Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2007, 13:39   #701
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Als holebi zijn genetisch bepaald is dan moet er een gen zijn die dit bepaald. Dus holebi zijn is dan geneesbaar aangezien men theoretisch die gen toch moet kunnen veranderen.
Als blond zijn genetisch bepaald is dan moet er en gen zijn die dit bepaald. Dus blond zijn is dan geneesbaar aangezien men theoretisch die gen toch moet kunnen veranderen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 13:39   #702
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Theoretisch gezien zou dat dan mogenlijk zijn.

Stel u voor, Rafke die met de vrouwkes bezig is (en ik heb het niet over samen zitten te breien)
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 13:40   #703
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel u voor, Rafke die met de vrouwkes bezig is (en ik heb het niet over samen zitten te breien)
Ik stel me jou al voor die men de venten bezig is. (ook niet aan heb breien )
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 13:41   #704
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als blond zijn genetisch bepaald is dan moet er en gen zijn die dit bepaald. Dus blond zijn is dan geneesbaar aangezien men theoretisch die gen toch moet kunnen veranderen.
Blond zijn is geen afwijking...
Oud 28 december 2007, 14:03   #705
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Als holebi zijn genetisch bepaald is dan moet er een gen zijn die dit bepaald. Dus holebi zijn is dan geneesbaar aangezien men theoretisch die gen toch moet kunnen veranderen.
Homoseksualiteit is geen ziekte

En trouwens, tegen dat de mens zo ver is om bepaalde genen weg te laten en dit maatschappelijk aanvaard is, zal die generatie wel een degelijke opvoeding en onderwijs gekregen hebben.

Ze zullen dus wel weten wat homoseksualiteit is en er niet zoveel belachelijke fantasietjes rond creeëren zoals hier in dit topic gebeurt.
M.a.w. niet de homo's zullen weg zijn, wel de mensen die denken dat er iets met homoseksualiteit mis is, of dat het geen functie heeft in de natuur.

Uiteraard zullen er altijd gefrustreerde homo's zijn die hun eigen geardheid niet kunnen aanvaarden omdat ze niet in het plaatje passen dat hun café-vrienden van hen hebben.

Als je kan verhelpen dat een kind zwaar gehandicapt door het leven gaat door gentherapie dan vind ik dit aanvaardbaar.

Homoseksualiteit echter - dat iets volkomen natuurlijk is - zou toch in onze maatschappij geen probleem mogen zijn?

Ten eerste zouden de heteromannen moeten zeggen: 'joepie, meer vrouwen voor ons!'

Ten tweede planten homokoppels zich niet voort, wat dan weer een zegen is voor de overbevolking.

Ten derde hebben de meeste homokoppels geen kinderen, wat dan weer een zegen is voor de economie vanwege geen ouderschapsverlof e.d.
Ook geven ze als tweeverdieners meer uit.

Wat is eigenlijk het probleem hier bij de meeste mannen die er zo tegen zijn?
Is het de gedachte aan de seks die twee mannen hebben die zo afschuwelijk is? Wss wel, want over 2 vrouwen die seks hebben hoor ik hier nergens kritiek of afschuw...

Ik zou zeggen, wees een man en aanvaard het. Homoseksuelen doen dat trouwens ook.
En als een zogezegd mietje dat kan, dan moet een superhetero dat toch ook kunnen?
Oud 28 december 2007, 14:04   #706
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel me jou al voor die men de venten bezig is. (ook niet aan heb breien )

Voetbal, biljart, caféhangen en meiskes versieren.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 14:11   #707
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Homoseksualiteit is geen ziekte

En trouwens, tegen dat de mens zo ver is om bepaalde genen weg te laten en dit maatschappelijk aanvaard is, zal die generatie wel een degelijke opvoeding en onderwijs gekregen hebben.

Ze zullen dus wel weten wat homoseksualiteit is en er niet zoveel belachelijke fantasietjes rond creeëren zoals hier in dit topic gebeurt.
M.a.w. niet de homo's zullen weg zijn, wel de mensen die denken dat er iets met homoseksualiteit mis is, of dat het geen functie heeft in de natuur.

Uiteraard zullen er altijd gefrustreerde homo's zijn die hun eigen geardheid niet kunnen aanvaarden omdat ze niet in het plaatje passen dat hun café-vrienden van hen hebben.

