![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() ok, mr voorkeur op sexueel vlak en sekse is toch een verschil e.
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zelfde: Citaat:
Mensen als "sommige medeposters wiens naam ik niet mag noemen of ik krijg er een strafpunt bij", behoorden steevast nooit tot onze vriendenkring: onze "huishomo's" deden normaal. Wat me wel opvalt is dat we een pak meer homo-vrienden hebben/hadden dan lesbo. (ik bedoel : ik ken (ff denken) zeker een stuk of acht homosexuele koppels, maar slechts één lesbo koppel. Zal wel aan mij liggen zeker?)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 december 2007 om 14:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop echter vandaag de dag dat een vrouw niet een job krijgt met als reden enkel/vooral 'omdat ze vrouw is'. Ik zie zelfs positieve discriminatie in de kunstenaarswereld en de High Society in België, waar ontzettend veel Noord Afrikaanse/Middenoosterse/Iraanse mensen van deel uitmaken. Opmerkelijk, als je verhoudingsgewijs kijkt, dan lijkt het of Belgen van geboorte eigenlijk minder kansen hebben. Iedere club wil wel een Ali of een Saida in zijn compagnie/atelier/boetiek, want dat staat onwijs goed. En dat terwijl een Belgische jongen met hetzelfde talent vaak jarenlang hamburgers moet verkopen om er te geraken. Dat kansloze gezeur is ook totaal achterhaald in de huidige maatschappij! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() En allemaal (de "lesbo's" die ik ken) zijn vrouwen die stuk voor stuk relaties gehad hebben met mannen: echte, hevige en stevige relaties, die dan afgelopen zijn en waar ze gehavend uitkwamen. Vaak ook pas op veel latere leeftijd (eind 20, begin 30 of later) 'overgestapt', het lijkt wel een 'bewuste keuze'. Echt gezelligerds heb ik nog niet ontmoet, nogal wat bitterheid en gebrek aan humor. Ook geen echt gezellige relaties, eerder nogal verstikkende stellen! Disclaimer: ik heb het hier over mijn ervaringen, niet méér of minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is daar positief aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
miet smet ( bij deze geen uitspraak over haar kwaliteiten mocht ze die hebben ) is toch verkozen geraakt vr de tijd der quota's , net als fientje moerman, en nog een aantal anderen, als ik me nt vergis. ik denk dat vr sommige het een goeie zaak was, mr algemeen beschouwt kunnen we idd mss wel zeggen dat het positieve effect toch mr pover is.
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Probleem is dat om SOEPSITIE te krijgen, je aan die voorwaarden moet vervullen, of tenminste die voorwaarden moet genegen zijn bleitbleitbertje. De enigen die zich nog enige LOL kunnen veroorloven zijn de vroeger "ik ken DeCroo" oude rotten in het vak die trouwens internationaal ook hun geld verdienen, maar dus wèl de moeite doen om hun eigen kunstenaars mee te nemen in de soepsidiefabriek - én omdat ze oud zijn en denken dat het nog steeds zo is, ook graag het jonge blaadje willen meePIKKEN in ruil voor.... Raar genoeg iets waar ikzelf van dacht dat het verleden tijd was. FUCK dus waar de meesten nog de folderkes van kopen. Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 december 2007 om 15:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belangrijker nog is dat de samenleving door quota en door eender welke discriminatie (ook negatieve of positieve discriminatie van homo's) minder vrij is dan voorheen. Hoe kan jij als liberaal daar voor zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() ah de persoon in mijn avatar behoort óók tot een minderheidsgroep.
Die hoor je nooit klagen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Freya Vandenbossche en Caroline Genez zijn misschien wel het positiefst gediscrimineerd van al en kijk naar het resultaat...
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 31 december 2007 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Ik zal hier een stukje neerpennen die m.i. perfect bij het thema van deze draad past. Het is overgenomen uit een werk van één mijner favoriete auteurs, nl. de naar Groot-Brittannië geëmigreerde Hongaar George Mikes.
Wie was George Mikes : http://en.wikipedia.org/wiki/George_Mikes Vanzelfsprekend is het stukje in het Engels. Uit het boek "How to be decadent" (1977, Penguin Books) Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Discriminatie op zich betekent toch gewoon elke ongelijke behandeling zonder voldoende motivering. Daar is op zich niets mis mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Raf en sn00py?? ![]() (Raf, ik dacht toch beter over jou!! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 31 december 2007 om 21:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() In principe ben ik tegen positieve discriminatie.
Maar eerlijkheidshalve moet ik wel erkennen dat niet elke bevolkingsgroep het even gemakkelijk heeft om bvb. aangenomen te worden. Wat betreft homo's: zeker geen positieve discriminatie. Negatieve uiteraard ook niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Bij de meeste bevolkingsgroepen die gediscrimineerd worden, hoor je de zucht om "er gewoon bij te horen". Normaal te zijn.
Als de meesten niet willen dat de aandacht op hun gevestigd word, laat hen dan toch. Ik ben togen positieve en negatieve discriminatie, hoeweel dat eerste nogal tegenstrijdig is.
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Er zijn nu al zoveel nephomo's die eigenlijk op uw vrouw uit zijn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|