![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zal je dit zeggen: die tussengeneratie is de rotzooi van België, die de oude generatie geproduceerd heeft, aan het opruimen zodat de jonge generatie er geen last meer van zal hebben en eindelijk in een normaal land zal leven. |
|
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 'Vlaamse' tussengeneratie probeert dat wellicht, Kortaf.
Tot nu toe zonder veel succes overigens.
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een lezersbrief uit de Standaard on line:
(en wat mij betreft: ik blijf bij mijn oproep: als er een federale kieskring komt, dan zal ik voor die kieskring, tegen mijn politieke overtuiging in, altijd op het blok stemmen) lezersbrief: Federale kieskring Blijkbaar zijn de politici uit het Vlaamse binnenland vergeten waar de splitsing van BHV om draait. Dit is ver van een symbooldossier. Het komt er op neer dat men de grote Franstalige kopstukken wil ontmoedigen om tot ver in Vlaams-Brabant stemmen te komen ronselen door een opruiend discours te voeren naar de Franstalige kiezers. Men moet de verkiezingspamfletten van de Franstaligen tijdens de recente verkiezingen eens herlezen. Fundamenteel is de splitsing een maatregel van communautaire pacificatie. Het invoeren van een federale kieskring maakt van heel Vlaanderen echter één groot BHV. Men argumenteert dat een federale kieskring ertoe zal leiden dat politici niet langer uitsluitend bij hun eigen gemeenschap stemmen zullen werven en hun discours dus zullen aanpassen. Voor mij is het gevaar niet denkbeeldig dat men op veilig zal spelen en vooral stemmen zal ronselen bij de Franstaligen in Vlaanderen via een taaleisend programma. Een dergelijke verkiezing dreigt uit te draaien op een soort talentelling. Dat Vlamingen in Wallonië voortaan ook voor Vlaamse politici zullen kunnen stemmen, weegt daar niet tegen op. Vlamingen in Wallonië integreren zich immers naadloos. R. C. (O.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk kan het me niet zoveel schelen, wellicht zal ik nooit van de honger omkomen, dus al de rest is bijzaak. Ik stel alleen vast dat ervaren mannen als Dehaene, Van Rompuy, Eyskens, Martens, enz... hun bedenkingen heben bij de werkwijze van de onervaren 30tigers en 40tigers in de partij. en ook dat veel jongeren geen boodscahp meer hebben aan communauitair gekibbel. De tussengeneratie, waar ik misschien nog net toe behoor; zijn opgevoed met alle verhalen over de minachtig die de VL te beurt is gevallen. Het is ook de eerste generatie voor wie FR leren geen evidente zaak meer was. Die generatie wil nu revanche nemen, terwijl het niet meer nodig is. Federale kieskring zou interessant zijn om te zien hoeveel FRbelgen effectief VL partijen kiezen als alternatief voor de PS-dictatuur. Laatst gewijzigd door straatrue : 11 januari 2008 om 09:12. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij een federale kieskring is de kans heel groot dat ik voor een VL partij stem en met mij veel VL in WL, daar ben ik zeker van. |
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoeveel bewondering ik ook heb voor je vondst, toch vind ik na enig nadenken Jaani's voorstel beter: zoveel mogelijk Duitstaligen proberen te verkiezen in de senaat. Ik nodig je uit om er eens over na te denken, en de gevolgen van beide keuzes te onderzoeken. Ik wil hier actief aan meewerken. Er zijn twee mogelijkheden: 1. Of je zet alles op het tegenhouden van de federale kieskring. In dat geval moet je nu een actie starten waarbij je de politici (vooral de franstalige) diets maakt wat de gevolgen zullen zijn. 2. Of je wil post factum tegen de federale kieskring ageren. Ook in dat geval moeten we ons samenzetten, een strategie vastleggen en een actie starten om zoveel mogelijk promotie aan het idee te geven. Wachten tot de volgende verkiezingen is geen optie. |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Walen blijven samenspannen met de Brussels-francofone racisten om zich in Vlaamse zaken te moeien en ons grondgebied te roven. Het ziet er dus naar uit dat het meer dan ooit nodig is. |
|
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() JIJ kan blijkbaar wél moeiteloos spreken in de naam van WL en VL.