Als je kan verhelpen dat een kind zwaar gehandicapt door het leven gaat door gentherapie dan vind ik dit aanvaardbaar.

Homoseksualiteit echter - dat iets volkomen natuurlijk is - zou toch in onze maatschappij geen probleem mogen zijn?
een zwaar gehandicapt kind is ook volkomen natuurlijk. Er komen toch ook gehandicapte pinguïns voor in de natuur.
Citaat:

Ten eerste zouden de heteromannen moeten zeggen: 'joepie, meer vrouwen voor ons!'
Hierin heb je een punt
Citaat:

Ten tweede planten homokoppels zich niet voort, wat dan weer een zegen is voor de overbevolking.
Maar wel een ramp voor onze Westerse vergrijzende samenleving.
Citaat:

Ten derde hebben de meeste homokoppels geen kinderen, wat dan weer een zegen is voor de economie vanwege geen ouderschapsverlof e.d.
Elk kind betekent een toename van de economie, want is een extra toekomstige werkkracht en een extra consument.
Citaat:

Wat is eigenlijk het probleem hier bij de meeste mannen die er zo tegen zijn?
Is het de gedachte aan de seks die twee mannen hebben die zo afschuwelijk is? Wss wel, want over 2 vrouwen die seks hebben hoor ik hier nergens kritiek of afschuw...

Ik zou zeggen, wees een man en aanvaard het. Homoseksuelen doen dat trouwens ook.
En als een zogezegd mietje dat kan, dan moet een superhetero dat toch ook kunnen?
Oud 28 december 2007, 14:43   #708
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
een zwaar gehandicapt kind is ook volkomen natuurlijk. Er komen toch ook gehandicapte pinguïns voor in de natuur. Hierin heb je een puntMaar wel een ramp voor onze Westerse vergrijzende samenleving.Elk kind betekent een toename van de economie, want is een extra toekomstige werkkracht en een extra consument.
Ja akkoord, maar wat is de functie van een defect?

Zeg nu aub niet dat homoseksualiteit geen functie heeft, want het is wetenschappelijk aangetoond dat het wel zo is. Wil je dit toch zeggen, geef dan onderzoeksresultaten die aantonen dat homoseksualiteit een ziekte is, of geen functie heeft. Anders heeft het toch geen zin. Je kan dit enkel en alleen weerleggen aan de hand van tegenonderzoek.

Elk kind is inderdaad een extra consument en dus goed voor de economie. Maar ik vind persoonlijk dat een laag geboortecijfer belangrijker is dan de economie.
De reden hiervoor is dat we nu al met te veel zijn. We gebruiken momenteel meer voedsel dan we produceren en de wereldbevolking blijft maar stijgen.

Het is typisch menselijk om een probleem op de lange baan te schuiven en het te proberen oplossen wanneer het zich daadwerkelijk stelt.
Dit meestal wanneer het toch al te laat is.
Zoveel mensen zullen aan hongersnood sterven in de wereld, overigens nu al, maar in de toekomst nog veel meer.
Landbouw- en natuurgrond zal moeten wijken voor al deze mensen, want men heeft nu nog niet door dat het beter is in de hoogte te bouwen dan in de breedte. Ik vraag me oprecht af waarom mensen zo vaak verkiezen om oogkleppen op te zetten.
Is het mss omdat ze een enorm gevoel voor drama hebben en al deze rampen graag eens verwezenlijkt zouden zien?

Laatst gewijzigd door Pies Descalzos : 28 december 2007 om 14:44.
Pies Descalzos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 14:54   #709
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Da's een goeie...
punt punt punt

Maar nu terzake: homosexualiteit is dus een anomalie in het menselijk genoom.

Punt
In dat geval is het zelfeliminerend.
Andere lijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 14:56   #710
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En het is "aberrant"; niet "abberant".
Die abberratie was niet groot.
De abberratie dat homo genetisch bepaald is, is abberranterder.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 15:01   #711
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
1. Homoseksualiteit is geen ziekte

2. En trouwens, tegen dat de mens zo ver is om bepaalde genen weg te laten en dit maatschappelijk aanvaard is, zal die generatie wel een degelijke opvoeding en onderwijs gekregen hebben.

3. Uiteraard zullen er altijd gefrustreerde homo's zijn die hun eigen geardheid niet kunnen aanvaarden omdat ze niet in het plaatje passen dat hun café-vrienden van hen hebben.

4. Als je kan verhelpen dat een kind zwaar gehandicapt door het leven gaat door gentherapie dan vind ik dit aanvaardbaar.

5. Homoseksualiteit echter - dat iets volkomen natuurlijk is - zou toch in onze maatschappij geen probleem mogen zijn?

6.Ten eerste zouden de heteromannen moeten zeggen: 'joepie, meer vrouwen voor ons!'

7. Wat is eigenlijk het probleem hier bij de meeste mannen die er zo tegen zijn?
1. juist

2. helaas ben ik niet zo optimistisch ivm het zelfopvoedend karakter van de mens en de maatschappij als geheel

3. misschien eens bedenken dat dit komt omdat de maatschappij als geheel homoseksualiteit nooit aanvaarden zal? er zullen altijd stromingen zijn die homo's belachelijk maken, pesten, vernederen en afmaken... meestal worden deze stromingen bevolkt door machos met een klein pietje

4. mmmm.... juist

5. ook juist... hoewel zowel 4. als 5. volstrekt natuurlijk zijn. het verschil ligt me eerder in het feit dat homo zijn jouw leven helemaal niet zou mogen beperken. dat dit nu wel gebeurt ligt uitsluitend bij de maatschappij. een zware handicap beperkt je leven wel. elke mogelijkheid om deze te voorkomen is voor mij uiterst welkom.

6. onnozel. redenen zoeken om homoseksualiteit te verantwoorden tov een hoopje gefrustreerde geperverteerden...

7. nagel op de kop. wat is het probleem met homoseksualiteit? macho-hetero's die zichzelf willen bewijzen. of machpo-geperverteerden die hun eigen frustraties kwijt trachten te raken in een ziekelijke afschuw voor alles wat anders is?

bottomline: waarom redenen zoeken om homoseksualiteit te verklaren, of aanvaardbaar te maken? het is er gewoon. het zou aanvaard moeten worden, as such, zonder compromis, en zonder gepreutel

Laatst gewijzigd door Khonnor : 28 december 2007 om 15:08.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 15:23   #712
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In dat geval is het zelfeliminerend.
Andere lijn.
er is dus hoop...bedoelen ze dat met "zichzelf wegcijferen"?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 15:30   #713
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals linkiwinkies vaak in VB-topics reageren...
Jij ontwaart dus een gelijkenis tussen VB-topics en homotopics? Interessant...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 15:31   #714
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal je misschien verbazen, maar er was een tijd dat Rafke inderdaad met de vrouwkes bezig was. En ik kan je verzekeren dat alles volledig naar behoren werkte.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 28 december 2007, 15:32   #715
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blond zijn is geen afwijking...
Waarom niet? Het gaat nochtans om een duidelijk minderheid...

Citaat:
Oud 28 december 2007, 15:40   #716
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Blond zijn een afwijking? Niet in mijn ideale staat!
Oud 28 december 2007, 15:41   #717
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal je misschien verbazen, maar er was een tijd dat Rafke inderdaad met de vrouwkes bezig was. En ik kan je verzekeren dat alles volledig naar behoren werkte.
De soupappe van het "vrouwke"?
Oud 28 december 2007, 15:41   #718
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Blond zijn een afwijking? Niet in mijn ideale staat!
Ik ben blij dat je toegeeft dat je met twee maten en twee gewichten meet.

Citaat:
Oud 28 december 2007, 15:42   #719
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zelfs al waren de homo's in de meerderheid, dan nog betekent dit niet dat hun gedrag 'normaal' is.

Toch vind ik niet dat we negatief moeten staan tegenover homo's.
Ze hebben er niet altijd zelf voor gekozen om in dat milieu te verzeilen: homo's moeten we eerder psychologische ondersteuning en begeleiding geven, want ze zijn vaak het slachtoffer van hun eigen anomalie.
Oud 28 december 2007, 15:43   #720
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs al waren de homo's in de meerderheid, dan nog betekent dit niet dat hun gedrag 'normaal' is.
Wel wel wel... Gisteren beweerde je nog dat meerderheid de basis is voor het vastleggen van normen...

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be