Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2008, 17:55   #601
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Uw redenering klopt niet volledig. Lesbische koppels maken blijkbaar meer kans op adoptie, en niet enkel door het adopteren van de kinderen van hun partner. Als ik goed lees is er nog geen enkel mannelijk koppel erin geslaagd een kind te adopteren waar geen van de partners reeds ouder van was. Mijn vraag is dus nogmaals: waarom ? Worden de vrouwen op het vlak van adoptie bevoorrecht ? Of zou het kunnen dat de adoptieprocedure bij mannen langer duurt dan bij de vrouwen ?
Nogmaals: het is veel te vroeg om daarover een uitspraak te doen. Het is voor homokoppels pas sinds iets meer dan 1,5 jaar mogelijk om te adopteren. Als er nu meer lesbische koppels dan mannelijke homokoppels kinderen willen adopteren (en dus in verhouding meer op de wachtlijsten staan), dan is dat verschil perfect te begrijpen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 17:59   #602
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik wacht nog steeds op het eerste argument van jou. Jouw buikgevoel is geen argument. Het is grappig hoe je hier rond de pot aan het draaien bent. Waarom is die seks nu weer plots een probleem bij 2 vaders en niet bij 2 moeders?
Edina, ga met enquêteformulieren in straat wandelen, doe een rondvraag, en vraag aan 100 heterokoppels door welke gezinssamenstelling (utopisch) ze hun kind zouden willen laten opvoeden. Iets realistischer, vaag wat de geaardheid mag zijn van onthaalouders.

Buikgevoel ? Na 46 jaar zit ik niet bepaald te wachten op een wetenschappelijk onderzoek.

Zit de vrouwelijke adoptieambtenaar dan ook met een buikgevoel ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 18:04   #603
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Er wordt dus wel geadopteerd door homokoppels.
(zelfs meer dan door lesbische koppels, drie versus twee )
Citaat:
Klopt niet echt, want ook een lesbisch koppel wordt een homokoppel genoemd. En blijkbaar is er sinds het voor homokoppels mogelijk werd om te adopteren wel degelijk nog geen enkele adoptie door een mannelijk homokoppel gebeurd. Maar dit is enkel een kwestie van tijd.
Ben content dat jij hierop reageert.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 18:07   #604
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in welke zin gaat het VCA z'n boekje te buiten ? En waarom ?
Ten eerste heeft het VCA wettelijk vier maanden voor een kanaalonderzoek en deden ze er in eerste instantie meer dan zes maanden over. Achteraf bleek echter dat er van een kanaalonderzoek in praktijk geen sprake was geweest (er was zelfs nooit contact opgenomen met de organisatie in kwestie), wat ook werd toegegeven. En nadien werd het kanaal opnieuw afgekeurd op basis van een zeer povere argumentatie die niets van doen had met de geaardheid van de kandidaat-adoptieouders. Aangezien zelfs jij doorhebt dat het hier in praktijk om een prioriteit ivm de geaardheid van de adoptieouders gaat, gaan ze hun boekje wel degelijk te buiten. Zij dienen echter enkel het kanaal te beoordelen, niet de geschiktheid van de kandidaat-adoptieouders (die waren al geschikt bevonden).

Citaat:
we hebben het tussen haakjes wel over de adoptieambtenaar.
??? Het VCA staat gewoon onder leiding van de Vlaamse adoptieambtenaar! Het gaat dus wel degelijk over het VCA.
Oud 27 januari 2008, 18:20   #605
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil ik best aannemen Edina. Maar de wachttijd voor mannelijke homo's is blijkbaar iets langer.
Nogmaals: het is veel te vroeg om daarover een uitspraak te doen. Vroeger adopteerde één van de partners van een homokoppel (bij mannen én vrouwen) een kind als wettelijk alleenstaande ouder. Maar in praktijk wisten de organisaties in kwestie wel degelijk dat het kind zou worden opgevoed door een homokoppel. Indien er dus zo'n kandidaten op de wachtlijst stonden voor adoptie toen de wet werd aangepast, is het nogal logisch dat zij niet van nul opnieuw moesten beginnen om samen te adopteren. Want geloof me, een volledige binnenlandse adoptie kan onmogelijk op 1,5 jaar worden afgerond!!!

En zoals ik eerder al zei: ik vind het vanzelfsprekende dat de afstandsouders mogen beslissen in welk gezin hun kind terecht moet komen. Als er minder afstandsouders bereid zijn om hun kind door 2 mannen te laten adopteren, dan is dat zo. Dat heeft met discriminatie niets te maken. Maar dat kan je op basis van de huidige cijfers nog helemaal niet concluderen. De afgelopen 15 jaar zijn er via Gewenst Kind meer dan 60 adopties door homomannen geweest. Wetende dat er in totaal op die tijd ongeveer 400 kinderen via binnenlandse adoptie werden geadopteerd, lijkt dat nogal mee te vallen...
Oud 27 januari 2008, 18:25   #606
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb je dit gelezen ? Mijn inziens ging het daar totaal niet om. Over welk land heb je het eigenlijk ? Toch niet de VS ? Daar is enkel het probleem dat ze liever een latino adopteren uit het zuiden dan een zwarte uit eigen regio.

