Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2008, 11:26   #21
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door averechts Bekijk bericht
Beste Heftruck en KrisKras.
Ik ben een nieuweling op dit forum dus hiermee wil een paar aarzelende stapjes zetten.
Ivm deze energievorm had ik een paar vragen:
1.Is het mogelijk(niet alleeen theoretisch)om hieruit bruikbare energie te winnen.Of staat het onderzoek op dit vlak nog in zijn kinderschoenen?
2.Zijn wij technisch in staat om zo energie op te wekken?
Dank bij voorbaat voor jullie antwoorden!
Groetjes Patrick
Laat ik eerst duidelijk maken dat ik helemaal geen "professional" ben, meer zelfs, ik ben een gigantische leek. Maar, zelfs als leek, denk ik, dat als deze theorie juist is, het zeker mogelijk moet zijn die energie te "tappen", mits de technologie daarvoor ontwikkeld wordt. Er zouden zelfs veel spectaculairdere mogelijkheden zijn, denken we maar aan ruimtetransport e.d. d.m.v. de juiste ladingen op een ruimtetuig te controleren.

Onderzoek hiernaar, of toch het onderzoek waar weet van is, staat nog in zijn kinderschoenen. Dat komt vooral omdat deze theorië door wat we maar de "mainstream" wetenschap zullen noemen, niet wordt aangenomen en zelfs wordt gecensureerd omdat het zoveel "gevestigde" wetenschap, de zogenaamde "natuurwetten", herevalueert.

Nochtans is het een erkende discipline bij het IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers). Ook bij NASA is er een enkeling te vinden die deze theorie aanhangt, al doet hij dat niet al te luidruchtig. Als er met serieuze middelen aan deze technologie gewerkt wordt, dan zal het waarschijnlijk een "black operation" van één of andere geheime dienst zijn, maar da's een gans andere discussie.

Op thunderbolts.info => forum zal je in ieder geval al heel wat no-budget research vinden, voornamelijk door enthousiastelingen die hun vrije tijd er aan spenderen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 07:38   #22
averechts
Partijlid

averechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Laat ik eerst duidelijk maken dat ik helemaal geen "professional" ben, meer zelfs, ik ben een gigantische leek. Maar, zelfs als leek, denk ik, dat als deze theorie juist is, het zeker mogelijk moet zijn die energie te "tappen", mits de technologie daarvoor ontwikkeld wordt. Er zouden zelfs veel spectaculairdere mogelijkheden zijn, denken we maar aan ruimtetransport e.d. d.m.v. de juiste ladingen op een ruimtetuig te controleren.

Onderzoek hiernaar, of toch het onderzoek waar weet van is, staat nog in zijn kinderschoenen. Dat komt vooral omdat deze theorië door wat we maar de "mainstream" wetenschap zullen noemen, niet wordt aangenomen en zelfs wordt gecensureerd omdat het zoveel "gevestigde" wetenschap, de zogenaamde "natuurwetten", herevalueert.

Nochtans is het een erkende discipline bij het IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers). Ook bij NASA is er een enkeling te vinden die deze theorie aanhangt, al doet hij dat niet al te luidruchtig. Als er met serieuze middelen aan deze technologie gewerkt wordt, dan zal het waarschijnlijk een "black operation" van één of andere geheime dienst zijn, maar da's een gans andere discussie.

Op thunderbolts.info => forum zal je in ieder geval al heel wat no-budget research vinden, voornamelijk door enthousiastelingen die hun vrije tijd er aan spenderen.
Bedankt heftruck voor de leerrijke link!
Oud 13 januari 2008, 22:32   #23
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Ik ben van dezelfde mening als heftruck in de stelling dat het mogelijk zou kunnen zijn om in deze 'circuits' te tappen en op deze manier schijnbaar (voor ons dan he) energie uit het niets op te wekken.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 14:09   #24
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Alé, dus dat komt niet in Nature en andere bladjes omdat ze bang zijn om geen geld meer te krijgen? Slaagt volgens mij op ni veel.
toevallig nog op een pagina uitgekomen en moest even terugdenken aan dit:

http://www.plasma-universe.com/index...urces#Journals

Ze bestaan dus toch
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be