Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2008, 18:42   #401
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Huh?
Ja, je hoort het goed, mijn familie investeert in water.

WANT DIE ZWARTEN MOETEN OOK DRINKEN.

Capiche?
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 18:51   #402
*Lorre*
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Argenta geeft op spaarrekeningen 1.75% + 1.35% getrouwheidspremie (vrij goed, al veel beter dan de grootbanken)

Deutsche bank geeft op spaarrekeningen 4% en op zichtrekeningen 3%, zij zitten volgens mij het beste...

Ook Rabobank geeft goede rentes, het nadeel (voor sommigen) is wel dat je daar alleen kan internetbankieren.

Dat lijken mij de drie beste banken voor gewoon te sparen.
Zelf zit ik sedert oktober vorig jaar bij De Deutsche Bank, doordat ze een hoge rente geven en een eigen filiaal hebben(openingsuren zijn wel niet alles als je moet werken).
Ben tevreden over hen, zeer klantvriendelijk.
Zat bij Argenta en die waren niet altijd even vriendelijk vond ik als ik uitleg vroeg
*Lorre* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 19:08   #403
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Lorre* Bekijk bericht
Zelf zit ik sedert oktober vorig jaar bij De Deutsche Bank, doordat ze een hoge rente geven en een eigen filiaal hebben(openingsuren zijn wel niet alles als je moet werken).
Zat bij Argenta en die waren niet altijd even vriendelijk vond ik als ik uitleg vroeg
Ik zit zelf bij Argenta, en de mensen uit dat kantoor zijn altijd bijzonder klantvriendelijk. De medewerkers van Argenta zijn ook minder goed opgeleid, misschien heeft het daar ook iets mee te maken...

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 8 januari 2008 om 19:08.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 19:22   #404
Tavek
Banneling

Standaard

Indien ik zou beleggen zou ik denken aan lange termijn fondsen, waar ik niet naar moet uitzien en de bank alles regelt, zodat ik over 30 jaar als ik eens ga kijken wat er op staat aangenaam verrast kan worden

Maar nu eerst even investeren in mijzelf, een jaartje studeren met mijne levensstijl kost al gauw 13-14k euro....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 20:48   #405
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Lorre* Bekijk bericht

Dito.
Ook voor wie op de beurs wil beleggen zijn ze volgens mij de goedkoopste.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 20:49   #406
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Weet iemand iets over Innogenetics?
Afblijven!!!!!!
Oud 8 januari 2008, 20:53   #407
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Afblijven!!!!!!
...dan heb jij meer?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 20:55   #408
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
...dan heb jij meer?
Toch niet.
Ik heb die rommel nooit gekocht en zal dat ook nooit doen.
Oud 10 januari 2008, 13:35   #409
cor
Minister

Standaard

Gepubliceerd 22/09/2003

Citaat:
Economic lowpoints correlate primarily with the cycles of Saturn, which take an average of 29.5 years to orbit the Sun. Since the US became a nation, great depressions (I'm not speaking about recessions and less severe depressions) have coincided with Saturn's cycles in the 1780s, 1840s, 1870s and 1930s. (The 1890s and other economic dips were called "great depressions" in that period, but did not qualify in terms of depth and length).

Remarkable, each great depression decade has coincided with Saturn's 30-year transit through the constellation of Capricorn. Every 30 years there have been economic adjustments of one kind or another, but great depressions occur only when Saturn in Capricorn is simultaneously 90 degrees from at least one of the planets Uranus, Neptunus, Pluto or Mars in Aries.

Planetary cycles are not mechanically precise, but yet they provide what is needed to more accurately forecast when the next economic period of difficulty will arrive. We'd be ready to batten down the hatches as we head into an economic storm, if economists used astro-economic cyclical correlations, and we'd be ready to debate how best to restore economic balance, instead of playing the blame game.

In ‘Astrology and Stock Market Forecasting’, published 1936, Louise McWhirter wrote: “Today, man is victim of the business cycle. With detailed charts and graphs, he can tell when business began to pick up and when a recession started, but he cannot tell you these factors in advance, with all his statistical research, because he has no time factor.”
Astrology provides that time factor, as McWhirter went on to show in her book, connecting stock market ups and downs with the 18.6 year cycle of the Moon's Nodes. Her system has been refined since, and it has been found that the real estate cycle also correlates with the Moon's Nodes.

Saturn takes about 30 years to complete an orbit around the Sun, Uranus 84, Neptune 164 and Pluto 248 years. Those four are the primary "astro-economic indicators". And add Mars because it often triggers their effects.

Reviewing history to find out which astronomical patterns formed during past great depressions, wars and social upheavals, we will find repeating signature aspects. The logical surmise is that when these same signatures repeat, another such time will be due.

Every time the USA has gone through a great depression, the outermost slowest-moving planets have formed an aspect (angle) astrologers call a grand cross with US's natal Sun and Saturn - the positions Sun and Saturn occupied when the USA was "born" in 1776. The grand cross is the most malefic, harsh and challenging of all aspects. When Saturn transits through capricorn without forming this grand cross pattern, no great depression occurs.
1780s, grand cross, great depression;
1810s, no grand cross, no great depression;
1840s, grand cross, great depression;
1870s, grand cross, great depression;
1900s, no grand cross, no great depression;
1930s, grand cross, great depression;
1960s, no grand cross, no great depression;
1990s, no grand cross, no great depression.

Moreover, every time Uranus returned to its natal position in the US birth chart, America experienced its worst wars: the American Revolution, Civil War and Second World War. And hard angles from Uranus have marked other wars, including the present war against those labeled terrorists, which slowly but surely gathered momentum as Pluto moved opposite the US natal Uranus.

Since Columbus, every 248-year transit of Pluto through the area of the heavens has coincided with 15-20 year periods of rapid, revolutionary and long-lasting change. In early 1500s, Spanish explorers brought Christianity, guns and small pox to the Americas; the 1760s and 1770s, following the French and Indian War, were years of discontent culminating in the American Revolution of 1776. Now, as then, there is rapidly growing discontent between the people and their rulers. Cartoons depicting Bush as King George and other such commentaries indicate an intuiting of this link between then and now. Pluto is known for bringing an atmosphere of bull-headedness, and that's glaringly evident in contemporary political affairs. Pluto's revolutionary effects begin with a chaotic breakdown of the established order (9/11, Enron, Afghanistan, Iraq, rampant corruption in the military-industrial complex, a crumbling public education system, a dysfunctional health care system, etc.) In the Islamic world, the masses are also on a collision course with their rulers. The old must give way for the new to arise. Protectors of the status quo battle valiantly, but the only constant is change, and during these 248-year cycles, change accelerates dramatically.

In future, we will look back on this period between 2000 and 2020 as the most contentious and difficult in our history: that's the astrological prediction based on past cycles of Pluto combined with upcoming malefic aspects between Uranus and Pluto.

Conjunctions, oppositions and square aspects formed by Uranus and Pluto have impacted US history from the Jamestown colony (1607) onward.
1620s: African slaves introduced to Jamestown Colony
1670s: Bacon's Rebellion in Virginia Colony
1870s: Great Depression
1930s: Great Depression
Most recently, Uranus and Pluto came conjunct with both while also conjunct the US natal Neptune in the mid-1960s; you may be old enough to remember the uniqueness and tempestuousness of the 60s. Uranus and Pluto will form their next square angle beginning in 2008 and lasting a record long time till 2019.

Oppositions formed by Saturn and Pluto have also proven significant in US history. These oppositions form about every 33 years. The most recent coincided with the attack of 9/11/2001, the one before that with the 60s, and the one before that with the Great Depression of the 1930s.

This brief recap is not intended to imply that we humans are rendered helpless by harsh planetary angles. Just as we are prepared and equipped for the cold of winters, we can be prepared to deal in positive ways with economic winters.

Laatst gewijzigd door cor : 10 januari 2008 om 13:38.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 13:51   #410
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Ik kijk de laatste tijd wat minder naar mijn portefeuille....en mijn madam vraagt er ook niet meer naar....een sjans.....een schatting : -40%? Zo lang je er kan mee lachen geen probleem...."alles komt terug" ...op termijn.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 13:56   #411
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Mooi voorbeeldje over de gevaren van correlatievaststellingen conclusies over causaliteit.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 21:17   #412
cor
Minister

Standaard

Gepubliceerd 3/10/2007
Citaat:
George H. Bush came into office in January 1989; the dollar was strong at that moment. He continued to a high of 106.52 against a basket of foreign currencies into June 1989. But then the “Bring the Dollar down so American corporations can compete”-mantra took hold, and two months before the next election, September 1992, the dollar had been devalued to a historic low of 78.43, a loss of nearly 30% in three years.
Bill Clinton defeated Bush and from that historic low, the dollar began rising, just after leaving office in July 2001 reaching a peak of 121.29. That was a dollar appreciation of over 50%. George W. Bush came in in January 2001, and after the initial rise to July 2001, the greenback commenced a descent that continued to this day. Now, the dollar has fallen to a new historic low of 74.65, a devaluation of nearly 40% under his leadership.
What do you think that will happen to the dollar if Mrs. Clinton becomes president?
Oud 21 januari 2008, 09:59   #413
cor
Minister

Standaard

De Morgen 21/01/2008
Citaat:
Beurscrisis kost Belgische gezinnen 25 miljard euro
Door de forse daling van de beurzen is de rijkdom van de Belgische gezinnen met 25 miljard euro gezakt sinds het beurshoogtepunt van mei vorig jaar. Dat blijkt uit berekeningen door De Morgen. Als de Brusselse beurs zich niet snel herpakt, zal die vermogensdaling zich vertalen in een daling van gezinsbestedingen en een vertraging van de economie.

De Brusselse beurs werd gisteren opnieuw geteisterd door een enorme verkoopgolf. De Bel-20 klokte 1,9 procent lager af. De sterindex ging voor de achtste opeenvolgende dag omlaag en verloor liefst 8 procent in een week.

De beurstuimeling heeft zware gevolgen voor het financiële vermogen van de Belgische gezinnen. Op het historische hoogtepunt van de Brusselse beurs, mei-juni vorig jaar, bedroeg de totale aandelenpot van de Belgische gezinnen nog 167 miljard euro. Het ging om 113 miljard euro beursgenoteerde aandelen, 44 miljard euro in aandelenfondsen en circa 10 miljard euro aandelen in gemengde beleggingsfondsen (die ook obligaties bevatten).

Sinds de top is de Brusselse beurs inmiddels met 22 procent gezakt en gingen de internationale beurzen met 15 procent naar omlaag. Als we rekenen met het voorzichtigste cijfer (een daling met 15 procent) - allicht een onderschatting omdat Belgen traditioneel veel in Belgische aandelen en fondsen beleggen -, hebben de Belgische gezinnen hun papieren vermogen met 25 miljard euro zien slinken in dik een half jaar tijd. Bij de meest pessimistische schatting loopt de schade zelfs op tot ruim 30 miljard euro.

William De Vijlder, chief investment officer bij Fortis Investments: "Alleen voor wie op het beurshoogtepunt van aandelen naar obligaties is omgeschakeld, valt de schade mee. De koerswinst op obligaties zal het verlies in aandelen compenseren. Maar voor wie in aandelen is blijven zitten, speelt het verarmingseffect. Dat wordt slechts gedeeltelijk gecompenseerd door de dividenden." Veel Belgische beleggers hebben hun aandelen maanden bijgehouden in de hoop op betere beurstijden. Zo was er geen sprake van een uitstap uit aandelenfondsen in het najaar, zo blijkt uit cijfers van de Belgische vereniging van vermogensbeheerders. Nog belangrijker dan het aanzienlijke papieren verlies is de zware impact op het 'moreel' van de beleggers, meent De Vijlder. "Het vertrouwen in beurs en economie heeft onbetwistbaar een deuk gekregen. Dat heeft vooral met psychologie te maken. Beleggers zijn risico-afkerig. De frustratie voor 100 euro verlies is groter dan de vreugde voor 100 euro winst."

