![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een politicus moet doen wat zijn kiezers vragen, niet meer of niet minder. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilders schreef een opiniestuk in Trouw.
Iemand die zich geroepen voelt om op de vragen te antwoorden? Waar zitten hier de islamofielen? -------------------------------------------------------------------------------- http://www.volkskrant.nl/binnenland/...eert_Nederland 'Angst voor islam regeert Nederland' de Volkskrant OPINIE, Geert Wilders gepubliceerd op 22 januari 2008 22:33, bijgewerkt op 23 januari 2008 10:48 DEN HAAG - Met zijn paniekerige reactie op de nog niet vertoonde Koranfilm toont het kabinet dat de islam een intolerante ideologie is, betoogt Geert Wilders. Stel dat november vorig jaar bekend was geworden dat ik een film ga maken om het fascistoïde karakter van de Bijbel aan te tonen. Stel dat ik een paar maanden daarvoor in een artikel had gepleit de Bijbel te verbieden en daarover ook een motie had ingediend in de Tweede Kamer. Had minister-president Balkenende dan in zijn persconferentie vrijdag gesproken over een forse crisis met internationale effecten? Was er een extra bijeenkomst van ministers in aanwezigheid van terreurbestrijder Joustra op het Catshuis geweest? Hadden de hoofdredacteuren van de verschillende nieuws- en actualiteitenprogramma’s binnen de publieke omroep dan overleg gehad over hoe met de film om te gaan? Hadden de ministers van Justitie, Binnenlandse Zaken en Buitenlandse Zaken mij dan verteld dat de gevolgen voor de binnen- en buitenlandse veiligheid en die van mijzelf groot kunnen zijn? Had de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding mij dan donderdag verteld dat het niet is uitgesloten dat ik na het verschijnen van de film naar het buitenland moet vertrekken? Had het Vaticaan, de nuntius of een aantal aartsbisschoppen van katholieke landen zich dan net zo uitgelaten als de moefti’s van Syrië en Jeruzalem, namelijk dat ik verantwoordelijk ben voor al het bloedvergieten dat na het verschijnen van de film zou gaan plaatsvinden? Hadden de korpsbeheerders een brief ontvangen waarin wordt gesteld dat de politie na het uitzenden van de film aangiften van burgers tegen mij altijd moeten opnemen ook al is er geen sprake van strafbare feiten? En dat ook aandacht moest worden geschonken aan christelijke agenten omdat zij ook wel eens beledigd zouden kunnen zijn? Waren ultralinkse actiegroeperingen met borden met mijn hoofd en tekst ‘extremist’ erop gaan demonstreren in verschillende steden in Nederland? Had dhimmi (niet-moslim in een islamitisch land – red.) Doekle Terpstra mij het te stoppen ‘kwaad’ genoemd en een heus comité opgericht en hadden politiek correcte lieden van links tot rechts die verklaring ondertekend en in de krant met korting kunnen publiceren? Hadden burgemeesters in het hele land bijeenkomsten gehouden met priesters en dominees om hen te vragen zich niet te laten provoceren? Had ik dan ook vele tientallen extra doodsbedreigingen mogen ontvangen de afgelopen weken? Hadden vele tientallen mensen aangifte tegen me gedaan en had het Openbaar Ministerie de beslissing om wel of niet te vervolgen ook expres aangehouden tot na het verschijnen van de film? Hadden Nederlandse ambassades in landen waar veel christenen wonen, zoals Duitsland en België, Nederlanders daar aangeschreven en hun evacuatieplannen uit de kast gehaald? Waren Nederlandse ondernemers dan bang geweest dat vanwege de film de export van hun producten naar landen met veel christenen in gevaar zou komen? Hadden een christelijke organisatie en een GroenLinks-Kamerlid een tegenfilm gemaakt? Zou een christelijke Nederlandse schrijver een ‘waakhondorganisatie’ oprichten die ten doel heeft iedereen die zich in haar ogen beledigend uitlaat over christenen of het christendom juridisch aan te pakken? Zou een christelijk Italiaans parlementslid gedreigd hebben zijn regering op te roepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen? Natuurlijk niet. Nu mijn film echter niet over de Bijbel maar over de Koran gaat, verkeren overheid, media, moslims en anderen al wekenlang in hysterische paniek. Hoe is dat te verklaren? Ten eerste is de islam een intolerante ideologie die kritiek niet verdraagt. Of het nu gaat om foto’s van Sooreh Hera, het boek De duivelsverzen van Salman Rushdie, de film Submission van Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh, Deense cartoons, een grap van Rudi Carrell, de opera Aisha en de vrouwen van Medina of de door mij aangekondigde film, keer op keer komt het te staan op volgen zeer heftige reacties uit de moslimwereld. Voor zaken als zelfreflectie en zelfkritiek is binnen de islam blijkbaar geen ruimte. Ook voor eigen verantwoordelijkheid