Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2007, 13:26   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Waarom zou hij moeten betalen?
In WL hangt evenveel smog en daar couilloneert men de 'Belgen' niet met zo'n idiote (smog-)snelheidsbeperkingen. "Een schending van de privacy" aldus Di Rupo.
Dit is louter een fiscale operatie : pluim de Vlamingen nog maar eens.
Trouwens, werden de vliegtuigen aangemaand om minder snel te gaan vliegen boven Vlaanderen?
Ik ben het eens met DD's kritiek op de smogmaatregelen, maar tegelijkertijd verwerp ik zijn handelswijze. De beste wijze om te protesteren, is zich netjes aan de snelheidsbeperkingen houden. Resultaat is dan nul komma nul voor de staatskas. Voor het overige moet men andere wegen bewandelen als men dit probleem wil aankaarten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:32   #22
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Dedekker is verantwoordelijk voor het rijgedrag van zijn chauffeur? Dat is straf.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:33   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dedekker is verantwoordelijk voor het rijgedrag van zijn chauffeur? Dat is straf.
Ik denk niet dat die chauffeur "zomaar" rijdt. Als DD zegt: "Ik moet daar om zoveel uur zijn, dus geef maar plankgas", dan lijkt me dat de eindverantwoordelijkheid echt wel bij DD ligt.
Oud 22 december 2007, 13:34   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Dedecker geflitst tijdens smogalarm

Kamerlid Jean-Marie Dedecker is vrijdag geflitst op de E40 in Ternat. Daar gold op dat moment een snelheidsbeperking tot 90 km/uur wegens het smogalarm.
'Ik, of eigenlijk mijn chauffeur, reed misschien 125 per uur. Ik had haast, want ik moest op tijd zijn voor de regeringsverklaring van Verhofstadt', zegt Dedecker.

'Als ik me overal aan de snelheidslimiet zou houden, moet ik twee dagen congé nemen om nog ergens op tijd te geraken. Geen nood, ik zal die boete met de glimlach betalen. Ik heb er dit jaar al een tiental betaald.'

M.a.w. Ik ben politicus, ik heb centen, dus ik sta boven de wet. Afzetten die kerel !
Droevige mentaliteit, maar kenmerkend voor die vent...
BTW, een boete is een "minnelijke schikking": zo de boete betaald wordt, komt de overtreding niet voor de rechtbank. Gezien het hier om openlijk toegegeven recidive gaat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dedecker
Ik heb er dit jaar al een tiental betaald.
hij erover bluft en de man als "verkozene des volks" een voorbeeldfunctie heeft lijkt een "minnellijke schikking" hier hoogst ongepast. Een voorwaardelijke veroordeling en burgerrechten ontnemen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 december 2007 om 13:37.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:35   #25
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

'Als ik me overal aan de snelheidslimiet zou houden, moet ik twee dagen congé nemen om nog ergens op tijd te geraken!
Mss eens op tijd vertrekken
Oud 22 december 2007, 13:36   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
BTW, een boete is een "minnelijke schikking": zo de boete betaald wordt, komt de overtreding niet voor de rechtbank. Gezien het hier om openlijk toegegeven recidive gaat hij erover bluft en de man als "verkozene des volks" een voorbeeldfunctie heeft lijkt een "minnellijke schikking" hier hoogst ongepast.
Bij mijn weten speelt dit geen enkele rol, maar enkel het aantal overtredingen.
Oud 22 december 2007, 13:37   #27
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk niet dat die chauffeur "zomaar" rijdt. Als DD zegt: "Ik moet daar om zoveel uur zijn, dus geef maar plankgas", dan lijkt me dat de eindverantwoordelijkheid echt wel bij DD ligt.
Ik denk dat u zich daarin vergist, want als dat voor de politierechtbank komt staat niet Dedekker daar maar de overtreder, de chauffeur.

Verschaeve
Oud 22 december 2007, 13:45   #28
Banneling

Standaard

Citaat:
BTW, een boete is een "minnelijke schikking": zo de boete betaald wordt, komt de overtreding niet voor de rechtbank. Gezien het hier om openlijk toegegeven recidive gaathij erover bluft en de man als "verkozene des volks" een voorbeeldfunctie heeft lijkt een "minnellijke schikking" hier hoogst ongepast. Een voorwaardelijke veroordeling en burgerrechten ontnemen?
Hear, hear, de linkaard die vindt dat criminele recidiverende allahtonen geen 2, maar 3, 4, 50, 2300 kansen moeten krijgen zelf al slaan ze op hun "kansenparcours" weerloze ouderlingen dood op de bus of steken ze autochtone ouders neer op een sinterklaasfeestje , maakt nu wel even een zeer scherpe bocht omwille van een prul als een verkeersovertreding.
De typsiche linkse hypocrisie en selectiviteit zeker?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:46   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u zich daarin vergist, want als dat voor de politierechtbank komt staat niet Dedekker daar maar de overtreder, de chauffeur.
Natuurlijk, maar daar gaat het mij niet over (strikt juridisch gesproken).

DD's chauffeur leidt evenwel geen eigen leven: die man doet wat zijn opdrachtgever hem vraagt. Dat weet u ook wel.
Oud 22 december 2007, 13:47   #30
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kamerlid Jean-Marie Dedecker is vrijdag geflitst op de E40 in Ternat. Daar gold op dat moment een snelheidsbeperking tot 90 km/uur wegens het smogalarm.
'Ik, of eigenlijk mijn chauffeur, reed misschien 125 per uur. Ik had haast, want ik moest op tijd zijn voor de regeringsverklaring van Verhofstadt', zegt Dedecker.

'Als ik me overal aan de snelheidslimiet zou houden, moet ik twee dagen congé nemen om nog ergens op tijd te geraken. Geen nood, ik zal die boete met de glimlach betalen. Ik heb er dit jaar al een tiental betaald.'

M.a.w. Ik ben politicus, ik heb centen, dus ik sta boven de wet. Afzetten die kerel !
Waar lees jij nu ergens dat hij boven de wet zou staan? Hij betaalt juist welwillend zijn boete.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:47   #31
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou hij moeten betalen?
In WL hangt evenveel smog en daar couilloneert men de 'Belgen' niet met zo'n idiote (smog-)snelheidsbeperkingen. "Een schending van de privacy" aldus Di Rupo.
Dit is louter een fiscale operatie : pluim de Vlamingen nog maar eens.
Trouwens, werden de vliegtuigen aangemaand om minder snel te gaan vliegen boven Vlaanderen?
Citaat:
pluim de Vlamingen nog maar eens.
Dat wordt paranoïa! Ik zie idd. véél meer dikke Mercedessen, Audis en BMWs in Vlaanderen dan in Brussel of in Wallonië, maar moet men snelheidslimieten overtreden omdat men voor 40.000 of 50.000€ zulk melkboerenstatussymbool kocht?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:48   #32
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, maar daar gaat het mij niet over (strikt juridisch gesproken).

DD's chauffeur leidt evenwel geen eigen leven: die man doet wat zijn opdrachtgever hem vraagt. Dat weet u ook wel.
Ja, dat zal wel maar uiteindelijk zegt ons moeder daarover: als Dedekker zegt dat je in het Scheld moet springen dan doe je dat of wat?

Verschaeve
Oud 22 december 2007, 13:48   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wordt paranoïa! Ik zie idd. véél meer dikke Mercedessen, Audis en BMWs in Vlaanderen dan in Brussel of in Wallonië, maar moet men snelheidslimieten overtreden omdat men voor 40.000 of 50.000€ zulk melkboerenstatussymbool kocht?
Neen, maar deze discussie gaat daar eigenlijk niet over. Wel over de stelling dat men DD op andere vlakken zou moeten straffen omdat hij de snelheidsbeperking breekt. De wet is voor iedereen gelijk, ook voor DD. Hij zal dus de boete moeten betalen net als iedereen. Geen andere straf.
Oud 22 december 2007, 13:49   #34
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
De man die de auto's telde in Belgie.

Verschaeve
Oud 22 december 2007, 13:50   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat zal wel maar uiteindelijk zegt ons moeder daarover: als Dedekker zegt dat je in het Scheld moet springen dan doe je dat of wat?
Dus u denkt dat in DD's auto zulke discussies zich afspelen:

"Oei, Mark, ik zie dat het al zo laat is en ik moet om tien uur in Brussel zijn. Geef dus maar goed door."
"Jamaar, Jean-Marie, de snelheidsbeperking is hier 90 op dit moment."

Die chauffeur zal gewoon doen wat hem gevraagd wordt. Of denk je dat chauffeurs van politici, ambassadeurs, e.d. zo hun eigen willetje boven de wensen van hun opdrachtgevers zetten...?

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 22 december 2007 om 13:51.
Oud 22 december 2007, 13:57   #36
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u denkt dat in DD's auto zulke discussies zich afspelen:

"Oei, Mark, ik zie dat het al zo laat is en ik moet om tien uur in Brussel zijn. Geef dus maar goed door."
"Jamaar, Jean-Marie, de snelheidsbeperking is hier 90 op dit moment."

Die chauffeur zal gewoon doen wat hem gevraagd wordt. Of denk je dat chauffeurs van politici, ambassadeurs, e.d. zo hun eigen willetje boven de wensen van hun opdrachtgevers zetten...?
Neen, dat zeg ik niet. Alleen, met die stelling zal het afhangen van voor welke rechter u staat. Er zijn er die aannemen dat de chauffeur onder morele dwang van de werkgever staat, maar er zijn er ook die gewoon zeggen, geen affaire met die zever, u bent verantwoordelijk.

Verschaeve
Oud 22 december 2007, 13:58   #37
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Et alors?

Citaat:
Geen nood, ik zal die boete met de glimlach betalen. Ik heb er dit jaar al een tiental betaald.'
Met andere woorden, hij wordt beboet en hij betaalt; wat is dan jouw probleem? Mogen we jouuook ontslaan als je een verkeersovertreding begaat?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 14:00   #38
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou misschien eens interessant zijn om te kijken wat een gelijk aantal flitscamera's zou vaststellen in Wallonië. Dat lijkt mij heel wat meer valide als maatstaf om een vergelijking te maken tussen Vlaanderen en Wallonië en Brussel qua rijgedrag.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 14:03   #39
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:

ach, 't is een liberaal eh.
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 14:08   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat zeg ik niet. Alleen, met die stelling zal het afhangen van voor welke rechter u staat. Er zijn er die aannemen dat de chauffeur onder morele dwang van de werkgever staat, maar er zijn er ook die gewoon zeggen, geen affaire met die zever, u bent verantwoordelijk.
Nogmaals, daar gaat het niet over. Wel over het feit dat in menselijke (en dus niet juridische) verhoudingen de eindverantwoordelijk bij de opdrachtgever ligt. Een chauffeur doet immers wat hem opgedragen wordt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be