Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 23 december 2007, 09:52   #241
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik heb er eerlijk gezegd geen idee van, daarom mijn vraag, maar als ik sommigen bezig hoor over het gemak waarmee ze Brussel en de faciliteitengemeenten willen opgeven, vrees ik voor het ergste.
Het ging niet alleen over het opgeven van de faciliteitengemeenten Kortaf. Het ging vooral over het installeren van een diets rijk, (neen, géén Nederlands ) een führer aan de macht en geweld plegen. Het ging er bovenal over dat jij denkt dat er een heleboel Vlaams-nationalisten achter die ideeën staan.

Wel, lees er alleen al de reacties op na op deze en vorige bladzijde. NIEMAND van de Vlaams-nationalisten krijgt Max achter zijn ideeëngoed. Er wordt wél gevraagd of hij zijn pilletjes wel genomen heeft.

Jij weet trouwens verdomde goed dat GEEN ENKELE Vlaams-nationalist, op Max na, de faciliteitengemeenten wil opofferen. Degenen die dat wél willen moet je in hoofdzaak onder je échte vrienden, de belgicisten, zoeken.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 december 2007 om 09:53.
Knuppel is offline  
Oud 23 december 2007, 09:55   #242
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat is er trouwens verkeerd met een Heel Nederlands Diets Keizerrijk die op internationaal vlak zijn mannetje kan staan tegen de zionistische schurkenstaten en intern toch ruime autonomie en respect heeft voor de verschillende culturen van de deelgebieden ?

Dat er binnen het Dietse Rijk een oplossing moet worden gezocht voor zijn hoofdstad Brussel en omgeving, lijkt mij ook evident.

Men kan op twee manieren komen tot dit rijk:

1. Via een tijdelijke onafhankelijkheid van Vlaanderen en Wallonië, waardoor in Wallonië nationalistische oppositiekrachten meer een kans krijgen. Het geld komt niet meer uit de hemel vallen dan.
Moeilijkheid is wel een oplossing te vinden voor Brussel. Als de tijd rijp is ervoor en er een regimeverandering is gebeurd in Wallonië,Vlaanderen en Nederland, dan kan het Dietse Rijk in de steigers worden gezet.

2. Via een confederaal België of een confederale staat van de Zuidelijke Nederlanden. Vlaanderen en Wallonië blijven één land, maar er moet een staatshervorming komen die totaal is. Dit kan misschien moesten we ooit in dit land een leider krijgen a la Vladimir Poetin. Een man die fysiek, mentaal en inhoudelijk ijzersterk is. Ja, een echte Führer. Later is een uitbreiding met Nederland een must en dan komen we ook tot rijk van de Dietsche Nederlanden. De grote moeilijkheid hier zijn vooral de politici in Wallonië en daarom lijkt mij de optie 1, het meest realiseerbaar.

Zowieso wil men het huidige België breken met al zijn systeemlakeien, dan zal men buiten het grondwettelijke moeten durven gaan.
Als daar niets verkeerd aan is, waarom vindt je dan bij niemand steun, Max?
Probeer het eens bij de partijtop van het VB.
Wedden dat ze je zelfs d�*�*r wandelen sturen?
Oud 23 december 2007, 10:02   #243
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet alleen Leterme gaat er dus mee akkoord Verhofstadt te dienen maar ook Bart Dewever.

Ik vroeg me al eerder af wat die twee zouden doen.

We weten het nu.

Verhofstadt heeft de opdracht van le roi tot een goed einde gebracht.

Leterme en Dewever lopen mooi in het Belgische rijtje.

Hoe zouden ze hen zo ver hebben kunnen krijgen?
Ja. De centjes he knuppel, de centjes. Da's al wat telt voor die dames en heren.
Hoe zou je zelf zijn. Vet betaald, geen verantwoordelijkheid, je moet zelfs niet op je werk komen. De ideale job dus.
Oud 23 december 2007, 10:04   #244
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij weet trouwens verdomde goed dat GEEN ENKELE Vlaams-nationalist, op Max na, de faciliteitengemeenten wil opofferen.
Handig dat Brussel hier even wegvalt, zeg.

Citaat:
Degenen die dat wél willen moet je in hoofdzaak onder je échte vrienden, de belgicisten, zoeken.
Belgicisten zijn mensen die de minorisering van de Vlaamse democratische meerderheid willen bestendigen. Vrienden heb ik daar niet.
Kortaf is offline  
Oud 23 december 2007, 10:15   #245
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk, hoevelen van de nationalisten binnen het Blok zijn het niet ergens in de vaagte eens met de Max-strekking?
http://www.vlaamsbelang.be/21/1/

puntje 1.d Brussel, hoofdstad van Vlaanderen.

Kijk 'ns na op de websites van ldd en n-va en vergelijk dan.

Of kijk 'ns in het boekje dat in je postbus werd gedropt:
Citaat:
Brussel = Vlaams grondgebied
Enkel Vlaanderen kan Brussel een toekomst bieden. Als hoofdstad en als venster op de wereld.
In een onafhankelijk Vlaanderen zou Brussel zijn tweetalig statuut behouden, maar uiteraard met een correcte toepassing van de taalwetten.
"Historisch , cultureel en geografisch behoren Brussel en de Rand ontegensprekelijk tot Vlaanderen."
Oud 23 december 2007, 10:21   #246
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgicisten zijn mensen die de minorisering van de Vlaamse democratische meerderheid willen bestendigen. Vrienden heb ik daar niet.
LOL!

Belgique ten allen prijze in stand willen houden komt daar nochtans op neer. Het democratische Belgique waar de Vlaamse meerderheid het voor het zeggen heeft is een droom van jou die NOOIT zal uitkomen.
Oud 23 december 2007, 10:23   #247
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Ja. De centjes he knuppel, de centjes. Da's al wat telt voor die dames en heren.
Hoe zou je zelf zijn. Vet betaald, geen verantwoordelijkheid, je moet zelfs niet op je werk komen. De ideale job dus.
Ben jij zelf soms ook zo dat je iedereen over die kam probeert te scheren?
Oud 23 december 2007, 10:27   #248
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als daar niets verkeerd aan is, waarom vindt je dan bij niemand steun, Max?
Probeer het eens bij de partijtop van het VB.
Wedden dat ze je zelfs d�*�*r wandelen sturen?
U beweert dat niemand anders voor de hereniging van de Nederlanden is ? Dat zou ik toch zo niet durven zeggen hoor.

Neem nu Joris Van Severen, hij en zijn ideeën genieten tot de dag van vandaag nog veel respect binnen het Vlaams Belang. Uiteraard niet de laatste jaren van zijn leven toen hij getrouwheid aan België en de koning zweerde, maar wel de periode ervoor.

Trouwens zijn Heel-Nederlandse oplossing vlak na de Nieuwe Marsrichting, zonder het Belgicistische gedoe is nog zo slecht nog niet.

Een Diets Rijk bestaande uit:

- Vlaanderen
- Wallonië
- Luxemburg
- Holland
- Friesland

met hoofdstad Brussel. Ik snap niet waarom jullie daar zo tegen zijn ? Samen sterker tegen de globalisering, tegen de immigratiegolven, tegen imperialistische schurkenstaten. En intern veel meer respect voor de autonomie en cultuur van de deelstaten.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 23 december 2007 om 10:29.
Max van Dietschland is offline  
Oud 23 december 2007, 10:35   #249
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij weet trouwens verdomde goed dat GEEN ENKELE Vlaams-nationalist, op Max na, de faciliteitengemeenten wil opofferen.
Het is erg jammer dat enig realisme omtrent Brussel-hoofdstad en zijn omgeving nog steeds ontbreekt. De bewuste topic was als stelling bedoelt om discussie los te weken omtrent het onderwerp. Ik heb toen ook vermeld dat ik met dit scenario, de uitbreiding van Brussel, niet volledig eens mee was. Maar in gelijk welke situatie (België, onafhankelijk Vlaanderen, Dietsland) zal er een oplossing gevonden moeten worden voor de faciliteitengemeenten. En zeker die die voor 75% verfranst zijn. Ik zou niet als een angstige koe dit onderwerp uit de weg gaan bij onderhandelingen, maar juist de koe bij de hoorns vatten, om dit probleem eindelijk klaar en duidelijk op te lossen. En niet laten verrotten zoals vandaag.

Wat hebben we aan een "Vlaamse" Rand van vandaag, waar de Franstaligen geen strobreed in de weg word gelegd. Heel de grote Vlaamse Rand rond Brussel wordt bedreigd. Zelfs tot Vilvoorde en straks misschien zelfs Leuven toe. Dit kan toch niet blijven duren.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 23 december 2007 om 10:37.
Max van Dietschland is offline  
Oud 23 december 2007, 10:36   #250
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Brussel = Vlaams grondgebied
Enkel Vlaanderen kan Brussel een toekomst bieden. Als hoofdstad en als venster op de wereld.
In een onafhankelijk Vlaanderen zou Brussel zijn tweetalig statuut behouden, maar uiteraard met een correcte toepassing van de taalwetten.
"Historisch , cultureel en geografisch behoren Brussel en de Rand ontegensprekelijk tot Vlaanderen."
Mooi Stab.

En nu naar een actieve strategie om dat waar te maken.
Kortaf is offline  
Oud 23 december 2007, 10:36   #251
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U beweert dat niemand anders voor de hereniging van de Nederlanden is ? Dat zou ik toch zo niet durven zeggen hoor.

Neem nu Joris Van Severen, hij en zijn ideeën genieten tot de dag van vandaag nog veel respect binnen het Vlaams Belang. Uiteraard niet de laatste jaren van zijn leven toen hij getrouwheid aan België en de koning zweerde, maar wel de periode ervoor.

Trouwens zijn Heel-Nederlandse oplossing vlak na de Nieuwe Marsrichting, zonder het Belgicistische gedoe is nog zo slecht nog niet.

Een Diets Rijk bestaande uit:

- Vlaanderen
- Wallonië
- Luxemburg
- Holland
- Friesland

met hoofdstad Brussel. Ik snap niet waarom jullie daar zo tegen zijn ? Samen sterker tegen de globalisering, tegen de immigratiegolven, tegen imperialistische schurkenstaten. En intern veel meer respect voor de autonomie en cultuur van de deelstaten.
Hou toch op man. Het Verdinaso is voorbij en een gesloten boek sinds 1940. Ik kan het weten. De wereld heeft zich sedertdien 25000 keer om zijn as gedraaid. Het is je misschien niet opgevallen dat in die tijd de geesten geëvolueerd zijn. Lees eens een recent boek.
Oud 23 december 2007, 10:39   #252
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
LOL!

Belgique ten allen prijze in stand willen houden komt daar nochtans op neer.
Als België door ons bestuurd wordt en daardoor kan blijven bestaan, dan heb ik daar allerminst een probleem mee. We winnen dan alles wat we nu aan het verliezen zijn.

Citaat:
Het democratische Belgique waar de Vlaamse meerderheid het voor het zeggen heeft is een droom van jou die NOOIT zal uitkomen.
Dat hangt uitsluitend van de Vlamingen, van jou en mij, af.
Kortaf is offline  
Oud 23 december 2007, 10:42   #253
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nog zo'n voorbeeld van een hard schreeuwende nationalist met keizerrijk-ideeën, een afkeer van democratie en een voorkeur voor geweld, die als het erop aankomt compleet overstag gaat? Het lijkt wel een natuurwet.
Kortaf is offline  
Oud 23 december 2007, 10:42   #254
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL!

