![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sluit me volledig aan bij die top. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 22 december 2007 om 02:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Savatage
bah... ik heb zowat de eerste dertig vluchtig overlopen 'k moet toegeven... stuk voor stuk prachtfilms... enkele zijn wat minder van plot of originele story, een paar kende ik niet meteen dus ik treed je daar volledig bij onder voorwaarden het is erg verleidelijk onmiddellijk in te stemmen....maar niet echt fair wat je in principe moet hebben zijn lijsten van andere landen ( btw dat is ook zoiets hé... wie is de screenwriter, cyneast ed... zijn die respresentatief voor de algemene heersende vs-geest ) en dat dan vergelijken ps. dit amalgaantje zou je eerst volledig moeten gaan uitpluizen wat nu precies vs is en wat niet.... 'k ga eens wat verder kijken Laatst gewijzigd door praha : 22 december 2007 om 02:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zie bv Festen op plaats 61 staan ... die zou ik persoonlijk al ergens naar boven verschuiven
verder zie ik Pianist, Fargo( da's een co-productie) , Das Boot die ik ook liever naar boven zie ik mis nog een pak Franse, Italiaanse ... die staan hoogstwaarschijnlijk nog wat lager dus als je 't mij vraag zo'n lijstje op te stellen dan zou de rangschikking er wel heel wat anders uitzien... maar er zal een zeer groot deel in de eerste 50,100,150 nog steeds bestaan uit vs-producties... omdat ze éénmaal het grootste aanbod hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn idee ging echter niet over de periode tijdens de ervaring, maar na de ervaring. We kunnen volgens mij geen uitspraken maken over hoe de hersenen deze ervaringen naderhand registreert. We weten dat onze hersenen vaak dingen bijfantaseren die er eigenlijk niet zijn (neem nu optische illusies), misschien gebeurt iets soortgelijks bij het herinneren van "mystieke" ervaringen . De ervaring zelf is onbeschrijfelijk/onregistreerbaar, maar uiteindelijk wordt ze toch op een of andere manier in de hersenen opgeslaan (en herinnert) als iets dat door het individu kan worden voorgestelt. Iemand kan zich dus Maria/Jezus/Boeddha/... herinneren, maar uiteindelijk is dat misschien slechts een vertaling van een onbeschrijfelijke ervaring door de hersenen.
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar nu zijn we wel erg off topic bezig ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Bijlange niet ! U moet niet bang zijn , ik zal daar uw polleke wel vasthouden !
![]()
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kom nu , hoe kun je gaan fantaseren terwijl je ver dood bent dat je de kamer uit zweeft en je lichaam ziet liggen enz. En dit overkomt iedereen dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik zou jouw stelling juist omdraaien.
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() Tot zolang aangetoond is dat er met die geest iets nuttigs gedaan wordt na de dood van het lichaam weiger ik om de geest boven het lichaam te stellen
![]() En je kan ook zo'n uittreding gaan simuleren in de hersens.
![]() |
#55 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://victorzammit.com/book/dutch/dutchcontents.html Citaat:
http://www.medinews.be/full_article/....asp?aid=11930 ..., maar dit zegt eigenlijk nog steeds niets, over de werking tussen hersenen en bewustzijn. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De vraag is, zijn er ook zoveel NDE's van moslims of boedisten e.a. die verzen krijgen van hun God uit hun religieus boek, en ook, zo'n korte sobere gesprekken hebben met hun godheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Burgemeester
|
![]() Dat stond in de krant in de loop van vorige week.
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Agree.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |