Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2008, 01:21   #141
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Bent u daar heilig van overtuigd ?
Heilig niet, maar wel van overtuigd.

Citaat:
Ik heb hier het voorbeeldje van maleisie gegeven. Een zogenaamd modern democratisch land met een kleine moslimmeerderheid. En de poppen zijn er aan het dansen ! Eens moslims in de meerderheid geraken is het van dat !
Inderdaad zogenaamd modern. Voor het voorbeeld van Maleisië geef ik geen cent. Zelfs Rusland onder Poetin heeft een terugval in democratie. Democratie komt niet vanzelf, daar moet hard voor worden gevochten. In opkomende landen als Maleisië is democratie nooit diep geworteld geweest. Niet dat ik daarmee de situatie in Maleisië goedkeur, maar het is evenmin helemaal op het conto van de islam te schrijven.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 01:26   #142
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Heilig niet, maar wel van overtuigd.
Ik niet.

Citaat:
Inderdaad zogenaamd modern. Voor het voorbeeld van Maleisië geef ik geen cent. Zelfs Rusland onder Poetin heeft een terugval in democratie. Democratie komt niet vanzelf, daar moet hard voor worden gevochten. In opkomende landen als Maleisië is democratie nooit diep geworteld geweest. Niet dat ik daarmee de situatie in Maleisië goedkeur, maar het is evenmin helemaal op het conto van de islam te schrijven.
Oh neen ? Kan u mij dan een voorbeeld van een land met een moslimmeerderheid geven waar het wel probleemloos werkt ? Zij die denken de islam te kunnen veranderen zullen van een kale reis thuiskomen met catastrofale gevolgen voor onze vrije westerse samenleving.

De enige oplossing is drastische maatregelen treffen zoals de islam haar erkenning weer afnemen (die erkenning ervan was een grote stommitiet die dringend ongedaan gemaakt moet worden). Mensen met vreemde of dubbele nationaliteit die onze maatschappij afwijzen en hun koran boven onze wetten stellen of voor serieuze problemen zorgen het land uitzetten. Tenminste als de vrije westerse samenleving zoals wij dit momenteel nog enigszins kennen u lief is. Al de anderen (zoals bekeerlingen) met de niet zo mooie versie van de islam laten confronteren en alzo de leugens die islampromotors lustig rondstrooien ontmaskeren, dat ze hun ideologie dan maar eens trachten te verdedigen wanneer men onverdraagzame immorele teksten uit hun 'heilige' boeken zwart op wit voor hun neus schuift.

Laatst gewijzigd door smiley : 13 januari 2008 om 01:32.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 06:14   #143
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Is dat een dreigement op zijn islamitisch? Eentje zoals Van Gogh mocht ondergaan? Eentje zoals de afvallige Jami aan den lijve mocht ondervinden omdat hij islamkritisch is?

Kijk eens aan, de ware aard van de moslims en hun onderworpenen komt spontaan bovendrijven. Zelfs onder bedekte termen kunnen ze hun hang naar terreur niet verbergen.
Volgens mij bent u hier behoorlijk ver over de schreef aan het gaan, hoor.

Weet u zeker dat u niet aan achtervolgingswaanzin lijdt?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 09:41   #144
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Volgens mij bent u hier behoorlijk ver over de schreef aan het gaan, hoor.
Hoezo? Ik weet wat ik daar las, en stelde een vraag.

Merk ook op djimi dat de betrokkene niet eens ontkende.
Maar dat zal jouw naieve ik zeker niet gemerkt hebben/willen merken hebben.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 11:21   #145
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
De enige oplossing is drastische maatregelen treffen zoals de islam haar erkenning weer afnemen (die erkenning ervan was een grote stommitiet die dringend ongedaan gemaakt moet worden).
Hoe bedoelt u? Moet de islam niet als godsdienst worden erkend? Moeten 1,3 miljard gelovigen worden ontkend?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 11:22   #146
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dit is natuurlijk een lapsus.