en zelfbeheersing lijkt geen plaats. Zo beweert de grootmoefti van Syrië dat als het na uitzending van mijn film tot rellen komt, ik daarvoor verantwoordelijk zou zijn. Dat is niet alleen een schoolvoorbeeld van de typisch islamitische houding van wijzen naar de ander en nooit de hand in eigen boezem steken, maar is bovenal in strijd met de westerse rechtsbeginselen. Het is ook bij voorbaat goedpraten van geweld. Het is de wereld op zijn kop. Ten tweede is er sprake van angst. De noodscenario’s, gesprekken met imams, instructies voor politieagenten aangaande het opnemen van aangiften en mij tussen de regels door dreigen met strafrechtelijke vervolging, illustreren stuk voor stuk de toestand van paniek waarin de Nederlandse overheid op dit moment verkeert. Angst blijkt eens te meer een slechte raadgever. Niet het kabinet Balkenende IV maar de angst voor de islam regeert in Nederland. Wij mogen nooit als dhimmi’s zwijgend toekijken terwijl onze vrijheid en beschaving door de islamisering van onze cultuur steeds verder worden afgebroken. En dat een nog niet vertoonde film van ongeveer tien minuten volgens sommigen tot economische boycots, rellen en andere ellendige zaken zou kunnen leiden, zegt alles over het wezen van de islam. Niets over mij. Het kabinet erkent met zijn paniekerige reactie dat de islam niet vergelijkbaar is met het christendom, maar een unieke ideologie is. En die ideologie vraagt dus om een aparte, unieke, aanpak. De Koranfilm heeft zijn nut daarmee nu al bewezen. Geert Wilders is voorzitter van de Tweede Kamerfractie van de PVV. ------------------- 'Angst voor islam regeert Nederland' ? Alleen Nederland????
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 januari 2008 om 09:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mag jij hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry hoor, ben ik echt de enige die gedegouteerd is door een link met dergelijke tekst??
Dat is pas grof, speculeren waneer iemand een meer dan waarschijnlijke dood sterft vanwege zijn mening!!En dat wordt verdedigd door wie zich links noemt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "We hopen natuurlijk dat niemand zal winnen,"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het moest al heel wat zijn mochten een aantal het verschil zien tussen dit onderwerp en een tenniswedstrijd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Speciaal voor onze Nederlandse vrienden op dit forum (en ook een beetje pub voor de webstek in kwestie) :
http://www.brusselsjournal.com/node/2900 Wilders' film is geen goed idee. Citaat: A wise general, a great leader, outsmarts a ruthless enemy rather than choosing martyrdom for himself, let alone for others.
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. de site bestaat. 2.Waar lees je dat ik ze verdedig? 3. Wat ik het liefst zou hebben is dat niemand naar Wilders of zijn film omkijkt en hij gewoon afgaat als een sisser... Milli Görüs riep ook daartoe op. PS 't zou 't werk van een geïsoleerde gestoorde zijn als hem iets overkwam. Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2008 om 02:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Wat is het grappig om mensen te zien die dat allemaal serieus nemen. Wij versus zij dit, wij hier eerst dat, etc...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() De geïsoleerde gestoorden : de stoottroepen van onverdraagzaam links?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Islam: Wat U Moet Weten - What You Need To Know Duurt langer dan een uurtje, maar zeer de moeite waard.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 26 januari 2008 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filo, dus omdat een politicus die taal gebruikt, kan die link?
Nee echt? Dat kun je niet menen! Sorry maar je mag dan denken dat ik hypocriet ben maar ik zou even gedegouteerd zijn mocht er een andere naam staan, dit doe je gewoon niet, zelfs niet als iemand'die taal gebruikt' dit is aanzetten tot haat volgens mij! Filo als die link er zou staan met een naam als Mohammed of Ali, neergepland door neo Nazi's zou je dan verontwaardigd zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ayaan Hirsi Ali staat volledig achter de film die Geert Wilders maakt. Gisteren was ze te zien in Nova en op het einde van het gesprek zei ze nog:
http://nl.youtube.com/watch?v=tUYs0sCAJnc De waarden van de rechtsstaat en de waarden van de islam als een politieke ideologie met elkaar botsen en dat we het nu daar moeten over hebben. We weten nu dat de islam een probleem is en toon leiderschap mijnheer Balkenende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ook een vrouw die ergens voor staat, helemaal fout volgens moslims maar ik moet er nog een tegenkomen die haar argumenten weerlegt!
De verontwaardiging als het over respect gaat is vaak selectief, kritici moeten zwijgen en wie dit niet doet zoekt het zelf en is onverdraagzaam tegenover een groep die ondertussen wel bedreigingen uit omdat hun overtuiging vrede is? Van Kafka gesproken en dit door wie zich progressief noemt? De grootste terrreur op intellectueel niveau gebeurt de dag van vandaag door links! |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Elsevier:
------------------- Koranfilm 'uitgesteld'; Wilders toont beelden zaterdag 26 januari 2008 09:35 Is die Koranfilm nou een publiciteitsstunt of bestaat hij echt? Volgens PVV-leider Geert Wilders toch echt het laatste en om dat te bewijzen heeft hij het openingsshot opgestuurd naar dagblad De Telegraaf. De film komt echter pas uit in maart. De Koranfilm van Geert Wilders bestaat echt Dat meldt De Telegraaf zaterdag. ‘De film gaat niet alleen over de Koran, maar speelt zich ook af in de Koran. De randen van het boek zullen steeds zichtbaar zijn, en daarbinnen worden beelden vertoond van wat er in de Koranteksten wordt beschreven,’ zegt Wilders. Kaft In het openingsshot is links in het beeld de kaft van de Koran te zien, er rechts de tekst ‘waarschuwing: dit boek bevat schokkende beelden’. De Telegraaf meldt verder niets te hebben gezien. Na het openingsshot gaat het boek open, zo zegt Wilders, en dan zijn vooral al bestaande beelden van andere bronnen te zien. Daarbij kan het gaan om een onthoofding in Irak, een steniging in Iran of een executie in Saoedi-Arabië, maar mogelijk ook om de brandende Twin Towers in New York. Boos 'Wie dat schokkend vindt, moet niet boos worden op mij, maar op de mensen die die dingen hebben gedaan,' vindt de PVV-leider. 'We maken een rit langs de verschillende soera’s en verzen. Daar zoeken we dan een voorbeeld bij.' De tien minuten durende film zal niet, zoals verwacht, eind januari uitkomen, maar pas in maart, zo denkt Wilders. Hij zegt pas in februari een soort preview te kunnen laten zien. 'De film is nog niet af. Het is zóveel werk. We zijn er nog wel een paar weken mee bezig.' Lees ook het Elsevier-feitenoverzicht Geert Wilders' Koranfilm: alle ophef en paniek http://www.elsevier.nl/nieuws/cultuu...875/index.html ------------------------------------------------- Tja... hoe kan men nu boos zijn indien men gewoon "sharia-in-uitvoering" toont? Toch reclame voor de religie van de vrede?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het is vreemd dat je overal kritische bedenkingen bij mag maken behalve bij de koran, ik herinner me 'the life of Brian' waar de bijbel erdoor werd gesleurd, gene enkele cristen nam er overdreven anastoot aan, waar is de verdraagzaamheid bij moslims?
Satire, spot en kritische beschouwingen zijn onderdeel van Westerse cultuur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zo herinner ik mij die sketches van Urbanus in de jaren '70. Hij kwam na het avondnieuws altijd met een sketch op televisie. Zo was er eens een sketch over het Laatste avondmaal. Urbanus was Jezus en kwam met 12 apostelen met een pak fritten. Er kwam daar protest tegen, dat stond in de kranten en velen waren het niet eens. Mensen waren verontwaardigd. Maar nergens geen branden of razenden. Enkele jaren later toen dat liedje kwam 'Bakske met stro', ook weer over Jezus, was er bij mij een priester op bezoek en dat werd op de radio gespeeld. Hij zette de radio uit. Ik zette en hem weer aan en hij verzocht me om dat uit te zetten of hij zou weggaan. Hij is moeten vertrekken want ik weigerde. Er werd niet geroepen en er was absoluut geen agressief gedrag. Enkel beheerste tijdelijke boosheid wat ik wel kon verstaan. Dat kwetste en ik had geen respect. Stel nu eens dat we het gelijkaardige doen als Urbanus vroeger en we moeten het niet stellen, Wilders doet het want hij maakt een film. Wat een drama zeg! Ik versta dat écht niet. De film moet vertoond worden, kunnen ze er niet tegen, da's dan dikke pech maar dat is nu eenmaal onze vrijheid van meningsuiting. Wie daar niet tegen kan moet naar een islamitisch land verhuizen. En dat ze er niet tegen kunnen, da's dan héél jammer maar de moslims zullen het niet kunnen tegenhouden. En al die tralala en onrust terwijl die film er nog niet is. Die mensen kunnen eigenlijk niks verdragen, alles willen ze apart, steeds meer eisen, steeds meer toegevingen van onze kant. En owee als je iets durft zeggen want je bent direkt een rascist. Wat heeft racisme nu te maken met godsdienst? En over die hoofddoeken: er wordt dikwijls gezegd: vroeger droegen de nonnen ook een kap. Jaja, maar dat waren geestelijken. Moesten alle vrouwen kappen gedragen hebben zoals nonnen, het liep hier vol. De islam is niet vernigbaar met de westerse cultuur. Wie het tegendeel beweert is rijp om naar een moslimland te verhuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de moed nog niet opgegeven, volgens mij is islam wel verenigbaar als moslims ertoe komen een aantal principes opzij te zetten en de islam in een Westerse contekst te plaatsen waar iedere religie evenveel ruimte krijgt.
Maar juist dit willen velen niet vanwege de sociale en politiek juridische basis van islam als ideologie!Vreemd genoeg wordt dit door links verdedigd! |
![]() |
![]() |