![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Minister
|
![]() Het is TE laat, de Waalse politici hangen nog altijd aan de leiband van de Brusselse bourgeoise.
Moest ik nu eens een Waals politicus horen pleiten voor de onverwijlde splitsing van B-H-V zou ik werkelijk aangenaam verrast zijn. Trouwens, ik merk dat de Frantaligen wel een verregaande staatshervorming zullen goedkeuren mocht het Brussels Gewest uitgebreid worden met enkele Vlaamse gemeenten. Ik vind dit eigenlijk niet normaal, zo'n uitgebreide Vlaamse eis zou alleen gerealiseerd kunnen worden mocht de Brusselse elite haar zin krijgen met ochot een paar Vlaamse gemeenten. Maar het bevestigt opnieuw wie eigenlijk Belgie domineert en hun chantagepolitiek ...
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 12 januari 2008 om 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zolang de Walen het Brussels-francofone racisme blijven steunen, is er geen hoop voor België, noch voor henzelf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Banneling
|
![]() die fameuze inhaalbeweging was even geloofwaardig als de enron boekhouding.
de verantwoordelijken van deze laatste die nog leven zitten op water en brood Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 januari 2008 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik wil een vernieuwde relatie met Wallonië vanuit een niet-Belgicistisch perspectief en zonder inmenging van de Brusselse bourgeoise. Ik wil dat Wallonie het Belgisch cultuurracisme volledig achter zit laat, stopt met dromen van die corridor met Brussel, de Vlaamse eisen inwilligt, Nederlands als eerste vreemde taal verplicht wordt onderwezen, zich losmaakt van de Brusselse bourgeoise en instemt met de integratie van Brussel in Vlaanderen en dus het einde van het Brussels Gewest. En stel je verder voor dat Wallonie pleit voor de afschaffing van alarmbelprocedures en belangenconflicten en de feitelijke Vlaamse meerderheid erkent.
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 12 januari 2008 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is inderdaad te laat, omdat de psychologische kloof door de jarenlange onwil aan Franstalige kant zodanig groot is geworden dat er geen meesteren meer aan is. De breuk is er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, daarenboven wil ik even opmerken dat de aantallen slechts stijgen in het volwassenonderwijs, maar dat die procentueel eigenlijk nog steeds niet veel voorstellen op het geheel van de Franstaligen. Daarnaast moet er ook aan toegevoegd worden dat de belangstelling voor het Nederlands in de middelbare en hogere schoolafdelingen jaar na jaar daalt! Dat laatste staat ook in de krant, maar wordt blijkbaar netjes geneerd door mensen als straatrue.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zouden wij geen centrum ter promotie van een nieuwe Vlaams/Waalse entente oprichten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik maak mij allang geen illusies meer op dat vlak, alle Waalse politici van alle partijen steunen de uitbreiding van Brussel... Al vind ik het een positief signaal dat de modale Waal zich toch ook afkeert van het FDF. Enfin, ook de gewone Waal blijft slachtoffer van het Belgisch regime en van hun eigen politici die aan de leiband van de Brusselse bourgeoise hangen. Veel hoop heb ik niet ...
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 12 januari 2008 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 januari 2008 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#394 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Minister
|
![]() Kom gerust eens kijken in mijn streek hier naar de villawijken - met Vlaamse boerkes uit de lagere klasse - aan de Leie en zeg mij waar ik in Brussel-stad iets gelijkaardig kan vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Staatssecretaris
|
![]() inderdaad u bent een totale nul
![]() |
![]() |
#400 |
Parlementslid