![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van het principe eigen volk eerst ? | |||
| ja |
|
243 | 55,86% |
| neen |
|
192 | 44,14% |
| Aantal stemmers: 435. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#881 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Met uitzondering van moeder Theresa denken we ongeveer allemaal eerst aan ons zelf. En zo slecht is dat ook niet: als iedereen ervoor zorgt dat zijn eigen zaken in orde zijn, bevordert dat ook het algemeen welzijn. Moest ik 'God' zijn dan had ik mogelijk een ander soort mens geschapen. Dat is echter niet het geval. Jamás je bent ook niet erg consekwent met je eigen principes. Je maakte al onmiddellijk duidelijk dat werknemers bij jou voorrang krijgen. Terwijl ik koos voor allebei en ook de zelfstandigen. Toch verwijt jij aan mij voorrang te verlenen aan een bepaalde groep. Wel grappig eigenlijk! 2) Ook als ik lui ben zal ik er bij mijn vriend op aandringen om hem te helpen. Ik leef niet graag op andermans kap. Trouwens mijn eergevoel is ook mijn eigen belang. 3) Neen 4) Daar heb ik reeds duidelijk op geantwoord. Het gaat dus over meer dan een stukje papier. En heeft niets te maken met 'zuiver bloed'. Een nieuwkomer die mee onze maatschappij opbouwt is echt een verrijking, en 'tast het belang van het eigen volk' helemaal niet aan. Vanwaar haal je het?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 19 januari 2008 om 18:21. |
|
|
|
|
|
|
#882 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#883 |
|
Minister
|
een aantal moorden hebben hun poco-geweten doen verdwijnen. hier moeten ze nog gebeuren. want dat ze eens gaan gebeuren is een feit, de vraag is alleen .... wanneer ? en wie ?
|
|
|
#884 | |
|
|
Citaat:
Leer dus zelfstandig denken en ga eens rustig na hoe ongeveer iedereen handelt: zorgen voor het eigen gezin, de eigen woning, de eigen familie of vrienden, de eigen partij, de eigen 'voetbalclub' enz. Dat wil niet zeggen dat de rest kan ophoepelen, en dat mag ook niet. Maar er is wel een rangorde. Is dat bij jou anders? Zo ja, dan ben je een grote uitzondering. Toen Karel Dillen destijds de slogan 'Eigen Volk Eerst' bedacht bedoelde hij: niet enkel de eigen middenstand, of arbeiders, of werkgevers eerst, maar wel heel het eigen Volk eerst. Ik zou niet weten wat daar 'extreemrechts' aan is. Als we in die richting verder afwijken is weldra een doodgewone vader met een doodgewone moeder en doodgewone kinderen die samen zorgvuldig door het leven gaan een verschijnsel van 'extreemrechts'
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 19 januari 2008 om 18:42. |
|
|
|
|
|
|
#885 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#886 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Een aanhanger van een 'geestelijke afwijking' wat het links progressief gedachtengoed is, zou beter tweemaal nadenken voor het commentaar geeft op iets of iemand. Kunt u voorts misschien nog wat verdiepen in uw voorgekauwde enkelzijdige linkse geschiedenis (uit gemakzucht) zonder dat u zich geestelijk teveel zou moeten vermoeien.
|
|
|
|
#887 |
|
Minister-President
|
Fout, om het simpel uit te drukken. Vb.: voor de linkse progressief komt het eigen kind op de tweede plaats en zorgen ze in de 'eerste plaats voor de kinderen van de buren. Dit wel indien het 'eigen' kind niet eerst het slachtoffer is geworden van wat ze noemen 'zwangerschapsonderbreking' dit woord 'onderbreking' om hun geweten te sussen. Dus 'eigen volk' welke plaats zouden deze bij hun innemen? Natuurlijk de tweede indien ze niet het slachtoffer zijn geworden van de verrijkers die bij de progressieve op de 'eerste' plaats komen. Is vrij simpe niet de progressieve gedachte.
|
|
|
#888 | |
|
|
Citaat:
En nu, met een natiebaas-kapitalist als fuhrer is duidelijk wat men daarmee bedoelde! Dank u om toe te geven dat je al die arbeiders die overliepen naar het VB bij hun pietje hebt genomen. Ik zou het zelf niet zo goed kunnen formuleren: het VB is een anti-arbeiders, anti-vakbondspartij (vakbonden huldigen de klassenstrijd, dat staat HAAKS op het sollidarisme) en dat van bij de oprichting door Kareltje Dillen Aka: "staken schaadt, arbeid baat!". Dank u voor deze ZEER verhelderende toelichting. En de gasten van 't syndicaat die meeluisteren: KNOOP HET IN JE OREN! |
|
|
|
|
|
|
#889 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#890 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik ben het ook niet eens met het gegeven dat indien iedereen voor zichzelf doet wat goed is, dat dat het beste is voor iedereen. Het vrijbuitersprobleem is daar een voorbeeld van. Verschillende vissers willen bijvoorbeeld dat er een vuurtoren wordt gebouwd, indien iedereen betaald, moet men minder betalen voor de vuurtoren, indien iemand anders betaald en jij niet, heb je echter nog meer voordeel, want iemand betaald en jij hebt voordeel, dat betekent dus dat de meest beste oplossing voor jezelf zou zijn, niet investeren in de vuurtoren en de ander laen betalen. Het gevolg de andere persoon denkt ook zo, en er komt helemaal geen vuurtoren. 2) Dat is uw eergevoel, denk u dat dat voor iedereen op gaat. Het lijkt mij naief niet te geloven dat er mensen zijn die niet liever lui zijn op zo een moment, aangezien ze al genoeg vrienden hebben en niet uwzelfde eergevoel (dat ik overgins sterk kan apprecieren, daar niet van) delen. 3) het amerikaanse schoolsysteem, met dan ook een verengelsing inbegrepen, en het overnemen van de amerikaanse structurten, ook de negatieve. vb. één superuniversiteit, minder investring vanuit staat meer vanuit privé, is in een kmo-situatie zoals in belgie zeer klein en onwaarschijnlijk, enz. 4) Uit uitspraken van anderen uit het vb. die interculturaliteit verre van verrijkend vinden. En die verder gaan door te stellen, dat niet enkel de probelemn van multiculturaliteit hen storen, maar de veelheid aan culturen zelf.
|
|
|
|
#891 | |
|
|
Citaat:
'Een linkse die redelijk is' kom ik niet elke dag tegen (grapje natuurlijk) 1) Ik kan heel kort zijn: ik ben ook tegen alle uitbuiting. Concreet bv de ergerlijke misbruiken in Wallonië waardoor de ongehoorde transfers die niets uithalen. Ik haal dit voorbeeld aan omdat links dit (meestal) niet wil zien. Eigen volk Eerst impliceert niet dat wij beter zijn, en ook niet dat wij alleen eigen volk willen helpen. 2) ik weet maar al te goed dat sommige mensen liever lui zijn zie 1) 3) dank voor de info, lijkt me niet zo aantrekkelijk. 4) Wie beweert dat multicultuur enkel en ook voor de gewone massa een verrijking is pleegt bedrog. De sterkere verdringt de zwakkere of kleinere. Met culturen is dat ook zo. Zie Brussel. Alle culturen vreedzaam en met gelijke rechten naast mekaar bestaat nergens, want onmogelijk. Zelfs niet in België met Vl & Fr. Natuurlijk kan een andere cultuur verrijkend (of verarmend) zijn.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 20 januari 2008 om 17:27. |
|
|
|
|
|
|
#892 |
|
Minister-President
|
Wie weet, minder leugenachtig en minder achterbaks. Dus niet de geschiedenis die we kennen geschreven en gedicteert door links.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 20 januari 2008 om 18:58. |
|
|
|
|
|
#893 |
|
|
De geschiedenis wordt geschreven door machthebbers van het ogenblik, en nadien verbeterd door de volgende machthebbers
|
|
|
|
#894 |
|
Banneling
|
Neen, zeker niet de geschiedenis die we nu kennen. Dat is zo. Maar dat laatste zouden dan wel kunnen verwacht hebben, van een nazi-staat die de boeken verbrandde die hem niet aanstonden.
|
|
|
|
|
|
#895 | |
|
|
Citaat:
maar dat waren dan ook echt stoute boeken.
|
|
|
|
|
#896 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Welke boeken? |
|
|
|
|
|
|
#897 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
boeken waarin dingen stonden die niet juist waren tiens. Ook wel negationisme genoemd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#899 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ondanks de verlichting blijft het bij u nog steeds duister in uw gedachtengang "hoe staken kan schaden" hebben ze al in meerdere bedrijven kunnen ervaren. Anti (politieke) vakbond, dat kan best zijn. Pro vakbond in het belang van de arbeiders en bedienden !Volg Morel maar...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#900 |
|
Minister
|
Zoals bijvoorbeeld "Kuifje in Sina"...
|