![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Europees Commissaris
|
Heilig niet, maar wel van overtuigd.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik niet.
Citaat:
De enige oplossing is drastische maatregelen treffen zoals de islam haar erkenning weer afnemen (die erkenning ervan was een grote stommitiet die dringend ongedaan gemaakt moet worden). Mensen met vreemde of dubbele nationaliteit die onze maatschappij afwijzen en hun koran boven onze wetten stellen of voor serieuze problemen zorgen het land uitzetten. Tenminste als de vrije westerse samenleving zoals wij dit momenteel nog enigszins kennen u lief is. Al de anderen (zoals bekeerlingen) met de niet zo mooie versie van de islam laten confronteren en alzo de leugens die islampromotors lustig rondstrooien ontmaskeren, dat ze hun ideologie dan maar eens trachten te verdedigen wanneer men onverdraagzame immorele teksten uit hun 'heilige' boeken zwart op wit voor hun neus schuift.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 13 januari 2008 om 01:32. |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weet u zeker dat u niet aan achtervolgingswaanzin lijdt?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Merk ook op djimi dat de betrokkene niet eens ontkende. Maar dat zal jouw naieve ik zeker niet gemerkt hebben/willen merken hebben. |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Europees Commissaris
|
Hoe bedoelt u? Moet de islam niet als godsdienst worden erkend? Moeten 1,3 miljard gelovigen worden ontkend?
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wat uw zwembadverhaaltje hierbij komt doen, is me een raadsel. Ik zal dat maar toeschrijven aan uw emotionele ingesteldheid. |
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Waar ziet u mij de islam verdedigen? Laten we duidelijk zijn: ik ben zelf atheïste en verdedig daarom geen enkele religie. Dat betekent nochtans niet dat ik niet de individuele vrijheid van de mens kan erkennen om de religie van zijn keuze te belijden. Al ben ik zelf niet gelovig, toch (h)erken ik de kracht die van een geloof kan uitgaan voor mensen die wel gelovig zijn. Wie ben ik om hen dat te ontzeggen? Het is niet omdat een geloof door sommigen misbruikt wordt om hun wandaden goed te praten (herinner u de kruistochten), dat het hele geloof niet deugt. |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Verwacht u dan werkelijk dat iemand daar ernstig op reageert? Dit is precies wat ik eerder bedoelde: niemand luistert naar mensen die roepen en tieren en schelden. Als u uit bent op een respectvolle discussie, raad ik u aan uw toon te matigen.
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Patsy Stone en Sjaax, ik ben het niet met jullie eens.
Er bestaat maar een koran, en er mogen dan stromingen zijn, niemand ontkent de basisprincipes van islam. Die basisprincipes zijn duidelijk. - Het woord van God zoals doorgegeven aan Mohammed door de engel Gabriel, staat boven de mens en door de mens gemaakte wetten. -Versen die tijdens de periode in Medina werden geschreven vervangen boodschappen die eerder in Mekka werden genoteerd. - Dus haat tegen ongelovigen, Joden en Christenen is geoorloofd binnen islam. - Wat groeit zijn juist stromingen die de koran letterlijk interpreteren, en aangezien de koran bepaald hoe politiek, rechtspraak en sociale ordening horen te zijn, zien we wel degelijk hoe wereldwijd islam aan een veroveringstocht bezig is, ook binnen Europa spelen die processen zich af. Progressie zoals Sjaax dit ziet is door de koran verboden, omdat dit zou betekenen dat een moslim handelt tegen de basisprincipes, de koran verbiedt interpretaties, de boodschap van Allah ligt vast en is onveranderlijk. Betekend dit dat iedere moslim een potentieel gevaar is? Nee, absoluut niet maar daarom bestaat er nog geen gematigde islam of stroming ( ik reken stromingen zoals de alevieten even niet mee, want hun invloed is binnen Europa niet merkbaar) Het is bijzonder fout om islam te zien zoals de andere religies want dit is ze niet. Het is eerder een allesomvattende ideologie, gebaseerd op een superioriteitsgedachte en theocratie als enige toegelaten bestuursvorm, met duidelijk vijandsbeeld en een middeleeuws juridisch systheem wat net als alle andere aspecten, niet in vraag kan worden gesteld, omdat het nu eenmaal het woord van Allah is. Het is dus bijzonder terecht om in vraag te stellen, hoe islam zich denkt aan te passen aan een omgeving die volgens dezelfde islam verdorven is en bestreden moet worden, en het is een fout om wie dit doet in vraag te stellen, enkel omdat er kritisch gedacht wordt! Eveneens wijzen maatschappelijke veranderingen en vraagstukken erop, dat die discussie hoe dan ook er zal komen(dood van Gogh, protest tegen cartoons, opera en film, bedreigingen politici, agressie in wijken, tegen vrouwen en homo's) en iedereen die denkt dat het wel vanzelf goed komt omdat het toch maar over een religie gaat is slecht geinformeerd. Ik kan u geranderen dat die strijd al volop bezig is, in wijken en moskees en evenzeer bedreigend is voor iedere moslim die niet onder een kalifaat wil leven in de toekomst, dus denk ik dat er uiteindelijk twee stromingen zullen ontstaan, die van burgers, moslim of niet die zich zullen verzetten tegen de invoering van ware islam en die van burgers die dit als een Goddelijk gebod zien, uiteraard zal in de laatste groep veel moslims zitten, en volgens mijn inschatting naderen we het moment waarop dit duidelijk zal worden, ook binnen Europa. |
|
|
|
|
|
#151 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
|
Straks ga je nog beweren dat de Vlaming bestaat, terwijl je zelf ook wel zal weten dat er onmogelijk een groter verschil tussen ons kan bestaan bijvoorbeeld!
Hout toch eens op met fundamentalisten na te praten! Nu ik begrijp dat dit voor extremisten moeilijk is, aangezien ze er een gelijkaardige ideologie op nahouden. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
|
Eigenlijk is het gewoon lachwekkend dat mensen geloven dat ze 1 miljard mensen als een uniforme groep kunnen beschouwen. Dat kan je niet enkel aan wereldvreemdheid wijten...
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus Edina, voor jou is er niets aan de hand en komt het wel vanzelf in orde zolang we maar verdraagzaam blijven?
Onlangs sprak ik een gewezen cameraman, hij getuigde dat er twintig jaar geleden al haat gepredikt werd in moskees en daardoor de voedingsbodem voor de huidige radicalisering al gelegd kon worden, ook een fundamentalist dan?? Iedereen die uit ervaring spreekt is rechts en fundamentalist en dus te bestrijden?? |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ben jij niet even lachtwekkend als je niet ziet wat die miljoen mensen bindt, en waarop zij zich gemeenschappelijk baseren???
Hoe wereldvreemd ben jij als het over die idelogogie gaat waarop die groep zich baseert??? |
|
|
|
|
|
#156 |
|
|
Kan je even quoten waar ik dat beweerd heb, beste Alice? Ik vind de radicalisering onder moslims een enorm probleem. Net zoals de radicalisering ter rechter zijde bij ons. Maar blijkbaar is die boodschap te moeilijk voor jou. Als jij werkelijk denkt dat er maar één vorm van extremisme een probleem vormt, dan ben jij ontzettend naïef en heb je gigantische oogkleppen op.
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er bestaat inderdaad één koran, die U naar ik vermoed nog nooit gelezen hebt. Indien dit wel het geval zou zijn, dan zou u weten dat die ene koran helemaal niet op hetzelfde niveau staat als die ene - interpreteerbare - bijbel. U zou dan ook weten dat moslims zelf geen vergelijking wensen te maken met de bijbel, vermits HUN koran rechtstreeks het woord van Allah is en bijgevolg niet voor interpretatie noch verandering vatbaar. Je kan misschien al eens beginnen met het lezen van hoofdstukken 5 en 9 van die betreffende koran. Ik weet trouwens niet over welke minderheid van de moslimgelovigen u het heeft. Ik heb die meerderheid nog nooit horen reclameren als die minderheid "misbruik" maakt van hun religie. enig geluid uit die hoek zou het alvast een pak gemakkelijker maken. Het enige wat ik heb gezien zijn massale betogingen en opstanden met honderden doden als gevolg omdat er af en toe iemand aan de andere kant van de wereld een tekeningetje maakt dat diezelfde groep gelovigen blijkbaar niet zint. Dan hoor en zie ik die meerderheid(??) dus wel. Ik behoor niet tot de groep jaknikkers en kontlikkers die zoals in 1940 hoopte dat indien men zijn mond houd en maar braaf jaknikt, het nazisme wel gwoon ging verdwijnen. Nochtans was er ook een meerderheid aan "gematigde nazi's". chamberlain heeft er trouwens tot op zijn sterfbed aan getwijfeld. Dat u het zwembadverhaal niet begrijpt laat ik voor uw rekening. Nochtans maakt een eenvoudige vergelijking het duidelijk: als de ene groep "gelovigen" mogen eisen dat openbare instellingen worden aangepast aan hun religieuze regeltjes, dan mag een andere groep "gelovigen" dit uiteraard ook. Zo moeilijk lijkt me die vergelijking niet te zijn. Tot slot: misschien is het aangewezen dat U uw toonaard wijzigt. Door mensen te verwijten een gebrek aan rede te hebben gaat uw boodschap helemaal niet gehoord worden... zoiets bedoel je toch?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Nogmaals: er is inderdaad maar één koran, maar daar bestaan talloze interpretaties van. Daar ging het om. Er bestaat niet één interpretatie die door iedere moslim gevolgd wordt, net zoals er niet één interpretatie bestaat van de bijbel die door elke christen gevolgd wordt. Ik hoef de koran niet te lezen om dat te weten. U heeft nog nooit andere moslims horen reclameren wanneer minderheden hun geloof misbruiken? Heeft u het openingsartikel van dit topic dan niet gelezen? Volgens mij gaat dat nu juist over moslims die zich willen afzetten tegen het fundamentalisme binnen hun geloof. Zoals ik eerder ook al zei, zijn de moslims die ik persoonlijk ken helemaal niet opgezet met de misbruiken van moslimfundamentalisten. Vormt u op zichzelf een 'geloof' dat het nodig vindt om zwembaden af te huren waar naakt kan gezwommen worden? Hoeveel leden telt uw geloof momenteel? |
|
|
|
|
|
|
#159 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het is alvast verhelderend om het interview met verschillende islamkenners hierover te lezen: http://www.peterbreedveld.com/archives/00000686.html Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||||
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|