Zo bestond er ook geen "de communist", "de nazi", "de 'vul in'".

er bestaat echter wèl EEN (1) KORAN, (waar in het charter naar wordt verwezen), DEZELFDE COLLECTIE AHADITH (waar in het charter naar wordt verwezen) en d�*t zijn dan toevallig toch (net als de ideologie van Marx en die van Hitler) dé basisprincipes van islam.

voor elck wat wils... uiteraard, de koran spreekt zichzelf totaal tegen. Vandaar dat ze kunnen "eisen" dat ze de religieuze verplichting (??? o ja? staat nergens in hun heilig boekske hoor) MOETEN KUNNEN UIVOEREN (hé Edina?) maar o nee, dé moslim bestaat niet.

Als mijn geloof me verplicht elke donderdag naakt te gaan zwemmen, dan zal Edina ook de eerste zijn zeker om ervoor te zorgen dat de zwembaden elke donderdag vrijgemaakt worden voor de Circe-gelovigen om te gaan zwemmen? Of zou ze dan ineens besluiten dat Circe dan maar haar eigen zwembad moet installeren?
Uw reactie is erg emotioneel geladen. Mensen die zo emotioneel reageren zijn meestal niet voor rede vatbaar. Er bestaat inderdaad maar één koran, net zoals er maar één bijbel bestaat. Van beiden bestaan er niettemin talloze interpretaties en die zijn lang niet allemaal even bloeddorstig zoals u het probeert voor te stellen. U zal geen stap vooruit raken door een aantal negatieve zaken die kenmerkend zijn voor een minderheid te veralgemenen en ze te projecteren op de volledige groep. Integendeel: u strijkt er diegenen die wel van goede wil zijn mee tegen de haren in. Uw houding kan alleen maar contraproductief werken.

Wat uw zwembadverhaaltje hierbij komt doen, is me een raadsel. Ik zal dat maar toeschrijven aan uw emotionele ingesteldheid.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 11:24   #147
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ik zal niet ontkennen dat veel moslims behoorlijk achterlijk zijn. Maar het zou nog achterlijker zijn te ontkennen dat ze überhaupt progressie kunnen maken.
Zo zie ik het ook.
Oud 13 januari 2008, 11:47   #148
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Als u zo naïef blijft zou het U wel eens zuur kunnen opbreken EEN VROUW die de islam verdedigd ???!!! Dat noem ik nu de stok gaan zoeken waarmee uzelf zult geslagen worden!
Maar bent u één van die vrouwen dat dat wel lekker vind mischien ?
Mag ik u vriendelijk vragen om uw wansmakelijke toespelingen op mijn privé-leven voortaan achterwege te laten en u te beperken tot het onderwerp?

Waar ziet u mij de islam verdedigen? Laten we duidelijk zijn: ik ben zelf atheïste en verdedig daarom geen enkele religie. Dat betekent nochtans niet dat ik niet de individuele vrijheid van de mens kan erkennen om de religie van zijn keuze te belijden. Al ben ik zelf niet gelovig, toch (h)erken ik de kracht die van een geloof kan uitgaan voor mensen die wel gelovig zijn. Wie ben ik om hen dat te ontzeggen? Het is niet omdat een geloof door sommigen misbruikt wordt om hun wandaden goed te praten (herinner u de kruistochten), dat het hele geloof niet deugt.
Oud 13 januari 2008, 11:51   #149
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Hoezo? Ik weet wat ik daar las, en stelde een vraag.

Merk ook op djimi dat de betrokkene niet eens ontkende.
Maar dat zal jouw naieve ik zeker niet gemerkt hebben/willen merken hebben.
Verwacht u dan werkelijk dat iemand daar ernstig op reageert? Dit is precies wat ik eerder bedoelde: niemand luistert naar mensen die roepen en tieren en schelden. Als u uit bent op een respectvolle discussie, raad ik u aan uw toon te matigen.
Oud 13 januari 2008, 11:55   #150
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Patsy Stone en Sjaax, ik ben het niet met jullie eens.
Er bestaat maar een koran, en er mogen dan stromingen zijn, niemand ontkent de basisprincipes van islam.
Die basisprincipes zijn duidelijk.
- Het woord van God zoals doorgegeven aan Mohammed door de engel Gabriel, staat boven de mens en door de mens gemaakte wetten.
-Versen die tijdens de periode in Medina werden geschreven vervangen boodschappen die eerder in Mekka werden genoteerd.
- Dus haat tegen ongelovigen, Joden en Christenen is geoorloofd binnen islam.
- Wat groeit zijn juist stromingen die de koran letterlijk interpreteren, en aangezien de koran bepaald hoe politiek, rechtspraak en sociale ordening horen te zijn, zien we wel degelijk hoe wereldwijd islam aan een veroveringstocht bezig is, ook binnen Europa spelen die processen zich af.
Progressie zoals Sjaax dit ziet is door de koran verboden, omdat dit zou betekenen dat een moslim handelt tegen de basisprincipes, de koran verbiedt interpretaties, de boodschap van Allah ligt vast en is onveranderlijk.
Betekend dit dat iedere moslim een potentieel gevaar is? Nee, absoluut niet maar daarom bestaat er nog geen gematigde islam of stroming ( ik reken stromingen zoals de alevieten even niet mee, want hun invloed is binnen Europa niet merkbaar)
Het is bijzonder fout om islam te zien zoals de andere religies want dit is ze niet. Het is eerder een allesomvattende ideologie, gebaseerd op een superioriteitsgedachte en theocratie als enige toegelaten bestuursvorm, met duidelijk vijandsbeeld en een middeleeuws juridisch systheem wat net als alle andere aspecten, niet in vraag kan worden gesteld, omdat het nu eenmaal het woord van Allah is.

Het is dus bijzonder terecht om in vraag te stellen, hoe islam zich denkt aan te passen aan een omgeving die volgens dezelfde islam verdorven is en bestreden moet worden, en het is een fout om wie dit doet in vraag te stellen, enkel omdat er kritisch gedacht wordt!
Eveneens wijzen maatschappelijke veranderingen en vraagstukken erop, dat die discussie hoe dan ook er zal komen(dood van Gogh, protest tegen cartoons, opera en film, bedreigingen politici, agressie in wijken, tegen vrouwen en homo's) en iedereen die denkt dat het wel vanzelf goed komt omdat het toch maar over een religie gaat is slecht geinformeerd.
Ik kan u geranderen dat die strijd al volop bezig is, in wijken en moskees en evenzeer bedreigend is voor iedere moslim die niet onder een kalifaat wil leven in de toekomst, dus denk ik dat er uiteindelijk twee stromingen zullen ontstaan, die van burgers, moslim of niet die zich zullen verzetten tegen de invoering van ware islam en die van burgers die dit als een Goddelijk gebod zien, uiteraard zal in de laatste groep veel moslims zitten, en volgens mijn inschatting naderen we het moment waarop dit duidelijk zal worden, ook binnen Europa.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 12:15   #151
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
w�*t staat letterlijk in het charter Edina? Dat een moslimpipo op de Pravda gaat vertellen dat het dragen van de hoofddoek een religieuze verplichting is, maar dat ze de niet-gesluierde islammiekes nog net geen kopje kleiner gaan maken?

Waarover heb je het meiske?
Is het te moeilijk voor jou om de pijltjes terug te volgen Circe? Ik zal een tip geven: het ging niet over de hoofddoek, maar dat wist je natuurlijk wel. Het is altijd gemakkelijker om je van de domme te houden, als je geen argumenten meer hebt.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 12:17   #152
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit is natuurlijk een lapsus.
Straks ga je nog beweren dat de Vlaming bestaat, terwijl je zelf ook wel zal weten dat er onmogelijk een groter verschil tussen ons kan bestaan bijvoorbeeld!

Hout toch eens op met fundamentalisten na te praten! Nu ik begrijp dat dit voor extremisten moeilijk is, aangezien ze er een gelijkaardige ideologie op nahouden.
Oud 13 januari 2008, 12:20   #153
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk is het gewoon lachwekkend dat mensen geloven dat ze 1 miljard mensen als een uniforme groep kunnen beschouwen. Dat kan je niet enkel aan wereldvreemdheid wijten...
Oud 13 januari 2008, 12:23   #154
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus Edina, voor jou is er niets aan de hand en komt het wel vanzelf in orde zolang we maar verdraagzaam blijven?
Onlangs sprak ik een gewezen cameraman, hij getuigde dat er twintig jaar geleden al haat gepredikt werd in moskees en daardoor de voedingsbodem voor de huidige radicalisering al gelegd kon worden, ook een fundamentalist dan??
Iedereen die uit ervaring spreekt is rechts en fundamentalist en dus te bestrijden??
Oud 13 januari 2008, 12:25   #155
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ben jij niet even lachtwekkend als je niet ziet wat die miljoen mensen bindt, en waarop zij zich gemeenschappelijk baseren???
Hoe wereldvreemd ben jij als het over die idelogogie gaat waarop die groep zich baseert???
Oud 13 januari 2008, 12:39   #156
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus Edina, voor jou is er niets aan de hand
Kan je even quoten waar ik dat beweerd heb, beste Alice? Ik vind de radicalisering onder moslims een enorm probleem. Net zoals de radicalisering ter rechter zijde bij ons. Maar blijkbaar is die boodschap te moeilijk voor jou. Als jij werkelijk denkt dat er maar één vorm van extremisme een probleem vormt, dan ben jij ontzettend naïef en heb je gigantische oogkleppen op.
Oud 13 januari 2008, 12:40   #157
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Uw reactie is erg emotioneel geladen. Mensen die zo emotioneel reageren zijn meestal niet voor rede vatbaar. Er bestaat inderdaad maar één koran, net zoals er maar één bijbel bestaat. Van beiden bestaan er niettemin talloze interpretaties en die zijn lang niet allemaal even bloeddorstig zoals u het probeert voor te stellen. U zal geen stap vooruit raken door een aantal negatieve zaken die kenmerkend zijn voor een minderheid te veralgemenen en ze te projecteren op de volledige groep. Integendeel: u strijkt er diegenen die wel van goede wil zijn mee tegen de haren in. Uw houding kan alleen maar contraproductief werken.

Wat uw zwembadverhaaltje hierbij komt doen, is me een raadsel. Ik zal dat maar toeschrijven aan uw emotionele ingesteldheid.
Ik zie dat U met uw 157 postings reeds een volledige psychoanalyse van de medeposters kan maken. Dit is om te beginnen, gewoonweg uitzonderlijk te noemen.

Er bestaat inderdaad één koran, die U naar ik vermoed nog nooit gelezen hebt. Indien dit wel het geval zou zijn, dan zou u weten dat die ene koran helemaal niet op hetzelfde niveau staat als die ene - interpreteerbare - bijbel. U zou dan ook weten dat moslims zelf geen vergelijking wensen te maken met de bijbel, vermits HUN koran rechtstreeks het woord van Allah is en bijgevolg niet voor interpretatie noch verandering vatbaar.
Je kan misschien al eens beginnen met het lezen van hoofdstukken 5 en 9 van die betreffende koran.

Ik weet trouwens niet over welke minderheid van de moslimgelovigen u het heeft. Ik heb die meerderheid nog nooit horen reclameren als die minderheid "misbruik" maakt van hun religie. enig geluid uit die hoek zou het alvast een pak gemakkelijker maken. Het enige wat ik heb gezien zijn massale betogingen en opstanden met honderden doden als gevolg omdat er af en toe iemand aan de andere kant van de wereld een tekeningetje maakt dat diezelfde groep gelovigen blijkbaar niet zint. Dan hoor en zie ik die meerderheid(??) dus wel.