In Amerika is de financiële crisis uitgegroeid tot een heuse economische crisis. Dat is in België zeker niet het geval, stelt De Vijlder gerust. De Belgische gezinnen blijven consumeren. Maar als de Brusselse beurs niet snel opveert, zullen ook de gezinsbestedingen beginnen te sputteren. De Vijlder: "Uit onderzoek blijkt dat een vermogensverlies van 30 miljard euro kan leiden tot een daling van de gezinsbestedingen met 1,5 miljard euro, gespreid over één tot drie jaar." Een slabakkende gezinsconsumptie heeft onvermijdelijk een serieuze groeivertraging van de Belgische economie tot gevolg. (Emmanuel Vanbrussel)
Oud 21 januari 2008, 10:07   #414
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Ik kijk de laatste tijd wat minder naar mijn portefeuille....en mijn madam vraagt er ook niet meer naar....een sjans.....een schatting : -40%? Zo lang je er kan mee lachen geen probleem...."alles komt terug" ...op termijn.
heb zo na de zonk van wat was het 98-99 ? zeven jaar kunnen wachten voor terug kifkif te spelen ...

heb in t vroege najaar verkocht en nu zit alles gelukkig in vastgoed (en zonnepanelen )
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 12:29   #415
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb in t vroege najaar verkocht
Misschien iets te vroeg (beter te vroeg dan ...), maar toch wijze beslissing, vrees ik.
Al dat ik denk dat de beurs nu nog zal herpakken, maar tegen het einde van het jaar (november?) zal ik toch wel weg zijn.
Oud 21 januari 2008, 12:40   #416
Tavek
Banneling

Standaard

Ik ben nu aan het zoeken naar een absoluut dieptepunt van de beurs, om eens te kopen dan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 12:46   #417
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Misschien iets te vroeg (beter te vroeg dan ...), maar toch wijze beslissing, vrees ik.
Al dat ik denk dat de beurs nu nog zal herpakken, maar tegen het einde van het jaar (november?) zal ik toch wel weg zijn.
idd iets te vroeg op zo'n 4200 en niet op zo'n 4600 (op dat moment had ik er een dubbel gevoel bij, nu ik ze op 3500 zie staan prijs ik mij verdomd gelukkig

doe mij maar vast goed en een zware leninglast ! nu nog die inflatie wat zien stijgen zie
Oud 21 januari 2008, 12:49   #418
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben nu aan het zoeken naar een absoluut dieptepunt van de beurs, om eens te kopen dan.
als je ziet dat de B20 nu zo'n 25 tot 30 % kwijt is, zou ik toch niet veel langer wachten ... wat niet wegneemt dat t zou kunnen dat ze de komende twee jaar niet veel pap blijft hoor ...

voor de beurs moet je een stalen karakter hebben en een gevoel voor timing ...

zelf vrat ik mijn kas op bij -30% (op chinezen nb (jaren 99-00) en mijn timing zit al te ver voor op de markt blijkbaar ...

mij zie je daar niet meer.
Oud 21 januari 2008, 19:54   #419
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nu nog die inflatie wat zien stijgen zie
U zult bediend worden op uw wenken, twijfel daar maar niet aan!
Als 't jaar om is verwacht ik de inflatie in twee cijferkes (zie post 377 voor de geïnteresseerden).

Laatst gewijzigd door cor : 21 januari 2008 om 19:57.
Oud 21 januari 2008, 21:43   #420
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
U zult bediend worden op uw wenken, twijfel daar maar niet aan!
Als 't jaar om is verwacht ik de inflatie in twee cijferkes (zie post 377 voor de geïnteresseerden).
Doe keer normaal zeg hoe kan de inflatie nu nog twee cijferkes krijgen. Trouwens volgens mij is dit verkeerd de ergste inflatie is al over want het is nu recessie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be