Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 16 december 2007, 21:33   #181
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik denk dat dé politieke kracht van het jaar toch het kartel is. Zelden een politieke formatie gezien die zo zelfbewust, zo rustig en zo evenwichtig op haar doel blijft afgaan, daarbij zorg dragend om niet te provoceren.

Voor mij is het kartel (met de neo-tsjeven) een factor van stabiliteit, en het is aan hen te danken dat de toestand nog niet uit de hand gelopen is.

Misschien toch ook iets om eens over na te denken?

Dag Kortaf,

ik las vandaag het interview met Jo Vandeurzen in De Morgen, en ik denk dat ik je grotendeels gelijk kan geven met wat je hier schreef.

Ik vraag me alleen heel vaak af wat iemand als Yves Leterme bezielt.
Als er op dit ogenblik één Vlaams politicus een communications consultant nodig heeft, dan denk ik toch dat hij dat is. Zelfs Bart De Wever doet het m.i. beter, al heeft hij het ongetwijfeld zeker niet gemakkelijk.

Ik heb vroeger ook al wel eens 'mijn eigen ruiten ingegooid', maar ik geef toe dat ik in Yves Leterme mijn meester moet erkennen.

Ik begrijp er gewoon niets meer van (dat van die 'Brabançonne' vond ik nog wel grappig, maar dat is het dan ook zowat).

Kan jij misschien wat meer inzicht verschaffen in 's mans aanpak?

Vriendelijke groeten,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 16 december 2007, 21:39   #182
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik heb toch soms de indruk dat experten terzake een ander verhaal vertellen. Doen alsof dat alles in orde is heeft ons hier gebracht, dat is gestopt aan Vlaamse kant. Als men aan waalse kant er niet mee stopt is Belgie niet meer te redden.

Ik denk dat u dat wel beseft nee?
Ik heb mijn berichtje dan ook een heel klein beetje aangepast.

Ik beweer niet dat er geen vuiltje aan de lucht is, ik vind wel dat het beeld dat Chipie schetste niet met 'de werkelijkheid' overeenstemt.

Ik moet ook toegeven dat ik 'experts' toch altijd met een zeker wantrouwen tegemoet treedt, zèlfs al komen ze mij dingen vertellen die perfect in mijn kraam zouden passen.

Vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

djimi

djimi is offline  
Oud 16 december 2007, 21:40   #183
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Genuanceerd denken wordt hier niet op prijs gesteld.

Wie niet 100% voor VL separatisme is = 100% tegen
Het is natuurlijk gemakkelijker mensen, die eisen dat de Franstaligen de Vlamingen in hun Vlamingzijn respecteren en eindelijk wat moeite gaan doen om uit hun hopeloze situatie te geraken, als separaristen te omschrijven...

Waren het niet (al) de Franstalige partijen, die op voorhand afspraken dat een verandering aan de huidige (ongezonde) toestand onbespreekbaar zou zijn?

Laatst gewijzigd door Chipie : 16 december 2007 om 21:51.
Chipie is offline  
Oud 16 december 2007, 21:43   #184
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dag Kortaf,

ik las vandaag het interview met Jo Vandeurzen in De Morgen, en ik denk dat ik je grotendeels gelijk kan geven met wat je hier schreef.

Ik vraag me alleen heel vaak af wat iemand als Yves Leterme bezielt.
Als er op dit ogenblik één Vlaams politicus een communications consultant nodig heeft, dan denk ik toch dat hij dat is. Zelfs Bart De Wever doet het m.i. beter, al heeft hij het ongetwijfeld zeker niet gemakkelijk.

Ik heb vroeger ook al wel eens 'mijn eigen ruiten ingegooid', maar ik geef toe dat ik in Yves Leterme mijn meester moet erkennen.

Ik begrijp er gewoon niets meer van (dat van die 'Brabançonne' vond ik nog wel grappig, maar dat is het dan ook zowat).

Vriendelijke groeten,

djimi
Vandaag filmpje (actua TV denk ik) gezien waarin hij toegeeft dat hij zich niet genoeg heeft ingeleefd in de manier van denken van o.a. Milquet en er vroeger had moeten mee spreken.

Gesprek met Ludwig Verduyn?
straatrue is offline  
Oud 16 december 2007, 21:44   #185
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn berichtje dan ook een heel klein beetje aangepast.

Ik beweer niet dat er geen vuiltje aan de lucht is, ik vind wel dat het beeld dat Chipie schetste niet met 'de werkelijkheid' overeenstemt.

Ik moet ook toegeven dat ik 'experts' toch altijd met een zeker wantrouwen tegemoet treedt, zèlfs al komen ze mij dingen vertellen die perfect in mijn kraam zouden passen.

Vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

djimi

En wat U schrijft stemt overeen met 'de werkelijkheid'?

Citaat:
Te weinig vreemdelingen.

Te veel wielertoeristen.

Te weinig levensvreugde.

Te veel 'nouveaux riches'.

Te weinig gevoel voor humor.

Te veel controle-freaks.

Te weinig ruimte.

Te veel gekanker.
Chipie is offline  
Oud 16 december 2007, 21:46   #186
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaag filmpje (actua TV denk ik) gezien waarin hij toegeeft dat hij zich niet genoeg heeft ingeleefd in de manier van denken van o.a. Milquet en er vroeger had moeten mee spreken.

Gesprek met Ludwig Verduyn?
En heeft Milquet of een andere Franstalige politicus zich ingeleefd in de manier van denken van de Vlaamstalige politici (hetgeen Yves voorstelde was in feite een afgezwakte vorm van de Vlaamse resoluties )...

Of moeten Franstaligen dat niet?

Laatst gewijzigd door Chipie : 16 december 2007 om 21:47.
Chipie is offline  
Oud 16 december 2007, 21:48   #187
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik je stelling dat Leterme zijn eigen ruiten ingooit niet goed begrijp. Van alle Belgische toppolitici is hij één van de "sulligste", een echte naïeve Vlaamse goeierd die nog denkt dat je er met hard werken wel komt.

Vergelijk zijn zogenaamde uitschuivers maar eens met uitspraken van De Gucht, F. Van den Bossche, Laurette Onkelinx, O. Maingain, en vele, vele anderen die veel straffer uitspraken doen en daar nooit de minste hinder van ondervinden.

Leterme zijn ruiten ingooien? Geen Vlaams politicus heeft ooit zoveel veranderd in de geesten van de Franstalige landgenoten als hij.

Als er al iets onbegrijpelijks is, dan wel de vreemde, irrationele haat die de Brusselse francofonie en de Vlaamse belgicisten tegen hem koesteren. En dat brengt me tot de kern van de zaak, imho: die haat is gebaseerd op het buikgevoelen dat deze man misschien wel zou kunnen verwezenlijken wat geen Vlaming hem ooit voorgedaan heeft: de francofone Herrenvolkmentaliteit breken.

Daarom, omdat hij hun machtsusurpatie daadwerkelijk bedreigt en omdat hij onomkoopbaar blijkt, moet Leterme net als Patrice Lumumba vermoord worden. Moreel en politiek, dan wel, voorlopig althans.
Kortaf is offline  
Oud 16 december 2007, 22:14   #188
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Ik moet eerlijk bekennen dat ik je stelling dat Leterme zijn eigen ruiten ingooit niet goed begrijp. Van alle Belgische toppolitici is hij één van de "sulligste", een echte naïeve Vlaamse goeierd die nog denkt dat je er met hard werken wel komt.

Vergelijk zijn zogenaamde uitschuivers maar eens met uitspraken van De Gucht, F. Van den Bossche, Laurette Onkelinx, O. Maingain, en vele, vele anderen die veel straffer uitspraken doen en daar nooit de minste hinder van ondervinden.

Leterme zijn ruiten ingooien? Geen Vlaams politicus heeft ooit zoveel veranderd in de geesten van de Franstalige landgenoten als hij.

2. Als er al iets onbegrijpelijks is, dan wel de vreemde, irrationele haat die de Brusselse francofonie en de Vlaamse belgicisten tegen hem koesteren. En dat brengt me tot de kern van de zaak, imho: die haat is gebaseerd op het buikgevoelen dat deze man misschien wel zou kunnen verwezenlijken wat geen Vlaming hem ooit voorgedaan heeft: de francofone Herrenvolkmentaliteit breken.

Daarom, omdat hij hun machtsusurpatie daadwerkelijk bedreigt en omdat hij onomkoopbaar blijkt, moet Leterme net als Patrice Lumumba vermoord worden. Moreel en politiek, dan wel, voorlopig althans.
Dag Kortaf,

ik moet zelf blijkbaar ook eens een communications consultant raadplegen, hé.

1. Wat ik bedoelde was eigenlijk dat hij, in tegenstelling tot die anderen, zichzelf als kandidaat-eerste minister opwerpt (en, gezien de 800.000 voorkeurstemmen die hij kreeg, eigenlijk ook moeilijk door iemand anders kan worden vervangen), maar het zichzelf op één of andere manier toch véél moeilijker maakt dan nodig.

Ik geloof best dat hij een goede eerste minister zou kunnen zijn, maar ik blijf er niettemin van overtuigd dat hij het, zeker in het Zuiden van het land, op een ongelooflijk stuntelige manier 'verkorven' heeft.

2. Zo onbegrijpelijk is de irrationele haat die hij oproept dus blijkbaar toch niet? Jij legt het alleszins wel héél kort en krachtig en bovenal héél korrekt uit.
Ik weet niet of je ooit de film 'Lumumba' zag, maar ik veronderstel van wel.
Ik vermoed dat het beeld dat in die film van Patrice wordt geschetst, vrij goed overeenstemt met de werkelijkheid.
Daaruit bleek alleszins dat ook Lumumba niet echt 'communiceerde' op een manier die zijn tegenstanders ervan had kunnen weerhouden over te gaan tot de moord die Congo uiteindelijk voor de rest van zijn onafhankelijkheid parten heeft gespeeld (tot nu toe, eigenlijk). Patrice was wellicht net iets te voortvarend, en vooral ook te fèl, dan goed voor hem (en zijn land) was.

Ik hoop alleszins dat het met Leterme, en Vlaanderen (of dat nu onafhankelijk wordt, of in een confederaal verband met Nederland, Wallonië, ... onderdak vindt) niet zo slecht afloopt!

Ik mag dan al een 'verstokte belgicist' zijn , ik ben géén 'monster', toch niet in dezen.

Vriendelijke groeten,

djimi

djimi is offline  
Oud 16 december 2007, 22:22   #189
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

En wat U schrijft stemt overeen met 'de werkelijkheid'?

Spijtig genoeg wel, ja.

Het ging hier namelijk over een 'subjectief' gegeven : de redenen waarom IK, naar eigen aanvoelen, in Vlaanderen niet meer zou kunnen aarden.

En ik gebruikte 'relative quantifiers' : te veel, te weinig.

U had het over iets héél anders. Of niet soms?

En u 'vergat' de relativering. Bij u ging het om 'de'. Dat is nogal absoluut, als u het mij vraagt. En dat dééd u, dus krijgt u antwoord.

vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

djimi

djimi is offline  
Oud 16 december 2007, 22:26   #190
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of je ooit de film 'Lumumba' zag, maar ik veronderstel van wel.
Ik vermoed dat het beeld dat in die film van Patrice wordt geschetst, vrij goed overeenstemt met de werkelijkheid.
Daaruit bleek alleszins dat ook Lumumba niet echt 'communiceerde' op een manier die zijn tegenstanders ervan had kunnen weerhouden over te gaan tot de moord die Congo uiteindelijk voor de rest van zijn onafhankelijkheid parten heeft gespeeld (tot nu toe, eigenlijk). Patrice was wellicht net iets te voortvarend, en vooral ook te fèl, dan goed voor hem (en zijn land) was.
Ik zag die film en ik vind het nog altijd één van de meeste indrukwekkende politieke prenten die ik ooit zag.

Lumumba was een visionair, een begeesterend leider en had een correcte visie op de verhoudingen tussen zijn land en de kolonisator. Zijn zelfbewuste houding was imho wat de Congolezen toen nodig hadden, en vandaag nog steeds overigens. Hij heeft (net als Leterme?) op de korte tijd dat hij aan de macht was, meer voor Congo betekend dan alle Mobutu's en Kabila's na hem. Voor zo iemand kan ik alleen maar veel bewondering hebben.

Ik moet wel bekennen dat wat ik leerde uit die film, over het Belgisch machtsestablishment ging, en niet zozeer over Lumumba zelf.

Als Lumumba had willen overleven, had hij moeten kruipen voor het Belgisch establishment, hetzelfde dat nu de Vlaamse "opstandelingen" probeert te doen buigen. Of dat een goede zaak zou geweest zijn, weet ik niet. Wat hebben de Congelese leiders die niet vermoord werden Congo bijgebracht?

Ik sta open voor elke bijkomende invalshoek, al was het maar omdat ik de figuur van Lumumba én de - mutatis mutandis -parallel met de Vlaamse ontvoogding zo boeiend vind. Als iemand zich geroepen zou voelen om een iets diepgaander analyse van de parallel Congo/Vlaanderen en Lumumba/Leterme te schrijven, zou ik die met een buitengewone honger verslinden.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 december 2007 om 22:28.
Kortaf is offline  
Oud 16 december 2007, 22:33   #191
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zag die film en ik vind het nog altijd één van de meeste indrukwekkende politieke prenten die ik ooit zag.

Lumumba was een visionair, een begeesterend leider en had een correcte visie op de verhoudingen tussen zijn land en de kolonisator. Zijn zelfbewuste houding was imho wat de Congolezen toen nodig hadden, en vandaag nog steeds overigens. Hij heeft (net als Leterme?) op de korte tijd dat hij aan de macht was, meer voor Congo betekend dan alle Mobutu's en Kabila's na hem. Voor zo iemand kan ik alleen maar veel bewondering hebben.

Ik moet wel bekennen dat wat ik leerde uit die film, over het Belgisch machtsestablishment ging, en niet zozeer over Lumumba zelf.

Als Lumumba had willen overleven, had hij moeten kruipen voor het Belgisch establishment, hetzelfde dat nu de Vlaamse "opstandelingen" probeert te doen buigen. Of dat een goede zaak zou geweest zijn, weet ik niet. Wat hebben de Congelese leiders die niet vermoord werden Congo bijgebracht?

Ik sta open voor elke bijkomende invalshoek, al was het maar omdat ik de figuur van Lumumba én de - mutatis mutandis -parallel met de Vlaamse ontvoogding zo boeiend vind. Als iemand zich geroepen zou voelen om een iets diepgaander analyse van de parallel Congo/Vlaanderen en Lumumba/Leterme te schrijven, zou ik die met een buitengewone honger verslinden.
Noel Vaesen beweert in HLN van zaterdag dat het hof via cdH Leterme wil kraken.
Alles wat Leterme komt vertellen als formateur wordt doorgebrieft viavia aan cdH.

Leterme is naief kent de weg niet goed in het paleis, terwijl cdH er goede connecties heeft.
straatrue is offline  
Oud 16 december 2007, 22:50   #192
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vond het ook een indrukwekkende film, echt!

En normaal gezien loop ik niet hoog op met politieke films, of met politieke kunst in het algemeen.
Niet uit principe, maar omdat het zo zelden 'goede kunst' is, en bijgevolg ook zelden 'goede politiek'.

Ik ben het in elk geval NIET eens met wat je hier schreef.

Ik zal het heel kort proberen uit te leggen, want ik moet straks naar bed (morgen vroeg dag, en ik moet eerst nog wat opruimen hier) :

de tragedie van Lumumba was dat hij

1. al erg weinig bondgenoten had voor hij aan zijn missie (die ik absoluut niet wil aanvechten) begon,

2. zich bovendien te weinig bekommerde om het bevriend houden van medestanders, zodat hij er tenslotte in slaagde zelfs zijn bondgenoten tegen zich in het harnas te jagen,

en

3. een aantal tactische blunders maakte die hem tenslotte volkomen isoleerden, zodat hij 'een vogel voor de kat' was.

Uiteraard was Lumumba god niet, en daarom is het wel te begrijpen dat het uiteindelijk slecht afliep (spijtig genoeg, want Congo verdiende echt wel béter, het land had al meer dan genoeg gebloed voor zijn kolonisator).

Nu zie ik toch ook wel verschillen met Yves Leterme, hoor.
Alleen al wat zijn karakter betreft zijn die er, zoals je zelf trouwens ook al aangaf, maar ook de situatie van Vlaanderen is absoluut niet te vergelijken met die van het Congo van toen.

Vlaanderen beschikt niet over het soort grondstoffen waarop 'buitenlandse usurpatoren' als strontvliegen zullen afkomen, het heeft een goed opgeleide en vooral véél homogenere bevolking, een veel langere traditie van 'democratie', al bij al behoorlijk functionerende media, buurlanden waarmee wèl goede relaties kunnen worden onderhouden, een infrastructuur die niet zo kwetsbaar is als die van Congo, ...

het wordt voor Leterme dus alleszins minder moeilijk dan voor Lumumba !

Gelukkig maar, trouwens.

Ik hoop wel dat er in Vlaanderen niet een 'Mobutu 2' rondloopt die het land naar de haaien kan helpen. Een 'Tshombe' hebben we ook niet.

Maar we hebben wèl andere katten te geselen, natuurlijk.

