Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2008, 10:01   #4021
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Best koddig hoe believers hun eigen verkeerde methodologie op anderen projecteren.

Alsof een rationele persoon zijn mening laat bepalen door wat "Firestone" schrijft!

Ooit zullen ze toch moeten leren dat pogingen mij (of anderen) te discrediteren nutteloos zijn, misschien zelfs averechts werken.

En al is mijn intelligentie uiteraard verwaarloosbaar vergeleken met die van de geniale believers, een tabel lezen lukt nog net wel. Zowel vertikaal als horizontaal.

Ik heb de tabel van Ryan nog eens grondig bekeken, in alle denkbare richtingen, en de conclusie blijft onveranderd: "de gegevens wijzen erop dat er GEEN CORRELATIE is tussen het vernieuwen van de brandbeveiliging en de branden op 9/11."

Enfin, uit ervaring weet ik dat er volgende maand een nieuwe "smoking gun" komt. De charlatans van de zogenaamde "Truth Movement" moeten immers hun zieltogend handeltje in leven houden.

Al vraag ik me af wie dit eigenlijk nog volgt.
Oud 10 januari 2008, 10:11   #4022
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Een interessante toelichting van het True Believer Syndrome :

Citaat:
The need to believe in phony wonders sometimes exceeds not only logic but, seemingly, even sanity.
--The Rev. Canon William V. Rauscher
Citaat:
The true-believer syndrome merits study by science. What is it that compels a person, past all reason, to believe the unbelievable. How can an otherwise sane individual become so enamored of a fantasy, an imposture, that even after it's exposed in the bright light of day he still clings to it--indeed, clings to it all the harder?
--M. Lamar Keene
Citaat:
One possible explanation for true-believer syndrome is that the belief satisfies an emotional need that is stronger than the need for the truth. Why some people have such a strong emotional need to believe in something that rational people recognize as false is perhaps unanswerable, but it is the way some people deal with cognitive dissonance.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 10:34   #4023
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik heb de tabel van Ryan nog eens grondig bekeken, in alle denkbare richtingen, en de conclusie blijft onveranderd: "de gegevens wijzen erop dat er GEEN CORRELATIE is tussen het vernieuwen van de brandbeveiliging en de branden op 9/11."
Weer de typische discussie methode. Een stelling komen poneren maar niet uitleggen wat de achterliggende redenering is. Trol.
Oud 10 januari 2008, 10:37   #4024
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Een interessante toelichting van pseudoskeptics:

While a Professor of Sociology at Eastern Michigan University in 1987, Truzzi gave the following description of pseudoskeptics:

In science, the burden of proof falls upon the claimant; and the more extraordinary a claim, the heavier is the burden of proof demanded. The true skeptic takes an agnostic position, one that says the claim is not proved rather than disproved. He asserts that the claimant has not borne the burden of proof and that science must continue to build its cognitive map of reality without incorporating the extraordinary claim as a new "fact." Since the true skeptic does not assert a claim, he has no burden to prove anything. He just goes on using the established theories of "conventional science" as usual. But if a critic asserts that there is evidence for disproof, that he has a negative hypothesis --saying, for instance, that a seeming psi result was actually due to an artifact--he is making a claim and therefore also has to bear a burden of proof.[3]

Truzzi attributed the following characteristics to pseudoskeptics:

The tendency to deny, rather than doubt [4]
Double standards in the application of criticism [5]
The making of judgments without full inquiry [6]
Tendency to discredit, rather than investigate [7]
Use of ridicule or ad hominem attacks in lieu of arguments[8]
Pejorative labeling of proponents as 'promoters', 'pseudoscientists' or practitioners of 'pathological science.'[9]
Presenting insufficient evidence or proof [10]
Assuming criticism requires no burden of proof [11]
Making unsubstantiated counter-claims [12]
Counter-claims based on plausibility rather than empirical evidence [13]
Suggesting that unconvincing evidence is grounds for dismissing it
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 10:42   #4025
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Pejorative labeling of proponents as 'promoters', 'pseudoscientists' or practitioners of 'pathological science.'[9]
Dan ken ik al zeker twee pseudoskeptics hier. Ze voldoen bijna aan alle punten.
Oud 10 januari 2008, 10:59   #4026
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Dan ken ik al zeker twee pseudoskeptics hier. Ze voldoen bijna aan alle punten.

wie dan?

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 11:00   #4027
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Ik zal onbescheiden mezelf citeren:
Citaat:
Best koddig hoe believers hun eigen verkeerde methodologie op anderen projecteren.
...
Ooit zullen ze toch moeten leren dat pogingen mij (of anderen) te discrediteren nutteloos zijn, misschien zelfs averechts werken.
Overigens bedankt voor de geposte belediging, exodus.

Mijn ironiemeter is met de vier posts hierboven alvast opnieuw ontploft.

Doe zo voort, jongens! Er kijkt toch niemand.

EDIT: zo te zien volgen ze mijn goede raad nog op ook!

Neen, beste vrienden, het zal niet pakken.

Het volstaat de threads te lezen om te zien wie de tegenargumenten negeert, wie autoriteitsargumenten hanteert, wie met ad hominems uitpakt, wie de beledigingen uitdeelt.
Ik ben er gerust in. Jullie wederzijdse schouderklopjes werken averechts, geloof me vrij. Of geloof me niet, het doer er al lang niet meer toe: het onderwerp is dood.

Laatst gewijzigd door Firestone : 10 januari 2008 om 11:18.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 11:05   #4028
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal onbescheiden mezelf citeren:
Overigens bedankt voor de geposte belediging, exodus.

Mijn ironiemeter is met de vier posts hierboven alvast opnieuw ontploft.

Doe zo voort, jongens! Er kijkt toch niemand.
Oud 10 januari 2008, 11:13   #4029
exodus

Standaard

Citaat:

Alsof een rationele persoon zijn mening laat bepalen door wat "Firestone" schrijft!

En al is mijn intelligentie uiteraard verwaarloosbaar vergeleken met die van de geniale believers, een tabel lezen lukt nog net wel. Zowel vertikaal als horizontaal.

Enfin, uit ervaring weet ik dat er volgende maand een nieuwe "smoking gun" komt. De charlatans van de zogenaamde "Truth Movement" moeten immers hun zieltogend handeltje in leven houden.

Al vraag ik me af wie dit eigenlijk nog volgt.
Oud 10 januari 2008, 11:46   #4030
parcifal
Banneling

Standaard

Ik ga KrisKras eens quoten want hij lijkt niet te lezen en/of begrijpen wat hij zelf post.

Citaat:
In science, the burden of proof falls upon the claimant;
and the more extraordinary a claim, the heavier is the burden of proof demanded.
Mee eens of niet?
Wie maakt hier extraordinary claims?
Voorbeelden nodig?

Citaat:
The true skeptic takes an agnostic position, one that says the claim is not proved rather than disproved.
He asserts that the claimant has not borne the burden of proof and that science must continue to build its cognitive map of reality without incorporating the extraordinary claim as a new "fact."
Since the true skeptic does not assert a claim, he has no burden to prove anything. He just goes on using the established theories of "conventional science" as usual. But if a critic asserts that there is evidence for disproof, that he has a negative hypothesis --saying, for instance, that a seeming psi result was actually due to an artifact--he is making a claim and therefore also has to bear a burden of proof.[3]
Begrijp nu toch eens dat het mensen als Jijzelf, Pindar en Exodus zijn die het 'burden of proof' moeten dragen en daar op de meest miserabele wijze consequent in falen.

Als ik een statement maak, (tenzij het een lol is) zal ik mijn bewering staven en sta ik open voor discussie op voorwaarde dat de rederingen rationeel is en dat er valide bronnen zijn.
Niet zo met believers die 'skeptisch' zijn, zelfs en vooral bij overweldigende bewijslast die hen tegenspreekt.

Ik begin zelfs soms te denken dat sommige believers enkel geloven in bepaalde dingen OMDAT alle bewijzen op het tegendeel wijzen.
Oud 10 januari 2008, 12:00   #4031
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Begrijp nu toch eens dat het mensen als Jijzelf, Pindar en Exodus zijn die het 'burden of proof' moeten dragen en daar op de meest miserabele wijze consequent in falen.
Kan je me enkele voorbeelden over mijzelf geven, zodat ik mij er in de toekomst zelf op kan verbeteren aub? Alvast bedankt.
Oud 10 januari 2008, 12:26   #4032
Heftruck

Standaard

Citaat:
Anderen moeten bewijzen dat jouw theorie van de terroristjes in hun grotten niet klopt.

Omgekeerde bewijslast noemt men dat.

Zoals altijd.

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 13:08   #4033
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Anderen moeten bewijzen dat jouw theorie van de terroristjes in hun grotten niet klopt.

Omgekeerde bewijslast noemt men dat.

Zoals altijd.

Dat is niet 'mijn' theorie, bovendien trek je het hier weer in het belachelijke, zoals steeds.

Jij blijkt een aantal fundamentele dingen niet te snappen.
Kijk eens goed naar de titel van deze thread en kijk eens wie hem gestart heeft en met welk doel en kom dan nog eens terug.
Oud 10 januari 2008, 13:14   #4034
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je me enkele voorbeelden over mijzelf geven, zodat ik mij er in de toekomst zelf op kan verbeteren aub? Alvast bedankt.
Allez zeg, nog maar een paar uur geleden : http://forum.politics.be/showpost.ph...19&postcount=6

Kijk eens naar die post van u en dan naar dit lijstje hieronder.

Citaat:
Hetzelfde kan trouwens gezegd worden over uw 'plasma-kosmologie' folietje van een paar dagen geleden.
Je snapt wel wat ik bedoel hopelijk.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 januari 2008 om 13:15.
Oud 10 januari 2008, 13:21   #4035
Heftruck

Standaard

Citaat:
Hetzelfde kan trouwens gezegd worden over uw 'plasma-kosmologie' folietje van een paar dagen geleden.
Dat boek ondertussen al gelezen?
Oud 10 januari 2008, 13:21   #4036
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez zeg, nog maar een paar uur geleden : http://forum.politics.be/showpost.ph...19&postcount=6

Kijk eens naar die post van u en dan naar dit lijstje hieronder.
heb ik hier een statement gemaakt?

Citaat:
Je snapt wel wat ik bedoel hopelijk.
Je bent hierbij uitgenodigt om in de desbetreffende draad verder erop in te gaan. De draad ging trouwens over gegevens van NASA die aantonen dat de aarde en de zon verbonden zijn met 'magnetische ineengevlochte koorden' waar een hoop stroom door getransporteerd wordt, mja, das een ander topic.
Oud 10 januari 2008, 13:28   #4037
Heftruck

Standaard

Citaat:
Je bent hierbij uitgenodigt om in de desbetreffende draad verder erop in te gaan. De draad ging trouwens over gegevens van NASA die aantonen dat de aarde en de zon verbonden zijn met 'magnetische ineengevlochte koorden' waar een hoop stroom door getransporteerd wordt, mja, das een ander topic.
Birkelandcurrents.
Oud 10 januari 2008, 13:31   #4038
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Birkelandcurrents.
daar lijkt het op ja
Oud 10 januari 2008, 14:07   #4039
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat boek ondertussen al gelezen?
t is een dik boek.
Oud 10 januari 2008, 21:57   #4040
lezer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het volstaat verdorie zijn tabelletje te lezen om te zien dat de gegevens net erop wijzen dat er GEEN CORRELATIE is tussen het vernieuwen van de brandbeveiliging en de branden op 9/11.
Dat klopt inderdaad, vooral voor WTC 2 is er geen correlatie; bij WTC1 wel duidelijk. Over de 2 samen genomen niet echt dus.

Maar daar gaat het natuurlijk niet om, hé.

De correlatie tussen de plaatsing van de brandbeveiliging en de failure is heel wat interessanter als je de mogelijkheid van het gelijktijdig plaatsen van een ongewoon soort CD-device wil onderzoeken. En dan blijkt:
WTC 1
upgraded 92-100+102
failure 92-100
=> vrij hoge correlatie

WTC2
upgraded 77/78- 88/89 - 92 - 96/97
failure 77-83

statistisch gezien nog niets bijzonder,

maar als we ervan uitgaan dat het onderuithalen van 2 verdiepingen kan volstaan om, met de hulp van de zwaartekracht, een mooi effect te genereren, de nummers 77 en 78 wel eens een cruciale rol kunnen spelen, kunnen we hier toch spreken van een bijzonder toeval, nietwaar?

Laatst gewijzigd door lezer : 10 januari 2008 om 22:01.
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be