Ik behoor niet tot de groep jaknikkers en kontlikkers die zoals in 1940 hoopte dat indien men zijn mond houd en maar braaf jaknikt, het nazisme wel gwoon ging verdwijnen. Nochtans was er ook een meerderheid aan "gematigde nazi's". chamberlain heeft er trouwens tot op zijn sterfbed aan getwijfeld.

Dat u het zwembadverhaal niet begrijpt laat ik voor uw rekening. Nochtans maakt een eenvoudige vergelijking het duidelijk: als de ene groep "gelovigen" mogen eisen dat openbare instellingen worden aangepast aan hun religieuze regeltjes, dan mag een andere groep "gelovigen" dit uiteraard ook.
Zo moeilijk lijkt me die vergelijking niet te zijn.

Tot slot: misschien is het aangewezen dat U uw toonaard wijzigt. Door mensen te verwijten een gebrek aan rede te hebben gaat uw boodschap helemaal niet gehoord worden... zoiets bedoel je toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 12:55   #158
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie dat U met uw 157 postings reeds een volledige psychoanalyse van de medeposters kan maken. Dit is om te beginnen, gewoonweg uitzonderlijk te noemen.

Er bestaat inderdaad één koran, die U naar ik vermoed nog nooit gelezen hebt. Indien dit wel het geval zou zijn, dan zou u weten dat die ene koran helemaal niet op hetzelfde niveau staat als die ene - interpreteerbare - bijbel. U zou dan ook weten dat moslims zelf geen vergelijking wensen te maken met de bijbel, vermits HUN koran rechtstreeks het woord van Allah is en bijgevolg niet voor interpretatie noch verandering vatbaar.
Je kan misschien al eens beginnen met het lezen van hoofdstukken 5 en 9 van die betreffende koran.

Ik weet trouwens niet over welke minderheid van de moslimgelovigen u het heeft. Ik heb die meerderheid nog nooit horen reclameren als die minderheid "misbruik" maakt van hun religie. enig geluid uit die hoek zou het alvast een pak gemakkelijker maken. Het enige wat ik heb gezien zijn massale betogingen en opstanden met honderden doden als gevolg omdat er af en toe iemand aan de andere kant van de wereld een tekeningetje maakt dat diezelfde groep gelovigen blijkbaar niet zint. Dan hoor en zie ik die meerderheid(??) dus wel.

Ik behoor niet tot de groep jaknikkers en kontlikkers die zoals in 1940 hoopte dat indien men zijn mond houd en maar braaf jaknikt, het nazisme wel gwoon ging verdwijnen. Nochtans was er ook een meerderheid aan "gematigde nazi's". chamberlain heeft er trouwens tot op zijn sterfbed aan getwijfeld.

Dat u het zwembadverhaal niet begrijpt laat ik voor uw rekening. Nochtans maakt een eenvoudige vergelijking het duidelijk: als de ene groep "gelovigen" mogen eisen dat openbare instellingen worden aangepast aan hun religieuze regeltjes, dan mag een andere groep "gelovigen" dit uiteraard ook.
Zo moeilijk lijkt me die vergelijking niet te zijn.

Tot slot: misschien is het aangewezen dat U uw toonaard wijzigt. Door mensen te verwijten een gebrek aan rede te hebben gaat uw boodschap helemaal niet gehoord worden... zoiets bedoel je toch?
U ziet niet goed. Zoveel is duidelijk. Ik heb namelijk slechts 126 berichten geschreven, het huidige inbegrepen.

Nogmaals: er is inderdaad maar één koran, maar daar bestaan talloze interpretaties van. Daar ging het om. Er bestaat niet één interpretatie die door iedere moslim gevolgd wordt, net zoals er niet één interpretatie bestaat van de bijbel die door elke christen gevolgd wordt. Ik hoef de koran niet te lezen om dat te weten.