Onszelf, bijvoorbeeld .

Vriendelijke groeten,

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 16 december 2007 om 22:54.
djimi is offline  
Oud 16 december 2007, 23:00   #193
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Noel Vaesen beweert in HLN van zaterdag dat het hof via cdH Leterme wil kraken.
Alles wat Leterme komt vertellen als formateur wordt doorgebrieft viavia aan cdH.

Leterme is naïef kent de weg niet goed in het paleis, terwijl cdH er goede connecties heeft.
D�*t is nu echt iets wat mij absoluut niet zou verwonderen. En dat gaf ik in een eerdere bijdrage ook al aan, toen ik het had over 'bepaalde francofone/belgicistische krachten'. Gezien de voorgeschiedenis van 'onze dynastie' (remember Leopold III?) verwacht ik ècht de allersmerigste truken van die kant.

Ik weet niet of Leterme 'naïef' is, maar wat ik wel durf te stellen is dat hij in dat paleis niet echt welkom is, en dat enkel en alleen omdat hij Vlaming is.

Vandaar mijn positie als 'Belgisch' democraat : de monarchie moet verdwijnen, het land zelf niet.

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 16 december 2007 om 23:01.
djimi is offline  
Oud 16 december 2007, 23:19   #194
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
D�*t is nu echt iets wat mij absoluut niet zou verwonderen. En dat gaf ik in een eerdere bijdrage ook al aan, toen ik het had over 'bepaalde francofone/belgicistische krachten'. Gezien de voorgeschiedenis van 'onze dynastie' (remember Leopold III?) verwacht ik ècht de allersmerigste truken van die kant.

Ik weet niet of Leterme 'naïef' is, maar wat ik wel durf te stellen is dat hij in dat paleis niet echt welkom is, en dat enkel en alleen omdat hij Vlaming is.

Vandaar mijn positie als 'Belgisch' democraat : de monarchie moet verdwijnen, het land zelf niet.

djimi
Veel plezier daarmee. De koning is in België een van de laatste bindmiddelen die er nog zijn. Ook heeft hij als staatshoofd een groot belang bij het blijven van België. Iets dat een Vlaming niet persé heeft. Daarom ben ik ook geen fan van Bert.
Oud 16 december 2007, 23:22   #195
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En heeft Milquet of een andere Franstalige politicus zich ingeleefd in de manier van denken van de Vlaamstalige politici (hetgeen Yves voorstelde was in feite een afgezwakte vorm van de Vlaamse resoluties )...

Of moeten Franstaligen dat niet?
Franstalige politici kunnen zich elk gebrek aan empathie best veroorloven zolang er geen federale kieskring (al was het maar voor de Senaat alléén) is.

De kans dat de franstalige politieke partijen ooit een federale eerste minister zullen kunnen/moeten leveren is zo goed als onbestaande, terwijl dat voor hun tegenhangers in Vlaanderen niet zo is.
Franstalige politici hoeven dus, spijtig genoeg, absoluut geen rekening te houden met de wensen van de Vlamingen.

Wanneer er een federale kieskring zou worden ingevoerd, is er een grotere kans dat België ooit nog eens een franstalige politicus als eerste minister krijgt.
Die zal dan wèl gedwongen zijn ook in Vlaanderen voldoende stemmen te behalen, en bijgevolg onvermijdelijk ook rekening moeten houden met wat in Vlaanderen leeft (en dus in elk geval het Nederlands goed genoeg zal moeten beheersen, als absolute minimumvoorwaarde).

D�*t is het 'diabolische' van het 'federale' België zoals het nù in elkaar zit, en een 'confederatie' zal daaraan (dat gebrek aan empathie) niet zo heel veel veranderen.

Een 'confederatie' zal natuurlijk een 'onafhankelijk' Vlaanderen minder gemakkelijk kunnen tegenhouden.
Dat zou misschien wel kunnen leiden tot iets meer toegeeflijkheid vanwege die politici die zich nu door het 'federale' België beschermd weten.
Vandaar wellicht het verzet tegen de staatshervorming in confederale zin, terwijl er anderzijds - en volgens mij althans spijtig genoeg - ook weinig animo bestaat voor een hervorming in unitaire richting.

djimi is offline  
Oud 16 december 2007, 23:40   #196
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Veel plezier daarmee. De koning is in België een van de laatste bindmiddelen die er nog zijn. Ook heeft hij als staatshoofd een groot belang bij het blijven van België. Iets dat een Vlaming niet persé heeft. Daarom ben ik ook geen fan van Bert.
De Vlamingen die willen dat Brussel, hun hoofdstad, 'Vlaams' blijft hebben er voorlopig �*lle belang bij dat België blijft bestaan, hoewel het best wel een degelijke staatshervorming kan gebruiken.

De Vlamingen die Brussel al hebben 'opgegeven' hoeven zich om België niet meer te bekommeren, natuurlijk.

Laatst gewijzigd door djimi : 16 december 2007 om 23:41.
djimi is offline  
Oud 16 december 2007, 23:56   #197
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat 'de Walen' gaan binnenvallen met het leger, neen.

Maar ik weet wèl dat 'militante' organisaties genre "Voorpost", "VJW", "NSV", ... (om van "Blood & Honour" en dergelijke nog maar te zwijgen) géén 'exclusief Vlaams' verschijnsel zullen blijven.

Ik verwacht eerder vroeg dan laat de oprichting van een 'Ligue de Défense' of hoe ze zich ook mogen noemen, en dat zal géén missienaaikring zijn, neem dat maar van mij aan.

Ik hou hier in Brussel ogen en oren wijdopen, en ik vang wel één en ander op dat mij absoluut NIET gerust stelt.

Ik kan alleen maar hopen dat het zal 'koelen zonder blazen', maar de kans daarop lijkt mij alsmaar kleiner te worden.

Groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

djimi

Als je de reacties leest op het forum van Le Soir, is er nog weinig redelijkheid te vinden!!

Ik heb het opgegeven om daar nog de ware toedracht uit te leggen!!

Jammer genoeg zitten er ook echte of zgz echte vlamingen die de boel nog wat meer ophitsen.

Er zijn nochtans nog steeds Vlamingen die het volhouden en proberen om een meer gevarieerde uitleg te geven, maar het is verloren moeite!!

Het forum is grotendeels bemand door zeer radicale Brusselaars die van geen rede willen weten en alleen maar haat prediken.

Laatst gewijzigd door omaplop : 16 december 2007 om 23:57.
omaplop is offline  
Oud 17 december 2007, 00:05   #198
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Als je de reacties leest op het forum van Le Soir, is er nog weinig redelijkheid te vinden!!

Ik heb het opgegeven om daar nog de ware toedracht uit te leggen!!

Jammer genoeg zitten er ook echte of zgz echte vlamingen die de boel nog wat meer ophitsen.

Er zijn nochtans nog steeds Vlamingen die het volhouden en proberen om een meer gevarieerde uitleg te geven, maar het is verloren moeite!!

Het forum is grotendeels bemand door zeer radicale Brusselaars die van geen rede willen weten en alleen maar haat prediken.

Dag omaplop,

heb je het ook gemerkt?

Ik begin ècht het ergste te vrezen, vooral als ik lees hoe zelfs 'gematigde' franstaligen het te verduren krijgen.

Vroeg of laat slaan de stoppen bij een aantal van die hysterici door, en dan gaan de poppetjes pas ècht aan het dansen.

Ik ga op het forum van Le Soir af en toe nog wel eens posten, en ik hoop dat mijn bijdragen daar de haat niet voeden, maar ik geef toe dat het ook voor mij soms moeilijk wordt 'redelijk' te blijven.

Ik zou echt niet graag gedwongen worden mijn koffers te pakken of met achterlating van mijn CD's en mijn muziekinstrumenten simpelweg mijn vege lijf te redden, net nu ik mij hier op een fantastische job en een zich steeds verder uitbreidende vriendenkring kan verheugen.

Het lijkt er wel op dat 'Karadzic' school begint te maken.

Is het enkel nog wachten op "Le seul bon Flahute est un Flahute mort", of iets dergelijks?

Zie ik het allemaal véél te somber?

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 17 december 2007 om 00:13.
djimi is offline  
Oud 17 december 2007, 01:06   #199
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vandaar wellicht het verzet tegen de staatshervorming in confederale zin, terwijl er anderzijds - en volgens mij althans spijtig genoeg - ook weinig animo bestaat voor een hervorming in unitaire richting.
Wat zou daar de zin kunnen van zijn?
Kortaf is offline  
Oud 17 december 2007, 01:11   #200
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zie ik het allemaal véél te somber?
Ik hoop het, en je bent in elk geval niet de enige die er zich zorgen over maakt. We moeten iets doen, Djimi.
Kortaf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be