Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2004, 10:29   #141
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Wat is er dan nog meer thema met migranten? Migratie ?, nope Werklgelegenheid? nope asielbeleid? nope

Zeg me eens welk belangrijk thema er nog is ivm migranten.
Integratie, hun oververtegenwoordiging in de misdaadstatistieken, racisme.

Citaat:
Dat is overal zo. Denk je dat binnen vlaanderen de stemmen ook evenredig verdeelt zijn? Natuurlijk niet in 1 deel van vlaanderen heb je zoveel stemmen nodig in een ander meer of minder. Dat is in zowat elk democratisch land van heel de wereld.

de·mo·cra·tie (de ~ (v.), ~ën)
1 staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen

En dat is dus in belgie het geval.
Hoe het in de andere landen is, is geen maatstaf. Trouwens, u geeft hier niet alle betekenissen van democratie weer:

2 staat waarin het volk regeert

En dat is in België NIET het geval. We leven in een particratie, waar de stem van honderdduizenden Vlamingen genegeerd wordt, en waar men de inspraak van de kiezers (lees: hun mogelijkheid om af te straffen) nu nog meer wilt beperken door zoveel mogelijk verkiezingen te laten samenvallen.

Citaat:
Met andere woorden je hebt er geen.
Met andere woorden, je leest enkel wat je wilt lezen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 10:32   #142
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

ik heb maar één vraag : waar is de poll van verleden week naar toe ? :

Cijfers die ik meekreeg in die volgorde :

1. Spa 22,6
2. Vlaams Blok 22,1 %
3. CD&V 21.4 %
4. VLD 21,3 %
5. Groen 3,8 %
6. NVA 3,6 %

Dat was in Brussel die bron
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 10:32   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dus het migrantenstemrecht indien je kon lezen was dat erboven al vermeld en iets waar het VB radicaal tegen is . Dat is juist bewijs dat het VB NIET op het beleid inwerkt .
Toch wel, en niet een beetje trouwens. Blijkbaar zijn bepaalden nogal kort van geheugen. In de vorige legislatuur verkondigde De Gucht nog ongegeneerd dat hij persoonlijk eigenlijk wel voor het migrantenstemrecht was gewonnen, maar de partij niet. Nu slaat hij angstig om zich heen en herhaalt te pas en te onpas dat ook hij daar tegen is. Waarom die plotse ommezwaai? De reden lijkt nogal eenvoudig: men heeft schrik om de rechtse achterban van de VLD te verliezen. En aan wie, denkt u?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 10:39   #144
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Was er zopas geen topberaad van de regering betreffende de steeds driestere Oost-Europese criminaliteit?
Niet dat topberaad van de regering veel bewijst, natuurlijk.
Je bedoelt tussen de politie het parket en enkele van de overheid? Ach ja dat bewijst echt dat het een thema is

In een crisis vergaderen ze wie had dat gedacht
Als het geen thema was, zouden ze er niet over praten, slimme.

Citaat:
Citaat:
EEN standpunt dat de regering inderdaad niet 'belangrijk genoeg' vond (maar waar ze desalniettemin al maanden over zaten te bekvechten binnen diezelfde regering) is blijkbaar al voldoende, lijkt me zo.
Maar ik besef wel dat zelfs standpunten die tot symbooldossier verworden zijn, niets verhelpen aan het inzien van je eigen stommiteiten.
Dat is dus het migrantenstemrecht indien je kon lezen was dat erboven al vermeld en iets waar het VB radicaal tegen is . Dat is juist bewijs dat het VB NIET op het beleid inwerkt .
Het VB is wel de grootste en belangrijkste tegenstander van het migrantenstemrecht. En wees maar zeker dat die tegenstand invloed heeft. Leden van partijen die totnutoe weigerden met het Blok te praten zijn mee in het (voornamelijk door het Blok gesponsorde) commitee tegen MSR gestapt, wat dan weer geleid heeft tot de nodige discussies binnen sommige van die partijen.

Het Blok heeft zeer zeker invloed. Verkondigt u als (ongetwijfeld) rabiaat tegenstander van het Blok maar hoe onbelangrijk en invloedloos die partij is. We hebben de afgelopen jaren gezien hoe contraproductief zulke struisvogelpolitiek is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 10:44   #145
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Toch wel, en niet een beetje trouwens. Blijkbaar zijn bepaalden nogal kort van geheugen. In de vorige legislatuur verkondigde De Gucht nog ongegeneerd dat hij persoonlijk eigenlijk wel voor het migrantenstemrecht was gewonnen, maar de partij niet. Nu slaat hij angstig om zich heen en herhaalt te pas en te onpas dat ook hij daar tegen is. Waarom die plotse ommezwaai? De reden lijkt nogal eenvoudig: men heeft schrik om de rechtse achterban van de VLD te verliezen. En aan wie, denkt u?
"morgen zaterdag een nieuw Heyseldrama... " zoals Filip Deman stelde maar deze keer zal daar niemand om treuren zeker wij niet
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 6 februari 2004, 13:04   #146
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!

jaloerse tik, ik had de volgorde juist, de differnetie juist en zelfs de %'es. Hoe sommige mensen blind zijn.....

maar no big deal....
Wat je zei :

Citaat:
In primeur:

Morgen komt er een nieuwe verkiezingspeiling boven water waaruit zou blijken dat SP.a-Spirit de grootste Vlaamse partij zal worden, gevolgd door op de tweede plaats het Vlaams Blok. VLD zou pas derde worden met 5-6% verlies.

Morgen dus TV/radio volgen.

Men zegge het voort!
VLD verliest 2%, CD&V word de grootste en het VB blijft de 4e . Met andere woorden je bent compleet uit je nek aan het lullen .
Jij vergelijkt appels met peren!

De thread die ik vorige week startte was wel degelijk op basis van gegevens van een poll die verspreid is geweest. Vraag het aan uw partijvoorzitter: die MOET ook dat dossierke op zijn bureau hebben.

Gisterenmiddag kreeg ik echter andere cijfers van de DeStandaard/VRT poll. Aangepast ? Wie zal 't zeggen: k was er nie bij dus ik weet 't nie!
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 13:47   #147
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ach ze liegen ons toch maar wat voor.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 14:42   #148
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

juist de VRT zal er alles aan doen om toch maar andere cijfers te kunnen voorleggen !!

VLAAMSE RODE Televisie ! Geloof je me niet ? Kijk opteletekst !

Groen! gaat van 2,7% naar 4,2 % en verdubbelt daarmee zijn stemmenaantal

2,7 x 2 = 5,4 of niet soms volgens VRT is dat = 4,2 ?

ik denk eerder dat 2,7 x 1,55555556 = 4,2 of niet soms
Oud 6 februari 2004, 14:56   #149
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Integratie, hun oververtegenwoordiging in de misdaadstatistieken, racisme.
Waar haal je dat? Over integratie is de laatste tijd (behalve dan natuurlijk het stemrecht niet veel gezegd) over misdaadstatistieken nog minder en over racisme nog het minste.

Omdat iemand eens 1 keer dat vermeld of omdat het eens een paar dagen in de media is is iets voor jou een belangrijk thema?

Citaat:

Hoe het in de andere landen is, is geen maatstaf. Trouwens, u geeft hier niet alle betekenissen van democratie weer:

2 staat waarin het volk regeert

En dat is in België NIET het geval.
Tiens en ik die dacht dat de mensen de politiekers verkozen. Wie zijn het dan eigenlijk? De politiekers zelf of de koeien of zo?

Citaat:
We leven in een particratie, waar de stem van honderdduizenden Vlamingen genegeerd wordt, en waar men de inspraak van de kiezers (lees: hun mogelijkheid om af te straffen) nu nog meer wilt beperken door zoveel mogelijk verkiezingen te laten samenvallen.
Onzin de stem van honderduizenden worden niet genegeerd de partij waarp ze stemmen is echter zo extreem dat er bijna geen sprake kan zijn van samenwerking.

Zo kan je zeggen dat de stemmen van de CD&V, groen, NVA en al de rest ook genegeerd worden want zij zitten ook in de opositie.

En de verkiezingen vallen samen omdat we anders elk jaar een verkiezing hebben. Wat je kan niet tegelijk stemmen voor europa en voor de vlaamse regering? te ingewikkeld?

Citaat:
Met andere woorden, je leest enkel wat je wilt lezen.
nee ik lees wat anderen schrijven en jij schrijft over dat niks.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 15:02   #150
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
ik heb maar één vraag : waar is de poll van verleden week naar toe ? :

Cijfers die ik meekreeg in die volgorde :

1. Spa 22,6
2. Vlaams Blok 22,1 %
3. CD&V 21.4 %
4. VLD 21,3 %
5. Groen 3,8 %
6. NVA 3,6 %

Dat was in Brussel die bron
Die cijfers waren dus onzin. Waarschijnlijk 1 of andere dromende VB'er?

Waarom zou paars een nieuwe statistiek doen waarin zij zelf slechter uit komen?
Oud 6 februari 2004, 15:05   #151
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Toch wel, en niet een beetje trouwens. Blijkbaar zijn bepaalden nogal kort van geheugen. In de vorige legislatuur verkondigde De Gucht nog ongegeneerd dat hij persoonlijk eigenlijk wel voor het migrantenstemrecht was gewonnen, maar de partij niet. Nu slaat hij angstig om zich heen en herhaalt te pas en te onpas dat ook hij daar tegen is.
Hij heeft altijd gezegd dat hij tegen was maar dat het hem geen regeringscrisis waard was. Ze gingen dus doen wat ze konden in kamer en senaat zonder de regering te laten vallen.

Citaat:

Waarom die plotse ommezwaai? De reden lijkt nogal eenvoudig: men heeft schrik om de rechtse achterban van de VLD te verliezen. En aan wie, denkt u?
Er is geen ommezwaai de gucht zegt nog steeds hetzelfde het is hem geen regeringscrisis waard daarom zal hij DIE beslissing verdedigen op het congres.

Weet je nog hoe coveliers werd aangepakt toen hij een beetje te driftig tegen het migrantenstemrecht was? Beste bewijs dat ze vroeger en nu hetzelfde zeggen.
Oud 6 februari 2004, 15:06   #152
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

3 x k3 = k9 wat een niveau zeg

Criminaliteit en vreemdelingen : daar bestaan al genoeg statistieken over en die zijn klaar en duidelijk

De gevangenissen zitten er vol van... bijna 50% terwijl dat er maar 9% vreemdelingen zijn in België

Nooit gehoord van "Rapport Van San"

Gisteren nog een reportage gezien op A2

Als je dat allemaal ziet, hoort en leest moet je toch wel één ding inzien... tenzij de "drie aapjes" wil uithangen tegelijkertijd... je weet wel die drie "horen, zien en zwijgen"
Oud 6 februari 2004, 15:10   #153
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Als het geen thema was, zouden ze er niet over praten, slimme.
Euh er was een probleem toch normaal dat ze erover praten?

Een thema is iets waar ze al lang mee bezig zijn en dat belangrijk is voor elke partij. Over dutroux praten ze waarschijnlijk ook is dat dat opeens een thema? Over hun lunch ook, hopla nog een thema

Citaat:
Het VB is wel de grootste en belangrijkste tegenstander van het migrantenstemrecht. En wees maar zeker dat die tegenstand invloed heeft. Leden van partijen die totnutoe weigerden met het Blok te praten zijn mee in het (voornamelijk door het Blok gesponsorde) commitee tegen MSR gestapt, wat dan weer geleid heeft tot de nodige discussies binnen sommige van die partijen.
Die sommigen zijn dan ook promt buitengezwierd . Het feit blijft het VB is radicaal tegen en toch komt het er een goed bewijs hoe weinig het VB op het beleid weegt.

Citaat:
Het Blok heeft zeer zeker invloed. Verkondigt u als (ongetwijfeld) rabiaat tegenstander van het Blok maar hoe onbelangrijk en invloedloos die partij is. We hebben de afgelopen jaren gezien hoe contraproductief zulke struisvogelpolitiek is.
Toch kan je niks van punten zeggen die dankzij het VB uitgevoerd zijn.

Ik denk eerder dat sommigen wanhopig willen dat hun stem voor het VB toch nut heeft.
Oud 6 februari 2004, 15:15   #154
k9

Standaard

Citaat:

De thread die ik vorige week startte was wel degelijk op basis van gegevens van een poll die verspreid is geweest. Vraag het aan uw partijvoorzitter: die MOET ook dat dossierke op zijn bureau hebben.

Gisterenmiddag kreeg ik echter andere cijfers van de DeStandaard/VRT poll. Aangepast ? Wie zal 't zeggen: k was er nie bij dus ik weet 't nie!
Tuurlijk ze hebben snel de cijfers aangepast . Blijkbaar weet elke reporter het maar die primeur durft niemand naar buiten te brengen zeker?

Ach je kan gewoon je ongelijk niet toegeven . het is wel grappig te zien dat je eerst beweerde dat je cijfers juist waren.
Oud 6 februari 2004, 15:17   #155
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
3 x k3 = k9 wat een niveau zeg

Criminaliteit en vreemdelingen : daar bestaan al genoeg statistieken over en die zijn klaar en duidelijk
Ik zou zeggen lees de thread je snapt er duidelijk niks van.
Oud 6 februari 2004, 16:19   #156
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

[quote="k9"]

Gisteren op teletext. In 2003 zijn er 14.000 vreemdelingen uitgezet met het vliegtuig.
En dan nog volhouden dat het Blok niet weegt op de regering. Ongelooflijk, hoe men dat kan verdedigen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 16:23   #157
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"k9"

Minister van "'t Landuit" gaat de migratiestop nog 2 jaar langer volhouden.
De SP.A wou er nog meer binnenbrengen!
Neen het Blok WEEGT niet op de regering! Hoe blind moet ge daarvoor zijn om dat te durven schrijven.
Hallo KANIN, leeft U op Mars?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 16:27   #158
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

75 % van de Vlamingen zijn tégen het stemrecht

70 % van de vld leden is tegen het stemrecht

MOET ER NOG ZIJN ZIJN ?
Oud 6 februari 2004, 16:27   #159
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Tuurlijk ze hebben snel de cijfers aangepast . Blijkbaar weet elke reporter het maar die primeur durft niemand naar buiten te brengen zeker?

Ach je kan gewoon je ongelijk niet toegeven . het is wel grappig te zien dat je eerst beweerde dat je cijfers juist waren.
Ik heb het drie keer proberen uitleggen, tevergeerfs. Mijn conclusie is: U bent oeredom!
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 16:34   #160
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand

Gisteren op teletext. In 2003 zijn er 14.000 vreemdelingen uitgezet met het vliegtuig.
En dan nog volhouden dat het Blok niet weegt op de regering. Ongelooflijk, hoe men dat kan verdedigen!
En de jaren ervoor bijna niks en begin jaren 90 waren er evenveel gedwongen uitzettingen (7000) . Wow het VB weegt nogal eens in 10 jaar zijn het er evenveel
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be