![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Leven na de dood | |||
Dikke zever |
![]() ![]() ![]() |
37 | 48,05% |
Wij blijven verder leven |
![]() ![]() ![]() |
15 | 19,48% |
Ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
25 | 32,47% |
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Edoch, door een probleem op te lossen hakt de wetenschap dus ogenschijnlijk één van de koppen af van monster Obscurantia. Helaas, bij elke onthoofding groeien er weer automatisch 8 nieuwe koppen aan bij deze draak. Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2008 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Blijft uw vraag: bestaat die 'realiteit' nog als onze hersenen wegvallen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2008 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, ik bedoel dat wanneer u doof wordt, dan hoort u geen geluid meer. Het geluid op zichzelf bestaat wellicht (misschien) nog , maar niet meer voor u. En als het niet meer voor u bestaat, bestaat het dan? Als uw hersenen er de brui aan geven, bestaat er dan nog een realiteit? (Sorry, ik zie nu dat de vraag niet voor mij bedoeld was.) Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2008 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar daaruit ga ik geen god of schepper concluderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En het 'hoger niveau' nogal smal door onze bril gezien. Je selecteert je voorbeelden wel naar wat je wil aantonen. Er zijn namelijk ook vele voorbeelden te geven van eigenschappen waarover verschillende soorten dieren beschikken, die we enkel kunnen vaststellen, maar waarvoor we zelfs nog geen begin van verklaring hebben. Verschillende vormen van communicatie (ook op afstand, wel zeer bewuste herkenningen, reacties, e.d.). En ik vrees (hoop) dat er zo nog zeer veel zaken zijn die we zelfs nog nooit waargenomen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister-President
|
![]() leven is aftakelen van de geboorte tot de dood,er was geen herinnering voor de geboorte omdat de dood mss onze herinneringen die in ons brein zaten afgebroken heeft.
Als men het wetenschappelijk bekijkt is de kans zowiezo al klein dat je geboren bent,hoe groot is dan de kans op wedergeboorte? Als wij ontstaan zijn als een deel van de natuur en toevalligheid,dan geloof ik niet in een leven na de dood,als we geschapen zijn door een of ander hoger wezen met een doel is die kans er mss wel. Wat is ons heelal,wat is de bedoeling van onze atmosfeer,is het er gekomen met een doel of zijn het toevalligheden? mss zijn wij gewoon bacterieen op de long van een reus wie zal het zeggen,erover piekeren heeft weinig zin. Leef nu we zien wel wat er volgt.
![]() |
#158 |
|
![]() Dat klopt gelukkig niet.
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 januari 2008 om 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar je treedt het zelf bij met dat voorbeeldje van die tekenstrings en de interpretatie ervan door een latijnstalige_ versus nederlandstalige lezer alleen schijnt het je niet door te dringen dat dat voorbeeldje over die pc's een analogie was voor mensen en dus die twee lezers een ietwat verschillend programmaatje draaien in hun hoofdje Citaat:
toch maar louter door doordat hem erop gewezen wordt door anderen ? Citaat:
Citaat:
je hebt blijkbaar last met de gedachte van een totaal deterministisch iets gecombineerd met het (ogenschijnlijk) indeterministische karakter van het de menselijke geest beide zijn echter rijmbaar met elkaar ik zeg hier niet dat het niet anders ( ik zou de laatste zijn ) zou kunnen maar het hoeft niet... begrijp je ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
hetgeen ik je wou aantonen met die vorige post was enkel dat die psychishe semantiek er is en net in stand gehouden wordt door het uitwisselen ervan Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een blinde leert stuksgewijs wat een kamer is, een muur etc ik ben er vrij van overtuigt ( merk de twijfel op ) dat een blinde geen 'beeld' kan vormen van een groot gebouw vlak na zijn geboorte als het ware en straffer ... ook een pasgebore niet-blinde (even exclusief de visuele beperkingen ) kan dat zoals jij en ik |
|
![]() |
![]() |