![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Minister-President
|
Weet u ook hoeveel ervan gestorven zijn door een Amerikaanse kogel en hoeveel door een zelfmoordaanslag of etnisch (soenniet vs. sjiieten) geweld?
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik gaf heel duidelijk weer waarom ik Urbanus vandaag niet meer waardeer als komiek. Ik benoemde de redenen waarom ik zijn humor vandaag minder apprecieer. Dan is het plat gezever om te suggereren dat ik om politieke redenen Urbanus niet meer zou mogen. Zal ik jouw spel effe meespelen? Vroeger dacht Urbanus na toen hij zijn conferences schreef. Hij was fijn en subtiel en hij deed zijn best voor elk woord dat hij sprak. Niet echt jullie ding. Vandaag wil hij vooral in the spotlight staan en gebruikt hij simpele, dwaze uitspraken om daarin te slagen. Hij shockeert gratuit, gebruikt seks om te verkopen (vernepelingskes e.d.) en gooit onsamenhangende, ondoordachte statements de wereld in. Misschien daarom dat jij hem nu verdedigt? Zie je, niet echt fair hé...
|
|
|
|
#103 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
Welke oorzaken mijn standpunt heeft is voor u een vraag, me dunkt. Vreemd dat u erover begint. Of drukte u zich verkeerd uit?
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 8 januari 2008 om 20:42. |
||
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
u zegt dat hij tegenwoordig seks gebruikt om te verkopen, maar dat deed hij vroeger ook al hoor (zie: http://nl.youtube.com/watch?v=Cpomd0SYk0A). alsook maakte hij toen al grappen over politiek-incorrecte zaken, zoals het communautaire (http://nl.youtube.com/watch?v=0A7O8v0BmDs). In de jaren '90 werkte Urbanus nu eenmaal voor de VTM, daar werd hij verplicht om in een snel tempo humorprogramma's te maken, wat de kwaliteit niet veel goed deed (Bijvoorbeeld 'Genoeg gelachen, nu humor', de moppen vielen daarin soms wat tegen, maar die komische filmpjes uit dat programma waren hilarisch). Later werd veel van dit minder goede materiaal hergebruikt in zijn zaalshows (bijv. Hip Hip Rahoe). Maar de grappen die hij onlangs vertelde in het sportpaleis waren naar mijn mening gewoon geweldig! (http://nl.youtube.com/watch?v=lC40gjepLDc) In ieder geval, ik ben altijd een grote fan van Urbanus' humor geweest, en als die man dan ook nogeens hersenen blijkt te hebben, is het niet moeilijk dat sommigen hem hier bombarderen tot heilige. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Urbanus_%28heilige%29) Urbanus dat is gewoon zelf nen helsangel, dieje mens heeft van niemand genen bangel, ook niet van de politiek-correcte media. |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie niet in wat deze draad al dan niet met flaminganten te maken heeft. Het gaat om de toekenning van een prijs aan iemand die meteen nog eens toont dat hij ze verdient. Niet meer, niet minder. Noch uw persoonlijke mening over de figuur Urbanus, noch uw haat voor Flaminganten hebben daar iets mee te maken.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met jouw idee over de man werd dus om één of andere reden geen rekening gehouden.
|
|
|
|
#107 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#108 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Dit cijfer werd koel toegegeven én gejustifiëerd door Albright in een berucht radio-interview v.CBS 60 Minutes met de woorden Citaat:
Inmiddels neemt men wél aan dat het werkelijke aantal slachtoffers belangrijk hoger ligt en nog zal toenemen. Ter vergelijking kan je hier eens kijken naar het aantal slachtoffers van de kernbommen op Hirosjima en Nagasaki: klik:Hirosjima en Nagasaki BTW, wie lag aan de bron vh etnisch geweld? Door de US werden bvb 190.000 lichte vuurwapens "kwijtgespeeld" in Irak, ten gunste van de strijdende partijen uiteraard: Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 januari 2008 om 01:08. |
||||
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 9 januari 2008 om 01:02. |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom hebt je dat nodig als je bijvoorbeeld een BBC hebt?
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Geniale speech. Tragi-komisch. Komisch ja, maar helaas ook tragisch, want het is de waarheid.
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarvoor bestaat idd het internationaal Tribunaal. Verder idd Urbanus van Anus viel in het verleden ook reeds de dwaasheden van de gevestigde waarden aan. Als jongeling vond ik toen dan ook dat hij weinig respect had voor de samenleving. Nu ik zelf wat ouder en wijzer ben geworden, doe ik mijn hoed af voor deze man en buig ik nederig het hoofd voor hem. Hij verdiend meer respect dan eender wie in Belgie, want hij is juist de man die de Vlaming heeft getoond dat het hier deftig fout zit. |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#115 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Best dat we met de miserie lachen, anders zou een mens de moed kunnen verliezen he |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik vind dat hij gelijk heeft dat de media bepaalde stigmatisering probeert te vermijden, zodanig erg dat uiteindelijk daarmee inderdaad geen koren in de molen van het blok wordt gegoten, maar toch zodanig opvallend dat daarmee de waarheid ook vertekend geraakt.
Dus het klassieke dilemma, is het verzwijgen van een deel van de waarheid niet ook een beetje liegen ? |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Onjuist. Zelfs in mijn gemeente worden mensen die zich kanten tegen de toenemende islamisering en vreemdelingengeweld met processen bedreigd.
|
|
|
|
|
|
#118 | ||||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Zou die blokkade er eigenlijk wel gekomen zijn als Hoessein Koeweit niet had binnengevallen? Als je het zo bekijkt, zou je Saddam kunnen beschuldigen van die doden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De extremisten maken misbruik van Amerikaanse pogingen om de orde en democratie te herstellen of van pogingen om de Irakezen hun land terug te geven (extremisten infiltreren vaak in opleidingen voor de politie, zodat ze wapens kunnen stelen). Dan doen de Amerikanen eens iets goeds... |
||||||
|
|
|
|
|
#119 |
|
Banneling
|
Kazan,
Bush, als zittende President, vertegenwooordigt de Amerikaanse staat die schuldig is aan de slachting waarvan ik een deel opsomde. Probleem met het Internationaal Tribunaal in Den haag is wel dat (voor zover ik me herinner) bij de oprichting de US bepaalden dat het geen bevoegdheid zou hebben over Amerikanen en dat dus IMO een ander (en niet-Amerikaans) tribunaal dat moet overnemen. Dat die vuurwapens in andere handen geraakten dan door de overheden voorzien was bewijst alleen maar dat bepaalde US-diensten (de CIA?) dit toelieten: dat onslaat de Amerikaanse staat niet van de verantwoordelijkheid. Door nog ten tijde van Saddam Sjiëten te bewapenen tegen Sunnieten en door Koerden te bewapenen tegen de regering legden de US de basis van de huidige problemen tussen sjiïeten, Koerden en sunnieten: leerlingtovenaars (hun term was toen "nationbuilding") Niet de eerste de keer dat zoiets katastrophaal uitdraait en ze leerden niets: ze steunden eerst in Cambodja de Kmers ten tijde van de Viëtnamoorlog, ze steunden de taliban en mujaheddin in Pakistan en Afghanistan, in Angola steunden ze ook de guerilla van de UNITA van Savimbe en nu dit.... (in zuid-Soedan is trouwens ook een similair scenario lopende): burgeroorlogen ontketenen voor eigen politiek of materiëel voordeel en handen in onschuld wassen dus, hoewel een M.O.-leerling kan voorspellen wat het riskeert te worden. De tienduizenden, honderdduizenden of miljoenen slachtoffers zijn hun zorg uiteraard niet: nietsontziend cynisme ten top gedreven. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Banneling
|
fantaseren is gezond
|
|