Laten we het eerlijk zijn, het land dat het kind aflevert is niet zo happig op homoseksuele adoptieouders, dat hebben die adoptiebureaus ondertussen wel begrepen. Het hoeft niet persé een islamitisch land te zijn, de VS en China zijn in hetzelfde bedje ziek.

Uiteraard maken die landen officieel geen onderscheid tussen mannelijke en vrouwelijke homo's. Maar de cijfers lieger toch niet om Edina. Nul komma nul voor de mannen.
Wat zit je nu weer rond te pot te draaien? Het homokoppel in kwestie kon geen kind adopteren omdat het VCA niet toestond dat ze via een bepaald adoptiekanaal in de VS een kind adopteerden. Niet omdat het onmogelijk was voor hen als homokoppel om een kind te adopteren uit de VS via dat bepaalde kanaal. Niemand betwist dat zij het moeilijker zullen hebben om kinderen te adopteren vanuit het buitenland omdat veel landen dat nu eenmaal niet toestaan, maar daarover gaat het hier niet. In dit geval is de VCA de spelbreker!!!
Oud 27 januari 2008, 18:31   #607
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina, ga met enquêteformulieren in straat wandelen, doe een rondvraag, en vraag aan 100 heterokoppels door welke gezinssamenstelling (utopisch) ze hun kind zouden willen laten opvoeden. Iets realistischer, vaag wat de geaardheid mag zijn van onthaalouders.

Buikgevoel ? Na 46 jaar zit ik niet bepaald te wachten op een wetenschappelijk onderzoek.
Compleet irrelevant!!! Het gaat hier immers niet over wat anderen daarvan vinden, maar wel over wat eventuele afstandouders daar van vinden (in het geval die er zijn tenminste). Zij zijn de enige die daarover recht van spreken hebben. Voor de rest is de enige relevante vraag of de kandidaat-adoptieouders geschikt werden bevonden. En dat heeft niets met geaardheid te maken. Mannen uit homokoppels adopteren al sinds jaar en dag kinderen als alleenstaande, ook al wist men dat ze in praktijk zullen worden opgevoed door 2 mannen. Met die bezwaren valt het dus al bij al nogal mee.

Citaat:
Daar wijst spijtig genoeg alles op, ja!!!
Oud 27 januari 2008, 19:29   #608
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is dit nu weer voor bullshit? Als ik het goed begrijp dan kunnen we inzake maatschappelijke vraagstukken best de wetenschap aan de kant schuiven en afgaan op instincten of willekeurige rondvragen? Zal ik je mijn buikgevoel eens verklappen? Ik heb zo'n gevoel dat we heteroseksuele mannen die simplistische redeneringen volgen en zich onverdraagzaam opstellen tegenover hun medemensen beter geen kind kunnen laten opvoeden. Dat zou wel eens schadelijk kunnen zijn voor zo'n kind tijdens de opvoeding. Veel kans dat het later zelf ook onverdraagzaam wordt en zich stierlijk belachelijk gaat maken op publieke fora. Nee, we moeten het belang van het kind hier hoog houden en daarnaar handelen. Laat om te beginnen al die heteromannen maar eens een verdraagzaamheidstest ondergaan alvorens ze aan kinderen beginnen.
Oud 27 januari 2008, 19:59   #609
Geert C

Standaard

Citaat:

Dat is dus echt zoiets waar ik het van op m'n heupen krijg hé. Bij de exacte wetenschappen zegt iedereen "ik ken daar niets van, ik moet afgaan op wetenschappelijk onderzoek", maar bij de humane wetenschappen is het dan: "de boom in met hun onderzoek, ik weet het toch beter!" Keer op keer komt daarop het betoog van de tegenstanders van holebi-adoptie neer. "Iedereen is socioloog."

Rudy, als je geen wetenschappelijk onderzoek hebt om je beweringen te staven dan overstijgt het niveau van jouw argumenten het niveau van cafépraat niet. En je hebt geen wetenschappelijk onderzoek om je beweringen te staven.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 17:29   #610
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Alsof een door de overheid gecreëerd statuut iets te betekenen heeft.
elk statuut word wel door iemand of iets gecreëerd
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 17:34   #611
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrij Vlaanderen Bekijk bericht
"Onzedelijk gedrag zal bestraft worden" Dat is altijd zo geweest en staat in de Bijbel! Mensen die vreemd gaan,homo's hebben een veel groter risico om ziektes op te lopen.Ze spelen met vuur tot ze tegen de lamp lopen! Mensen herleggen hun grenzen steeds verder (zie dierensex/pedo)...vroeg of laat gaat dit zich wreken als straf.

Nog even dit: ik zou nooit een kleine jongen laten adopteren door 2 mannen=homosexueel-->kleine jongen wordt groot-->misbruik
dus mag een heterokoppel ook geen meisje adopteren.... klein meisje word groot = misbruik door adoptiepapa ??.
De Bijbel is maar een boek dat geschreven is om in het verleden de kleine , ongeletterde man onder de knoet te houden..... kunt even goed geloven in de jongste Harry Potter ( hebt ge hem ? potter !! )
Oud 28 januari 2008, 17:34   #612
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrij Vlaanderen Bekijk bericht
"Onzedelijk gedrag zal bestraft worden" Dat is altijd zo geweest en staat in de Bijbel! Mensen die vreemd gaan,homo's hebben een veel groter risico om ziektes op te lopen.Ze spelen met vuur tot ze tegen de lamp lopen! Mensen herleggen hun grenzen steeds verder (zie dierensex/pedo)...vroeg of laat gaat dit zich wreken als straf.

Nog even dit: ik zou nooit een kleine jongen laten adopteren door 2 mannen=homosexueel-->kleine jongen wordt groot-->misbruik
dus mag een heterokoppel ook geen meisje adopteren.... klein meisje word groot = misbruik door adoptiepapa ??.
De Bijbel is maar een boek dat geschreven is om in het verleden de kleine , ongeletterde man onder de knoet te houden..... kunt even goed geloven in de jongste Harry Potter ( hebt ge hem ? potter !! )
Oud 28 januari 2008, 17:36   #613
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Neen, ik heb ook niet die indruk
Ik heb dat zelfs ooit ook nog, ahum, lichamelijk bewezen.

Conservatief misschien wel.
Ik ben ook geen voorstander van kunstmatige inseminatie, draagmoederschap, e.d., maar ook wat dat betreft denk ik er niet aan om andere mensen het recht te ontzeggen om van die technieken gebruik te maken. Zo liberaal ben ik dan wel weer.
Iets gelijkaardigs heb ik met abortus.

Politiek liberaal & persoonlijk conservatief én libertijns, tja, die combinatie kan blijkbaar, voor mij ten minste.
Desondanks dat het een ander ideeengoed is , is dit de verstandigste reactie sinds lange tijd , een verademing tussen het gescheld en hysterisch geblaat
Oud 28 januari 2008, 20:08   #614
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt niet echt, want ook een lesbisch koppel wordt een homokoppel genoemd. En blijkbaar is er sinds het voor homokoppels mogelijk werd om te adopteren wel degelijk nog geen enkele adoptie door een mannelijk homokoppel gebeurd. Maar dit is enkel een kwestie van tijd.
Heb je zicht op hoeveel mannelijke homokoppels zich aangemeld hebben als kandidaat? (niet voor regularisering van bestaande situaties, maar homokoppels
Oud 28 januari 2008, 20:10   #615
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Veel kans dat het later zelf ook onverdraagzaam wordt en zich stierlijk belachelijk gaat maken op publieke fora.
lol!
Oud 28 januari 2008, 23:20   #616
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
lol!
Keiharde überpownage voor onze liberaal in schaapskleren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 01:45   #617
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht

elk statuut word wel door iemand of iets gecreëerd
Ja en?

Een statuut binnen een bedrijf, iets dat bestaat uit vrijwillige deelname, weet je wel, heeft niets te maken met de perverte invulling die estatisten er aan geven.

De samenleving is geen bedrijf en al zeker geen bedrijf dat bestuurd moet worden door een bende klojo's in deftige pakjes.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 13:01   #618
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ja en?

Een statuut binnen een bedrijf, iets dat bestaat uit vrijwillige deelname, weet je wel, heeft niets te maken met de perverte invulling die estatisten er aan geven.

De samenleving is geen bedrijf en al zeker geen bedrijf dat bestuurd moet worden door een bende klojo's in deftige pakjes.
ten eerste is het statuut ook vrijwillig , niemand is verplicht te adopteren, blijkbaar ben je tegen de keuzevrijheid van mensen.en homoadoptie te vereenzelven, met pervertie is laag bij de gronds. erf zijn ook veel " hetero " perverten !.
L&H , KBlux , ENRON , zijn maar enkele die bestuurt werden door " klojo's ".
en waarom altijd scheldwoorden gebruiken ? is dit een manier om uw gebrek aan ernstige argumenten te camoufleren ?
Oud 29 januari 2008, 13:13   #619
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Heb je zicht op hoeveel mannelijke homokoppels zich aangemeld hebben als kandidaat? (niet voor regularisering van bestaande situaties, maar homokoppels
Nee, geen idee, maar ik weet wel dat er in ieder geval ook mannelijke homokoppels op de wachtlijsten voor binnenlandse adoptie staan op dit moment.
Oud 29 januari 2008, 13:16   #620
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

@ccalbergg: je slaat de bal serieus mis, vrees ik. Heftruck is helemaal geen tegenstander van homoadoptie!

Laatst gewijzigd door Edina : 29 januari 2008 om 13:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be