![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is biologisch zonneklaar dat seksualiteit een MIDDEL is met als DOEL de voortplanting en het voortzetten van de eigen genen.
![]() |
![]() |
#602 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Altijd succes verzekerd, de threads over homoseksualiteit. Hoe succesvol is de homoseksualiteit bij de bevolking? Weet iemand dat? En wat is het genetisch bepaalde aandeel daarin? Of is dat 100%??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist ja... Biologisch. Seksualiteit heeft nog andere functies dan louter biologische. Dat zal ook Richard Dawkins erkennen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#604 |
Banneling
|
![]() Die werden niet als "abnormaal" beschouwd, maar ze waren ook niet de norm. Anders zaten we nu niet met het overbevolkingsprobleem, maar zou dat probleem zich pas in de toekomst stellen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Okee het is ook plezant, precies om de voortplanting te faciliteren. Okee het is ook gemeenschapsbevorderend, ook om de voortplanting in de beste omstandigheden te laten gebeuren. De mens zit als dier zo vernuftig in elkaar dat hij zich op de beste omstandigheden zijn genen kan doorgeven en een kwantitatief en kwalitatief zo'n groot mogelijks kroost krijgt. Wiens seksualiteit die voortplanting a priori verliest, is afwijkend van de 'gezonde' natuurnorm.
![]() |
![]() |
#606 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Het is dan ook volstrekt absurd om inzake ethiek over "de norm" te spreken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 27 december 2007 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is het niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Banneling
|
![]() Mensen kunnen het gemakkelijker stellen zonder nageslacht dan zonder seks
voortplanting komt hoger dan seks in de pyramide van Maslow http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_van_Maslow Zo je alleen seks had omwille van de voortplanting, hoeveel kinderen zou je dan hebben, den je? Laatst gewijzigd door filosoof : 27 december 2007 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#611 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Gouverneur
|
![]() Sex is het middel met als doel de voortplanting.
Punt.
![]() |
#615 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu stel je een norm weer gelijk aan een wet. Je maakt er wel een zootje van...
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bijkomend voordeel is dat ik jouw onzin niet langer tegenkom op dit forum. Laatst gewijzigd door Heftruck : 27 december 2007 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() So? Als je zo redeneert ken ik nog wel heel wat mensen die afwijken van die 'gezonde' natuurnorm. Mensen met een terminale ziekte bijvoorbeeld. Wat voor conclusies wil je daar nu concreet uit trekken, als iemand 'afwijkt van die 'gezonde' natuurnorm'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De norm of standaard is een maat waarvan een groep mensen met elkaar heeft afgesproken dat ze hem zullen gebruiken. Het gaat hierbij om verwachtingen over het gedrag van de mens. Vaak zijn het regels en kun je ze uitvoeren. Ook hangen ze nauw samen met waarden. Wetenschappelijk wordt elke bevinding volgens wetenschappelijke criteria genormeerd. Een (ruwe) uitslag op een test wordt doorgaans weergegeven in een (afgeleide)percentielscore. Deze omzetting van ruwe uitslag naar afgeleide uitslag, ook ijking genoemd, wordt berekend door de uitslag van de proefpersoon te vergelijken met de uitslagen van zijn normgroep. Levensbeschouwelijk heeft elke maatschappij haar normen en gebruiken. Normen worden dikwijls vastgelegd in wetten. Deze wetten zijn in de vorm van geboden of maatschappelijk in de vorm van een grondwet. Elk individu leeft volgens bepaalde normen. Elke groep van individuen volgt normen. Normen in dit kader zijn het gevolg van het beoefenen van ethiek, de tak van filosofie die zich bezig houdt met de vraag welke gedragingen en activiteiten toelaatbaar zijn en welke niet.
![]() |