Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2007, 16:42   #201
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Behalve taalkundige, natuurlijk...
Fan van clichés en stereotypes?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 16:46   #202
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Fan van clichés en stereotypes?
Mag men de administratie in Iparralde al Baskische documenten naar de plaatselijke bewoners in de plaatselijke taal?

(Natuurlijk heb ik het hier over de Franse staat, niet de Fransen in het algemeen.)
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 16:56   #203
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is nog erger dan je denkt hoor! De huidige Miss België is blond! Maar blondines vormen een minderheid hier, en zijn niet representatief voor het plaatselijk overheersend menselijke type!
ah, blondines zijn een minderheid geworden ? Wel, dan moet die zeker beschermd worden door het CGKR! Discriminatie op basis van blonde haren zal wel verboden zijn zeker?
Mischien word het nog goed leven hier in belgië voor de blanken onder ons: eens we een minderheid geworden zijn, worden we beschermd door de discriminatiewetten, en kunnen we ons alles , letterlijk alles permitterren! Tof!
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 16:58   #204
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Frankrijk houdt tenminste van diversiteit. Weet je wie Miss France dit jaar is? Miss Réunion, Valérie Bègue, en ze maken er geen probleem mee. Maar hier met de rotte Belgische mentaliteit kan men niet veel positieve aspecten verwachten.
moet ik nu begrijpen dat u het goed vind dat dat schoon Tsjechisch blond meisje Miss België geworden is? Want dan ben ik akkoord hoor. Zolang het geen negerin is zal het mij worst wezen wat voor taal ze praat.
Oud 18 december 2007, 17:00   #205
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Frankrijk houdt tenminste van diversiteit. Weet je wie Miss France dit jaar is? Miss Réunion, Valérie Bègue, en ze maken er geen probleem mee. Maar hier met de rotte Belgische mentaliteit kan men niet veel positieve aspecten verwachten.
wat die rotte belgse mentalteit betreft: u kan natuurlijk altijd verhuizen naar frankrijk. ik heb daar lang gewoond, t'is daar OK hoor. Juist enkel spijtig dat er hoe langer hoe minder Fransen zijn...
Oud 18 december 2007, 17:02   #206
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag men de administratie in Iparralde al Baskische documenten naar de plaatselijke bewoners in de plaatselijke taal?

(Natuurlijk heb ik het hier over de Franse staat, niet de Fransen in het algemeen.)
En in Bretagne, in Catalogna ? Fransmannen zijn taal-imperialisten.
Oud 18 december 2007, 20:27   #207
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
hier alvast 1 nederlandstalige, fransonkundige blondine
even mooi als Miss België ?
Oud 18 december 2007, 20:33   #208
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk, de organisatoren hebben indertijd hemel en aarde bewogen om af te geraken van het seksistisch imago dat de missverkiezing een soort veredelde vleeskeuring zou zijn. Daarom stelde men dat een toekomstige miss toch ook wat andere kwaliteiten hoorde te hebben: een zekere intellctuele achtergrond, een slagvaardigheid en gevatheid, vlot, goed ter tale. Een miss werd opgevoerd als een soort ambassadrice. Welnu, men mag toch redelijkerwijze aannemen dat iemand die als ambassadrice van België optreedt toch een zekere basiskennis heeft van de belangrijkste talen van het land. Of gaan we er toch weer van uit dat een missverkiezing slechts een platvloerse vleeskeuring is en dat al het overige niet telt?

Toch wel een verschil met bijvoorbeeld de huidige miss Zwitserland die een Franstalige is die haar hogere studies in het Duits verrichtte. Deze dame spreekt alvast vlot twee landstalen en beheerst ook het Engels. De miss Zwitserland van vorig jaar (of twee jaar geleden), Rigozzi, spreekt dan weer vlot Italiaans (ze is Italiaanstalig van huis uit), Duits en Frans. Daarnaast een werkbare kennis van het Engels.

