Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2008, 00:17   #341
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

rofl
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 01:11   #342
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
en al dat hoog-laag gedoe.
we leven maar een korte tijd, hoor.
de lat hoeft niet per sé goed hoog te liggen.
u amuseren, een beetje liefde,... dat is alles wat velen willen.
wie wil presteren, legt zijn eigen lat wel.
ik zeg niet dat de lat HOOG moet liggen, maar voor sommige leerlingen ligt ze zo l�*�*g dat het ook niet meer leuk is.
er is iets serieus mis als een leerling na twee weken ziekte de klas binnenkomt en van de lerares wiskunde te horen krijgt : oei, nu mag ik geen fouten meer op't bord schrijven.
En dat terwijl het niveau van haar wiskunde hoger lag dan in eerste kan.

Ik zat in die les om wakkergemaakt te worden als mijn lerares haar eigen oefeningen niet opgelost kreeg.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 01:15   #343
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
ik zeg niet dat de lat HOOG moet liggen, maar voor sommige leerlingen ligt ze zo l�*�*g dat het ook niet meer leuk is.
er is iets serieus mis als een leerling na twee weken ziekte de klas binnenkomt en van de lerares wiskunde te horen krijgt : oei, nu mag ik geen fouten meer op't bord schrijven.
En dat terwijl het niveau van haar wiskunde hoger lag dan in eerste kan.

Ik zat in die les om wakkergemaakt te worden als mijn lerares haar eigen oefeningen niet opgelost kreeg.
meer wiskunde gaat dan niet helpen ze. Dan zit je gewoon vaker in de les te slapen. Snéller wiskunde, dat zou je kunnen helpen.
Maar als je daar de standaard van maakt, kan een deel van de rest niet meer mee.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 01:17   #344
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
ik zeg niet dat de lat HOOG moet liggen, maar voor sommige leerlingen ligt ze zo l�*�*g dat het ook niet meer leuk is.
er is iets serieus mis als een leerling na twee weken ziekte de klas binnenkomt en van de lerares wiskunde te horen krijgt : oei, nu mag ik geen fouten meer op't bord schrijven.
En dat terwijl het niveau van haar wiskunde hoger lag dan in eerste kan.

Ik zat in die les om wakkergemaakt te worden als mijn lerares haar eigen oefeningen niet opgelost kreeg.
Ik ben afgunstig.
Ik wenste dat ik ook een wiskundeknobbel had.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 01:21   #345
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
meer wiskunde gaat dan niet helpen ze. Dan zit je gewoon vaker in de les te slapen. Snéller wiskunde, dat zou je kunnen helpen.
Maar als je daar de standaard van maakt, kan een deel van de rest niet meer mee.
hmm, ik geloof dat we daar al eens een discussie over hebben gehad.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 01:22   #346
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Ik ben afgunstig.
Ik wenste dat ik ook een wiskundeknobbel had.
wees blij...
beter datte dan wel enige vaardigheid zonder al teveel inzicht waardoor men denkt dat 'mn aan de hand van statistiekjes vanalles kan gaan 'bewijzen'
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 01:26   #347
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
hmm, ik geloof dat we daar al eens een discussie over hebben gehad.
dat kan. ik heb nogal een geheugenprobleem.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 01:26   #348
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
wees blij...
beter datte dan wel enige vaardigheid zonder al teveel inzicht waardoor men denkt dat 'mn aan de hand van statistiekjes vanalles kan gaan 'bewijzen'
tja, ik voel mij toch een beetje gehandicapt hoor
van zodra iemand begint over functies, ben ik al het noorden kwijt
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 01:27   #349
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Ik ben afgunstig.
Ik wenste dat ik ook een wiskundeknobbel had.

Ieder z'n knobbel.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 01:27   #350
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
tja, ik voel mij toch een beetje gehandicapt hoor
van zodra iemand begint over functies, ben ik al het noorden kwijt
en ook nog een gebrekkig spatiaal inzicht
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 01:32   #351
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
en ook nog een gebrekkig spatiaal inzicht


maar ja dus, ook dat nog
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 01:33   #352
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ieder z'n knobbel.
Ik denk dat ik een knobbel heb voor niet-consequent redeneren.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 01:33   #353
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
hmm, ik geloof dat we daar al eens een discussie over hebben gehad.
't gaat niet zozeer over 'sneller' of 'meer' maar over wat noodzakelijk is als basis
wat heeft het in godsnaam voor zin zowat een jaar ofzo bezig te zijn met oefeningen maken op functieanalyse ?
neem daar gewoon een deelfragment uit zodat je zowat alles wat functieanalyse betreft eens in de praktijk hebt kunnen oefenen en meer moet dat niet zijn
uiteindelijk 'gebruik' je dat later zelden of nooit en als je dat doet dan prop je dat toch gewoon in één of ander programmaatje ?

het doet me denken aan de discussie omtrend technisch tekenen etc... waarvan men nu nog steeds ( zover ik weet ) verlangt van de studenten dat ze netjes in oost-indische inkt wekelijks zo'n kustwerkje ( kruipt onzettend veel tijd in ook al ben je goed ) kunnen afleveren en dat in een tijdperk waar een plotter dat veel beter voor je doet en dat in een paar minuten

ook hier weer hetzelfde.... dat je zoiets doet om 'inzicht' te verwerven okay... maar niet om een gedreven specialist terzake te worden

Laatst gewijzigd door praha : 28 januari 2008 om 01:36.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 07:20   #354
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik was een primus in 't middelbaar. Ik ben daar nu 10 jaar weg, en behalve een hoop fijne en minder fijne herinneringen mbt klas- en schoolgenoten heb ik daar niets van kennis aan overgehouden. Ik kan lezen, schrijven (niet foutloos), ik weet hoe ik een rekenmachine moet gebruiken, ik kan een beetje frans verstaan. Van die wiskunde en die hopen wetenschappen is niets overgebleven. Van geschiedenis en dergelijke ook niet. Datgene wat ik ervoor al wist, dat is niet verdwenen. Er zijn veel goeie leerlingen met dezelfde ervaring. Ergens schort er dan toch iets aan, denk ik.
Ik was een luie gemiddelde leerling, zonder leren en met huiswerk maken in de bus, zat k nog rond de 70%, ben gestopt uit verveling.
Moest van mijn ouders de latijnse toen, dankzij het PMS.

Nu zit mijn jongste dochter op eigen verzoek in de latijnse en ik ken daar toch nog iets van hoor.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 07:31   #355
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
voor echt goede leerlingen ligt de lat in de humaniora véél te laag.
't is niet normaal dat een goede leerling na een jaar door het raam staren nog met de vingers in de neus erdoor komt.
Ik zou je tegen je oren moeten kletsen.

Ik zit zelf met twee hoog begaafde zonen (15 en 11 jaar)
Maar ik kan je verzekeren dat zij moeten werken voor school, gewoon al omdat ik 80% voor hen het minimum vind en hen dus straf als ze daar onder gaan.
Daarbij doen zij dan nog muziekschool en de thuisstudie mechanica en wetenschappen.

Zoals ik dus reeds eerder poste, niet de school, maar de ouders moeten zorgen dat hun kinderen hun capaciteiten kunnen ontwikkelen.

En ja dat vraagt inspanningen van de ouder(s), maar die keuze hebben ze gemaakt met 5 minuten plezier.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 07:37   #356
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokorpo Bekijk bericht
Dag iedereen,
Ik ben van mening dat iedereen in de 2e graad vn het secundair onderwijs Aso hetzelfde wiskundepakket moet hebben.
Zijn jullie het met me eens? Waarom wel/niet?
Laat het me weten

Lokorpo
neen, dat is niet hetzelfde.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 07:40   #357
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik zou je tegen je oren moeten kletsen.

Ik zit zelf met twee hoog begaafde zonen (15 en 11 jaar)
Maar ik kan je verzekeren dat zij moeten werken voor school, gewoon al omdat ik 80% voor hen het minimum vind en hen dus straf als ze daar onder gaan.
Daarbij doen zij dan nog muziekschool en de thuisstudie mechanica en wetenschappen.

Zoals ik dus reeds eerder poste, niet de school, maar de ouders moeten zorgen dat hun kinderen hun capaciteiten kunnen ontwikkelen.

En ja dat vraagt inspanningen van de ouder(s), maar die keuze hebben ze gemaakt met 5 minuten plezier.
15 jaar.... de tijd dat ze aan seks beginnen, beginnen roken en drinken...
Ge gaat uw vuisten nog mogen boven halen , als ik u zo lees.

