![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#16721 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bekijk en lees om te beginnen al eens de bronnen die ik aanhaal. Dat wikipedia zegt dat plasmacosmologen geen verklaring hebben, kan me gestolen worden. Wikipedia is noch een wetenschappelijke, noch een betrouwbare bron. En probeer in hemelsnaam de zaak bottom up vanuit een nieuw perspectief te bekijken in plaats van top down vanuit Big Bang perspectief. Verwacht van mij niet meer dan verwijzingen en richtingsduiding. Ik ben noch een wiskundige, noch een electrofysicus, noch een cosmoloog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16722 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kan jij nu oordelen wat daar van klopt of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16723 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16724 | |
|
![]() Citaat:
Dat is irrelevant. Tenzij jij wil doen aan "science by consensus", wat niet meer of niet minder is dan dogmatisch geloof. Wat relevant is, is dat jij zelf de argumenten onder de loep neemt en voor jezelf beslist wat je er mee wil doen. Of je kan intellectueel lui blijven d.m.v. science by consensus. Ik hoop dat je de moeite doet om op mijn aanbod in te gaan. Zoniet, jammer, but not my loss. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16725 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had het niet mooier kunnen zeggen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16726 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Da's zo een beetje te vergelijken met een groepje mensen die de 'vlakke aarde' theorie terug zouden oprakelen. Als gij dat interessant vindt, doe uw zin, maar het is gewoon fout om te verklaren dat plasmakosmologie correcter of beter is dan de mainstream kosmologie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16727 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16728 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16729 |
|
![]() Ben je verbaasd? Ik ben eerder verbaasd dat zijn reactie zo lang geduurd heeft. De volle 212 minuten wachten om plasmacosmologie af te doen als minderwaardig en plasmacosmologen te vergelijken met idioterie als vlakke-aarde-zever.
Goh, hij zal er veel over gelezen hebben. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16730 |
Banneling
|
![]() Het bestaan, de aard en de grootte van deze specifieke electromagnetische straling wordt afdoende verklaard door het standaard kosmologische model, wat dus de 'big bang' omvat.
Cfr. de observaties van de COBE-sateliet. Hoe verklaar je het bestaan, de aard en de grootte van deze straling via het model van de plasma kosmologie? Dat is een zeer redelijke vraag, lijkt me. Laatst gewijzigd door parcifal : 7 januari 2008 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16731 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16732 |
Banneling
|
![]() Je bronnen die ik doornam 'ontwijken' de vraag ik jou ook stelde : hoe verklaar je het bestaan, de aard en de grootte van de kosmische achtergrondstraling?
Daarnaast beroepen ze zich op een eerder bizarre techniek om de redshift van bewegende sterren te verklaren : http://adsabs.harvard.edu/abs/2004astro.ph..1420B Ik ben geen plasma-fysicus en ik kan dat artikel niet op zijn waarde schatten maar het lijkt me dat een vrij groot aantal waarnemingen in volledige tegenspraak zijn met de conclusies die hieruit zouden moeten voortvloeien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16733 |
Banneling
|
![]() Ook niet vergeten dat het conventionele model (big bang theorie) aan mekaar gehouden wordt door 90% verzonnen materie en energie (donkere materie en energie)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16734 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
We kennen gewoon de juiste aard niet van die donkere materie en energie. De metingen van de WMAP-satelliet gaf in elk geval aan dat die wel degelijk bestaat : http://map.gsfc.nasa.gov/m_mm.html Citaat:
De alternatieven hebben nog heel veel te bewijzen. Laatst gewijzigd door parcifal : 7 januari 2008 om 18:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16735 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit vind je misschien interessant. Misschien ook interessant om The Cosmology Quest te bekijken in verband daarmee. Zoals? Ik merk net dat er blijkbaar erg veel waarnemingen zijn die verklaard kunnen worden vanuit plasmacosmologie, voor zover ik daar uitspraken over kan doen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16736 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16737 |
Parlementslid
|
![]() Wij zeiden dat 30 jaar geleden al.
Dat Atoom centrales NIET voor pacifistische doeleinden gebouwd worden omdat van bepaalde materialen atoomwapens gemaakt kunnen worden. Sibel Edmonds weet er meer van. http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle3137695.ece Laatst gewijzigd door Babylonia : 7 januari 2008 om 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16738 | |
|
![]() Met betrekking tot redshift vond ik ook dit;
Citaat:
Bekijk ook eens dit lijstje. Laatst gewijzigd door Heftruck : 7 januari 2008 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16739 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de rest, mooi prentje van de CMB. |
|
![]() |
![]() |