U heeft nog nooit andere moslims horen reclameren wanneer minderheden hun geloof misbruiken? Heeft u het openingsartikel van dit topic dan niet gelezen? Volgens mij gaat dat nu juist over moslims die zich willen afzetten tegen het fundamentalisme binnen hun geloof. Zoals ik eerder ook al zei, zijn de moslims die ik persoonlijk ken helemaal niet opgezet met de misbruiken van moslimfundamentalisten.

Vormt u op zichzelf een 'geloof' dat het nodig vindt om zwembaden af te huren waar naakt kan gezwommen worden? Hoeveel leden telt uw geloof momenteel?
Oud 13 januari 2008, 13:07   #159
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
U ziet niet goed. Zoveel is duidelijk. Ik heb namelijk slechts 126 berichten geschreven, het huidige inbegrepen.
Klopt, ben weer eens te vrijgevig geweest.

Citaat:
Nogmaals: er is inderdaad maar één koran, maar daar bestaan talloze interpretaties van. Daar ging het om. Er bestaat niet één interpretatie die door iedere moslim gevolgd wordt, net zoals er niet één interpretatie bestaat van de bijbel die door elke christen gevolgd wordt. Ik hoef de koran niet te lezen om dat te weten.
dit klopt niet. Althans niet in de versie die U hier wenst te verkopen. Ik ga de moeite niet extra doen, maar als U even beter leest op dit forum dan wordt deze stelling hier al verschillende malen volledig onderuit gehaald.
Het is alvast verhelderend om het interview met verschillende islamkenners hierover te lezen: http://www.peterbreedveld.com/archives/00000686.html

Citaat:
U heeft nog nooit andere moslims horen reclameren wanneer minderheden hun geloof misbruiken? Heeft u het openingsartikel van dit topic dan niet gelezen? Volgens mij gaat dat nu juist over moslims die zich willen afzetten tegen het fundamentalisme binnen hun geloof. Zoals ik eerder ook al zei, zijn de moslims die ik persoonlijk ken helemaal niet opgezet met de misbruiken van moslimfundamentalisten.
Het gaat er net over dat dit charter helem�*�*l niet ingaat tegen het zogenaamd misbruiken (wie zegt ergens dat ze MISbruiken? ze volgens gewoon wat letterlijk in de koran staat), maar dat het doodeenvoudig een charter is om ervoor te zorgen dat ons democratisch systeem zal worden aangepast AAN de islam, en zeker niet dat islam wordt aangepast aan ons democratisch systeem (wat U zou weten indien U deze draad had gelezen: reeds verschillende malen werd aangehaald dat volgens islam en de moslims zèlf enige aanpassing aan koran totaal onmogelijk is, net omdat de koran volgens hen het woord van Allah is).

Citaat:
Vormt u op zichzelf een 'geloof' dat het nodig vindt om zwembaden af te huren waar naakt kan gezwommen worden? Hoeveel leden telt uw geloof momenteel?
Vindt U het noodzakelijk om een bepaalde levensovertuiging te beoordelen op basis van het aantal personen die er willens of nillens in moeten meevolgen? Wat maakt het uit? Waarom zouden wij geen recht op vrijheid van religie mogen opeisen en anderen wel? Blijkbaar heeft U er geen probleem mee dat andere gelovigen dit recht te pas en te onpas gebruiken om openbare instellingen te verplichten tot bepaalde acties. Hangt dat recht dan volgens U af van het aantal volgelingen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 13:23   #160
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Kan je even quoten waar ik dat beweerd heb, beste Alice? Ik vind de radicalisering onder moslims een enorm probleem. Net zoals de radicalisering ter rechter zijde bij ons. Maar blijkbaar is die boodschap te moeilijk voor jou. Als jij werkelijk denkt dat er maar één vorm van extremisme een probleem vormt, dan ben jij ontzettend naïef en heb je gigantische oogkleppen op.
En hoe denk je dat die radicalisering aan de rechterzijde er bij "ons" gekomen is? Het ene blijft het andere in stand houden als je de problemen niet bij de bron gaat aanpakken.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be