In een meertalig land als Zwitserland vindt men het blijkbaar wel belangrijk dat een schoonheidsambassadrice (hoe ordinair sommigen het ook moge vinden) toch een aantal van de belangrijkste landstalen spreekt.
Voor mij is een Miss verkiezing het mooiste meisje uitkiezen, ik zie daar niks negatief ( vleeskeuring) in voor zover die meisjes vrijwillig zijn. Zoals u het voorstelt, is het eerder een soort Ideale Vrouw verkiezing (hogere studies, talenknobbel enz enz). Dat zou ook georganiseerd kunnen worden, waarom niet, maar was dat het geval hier, in België. Nu iets anders, ik las net in Gazet Van Antwerpen online, dat de moeder van deze Miss lerares Nederlands/ Engels is, en dat ze vertelde dat indien haar dochter niet goed Nederlands kan, dat komt omdat ze veel in het buitenland gewoond heeft in haar jeugd (Afrika en Tsjechië).
Oud 18 december 2007, 20:35   #209
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
²
bent u de franse taal niet machtig, groentje?
Oud 18 december 2007, 21:15   #210
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
En in Bretagne, in Catalogna ? Fransmannen zijn taal-imperialisten.
Welnee, Frankrijk is gewoon traditiegetrouw een hypergecentraliseerde staat, al zouden bepaalde regio's volgens mij wel meer autonomie mogen krijgen. Ooit werden er in Frankrijk zelfs mensen geguillotineerd wegens "crime de fédéralisme".
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 18 december 2007 om 21:16.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 22:55   #211
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Welnee, Frankrijk is gewoon traditiegetrouw een hypergecentraliseerde staat, al zouden bepaalde regio's volgens mij wel meer autonomie mogen krijgen. Ooit werden er in Frankrijk zelfs mensen geguillotineerd wegens "crime de fédéralisme".
De enigen die zich niet laten doen zijn de Basken en vooral de Corsicanen. Wie zich in Corsica installeert, en niet aanvaard word door de plaatselijke bevolking, krijgt eerst een waarschuwing, en daarna blaast men zijn huis op. De gendarmeries van de Franse bezettingstroepen worden regelmatig beschoten s'nachts.
Oud 18 december 2007, 23:10   #212
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
De enigen die zich niet laten doen zijn de Basken en vooral de Corsicanen. Wie zich in Corsica installeert, en niet aanvaard word door de plaatselijke bevolking, krijgt eerst een waarschuwing, en daarna blaast men zijn huis op. De gendarmeries van de Franse bezettingstroepen worden regelmatig beschoten s'nachts.
Leuke samenleving.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 23:17   #213
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Leuke samenleving.
Met karakter inplaats van een slavenmentaliteit.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 23:17   #214
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Leuke samenleving.
In Corsica houd men van vuurwerk. Gezellig.
Oud 18 december 2007, 23:19   #215
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Leuke samenleving.
Dat zou wel leuk zijn in de faciliteitengemeenten, hé straatstraat?
Oud 18 december 2007, 23:22   #216
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zou wel leuk zijn in de faciliteitengemeenten, hé straatstraat?
Liever vreedzame samenleving: met wat humor en inlevingsvermogen komt men al een heel eind.
Voor de tijd dat we hier rondlopen, ben ik liever geen verongelijkte zoals VB en veel N-VA'ers.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 23:24   #217
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, maar u bent nu éénmaal niet in Zwitserland. Ik vind die Miss België een prachtexemplaar, zelfs al kon ze helemaal niet spreken. Met zulke meisjes spreek ik met plezier in gebarentaal. Ze zou mij wel begrijpen denk ik
Natuurlijk zijn we niet in Zwitserland. Maar België is net als Zwitserland wel een federaal en meertalig land. Verrassend toch dat men in het ene land wel aandacht besteedt aan de talenkennis van een miss, terwijl het in het andere afgedaan wordt als irrelevant. Kunt u misschien uitleggen hoe dat komt?

Miss Schweiz 2007 Christa Rigozzi: viertalig: vlot Italiaans-, Duits- en Franstalig. Werkbare kennis van het Engels:

Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 23:26   #218
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liever vreedzame samenleving: met wat humor en inlevingsvermogen komt men al een heel eind.
Oh, voor wanneer is dat?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 23:30   #219
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor de tijd dat we hier rondlopen, ben ik liever geen verongelijkte zoals VB en veel N-VA'ers.
humor? Huizen van ongewenste indringers opblazen is toch grappig?
Oud 18 december 2007, 23:33   #220
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk zijn we niet in Zwitserland. Maar België is net als Zwitserland wel een federaal en meertalig land. Verrassend toch dat men in het ene land wel aandacht besteedt aan de talenkennis van een miss, terwijl het in het andere afgedaan wordt als irrelevant. Kunt u misschien uitleggen hoe dat komt?

Miss Schweiz 2007 Christa Rigozzi: viertalig: vlot Italiaans-, Duits- en Franstalig. Werkbare kennis van het Engels:

Ok, niet mis, maar die Miss België is mooier vind ik
Maar goed, maak er dan eens werk van , en zorg ervoor dat die Belgse Miss verkiezingen een reglement hebben dat stippelt dat alle mededingers twee- of drietalig moeten zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be