Alvast proficiat voor uw inzet, als alle ouders nu zo eens waren. Maar helaas zal je merken dat peer-pressure, de slappe school houding, en de talrijke inferieure & incompetente Vlaamse ouders, uw kinderen op het slechte pad zullen trekken. U, als ouder, zal merken dat u op de laatste plaats komt en als u dan toch eens met de vuist op tafel zal slaan, dat u geen kinderen meer hebt.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 07:42   #358
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik moest daarvoor blokken hoor. Ik deed in de klas niks behalve mezelf entertainen of me halfdood vervelen, leren deed ik thuis wel.
Het interesseerde me eerlijk gezegd geen zak, alleen werd ik plots hyperperfectionistisch als ik er vlak voor zat.

Zelfstudie en middelbaar onderwijs is niet echt een geslaagde combinatie. Alles voor de middenjury doen is ook enkel weggelegd voor kinderen met een thuisblijvende ouder.
Zelfstudie iszelfs niet weggelegd voor alle goede leerlingen, met een thuisblijvende ouder.

Ik ben een thuisblijvende ouder en mijn zonen zijn goede leerlingen, heel goede zelfs.
Maar ik acht mijzelf niet bekwaam om hen de opleidingen te geven die zij willen volgen. Erger nog, ik ben zelf bezig met te leren van de oudste zoon.
Die doet BI-tso en van die leerstof ken ik dus geen kl......n

En de middenjury bestaat niet meer, dat is de examencommissie geworden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 07:49   #359
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
15 jaar.... de tijd dat ze aan seks beginnen, beginnen roken en drinken...
Ge gaat uw vuisten nog mogen boven halen , als ik u zo lees.

Alvast proficiat voor uw inzet, als alle ouders nu zo eens waren. Maar helaas zal je merken dat peer-pressure, de slappe school houding, en de talrijke inferieure & incompetente Vlaamse ouders, uw kinderen op het slechte pad zullen trekken. U, als ouder, zal merken dat u op de laatste plaats komt en als u dan toch eens met de vuist op tafel zal slaan, dat u geen kinderen meer hebt.
Raven, dat is idd de leeftijd dat ze aanal die slechte en goede dingen beginnen. En ook daar ligt er verantwoordelijkheid van de ouders.
Mijn kids mogen vanaf hun 12 jaar thuis al eens een glasje wijn of een pintje meedrinken en hebben dus reeds onder verborgen toezicht op feestjes waar ik zelf was, leren omgaan met drank en rookwaren.

Ik moet mijn vuisten dus niet gebruiken voor mijn oudste zoon. Hij weet hoe de zaken ervoor staan en wat de regels zijn.

En elke ouder moet weten dat hij/zij op de laatste plats komt eens er een kind is verwekt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 07:58   #360
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
't gaat niet zozeer over 'sneller' of 'meer' maar over wat noodzakelijk is als basis
wat heeft het in godsnaam voor zin zowat een jaar ofzo bezig te zijn met oefeningen maken op functieanalyse ?
neem daar gewoon een deelfragment uit zodat je zowat alles wat functieanalyse betreft eens in de praktijk hebt kunnen oefenen en meer moet dat niet zijn
uiteindelijk 'gebruik' je dat later zelden of nooit en als je dat doet dan prop je dat toch gewoon in één of ander programmaatje ?

het doet me denken aan de discussie omtrend technisch tekenen etc... waarvan men nu nog steeds ( zover ik weet ) verlangt van de studenten dat ze netjes in oost-indische inkt wekelijks zo'n kustwerkje ( kruipt onzettend veel tijd in ook al ben je goed ) kunnen afleveren en dat in een tijdperk waar een plotter dat veel beter voor je doet en dat in een paar minuten

ook hier weer hetzelfde.... dat je zoiets doet om 'inzicht' te verwerven okay... maar niet om een gedreven specialist terzake te worden
Een goede plotter thuisis daar de ideale oplossing voor.
Maar het kunnen omgaan met de oude manieren van technisch tekenen is wel een machtig wapen op de arbeidsmarkt hoor.

En het doelgericht leren en een bepaalde gezamelijke leersnelheid gebruiken is een goede leerschool voor het latere leven.
Want zo leren de betere leerlingen, dat zij zich moeten aanpassen aan de mindere en niet kunnen of mogen eisen dat de mindere zich naar hen aanpassen, want die kunnen dat gewoon niet.
Maar in het latere leven, moeten die betere leerlingen wel vaak met de mindere werken en/of zelfs samenwerken en dan hebben zij reeds geleerd om rekening te houden met deze hun mogelijkheden
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be