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en van de Duitstaligen in Belgien weet ik dat de meeste politici nog van de meest verstokte Belgicisten zijn het lijkt mij dus contraproductief om net die groep te versterken. Brussel uitbreiden of een nationale kieskring moet reeds bij bespreking ervan leiden tot harde Vlaamse actie. een nationale kieskring of uitbreiding van Brussel zijn een beschadiging van de Vlaamse staatsintegriteit en DUS OORLOGSDADEN Vlaanderen mag en moet zich hier met ALLE MIDDELEN tegen verzetten. dit zou een volkomen legitime verzetsstrijd zijn. zulke zaken mogen gewoonweg niet gestemd raken ! en alle politici moeten dit merken VOOR de akkoorden en stemmingen. |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom willen ze een ongrondwettelijke kieskring houden als ze op Vlaamse politici zouden willen stemmen inplaats van of Franstalige? Het gaat hier trouwens niet alleen om onze taal maar ook om ons grondgebied. Eerst verfransen ze het door te weigeren onze taal te leren. De volgende stap voor kolonisators en imperialisten is: andermans grondgebied inpikken. Je gaat toch niet ontkennen dat dit de hoofdbekommernis is van jouw geliefde eigen volk? Waarom willen de Franstaligen Brussel en de rand als toch alles in het onsplitsbare Belgique blijft liggen, straatreu? Het is misschien uit domheid dat jij zegt dat 'revanche nemen niet meer nodig is'. WIJ zijn in alle geval NIET zo stupide om ons, na onze miljarden, ook nog ons land te laten ontfrutselen uit schrik om door 'goede Belgen' zoals jij van revanchisme beschuldigd te worden. ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 januari 2008 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() Kritiek op mijn voorstel tot actie, allemaal goed en wel, maar zeg dan maar eens wat jij zelf wil doen om het bovenstaande te realiseren. Toch niet alleen hier van uwen tak komen maken en dreigen met lid van Voorpost te worden?
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik zou wel eens willen weten wat onze 'vertegenwoordigers' zouden doen mochten ze het in hun neus krijgen dat georganiseerd verzet via stemmen op het VB succes heeft.
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() By the way Kortaf.
Wat ga jij doen behalve hier van uwen tak maken en géén lid te worden van Voorpost?
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat zo'n actie maar een zeer marginaal effect zal hebben omdat je maar weinig Vlamingen zo ver zal krijgen om om deze reden op het VB te stemmen. Op een Duitstalige stemmen daarentegen maakt een betere kans: dat is de kleine, sympathieke dreumes waar niemand bang van is, en vooral, je doet er de Waalse politici zeer hard pijn mee.
|
![]() |
![]() |
#116 |
Europees Commissaris
|
![]() Gij weet niet wat ik doe, hé Knuppel?
|
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom is het kartel trouwens zo bevreesd voor de verkiezingen van 2009 indien het zijn woord niet gestand blijft? De meeste kiezers denken trouwens niet verder na dan hij neus lang is. Wat kan hen die kleine sympathieke dreumes schelen waarmee ze de Waalse politici hard pijn kunnen doen? Je krijgt ze verdorie niet eens meer de straat op om de francofone bezetters in de Vlaamse rand op hun nummer te helpen zetten! En weet je waarom, Kortaf? Omdat de laatste witte mars hen leerde dat verzet in Belgique geen fluit uithaalt! Hou dus maar op met mensen te beledigen die wél altijd standby zijn als er verzet georganiseerd wordt. ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 januari 2008 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel.
Ik heb namelijk wél ogen en oren.
#119 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens een VB-gezinde hier op het forum haalde de partij vorig jaar voor het eerst minder dan in de VRT-peiling, en zou ze op dit moment nog 15 pct halen. Maar partijen interesseren me niet, ook het VB niet, dus ik ga over dit punt niet verder discussiëren. Het enige wat me in deze wel interesseert is dat terechte verzuchtingen niet gerecupereerd worden voor de glorie en de eer van partijpolitieke sujetten. Van mij zult ge nooit applaus krijgen voor showoptredens in de gemeenteraad van Wezembeek-Oppem. En in een actie tegen de kieskring interesseert mij uitsluitend het resultaat. De gevoelige teentjes van de partijen en hun pietepeuterige belangetjes kunnen mij geen moer schelen. Als een actie tegen de federale kieskring meer effect sorteert op Schoofzak zijn manier, dan kies ik daarvoor. Maar ik geloof dat ze meer effect sorteert op Jaani zijn manier. Citaat:
Citaat:
Mensen die hier met nauwelijks verholen geweld komen dreigen en anderen opjutten hetzelfde te doen, zal ik van antwoord dienen. Altijd en zonder onderscheid des persoons, wat ook de motivatie weze. Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 januari 2008 om 10:35. |
|||
![]() |
![]() |
#120 |
Europees Commissaris
|
![]() Verdorie, kom van tussen die frambozenstruiken!
|
![]() |