![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Wat moet NVA doen bij splitsing van het Kartel ? | |||
Samengaan met Lijst Dedecker |
![]() ![]() ![]() |
17 | 19,10% |
Samengaan voor een echt Vlaams kartel met Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
32 | 35,96% |
Als onafhankelijke partij opkomen |
![]() ![]() ![]() |
38 | 42,70% |
Samengaan met nog een andere partij |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,25% |
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met andere woorden: jij gaat er nu al mee akkoord om ook na Pasen onder Verhofstadt aan de 'Vlaamse' zaak te werken.
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, maar er kunnen oorzaken zijn waar de N-Va volledig buiten staat, waarom moet de N-Va dan bij het besmet afval? Op dit moment de enige partij die druk heeft uitgeoefend en nog druk kan uitoefenen.
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij al eens in Rome geweest? Ik ken Rome zowat zoals mijn binnenzak. Rome is groot hoor, dat gaat een serieuze fles moeten zijn. Sara deve essere una bottiglia molta molta grande.
|
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag was: Citaat:
Verhofstadt wéét volgens mij nu al dat hij premier zal kunnen blijven. Leterme moet immers zélf de hete kastanjes uit het vuur halen, en Milquet heeft al onmiddellijk laten verstaan dat het wat haar betreft NON zal blijven. Jaja, dezelfde Milquet die Leterme er persé bijwilde en waardoor de PS vandaag met alle belangrijke postjes lopen is. Ik hoef niet opnieuw te vragen wat de N-VA in dat geval zal doen want d�*�*r gaf je wél al antwoord op: 'er kunnen oorzaken zijn waar de N-VA buiten staat'. Het excuus ligt met andere woorden al gereed om 'als enige partij druk te blijven uitoefenen'.....ook in de noodregering Verhofstadt IV, en samen met een kartelpartner die een derde keer nul op request krijgt als dank vanwege Milquet.
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De schoofzak is vertrouwvol maar waakzaam.
De schoofzak heeft geen draad opgestart "over de mogelijkheid van een verlengde Verafstoot III", maar wel over een parlementair lid van de meerderheid dat zo ongeveer daags na de voorlezing van het beperkte regeerakkoord, dit akkoord reeds naar de prullemand verwees. De schoofzak ziet nog altijd geen uitweg uit de grote tegenstellingen tussen de partijen aan beide kanten die tot een meerderheid kunnen komen. Maar dat is dus helemaal geen probleem. Want als dat blijft duren, dan komt de onafhankelijkheid alleen maar sneller tot stand. Het eerste probleem is dat er een kans bestaat dat door het lange wachten, sommige Vlaamse partijen die de resoluties van het Vlaams parlement gestemd hebben, toch gaan plooien voor de Franstalige eisen. Het tweede probleem, waartoe al veel minder kans is, is dat de kartelpartner neo-tsjeven zullen plooien voor wat zij beloofd hebben aan de kiezer. (met plooien bedoel ik: minder binnenhalen dan een eerbaar kompromis). Bijna onmogelijk is dat het Weverke teveel toegevingen gaat doen. Dat kan hij immers niet, want de NVA zal op het partijkongres dat niet slikken. Dus het ziet er goed uit; het heeft er nog nooit zo goed uitgezien. Dank zij het kartel. Toch blijven we ieder punt dat ons niet bevalt, in de verf zetten. Dat is mijn waakzaamheid. Als ik die nuanse onvoldoende uitgelegd krijg hier, mijn ekskuses daarvoor. Als je echter niet wil begrijpen, okee voor mij hoor, dat stoort met maar zeer weinig. En als je niet kunt begrijpen (domheid, stugheid ...???), dan heb ik medelijden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als je nu nog even verder nadenkt, dan heb je het spreekwoord gesnapt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben niet zo goed in Nederlandstalige spreekwoorden. Is ook niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, is dat stilaan maar zeker Vlaanderen naar een onafhankelijkheid evolueert. Om het met een Italiaans spreekwoord te zeggen,”Roma non fu fatta in un giorno”.
|
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#252 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zich in drie splitsen :
1 groep die kartel wil met LDD 2 groep die kartel wil met VB 3 groep "niet splitsen" |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke dubbelnick hebben we hier.....
#254 |
Partijlid
|
![]() Laat ons zeggen dat de Anciaux' van deze politieke wereld nu niet bepaald een voorbeeld vormen voor de N-VA hé.
#255 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De N-VA heeft ervoor gezorgd dat de CD&V niet terug hervallen is in zijn oude, Belgicistische knielerij-stijl zoals de oude CVP destijds. Vlamingen die niet knielen en het hele land staat op stelten, raar hé? ![]()
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"NVA heeft er voor gezorgd dat .........." En wat is de CD&V dan nu aan 't doen molgens U? |
|
![]() |
![]() |
#257 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wees maar zeker dat de N-VA met argusogen de verrichtingen van Yves Leterme aan het volgen is. ![]() Ik blijf bovendien mijn hoed afdoen voor de standvastheid waarmee Leterme 175 dagen lang is blijven vasthouden aan zijn belofte voor meer Vlaamse autonomie. Geen énkele Vlaamse politicus die al aan de onderhandelingstafel heeft plaatsgenomen voor de vorming van een federale regering (ook niet de VU van vroeger) is zo lang ongeknield blijven rechtstaan (om het eens poëtisch uit te drukken) voor de MINDERHEID in België.
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we iemand daar voor moeten bedanken is het zeker niet YL noch BDW maar wel Madam NON die telkens opnieuw geen genoegen nam met de voorgestelde tegemoetkomingen van YL. Was dit niet zo geweest was het al lang koekenbak geweest en hadden we het al lang aan onzen tutter gehad. Ja, en dan zo nu en dan, meestal na dat het door Madammeke NON al afgeschoten was, liet Bartje ook nog eens een verzetje horen. Knappe gaste zijn dat. Die denken dat wij nog in sprookjes geloven. Laatst gewijzigd door Garry : 11 januari 2008 om 00:53. |
|
![]() |
![]() |
#259 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: