![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Leer toch eens schrijven jongen. Wat jij doet is elke verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag ontlopen. Als je een mening aanhangt of een bepaald gedrag vertoont, dien je er ook de consequenties bij te nemen in plaats van de gevolgen van eigen daden en meningen af te wentelen op de ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]()
![]() |
#183 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee Lincoln, wat je zegt is onzin!
Vrijheid van mening wordt begrensd door de wet, niets meer of niets minder!Waar een mening voor staat ligt dan wel in de perceptie van de luisteraar maar niets is een excuus om mensen vanwege hun mening met dood, terreur of geweld te bedreigen, als je je niet kunt vinden in die waarden waarom willen mensen dan toch hier zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() The attention whore heeft toch maar gelijk. Wie zorgt er voor de meeste overlast en criminaliteit Filosoof?
Citaat:
Wie waren de messentrekkers die eergisteren de leden van een voetbalploegje bewerkten tot ze in het ziekenhuis belandden? Wie waren de hyena's die Guido Demoor dood stampten op de bus? Etc. Etc. Niets kwest meer dan de waarheid Filosoof. Geen beter bewijs dan jouw reacties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() Stel je je aan door een film te maken over de koran? Hebben ze een slecht geweten de moslims, dat ze zich nu al druk maken en met geweld dreigen (as ever), nog voor ze de film gezien hebben? Welke passages uit de koran zijn zo lasterlijk en beschamend dat ze niet mogen verfilmd worden? Mij lijken die gewelddreigingen eerder een uiting van arrogant, aanstellerig, onbeschaafd en vooral onvolwassen gedrag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() Als moslims bloedvergieten, ben jij verantwoordelijk!
Dat is in het EU Parlement gezegd door de grootmoefti van Syrië in verband met een film die nog niet eens klaar is en dus nog niemand gezien heeft.*) Nee, de relschoppers en terroristen kunnen er niets aan doen. Die kunnen gewoon niet anders! Moeten we dat nu serieus nemen? De redenering is dat door de uit te brengen film van Wilders over de Koran er moslims kunnen zijn die rellen gaan schoppen, vernielingen aanbrengen en mogelijk gaan moorden. Wilders is daarvoor verantwoordelijk, en het Nederlandse volk is ervoor verantwoordelijk dat zij Wilders weerhouden van het uitbrengen van die film. En moet daarom alle schade die de moslims over de hele wereld veroorzaken, door de Nederlandse belastingbetaler worden vergoed? Is het beter om nu maar meteen Wilders op te pakken en vast te zetten zodat hij geen film kan maken? Of zou het logischer zijn dat die grootmoefti nu eens ging zorgen dat zijn gelovigen zich beschaafd gaan gedragen? En de vrijheid van meningsuiting van anderen ook zouden respecteren? Hij zou een fatwa kunnen uitvaardigen tegen iedereen die met een rel begint! Is dit geen gouden kans voor de "gematigde" moslims om hier eens een ferme oppositie tegen te voeren? Maar dat zal wel niet gebeuren; de "gematigde" moslim heeft nog nooit van zich laten horen, als het echt om inhoud gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jou woorden zijn duidelijk: Wilders oogst volgens jou wat hij zelf gezaaid heeft?
Dat bedoel je toch met 'verantwoordelijkheid'? |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee hoor, wat Wilders wil is niets meer dan de oogjes open te trekken van linkse beleidsmakers die de realiteit niet onder ogen wensen te komen door het teveel aan politiek corrrecte schurftigheid in hun oogjes. Wilders biedt de zogenaamde "gematigde moslims" een geweldige kans : de kans om te bewijzen dat ze werkelijk kiezen om op een beschaafde wijze om te gaan met kritiek. De kans om te bewijzen dat de zogenaamd gematigden zich distantiëren van extremistische zelfontploffers en afdreigers, dat ze mee willen met de tijd ipv terug te keren naar het obscurantisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles, dus niet de dreigementen aan adres Wilders staan centraal maar de aandacht die de man hiermee krijgt?
Tja, ik vind dat je niemand hoort te bedreigen en al zeker niet vanwege een kritische mening, maar voor moslims kan dat dus wel en daarmee geven ze aan de samenleving en bijbehorende waarden niet te onderschrijven maar dit van de koran, toevallig wel het punt waar Wilders naar uithaalt! Filosoof, over het algemeen vind ik je standpunten sterk in argumentatie, maar dit gaat me een brug te ver, jij zegt links en progressief te zijn maar keurt blijkbaar geweld tegen wie anders denk goed?? Dat lijkt me niet erg links! Lincoln je weet soms nieto p welk been je nu wilt staan, je keurt blijkbaar evengoed dit soort acties zoals dat filpje goed? Vreemd, want jullie schreeuwen allemaal moord en brand als moslims onterecht behandeld worden, waarom geldt dit niet voor Wilders? Persoonlijk deel ik de visie van Wilders niet maar ik zal zijn recht om ze te verkondigen blijven verdedigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
|
![]() Citaat:
De enige reden waarom dit filmpje zoveel aandacht trekt is net precies omdat Wilders ea het aanbrengen om het gevaar van de islam nog maar eens in de verf te zetten. Maar als nu blijkt dat het niet uit die hoek komt, dan is dit toch wel erg relevant, zou ik zo zeggen... Je bent trouwens erg naïef als je denkt dat er geen vergelijkbare filmpjes op you tube of elders staan waarbij bijvoorbeeld moslims het mikpunt zijn. Ik ben er zo alvast genoeg tegengekomen en ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om daar een topic aan te wijten en ze zo meer aandacht te geven dan ze verdienen. Citaat:
Overigens noteer ik dat jij geen problemen hebt met Wilders' provocaties die alleen bijdragen tot polarisatie, terwijl je dat wel hebt met polariserend discours aan de andere zijde. Enige rechtlijnigheid in er in jouw berichten niet echt te vinden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik neem aan dat je dat vast wenst te onderschrijven. 'Nederlanders moeten Wilders tegenhouden' Citaat:
http://www.parool.nl/nieuws/2008/JAN/15/bin5.html Voor alle zekerheid echter, laat ik je eerst nog even de heldere opinie over de uitspraken van de grootmoefti van Afshin Ellian lezen: Citaat: Citaat:
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog.../77/index.html Noteer misschien even Edina: Elian heeft een bruin kleurtje, Elian is niet in Nederland geboren, Elian heeft een verkeerde naam, en toch is Elian hoogleraar Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit van Leiden. oekandana! hé?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |