![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een waalse romanist die spaans geeft is toch hetzelfde als een Vlaamse germanist die duits geeft? Of bedoel je dat een waalse germanist ineens véél slimmer is dan een vlaamse romanist? of wat wil je nu in feite duidelijk maken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is er in elk geval zo dicht bij dat wie schoolFR gelerd heeft er geen moeite mee heeft. Ook Fransen zullen geen moeite hebben met het FR in België. Daarentegen hebben veel Nederlanders wel moeite wanneer ze in VL komen wonen. Ik op internet gelezen van een NL vrouw die naar een telefoonoperator belde en niet begreep wat de VL op het antwoordapparaat had ingesproken. Stijl wenst u dat, druk 1, anders toets 2, enz... Laatst gewijzigd door straatrue : 23 december 2007 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Minister-President
|
![]() isten worden aan de unief gevormd; het gaat hier niet over onderwijzers.
Laatst gewijzigd door straatrue : 23 december 2007 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn voorstel.
We are a band of brothers and native to the soil, Fighting for the property we gained by honest toil |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp dus dat je als docent meerdere vakken moet kunnen onderwijzen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() Eigen volk eerst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tegenhanger in VL = romanist en hij mag zich bijna volledig concentreren op FR want zijn 2de taal (SP of IT) moet hij normaal gezien niet onderwijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn dochter heeft net zo goed frans als engels als duits als SPAANS gekregen in het middelbaar! Kennen ze die richting dan niet in uw wallonie???? of wil je ons nu nog laten geloven dat ze geen verschillende leerkrachten kunnen krijgen in wallonie? Of w�*t wil je nu in feite zeggen? Dat een germanist in de walen twee keer zoveel uren heeft als een romanist in de vlonders? en wil je nog eens iets weten? die romaniste die mijn dochter zowel frans als spaans leerde was een halve afrikaanse en die had als moedertaal in feite het swahili! wat vindt ge daar nu van! Gut zeg, ben ik blij dat jij ginder in Wallonie woont! Stel je voor dat ik je als buur zou hebben! zoveel onkunde overleef ik niet op één seizoen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 december 2007 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarschijnlijk baseert Straatrue zich op de romanisten in zijn superwallonie? die dus enkel hun eigen taaltje moeten onderwijzen?
Jobke aan het zoeken voor het dochterke jongen? Iets van: "wordt maar snel romaniste: nederlands kan je toch niet, duits wil je niet kennen, met frans kom je heel de wereld rond en spaans en italiaans moeten waalse leerkrachten ook niet kennen". Is het dat straatrue?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 december 2007 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je moet je wel niet blindstaren op het ASO, er is ook TSO en BSO!. FR wordt gegeven door romanist die zich vooral op het FR kan concentreren, weinig scholen die SP en It aanbieden. De germaanse talen worden gegeven door een germanist en weinig germanisten kiezen voor de combinatie EN + Duits, meestal de moedertaal (NL) + En of Duits. In WL leren ze meestal EN en NL als vreemde taal 2 germaanse talen dus, gegeven door een germanist die EN + NL als combinatie gekozen heeft. Dus de 2 populairste vreemde talen in VL (FR & EN) zitten in handen van een romanist (FR) en een germanist (EN) in VL In WL zitten de 2 populairste talen in handen van 1 germanist (voor NL & EN) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Minister-President
|
![]() Eenmaal afgestudeerd moeten ze het sp of it (op enkele uitzonderingen na) niet meer onderhouden en kunnen ze zich volop op hun ene onderwijstaal, het FR, concentreren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en in FRbelgië moet hij er vaak 2 onderhouden (EN & NL) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
Dit is anders dan in Nederland, waar je normaal gesproken één taal studeert (hoewel je natuurlijk een andere taal als minor kunt nemen). Ik vraag me wel af waarom deze verplichting tot het studeren van twee talen bestaat. Voor het onderwijs is het blijkbaar niet, want iemand die twee Romaanse talen studeert hoeft doorgaans kennelijk maar één taal te onderwijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zegt er dat er geen twee germanisten in één school kunnen zijn: ééntje voor het Nederlands en ééntje voor het Engels ![]() ![]() Maar ik begrijp nog steeds uw probleem niet in feite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat: