Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 15 december 2007, 11:01   #101
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ja, je kunt veel zeggen van die verstokte Belgicisten, maar zeker niet dat hun zin voor humor onderontwikkeld is!
Je doet Djimi onrecht aan door hem een Belgicist te noemen en - wat belangrijker is - je schiet daarmee je Vlaamse doel volledig voorbij.
Kortaf is offline  
Oud 15 december 2007, 11:20   #102
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

De Franstaligen worden onder invloed van Brusselse Francofonen inderdaad opgejut. De taal op de Franse Fora is stilletjesaan echte oorlogstaal aan het worden, dus er zit wel een gevaar in die de Vlamingen niet direct zien.

Overigens gaat die krijgslustige taal nooit uit van de Walen, die blijven in mindere mate reageren en sommigen geven de lamentabele toestand toe , zonder de Vlamingen met de vinger te wijzen, maar die worden net als de Vlamingen die de ware toedracht willen uitleggen, direct in de meest vernederende taal uitgescholden.

De fora worden overspoeld door die haatverspreidende Franstalige Brusselaars en door rattachisten!!

Sommigen spreken zelfs van het Vlaams parlement in brand te steken.

Laatst gewijzigd door omaplop : 15 december 2007 om 11:22.
omaplop is offline  
Oud 15 december 2007, 11:59   #103
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

De Franstaligen worden onder invloed van Brusselse Francofonen inderdaad opgejut. De taal op de Franse Fora is stilletjesaan echte oorlogstaal aan het worden, dus er zit wel een gevaar in die de Vlamingen niet direct zien.

Overigens gaat die krijgslustige taal nooit uit van de Walen, die blijven in mindere mate reageren en sommigen geven de lamentabele toestand toe , zonder de Vlamingen met de vinger te wijzen, maar die worden net als de Vlamingen die de ware toedracht willen uitleggen, direct in de meest vernederende taal uitgescholden.

De fora worden overspoeld door die haatverspreidende Franstalige Brusselaars en door rattachisten!!

Ook op dit forum las ik al bijdragen waarvoor de term 'oorlogstaal' kan worden gebruikt, hoor. Het veelvuldig vallende woordje 'volksverrader' is er maar één voorbeeldje van. Ik heb het dan nog niet eens over de 'maatregelen' die sommigen zouden willen treffen op het ogenblik dat zij het voor het zeggen krijgen.

Iets gelijkaardigs gebeurt ook op dit forum met diegenen die in discussies over de situatie nuances willen aanbrengen, begrip vragen voor bepaalde standpunten van nationalisten/niet-separatisten/flaminganten/..., hun eigen mening weergeven, voorstellen aandragen die niet passen binnen een strikt kader, wijzen op strategische fouten van 'tegenstanders', ...

Maar dat neemt allemaal niet weg dat er op bvb. op het forum van Le Soir inderdaad een aantal 'intransigeants' bijzonder bedenkelijke stellingen verkondigt (het platbranden van het Vlaams Parlement is daar slechts één voorbeeldje van) en het ziet er niet naar uit dat dat aantal in de onmiddellijke toekomst zal afnemen, integendeel, helaas.

Ik hoop dat er in dit land altijd wel een meerderheid zal worden gevonden die wil blijven zoeken naar een beschaafde oplossing voor 'het conflict'.
Dat zou dan een oplossing moeten worden die voor het grootst mogelijke aantal 'Belgen' aanvaardbaar en voordelig is, zodat de kans dat die oplossing in de toekomst aangevochten wordt minimaal blijft.
Ik blijf geloven dat het kan, maar ik vrees wel dat er voor het ogenblik niet één politicus rondloopt die die oplossing verkocht zal krijgen, als hij/zij er al een zou hebben.

Wat mijzelf betreft: ik red me wel, desnoods in het buitenland (mogelijkheden zat, trouwens).

Maar mijn vrienden en hun kinderen - bijvoorbeeld - wil ik echt niet geslachtofferd zien op het altaar van de collectieve verdwazing.

Voor het ogenblik lijkt het er echter wel op dat de kans dat het ooit toch zo ver komt met de dag toeneemt.

En dat is voor mij een voldoende grond om mij zorgen te maken.

