![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eenmaal we zover zijn kunnen we het ons inderdaad veroorloven de GLOBALE belastingdruk naar beneden te halen. 2) De uitgaven moeten omlaag. OK. Ik kan je volgen. Er wordt teveel belastingsgeld verspild. Waarmee beginnen we? Openbare Werken? Pensioenen? Dotaties voor parlementsleden? Corps Diplomatique? Defensie? Gezondheidszorg? Onderwijs? Openbaar Vervoer? 'Diversen'? Welke weg wil je op? Zimbabwe, Gaza, USA, UK na een paar jaar Thatcher? Of toch maar liever Zweden, Denemarken, Finland (hoge belastingdruk, hoge levensstandaard, maar het éne heeft natuurlijk niks te maken met het andere, ha nee. 't is Gods werk, wellicht.)? En wat die ::sjarels:: betreft : als we er éénmaal in geslaagd zijn het BROV in te voeren, zullen die ::sjarels:: wel twee keer nadenken alvorens stommiteiten te gaan uitsteken, niet? Bovendien, hebben we die ::sjarels:: dan nog wel nodig? 3) ah nee, niet op Defensie, want d�*t zou populistisch zijn. Ooit gehoord van 'sociale zelfverdediging'? Waarom zouden we er niet voor zorgen dat 'het hele volk' zo verdomd weerbaar is en zo verdomd lastig kan worden dat niet één 'buitenlandse mogendheid' het ook maar zou overwegen hier een beetje moeilijk te komen doen? En waarom zou een 'kapitaalmarkt' buiten schot moeten blijven, als die 'kapitaalmarkt' verdomme de hoofdverantwoordelijke blijkt voor de miserie waarin we ons nu met z'n allen bevinden. Dat is niks abstracts, hé, zo'n 'kapitaalmarkt'. Dat zijn mensen, en die mensen nemen beslissingen waarvan zij hoogstwaarschijnlijk wel zullen denken dat niemand eronder lijdt, maar het is niet omdat zij zoiets denken dat dat ook klopt, hé? Waarom zoudt ge niet een heel klein beetje (het gaat dus echt om niet méér dan een fractie van een percent, hé) mogen afromen van een taart waarvan niemand nog het einde of het begin kan zien, zo groot is ze ondertussen geworden? Ze is ons aan het verstikken, die taart, maar we moeten er wèl met ons pollen vanaf blijven, ha ja. For the happy few only, hé! Ik weet ook wel dat zoiets niet op 'lokaal' vlak kan georganiseerd worden, en daarom durf ik onbeschaamd pleiten voor een 'GLOBAAL' mechanisme, zodat ontsnappen niet meer mogelijk is. En waarom zou er geen belasting op consumptie mogen komen? Wie content is met een klein beetje, blijft buiten schot, wie nooit genoeg heeft kan nog steeds blijven schrokken, maar zal er wel een beetje méér voor moeten betalen. Daar zal de schrokker echt niet van doodgaan, hoor. Of wel soms? En als het kapitaal 'met enkele mouseclicks' wegtrekt, kan het voor mijn part voorgoed wegblijven. De rommel waarmee al dat kapitaal verdiend wordt, kunnen ze voortaan echter ook zèlf vreten. Die rotzooi komt dan voortaan ook niet meer binnen. Als 'ze' het spel vuil willen spelen, dan doen wij dat ook. Bondgenoten genoeg in de wereld, die maar wat blij zullen zijn dat wij ons dynamisme, onze efficiëntie, onze know-how en onze hoogwaardige technologie willen ruilen voor hùn schromelijk onderbetaalde grondstoffen en basisproducten, waarmee wij dan samen hoogwaardige producten kunnen maken die we dan weer kunnen ruilen voor nog méér grondstoffen en basisproducten, enz. Zet een deel van Burkina Faso vol zonnepanelen, bouw een paar windmolenparken ter hoogte van Kaap Hoorn en ge produceert elektriciteit voor heel de wereld. Energie komen we dus ook al niet te kort, en de oliesjeiks van Saudi-Arabië en hun bondgenoten de oliebaronnen uit Texas kunnen het ook schudden. Twee vieze vliegen in één klap. Good riddance ! Zal het de eerste jaren een beetje moeilijk worden? Waarschijnlijk wel, maar ik heb ondertussen al een heleboel pakken Kleenex gehamsterd, daarmee zullen de traantjes wel gedroogd raken. Toeristen die zich aan de nieuwe situatie niet storen blijven uiteraard welkom. Die kunnen zelfs, als ze dat zouden willen, een handje toesteken. Alle beetjes helpen.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 4 januari 2008 om 22:25. |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik bekeek je eerste post, en daarna je laatste, en beiden zijn archidom.
|
|
|
|
#103 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als Filip De Winter en C° met de ene leugen na de andere wegkomen, waarom zou ik niet eens mogen proberen hun voorbeeld te volgen?
Bovendien, gaat het in dit geval wel om een leugen? Waarom zou een minieme, nauwelijks voelbare belasting op beurstransacties en grote vermogens zo schadelijk zijn? Omdat 'de groten' het zelf zeggen?
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Over domheid gesproken "Ik lees je topic niet" maar je antwoordt wel Laatst gewijzigd door MonKannon1 : 4 januari 2008 om 22:24. |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Belgie zal dan wel één der enige landen in europa zijn, die sinds mensenheugenis een belasting op beurstransacties heffen, en betreffende de belasting op vermogens zit Belgie in de europese middenmoot (onr.vhf, r.vhf...), en dit tot grote ergenis van extreemlinks, die vinden dat Belgie hier ook koploper zou moeten zijn.
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Op grote vermorgens? Wie een groot vermogen heeft heeft ook de middelen om het in het buitenland te zetten. En diegene die een middelgroot vermogen heeft is vaak zelfstandig ondernemer en heeft grote risico's moeten nemen en al goed bijgedragen door middel van belastingen. Als je die nog wat extra gaat pesten met dit soort belastingen ga je ondernemerschap echt niet aantrekkelijker maken. En dat is net noodzakelijk. |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als België al sinds mensenheugenis een belasting heft op beurstransacties, hoe komt het dan dat 'het kapitaal' nog niet weggevlucht is? Blijkbaar is het allemaal nog zo erg niet, hé? Als België in de Europese middenmoot zit wat betreft belasting op grote vermogens, dan ben ik alvast al dik content. Welke landen zijn dan de koplopers, als ik dat vragen mag? En gaat het daar slecht? Liggen de 'vermogenden' daar op straat van honger te creperen? Of kunnen ze zich toch af en toe een gepelde biefstuk permitteren, en één keer per jaar een hazerug of een hertenbout? Moeten ze daar met een kleine Peugeot rondrijden i.p.v. met een SUV? Of kunnen ze zich tenminste toch al een kleine BMW veroorloven? Vriendelijke groeten, djimi
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 4 januari 2008 om 22:51. |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Gouverneur
|
fout
Laatst gewijzigd door vooruit : 4 januari 2008 om 22:55. |
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het ontbreken van smaak bij deze mensen eerder..... Hebben ze zo een heimwee naar de boerenstiel dat ze fermettes bouwen ? Met verplicht rond raam dat gevormd is door een karrewiel.... |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al denk ik dat het eerder met smaak te maken heeft dan met emotionele bindingen uit vroeger tijden. Of denkt u dat iedereen die een woning in pastoriestijl bouwt, mijmert over de tijd dat er pastoors in soutane rondliepen? |
|
|
|
|
|
|
#113 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nooit gehoord over de enorme kapitalen van Belgen die tot voor kort door Nederlandse en Luxemburgse banken werden beheerd? Of het totaal mislukken van de belastingsamnestie onder Verhofstadt? Er is nog heel wat kapitaal dat in het buitenland wordt geïnvesteerd, juist omwille van redenen van belasting.
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vandaar dus de dringende nood aan een globale (d.w.z. internationale) aanpak. Dat is de énige mogelijke weg. Dat wil niet zeggen dat 'we' hier ter plekke niet al een en ander kunnen uitproberen, hé, maar 'we' zullen het 'op ons eentje' alleszins ook niet kunnen rooien. Daarvoor is de wereld al te veel 'een dorp' geworden, hoor. Gemakkelijk zal het niet zijn, maar d�*�*r laten 'wij, Vlamingen', efficiënt, rijk en dynamisch als we zijn, ons toch niet door afschrikken, of wel soms?
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Protserige villa's, peperdure kledij, SUV's, moto's, motorjachten en zeilboten, een kledinglijn voor het hondje, home-cinema's met plasmaschermen, ... Het lijkt soms of dit land één grote 'live' Quelle-catalogus - maar dan wel ene voor de welgestelden - is geworden. 2) Dat is dan een zeer spijtige internationale tendens. Het is niet de eerste, en het zal ook niet de laatste zijn, daar maak ik me allang geen illusies meer over. Maar zelfs een spijtige tendens kan worden omgebogen, 'vijf minuten moed' volstaan, niet?
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De hoeveelheid ruimte die vlaanderen kwijt is.... |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geld kan men maar éénmaal "afpakken", dan is het gedaan. En de tienpuntenvraag wordt dan "Wat moeten we nu uitvinden om het volk te laten werken ?" Die paar idealisten zullen het ook niet klaren. |
|
|
|
|