Belgique ten allen prijze in stand willen houden komt daar nochtans op neer. Het democratische Belgique waar de Vlaamse meerderheid het voor het zeggen heeft is een droom van jou die NOOIT zal uitkomen.
Erger nog, het zal ons Brussel doen verliezen en mss zelfs een stuk rand.
Een reden waarom 'sommigen' het Belgische pad vd zog Vlaamse meerderheid wensen te bewandelen is de aanname dat een onafhankelijk Vlaanderen automatisch zijn hoofdstad zou verliezen.
Een mening die - maar omgekeerd gesteld - ook aanwezig is bij die separatisten die stellen dat Brussel vooraf moet worden opgegeven om Vlaamse onafhankelijkheid te realiseren, maw dat wij onze Vlaamse vrijheid moeten afkopen.
In beide gevallen is dat denken vertroebeld door de 'slaaf in hun hoofd'. Je zou het daar niet verwacht hebben.
Oud 23 december 2007, 10:44   #255
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat hebben we aan een "Vlaamse" Rand van vandaag, waar de Franstaligen geen strobreed in de weg word gelegd. Heel de grote Vlaamse Rand rond Brussel wordt bedreigd. Zelfs tot Vilvoorde en straks misschien zelfs Leuven toe. Dit kan toch niet blijven duren.
En dus maar, zoals een rat in de val, je eigen poot afbijten zodat je gehandicapt maar zuiver kan blijven verderleven...
Kortaf is offline  
Oud 23 december 2007, 10:45   #256
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als België door ons bestuurd wordt en daardoor kan blijven bestaan, dan heb ik daar allerminst een probleem mee. We winnen dan alles wat we nu aan het verliezen zijn.

Dat hangt uitsluitend van de Vlamingen, van jou en mij, af.
Zie, zie, hier komt Kortaf en Max samen. Van Severen zei dat ook. 'niet weglopen van België maar België veroveren'.
Zou het toch aan de vlamingen liggen ?
Oud 23 december 2007, 10:47   #257
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi Stab.

En nu naar een actieve strategie om dat waar te maken.
Separatisme, Kortaf.
Onvoorwaardelijk separatisme en Brussel voor de keuze stellen.
Carrot and stick.
Oud 23 december 2007, 10:47   #258
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Erger nog, het zal ons Brussel doen verliezen en mss zelfs een stuk rand.
Een reden waarom 'sommigen' het Belgische pad vd zog Vlaamse meerderheid wensen te bewandelen is de aanname dat een onafhankelijk Vlaanderen automatisch zijn hoofdstad zou verliezen.
Een mening die - maar omgekeerd gesteld - ook aanwezig is bij die separatisten die stellen dat Brussel vooraf moet worden opgegeven om Vlaamse onafhankelijkheid te realiseren, maw dat wij onze Vlaamse vrijheid moeten afkopen.
In beide gevallen is dat denken vertroebeld door de 'slaaf in hun hoofd'. Je zou het daar niet verwacht hebben.
Wie de slaaf wil afgooien, trekt zich niet terug in een steeds kleiner wordend eilandje, maar gaat zich actief bezighouden met de herovering van zijn recht en zijn eigendom. Jouw reflex is puur defensief. Ik veroordeel dat niet, maar kan me er steeds minder in vinden.
Kortaf is offline  
Oud 23 december 2007, 10:48   #259
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Hou toch op man. Het Verdinaso is voorbij en een gesloten boek sinds 1940. Ik kan het weten. De wereld heeft zich sedertdien 25000 keer om zijn as gedraaid. Het is je misschien niet opgevallen dat in die tijd de geesten geëvolueerd zijn. Lees eens een recent boek.
Pas op, we moeten toch toegeven dat er waarschijnlijk nog twee andere mensen zijn in Vlaanderen die nog altijd van zijn gedacht zijn hé !!
Met andere woorden, 't is geen ambetante afwijking. Er moet geen kollokatie gevraagd worden, de goegemeente wordt niet bang van zijn gezwam.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 december 2007, 10:50   #260
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Zie, zie, hier komt Kortaf en Max samen. Van Severen zei dat ook. 'niet weglopen van België maar België veroveren'.
Van Severen had daar gelijk in. Zijn antidemocratische ingesteldheid deed hem later precies het omgekeerde omhelzen. Ik wil blijven uitgaan van de Vlaamse democratische meerderheid.
Kortaf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be