Ik hoop dat dat in het huidige klimaat nog mag.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 15 december 2007, 12:30   #104
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook op dit forum las ik al bijdragen waarvoor de term 'oorlogstaal' kan worden gebruikt, hoor. Het veelvuldig vallende woordje 'volksverrader' is er maar één voorbeeldje van. Ik heb het dan nog niet eens over de 'maatregelen' die sommigen zouden willen treffen op het ogenblik dat zij het voor het zeggen krijgen.
moet ik dan net gemist hebben.

Kan je even quoten aub?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 15 december 2007, 12:31   #105
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik begrijp ècht niet goed waarom 'de Vlamingen' zo weinig interesse tonen voor hùn eigen hoofdstad. Ik heb daar al verschillende keren vragen over gesteld, maar ik kreeg tot nu toe nog geen enkel bevredigend antwoord.
Dit is toch niet echt een mysterie? Er valt heel veel over te zeggen (en misschien moeten we dat ook wel dringend doen), maar het komt imho grosso modo hierop neer: de Vlaming heeft in de loop van de geschiedenis miserie genoeg gekend, en hij is daar uiteindelijk aan ontsnapt door er rond te lopen. Die attitude was levensnoodzakelijk om te overleven. Brussel is vandaag nog steeds "miserie", hoe je het ook draait of keert. "Waarom ons daarmee bezig houden als het hier bij ons zo goed leven is?", vraagt men zich af.

Wat denk je?
Kortaf is offline  
Oud 15 december 2007, 13:03   #106
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Seg kunnen ze niets anders doen dan zagen over zogenaamde "kaakslagen"? Wat willen ze dan? Dat we meteen eens een trap onder hun kl*ten geven ofzo? Fascistje spelen en dan komen bleiten...azo niet hé!
Oud 15 december 2007, 13:10   #107
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
moet ik dan net gemist hebben.

Kan je even quoten aub?
Ik lees die oorlogstaal hier ook maar al te dikwijls, of het nu Walen of "vreemdelingen" of moslims beteft.
Niet onze fout dat jij oogkleppen draagt of wel héél selectief leest (of je eigen gebruik vh woord dimmie vergeet)
filosoof is offline  
Oud 15 december 2007, 13:13   #108
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je moet je dokters eens een pilletje vragen.
filosoof is offline  
Oud 15 december 2007, 13:17   #109
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die bourgeoise uit Ukkel, Sint-Lambrechts-Woluwe en Sint-Pieters-Woluwe zijn de grootste ambetanteriken. De omhooggevallen verfranste Brusselaar is de grootste Vlaminghater, niet de Waal. De gewone Waal is ook slachtoffer van hun arrogantie en dominantie. Ikzelf heb veel meer sympathie voor de Waal dan voor de Brusselaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 15 december 2007, 13:20   #110
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dit is toch niet echt een mysterie? Er valt heel veel over te zeggen (en misschien moeten we dat ook wel dringend doen), maar het komt imho grosso modo hierop neer: de Vlaming heeft in de loop van de geschiedenis miserie genoeg gekend, en hij is daar uiteindelijk aan ontsnapt door er rond te lopen. Die attitude was levensnoodzakelijk om te overleven. Brussel is vandaag nog steeds "miserie", hoe je het ook draait of keert. "Waarom ons daarmee bezig houden als het hier bij ons zo goed leven is?", vraagt men zich af.

Wat denk je?
Mag ik mijn mening spuien?
De attitude van 'de kleine boer' zit er nog steeds. Nog steeds brave Vlamingen die denken dat ze niks kunnen veranderen aan de politieke impasse nu. Die vinden dat het hier uiteindelijk nog allemaal goed gaat (blind voor de ram(p)koers die ons land socio-economisch vaart). Die brave boeren, die ze denken te zijn, hebben niet geleerd dat wie een land kan leiden, dat ook moet doen.
Met nederig zelfvertrouwen en charme de teugels van een land in handen nemen durven ze niet, nee, ze denken er zelfs nog niet aan.

De kans is groot dat wanneer ze niet meer onwetend zijn over de plaats die anderen hen slechts toedichten, ze wel nog een kleine boer blijven in hun eigen hoofd en het opgeven: een deel van hun erf en vruchten afgeven om met rust gelaten te worden.

Vlamingen zijn risico-mijdend toont onderzoek aan (o.a. wij worden, in tegenstelling tot buurlanden, bijna uitsluitend in ziekenhuizen ter wereld gebracht) en dit is het: i.p.v. van het risico, de strijd, om je rechtvaardige plaats in te nemen in het democratische landschap staan we onze wapens af om met rust gelaten te worden.
Burry is offline  
Oud 15 december 2007, 13:22   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ze beroepen zich gewoon op de grondwet.
Jammer genoeg heeft straatrue, ondanks herhaaldelijk aandringen, nog steeds niet kunnen antwoorden: op welk grondwetsartikel beroepen ze zich nu eigenlijk om de Vlaamse inspectie als ongrondwettelijk en als een aanslag op de democratische verworvenheden te beschouwen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 december 2007, 13:38   #112
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Ga maar eens lezen, dan zal je zien dat ik geen fabeltjes vertel!!
omaplop is offline  
Oud 15 december 2007, 15:15   #113
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jammer genoeg heeft straatrue, ondanks herhaaldelijk aandringen, nog steeds niet kunnen antwoorden: op welk grondwetsartikel beroepen ze zich nu eigenlijk om de Vlaamse inspectie als ongrondwettelijk en als een aanslag op de democratische verworvenheden te beschouwen?
Franskiljon straatrue heeft nog niet door dat Vlaanderen bevoegd is voor de inspectie van scholen die binnen het Vlaams Gewest gesitueerd zijn. Wij betalen zelfs dat schooltje, dus mogen we toch wel eens kijkje nemen, niet? Volgens de grondwet zijn allesbehalve de Franstaligen bevoegd voor de inspectie in de faciliteitenscholen in de Rand ...

We zullen maar niet beginnen over ons schooltje in Komen-Waasten zeker? De Franse Gemeenschap heeft ze nooit gesubsidieerd, heeft lang de bouwvergunning geweigerd en tot op heden zijn er pesterijen. (wegenwerken, geen voetpad, boze mensen in de buurt ...) Ahja voor straatrue is dit doodnormaal want Frans is la langue du monde

Heimelijk is hij fan van de Wet van Bismarck, zolang het Frans maar oprukt ten koste van het Nederlands

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken

Laatst gewijzigd door DebianFox : 15 december 2007 om 15:16.
DebianFox is offline  
Oud 15 december 2007, 15:22   #114
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga maar eens lezen, dan zal je zien dat ik geen fabeltjes vertel!!
Op het forum van Le Soir loont het wel de moeite te zoeken naar berichtjes gepost door :

'Benjamin', 'Bruxellois', 'Bruxellesfrancophone', 'Bullboul', 'BXLWest', 'Klauss', Loulou', 'Serge',

om er maar een paar te noemen.

Boeiende lectuur !

djimi is offline  
Oud 15 december 2007, 15:42   #115
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

1. moet ik dan net gemist hebben.

2. Kan je even quoten aub?
1. Er is wel meer dat je 'net moet gemist hebben', blijkbaar.

2. Ik heb voor het ogenblik wel wat beters te doen dan dat.

Mocht het je ècht interesseren :

lees eens aandachtig - daar ben je toch wel toe in staat, mag ik aannemen - wat forummers als 'ancapa', 'andev', 'born2bewild', 'ERLICH', 'EXTREEM', 'Gargamel', 'Hellfigger', 'hurricane', 'Marlboro', 'Online', 'TypO' ... en de rest van de reutemeteut zoal menen te moeten verkondigen.

Diplomatisch taalgebruik vind ik toch niet vaak terug in hun bijdragen.

Jij wel, soms?

djimi is offline  
Oud 15 december 2007, 16:06   #116
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
We zullen maar niet beginnen over ons schooltje in Komen-Waasten zeker? De Franse Gemeenschap heeft ze nooit gesubsidieerd, heeft lang de bouwvergunning geweigerd en tot op heden zijn er pesterijen. (wegenwerken, geen voetpad, boze mensen in de buurt ...) Ahja voor straatrue is dit doodnormaal want Frans is la langue du monde
Ze pesten alleen maar Franstaligen want het grootste deel van de leerlingen, komt uit een Franstalig gezin.

De "echte" Vlamingen van Komen hebben geen interesse voor die school en sturen hun kinderen naar scholen van het katholiek onderwijs in het nabijgelegen Vlaanderen en niet naar een gemeenschapsschool.
straatrue is offline  
Oud 15 december 2007, 16:22   #117
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Niet noodzakelijk, maar het kan wel zover komen, ja.

Ik dacht in de eerste plaats aan onze onmiddellijke buren, vervolgens aan de EU, eventueel zelfs de USA (Brussel als zetel van de NATO, remember ?).

Wat ik maar wilde zeggen, was dat 'bepaalde francofone/belgicistische krachten' echt niet onderschat mogen worden.
Voor iemand als ik, voor wie elk fanatisme vreemd is, lijkt mij dit een ronduit hallucinante veronderstelling (eigenlijk vind ik belachelijk beter passen, maar ik wil het beleefd houden) die toch wel vertrekt vanuit een rare opvatting over "de" Vlaming, als die al bestaat. Of bent u ook zo iemand die vindt dat een beetje toename van de Vlaamse identiteit (meer zie ik vooralsnog niet, tenzij u wel al een algemene oproep tot afscheiding, splitsing, onafhankelijkheid heeft waargenomen?) onherroepelijk te klasseren valt als fascistisch, racistisch, en wat weet ik nog allemaal? Dat net niet gedreig met militaire actie (want dat bedoelt u toch, niet?) vind ik zwaar overtrokken.
den ambetantsten is offline  
Oud 15 december 2007, 16:26   #118
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Je doet Djimi onrecht aan door hem een Belgicist te noemen en - wat belangrijker is - je schiet daarmee je Vlaamse doel volledig voorbij.
Toegegeven, ik kan niet iedereen in de vakjes stoppen waarin ze al dan niet thuishoren. Trouwens, ik wil ook liever zelf niet in een vakje gestoken worden. Maar vind je nu zelf ook niet dat doemscenario's met buitenlandse ingrepen, tussenkomsten en, wie weet, zelfs militaire optredens weinig realistisch zijn? Nu ja, dat meen ik, als niet-fanatiekeling. Misschien dat er anderen anders over denken... Trouwens? Belgicist? Waar staat dat precies? Al neigt het er wel naartoe natuurlijk, of vergis ik me?

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 15 december 2007 om 16:28.
den ambetantsten is offline  
Oud 15 december 2007, 16:56   #119
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor iemand als ik, voor wie elk fanatisme vreemd is, lijkt mij dit een ronduit hallucinante veronderstelling (eigenlijk vind ik belachelijk beter passen, maar ik wil het beleefd houden) die toch wel vertrekt vanuit een rare opvatting over "de" Vlaming, als die al bestaat. Of bent u ook zo iemand die vindt dat een beetje toename van de Vlaamse identiteit (meer zie ik vooralsnog niet, tenzij u wel al een algemene oproep tot afscheiding, splitsing, onafhankelijkheid heeft waargenomen?) onherroepelijk te klasseren valt als fascistisch, racistisch, en wat weet ik nog allemaal? Dat net niet gedreig met militaire actie (want dat bedoelt u toch, niet?) vind ik zwaar overtrokken.
Uw gebrek aan fanatisme siert u maar ik denk dat u bepaalde krachten onderschat. Verder heeft Djimi het hier niet (alleen) over bepaalde Vlamingen maar zeker over francofone, Brusselse en andere belgicistische onderstromen. Bedenk dat gevestigde machten Belgie al 177 jaar bij elkaar houden, er zijn te veel belangen mee gemoeid om dit te laten voortbestaan.
Nu denk ik niet meteen aan ''complotten'', hoewel die ook niet uit te sluiten zijn, maar in eerste instantie aan de dynamiek die bepaalde gebeurtenissen kunnen krijgen als ze elkaar opvolgen of als er voeding aan gegeven wordt. Voorzichtigheid is geboden.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 15 december 2007, 19:04   #120
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fanatisme is u wellicht vreemd, dat wil ik gerust aannemen, en dat doet mij trouwens veel plezier, echt wel.
Maar misschien moet u wel wat beter uw best doen als u mijn berichten in deze draad leest, en vervolgens van commentaar voorziet.

Ik vind helemaal niet dat wat u noemt een beetje toename van de Vlaamse identiteit onherroepelijk te klasseren valt als fascistisch, racistisch, en wat weet ik nog allemaal, bien au contraire !

Op het forum van Le Soir worden die termen al te gemakkelijk rondgebazuind, en het ergert mij steeds meer daar te moeten lezen dat �*lle Vlamingen als dusdanig kunnen worden bestempeld. Ik ben nog steeds géén separatist, maar als dergelijke opvattingen bij mijn franstalige landgenoten algemeen ingang zouden vinden, zal ik mijn conclusies ook wel trekken, hoor. Voorlopig is het gelukkig nog lang niet zover, maar uit lectuur van 'Masse und Macht' (van de hand van dhr. Elias Canetti) heb ik wel al geleerd dat angstpsychoses en groepsdynamiek gevaarlijke verschijnselen zijn, vooral als ze in combinatie voorkomen. Ik kan u dat werk van harte aanbevelen.

Ik hou niet van onderworpen en slaafse mensen rondom mij, en of dat nu Vlamingen, Walen, Brusselaars, Marokkanen, Turken, of wat dan ook zijn verandert daar niks, maar dan ook echt helemaal niks aan.
Ik wordt het liefst omringd door zelfbewuste en sterke, grootmoedige en goedlachse, openhartige en vrijgevige, ... mensen, waarvan ik net omdat ze zo sterk zijn niets te vrezen heb.

In het gezelschap van 'slaven' daarentegen voel ik me allerminst op m'n gemak, en dat niet alleen omdat we op een totaal andere 'golflengte' zouden zitten, zodat betrouwbare communicatie onmogelijk wordt.

Ik verwacht van een 'onderworpene' eigenlijk elk ogenblik een of andere achterbakse streek waarmee hij/zij denkt zich te kunnen 'wreken'.
'Wraakzucht' is in mijn ogen een van de meest typerende geestesinhouden van een 'slaaf', en ik vind dat een van de laagst mogelijke 'emoties' die een mens kan koesteren.

Als u gelézen had wat ik schreef, had u ondertussen allang begrepen dat ik het grootste gevaar voor het ogenblik eerder vanuit 'radicaal francofone/belgicistische' hoek verwacht, hoewel ik er evenmin aan twijfel dat bepaalde 'extreem flamingantische' elementen zich ook niet echt zullen inhouden als ze de kans krijgen 'zich eens goed te laten gaan'.

Militaire actie voorzie ik niet onmiddellijk, nee, maar het uitblijven van een beschaafde en voor de grootst mogelijke meerderheid der 'Belgen' (ongeacht hun taal, afkomst, politieke gezindheid, ...) aanvaardbare oplossing van het 'conflict' verhoogt èlke dag de kans dat het wèl tot gewelddaden komt, en als het hek éénmaal van de dam is, kan het héél snel gaan, vooral in het klimaat dat al of niet doelbewust gecreëerd wordt door die 'bepaalde francofone/belgicistische krachten' waarover ik het in mijn eerdere bijdragen al had.

Ik houd er in elk geval nu reeds rekening mee dat het flink kan mislopen, en �*ls het zover zou komen, sluit ik interventie vanuit het buitenland evenmin bij voorbaat uit.

Ik zou er zelfs op hopen, want in eigen land zie ik bitter weinig tegenkrachten die ervoor zouden kunnen zorgen dat het niet helemaal een tragedie wordt.

Als u denkt dat ik 'hallucineer', doe dan de lakmoesproef, en breng een bezoekje aan het forum van Le Soir. Probeer daar eens de 'kaakslagen' vanwege 'de Vlamingen' uit te leggen (zonder ze als dusdanig zelfs nog maar te verdedigen). U zult snel genoeg begrijpen waar ik op doel.

Vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

den djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 15 december 2007 om 19:07.
djimi is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be