![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hm, hier ben ik precies niet in thuis. Ik laat het antwoorden aan iemand anders over, vrees ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik denk echt niet dat ik overdrijf normalerwijs verwijst men naar de vs waar men over uitgebreide data beschikt en dat al reeds over 10-tallen jaren om het dichter bij huis te houden... de eerste beste cijfers die ik tegenkwam zijn er van nederland er is daar sprake van 15% homo-gezinnen en 20% lesbo-gezinnen met kinderen reken zelf uit al neem je minimale percentages wat betreft het aantal homos ( gezien het vooroordeel van de losbannigheid ) dat uiteindelijk een gezin stichten of zichzelf als een gezin beziet dan kán je natuurlijk nog even gaan pleiten dat al die gezinnen er niks van bakken onderzoek toont echter het omgekeerde aan met een lichte voorsprong voor niet-klassieke gezinnen ( de reden lijkt me ook duidelijk ) dus aan jou om anders aan te tonen Rudy en eens je (men) dat gedaan hebt is er pas een gegronde om te stellen dat de nodige instanties met enig argwaan oordelen zoniet zijn het slechts vooroordelen en tradities die meespelen en als jij dan op jouw beurt die terughoudendheid bekijkt als reden dat er wat loos zou zijn kan ik jou stellig conservatief noemen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en indien je de post van Edina grondig gelezen zou hebben dan weet je dat het niet zozeer die bevoegde instantie die uiteindelijk moet uitmaken of je wel of niet geschikt bent als kandidaat die selectieve terughoudendheid deelt maar wel de desbetreffende kanalen dus wat je dan letterlijk komt te stellen is dat de jeugdrechter(s) blijkbaar niet echt de aangewezen perso(o)n(en) is(zijn) om daarover te oordelen maar dat het maar beter uitgemaakt zou worden door kind en gezin ofzo ( uitgerekend een organisatie waar nog geen 10 jaar geleden de helft nog met een 'sluier' rondliep ) ps. dus nogmaals ... het gaat helemaal niet over het feit of het wenselijk zou zijn dat kinderen zouden opgroeien binnein een homo-gezin ... want da's reeds lang verleden zonder noemenswaardige 'nadelen' het gaat er simpelweg om dat die gezinsvormen ook een wettelijke omkadering naar dat kind ( lees ten goede van het kind ) toe hebben en dat lijkt me toch niet meer dan wenselijk ? en zoals je zelf reeds opmerkte is/was het 'doomscenario' dat meteen na die gelijkstelling homo's nu massaal kinderen van her en der gaan adopteren alleen maar maar voor hun eigen egocentrische 'kinderwens' te vervullen totaal uit de lucht gegrepen Laatst gewijzigd door praha : 17 januari 2008 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan een pleeggezin niet uiteindelijk een adoptiegezin worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
En voor de allerlaatste keer: adoptie door homokoppels wordt dus niet tegengehouden op het niveau van onderzoeken of zij geschikt zijn als adoptieouder, want er zijn meer dan voldoende homokoppels die een positieve evaluatie kregen én een toestemming van de jeugdrechter om te mogen adopteren. De blokkering zit hem in de allerlaatste stap: daar waar het VCA kanalen blokkeert voor homokoppels die het voor alleenstaanden wel aanvaard. Het VCA gaat daar dus eigenlijk gewoon zijn boekje te buiten. Zij moeten immers geen rekening houden met de adoptieouders voor het aanvaarden van die kanalen, maar enkel met het kanaal zelf. Laatst gewijzigd door Edina : 17 januari 2008 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() Ja, dat kan ook, maar het is niet zo dat binnenlandse adoptie enkel via deze weg kan. meer zelfs, de overgrote meerderheid van de gevallen van binnenlandse adoptie, gebeurt ofwel via de erkende binnenlandse adoptiediensten, ofwel via interfamiliale adoptie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister-President
|
![]() Omdat er voor het ogenblik een vleesetende bacterie zich razendsnel verspreid onder (Amerikaanse) homo's?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
klik Bron: Reformatorisch Dagblad over MRSA Staphillococcus aureus een vleesetende bacterie? Leg eens uit? Laatst gewijzigd door filosoof : 17 januari 2008 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In uw eigen link is er sprake van een 'vleesetende' bacterie. Nogmaals lezen filou.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en dát wordt volgens mij nog eens uitvergroot ( zeg maar x2) als het over twee mannen zou gaan ( zie oa reactie van VV ) terwijl het eerder omgekeerd zou bekeken moeten worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Iedereen heeft die wel op de huid. (en kan er ook infecties van krijgen): Resistente stammen bestaan schijnbaar hier ook al: http://nl.wikipedia.org/wiki/Staphylococcus_aureus Ik ben gaan kijken bij 'gangreen' ook, maar daar wordt geen melding gemaakt van die staphylococcus aureus. Mogelijk bedoelden ze 'necroserend' in die tekst. Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2008 om 01:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang men het er niet over eens is dat homokoppels dezelfde kwaliteit van opvoeding kunnen aanbieden, dan heterokoppels, zou adoptie door homosexuelen verboden moeten zijn.
Een vader is geen moeder en een moeder is niet hetzelfde als een vader. Volgens mij ea heeft een kind deze beide nodig en zijn wij als maatschappij verplicht van het beste van onszelf aan onze kinderen te geven. Een homosexuele relatie, .... ...waarbij de partners geen kinderen kunnen krijgen van elkaar op biologische wijze,... ...en dat niet door één of andere medisch mankement, maar puur door hun geaardheid of beter gezegd; "om wat ze zijn", ... is bijgevolg minder functioneel en dus ook minderwaardig aan andere waaruit wel kinderen kunnen voorkomen op natuurlijke wijze zij het al dan niet met medische hulp. Met andere woorden zijn homokoppels niet het beste van onszelf, dat we aan kinderen verschuldigd zijn. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2008 om 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Zolang jij denkt dat "de kwaliteit van opvoeding" meetbaar is, laat staan objectief, ben je voor mij niets meer dan een raaskalkende gek.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 18 januari 2008 om 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het probleem met adoptie is gewoon dat er een structureel onevenicht is tussen vraag en aanbod, het meeste aanbod is dan nog buitenlands & daar is de discriminatie tov Holebi's en alleenstaanden het grootst.
Het adoptierecht van holebi's is in de eerste plaats van groot belang voor de regularisatie van gezinssituaties mbt kinderen uit een vorige relatie. Ik vraag me overigens echt af of holebihuwelijken de vergelijking met hetero huwelijken niet met glans doostaan : naar het schijnt mislukken tegenwoordig op 5 heterohuwelijken er 3...
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat: