden dat religie onaantastbaar de meest immorele standpunten mag verdedigen!
Oud 2 december 2007, 22:56   #110
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij zouden die websites veel meer aandacht mogen krijgen, te gek voor woorden dat religie onaantastbaar de meest immorele standpunten mag verdedigen!
Dat is juist, als zeg maar BBET een aantal rare politieke standpunten ventileert wordt de staatsveiligheid ingeschakeld maar als t onder het mom van godsdienstvrijheid is ineens alles toegelaten, compleet met oproepen om u op te blazen in naam van Allah.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 15:33   #111
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Staatsveiligheid komt pas op de porppen als het kalf verdronken is, je moet ingrijpen in het maatschappelijk proces wat aan terreur vooraf gaat.
Oud 7 december 2007, 15:34   #112
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

proppen...slordig vandaag!
Oud 14 december 2007, 16:24   #113
Lincoln

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om scheiding tussen kerk en staat, wel over indoctrinatie met conflictmodel binnen deze samenleving.
Zoals de VVD die een politieke lijst/programma heeft waarin elke religieuse tendens aangekafferd wordt ???

Citaat:
Aangezien deze visie zoals salafisten die zien op islam democratie uitsluit omdat scheiding van kerk en staat binnen strikte islam verboden is
Als je het extremist wilt aanpakken dan zou je over de hele lijn moeten trekken, en niet met een éénzijdige aanpak te werk gaan!
Je wilt graag het islamitische-extremisme aanpakken, maar niet het extremisme van het liberalisme ??? een beetje consequent zijn anders is je strijd tov extremisme ronduit ongeloofwaardig !

Citaat:
, gaat het om groepen die het kalifaat voor ogen hebben conform de opdracht, islam uitbreiden over de hele wereld.
Je bedoelt de US ??

Citaat:
Dit is binnen de moslimsubculturen de snelst groeiende en best georganiseerd strekking,
Ben je hier zeker van, i don't think so !

Citaat:
de staat mag zich volgns mij wel bemoeien met organisaties die de pijlers van de samenleving welbewust hopen te vernietigen.
De vernietiging kan enkel uitgevoerd worden door degene die de touwtjes in handen kunnen hebben, en volgens mij zijn de salafisten van vandaag nog niet in het parlement tov de Partij v wilders die "wel" in het parlement zitten, en die een invloed kunnen hebben op het uitvoeren van sommige extreme zaken die gevaarlijk kunnen zijn voor dit maatschappij !!!

Citaat:
Of dit uit naam van Allah gebeurt zou juist tot debat moeten aanzetten onder moslims, nergens wat van gezien!
Really ? Wat je weet je van wat er in de moslim kringen gebeurt hé ? Nothing, nada, rien !

Citaat:

Salafisten krijgen evenals wahabieten vrij spel, de meeste welzijnswerkers weten niet eens wat groete stromingen zijn onder moslims
Waarom verdienen zij zoveel aandacht te krijgen ??

Citaat:
, niet bij Turken en niet bij Marokkanen, de invloed binnen de samenleving van deze groepen wordt nergens onderzocht en al evenmin haalt iemand hen uit de anonimiteit, nochtans een probaat middel om hun gedachtegoed bekend te maken onder niet moslims.
Verander de naam moslims tot joden, en je bent als een aas voor de prooi om als anti-semitisme beschildert te worden, en als je een beetje tegenslag krijgt kun je nog de CGKR op je dak krijgen !!!

Citaat:
De kennis over islam is onder veel moslims ondermaats, ik ontmoette zelfs moslims die dachten dat de koran door Mohammed zelf geschreven was!Tja, net die leemte, gevolg van jaren volksislam gericht op ongeletterde
En dit is juist het probleem, maar daar wilt men geen aandacht aantegeven !

Citaat:

bergbewoners en imams die gene voeling hebben met deze samenleving levert kanonnenvoer op voor radicalen,
Idd u hebt gelijk ! Maar, stel eens deze vraag eens; hoeveel "beschaafde" mensen gedragen zich als boeren in hun denken en manier van leven ? Het verbaasd mij niet als een boer het slachtoffer wordt van de hele hetze, maar het verbaasd mij "wel" als een becshaafde politicus die denkt dat hij beschaafd is om een hele cultuur afteschaffen !!!

Citaat:
waarmee ik niet bedoel dat dit zelfmoordkandidaten zijn, maar wel kanonnnevoer om de samenleving mee te ontwrichten.
Men kan nog erger dan een zelfmoord terrorist zijn, het is alleen hoe je het probleem bekijkt,. Iemand die de touwtjes in handen kan krijgen en heel de maatschappij opstelten kan zetten is volgens mij nog erger dan iemand die enkel met een "boem" achter de hoek een paar ruiten beschadigd !

Citaat:
Dat zie je nu al, artsen kunnen hun werk niet meer doen in ziekenhuizen, cartoons mogen niet meer, kritische films zijn een risico...de invloed van radicale islam is voelbaar en dit zal toenemen, tot de boel ontploft!
Dat zijn enkel de "symptonen" die een deel uitmaken van het hele probleem, en aan de oorzaak van de symptonen spreekt men liever niet, maar wel over de symptonen ! Men spreekt liever over de symptonen in plaats van de echte problemen aan te kaarten, en over de echte problemen praat men liever niet !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 14 december 2007 om 16:33.
Oud 14 december 2007, 16:43   #114
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn enkel de "symptonen" die een deel uitmaken van het hele probleem, en aan de oorzaak van de symptonen spreekt men liever niet, maar wel over de symptonen ! Men spreekt liever over de symptonen in plaats van de echte problemen aan te kaarten, en over de echte problemen praat men liever niet !
Als mensen zeggen dat ze een probleem hebben met de islamitische ideologie dan mag dat niet! Dan is men islamofoob of iets gelijkaardigs.
Hoe wil je de echte problemen aanpakken als de basis vervat zit in de grondslagen van hun islamitische overtuiging die je dan niet mag bekritizeren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 16:54   #115
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als mensen zeggen dat ze een probleem hebben met de islamitische ideologie dan mag dat niet! Dan is men islamofoob of iets gelijkaardigs.
Hoe wil je de echte problemen aanpakken als de basis vervat zit in de grondslagen van hun islamitische overtuiging die je dan niet mag bekritizeren?
U maakt een fout wanneer u zegt dat de islaam een ideologie is ,waardoor je hele analyse die erop gebaseerd wordt in de kwatsch komt,.

Persoonlijk hebt u het probleem met de "islam" zelf laat staan een bepaalde fenomeen vanuit die groep te bekritiseren !

Hoe kun je dan een kritiek uiten wanneer u al een perspectieve fout maakt bij uw analyse ??

Gelukkig bent u enkel op "cyber" niveau actief (voor zover mijn informatie), anders zou u wel een kleine mooie atoombommetje kunnen zijn indien u op "politieke" niveau actief bent, gelukkig maar !
Oud 14 december 2007, 17:06   #116
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

pff.. zelf heb ik geen neiging tot zelfontploffing, al was het maar omdat ik niet ben geïnteresseerd in 72 maagdelijke vriendinnekes.

en waarom zou ik islam geen ideologie mogen noemen? De gebruiksaanwijzing bepaalt ongeveer alles wat een islamitische mens moet doen vanaf dat hij uit zijn bed stapt tot hij er terug instapt. In feite is het eerder een sektarisch gebeuren (tot en met de aparte groet voor eigen sekteleden en de quasi onmogelijkheid zich uit de sekte terug te trekken) maar gezien het zich in het ultieme geval ook op politiek niveau afspeelt, zie ik totaal niet in waarom ik het niet als dusdanig zou kunnen beschouwen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 december 2007 om 17:07.
Oud 14 december 2007, 17:28   #117
Lincoln

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
pff.. zelf heb ik geen neiging tot zelfontploffing, al was het maar omdat ik niet ben geïnteresseerd in 72 maagdelijke vriendinnekes.
Ik bedoel niet zozeer ontploffen in de betekenis van de zin, maar wel metaforisch bedoelt in de zin van een "onruststoker(es)" !

Citaat:
en waarom zou ik islam geen ideologie mogen noemen? De gebruiksaanwijzing bepaalt ongeveer alles wat een islamitische mens moet doen vanaf dat hij uit zijn bed stapt tot hij er terug instapt. In feite is het eerder een sektarisch gebeuren (tot en met de aparte groet voor eigen sekteleden en de quasi onmogelijkheid zich uit de sekte terug te trekken) maar gezien het zich in het ultieme geval ook op politiek niveau afspeelt, zie ik totaal niet in waarom ik het niet als dusdanig zou kunnen beschouwen.
Tja, dan is het aan u om verantwoordelijkheid te nemen "indien" uw analyse niet uitkomt zoals dat u verwacht hebt !
Oud 14 december 2007, 17:43   #118
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

[quote=lincoln;3146947]
Citaat:
Ik bedoel niet zozeer ontploffen in de betekenis van de zin, maar wel metaforisch bedoelt in de zin van een "onruststoker(es)" !
ha! ge bedoelde "Circe is een atoombom", zoals in "Circe is een sexbom" maar dan een beetje anders?

Oud 14 december 2007, 18:03   #119
Lincoln

Standaard

[quote=circe;3146978]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht

ha! ge bedoelde "Circe is een atoombom", zoals in "Circe is een sexbom" maar dan een beetje anders?
mmmh, ne sexbom...ik begin al te fantaseren...
Oud 14 december 2007, 18:53   #120
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk Lincoln, voor jou zijn salafisten je broeders, voor niet moslims een serieuze bedreiging voor de aantasting van de pijlers van onze cultuur.Wij hebbben dus kritiek, jij uiteraard niet, hoe zit het eigenlijk met zelfstandig denken, kom je daar als gelovige ooit nog wel toe of mag dit niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be