Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2008, 09:31   #201
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Wilders heeft nu op FOX-news de hele Islam 'retarded' genoemd, net zoals Fortuyn dat ooit op BBC deed. Stap 's een cafe binnen en zeg daar tegen iedereen in zijn gezicht "gij zijt achterlijk!". Haat en geweld.
Wat een idiote vergelijking.
Allé Ramonneke, geef ons eens een paar voorbeeldjes van de geavanceerdheid van de islamitische ideologie.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 10:11   #202
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wat een idiote vergelijking.
Hij loopt de randjes niet meer af, hij gaat effenaf over de grens met zijn uitspraken. Mensen onnodig beledigen helpt niet, dat is mijn punt. Ik wil niet dat mensen Wilders steunen omdat ik wil dat iedereen het recht moet behouden om onnozele films te maken.
Citaat:
Allé Ramonneke, geef ons eens een paar voorbeeldjes van de geavanceerdheid van de islamitische ideologie.
Oh maar ze zijn zeker geavanceerd maat, ze zitten al in uwen hof!
Ik geef Wilders ook op sommige punten gelijk maar door zijn overdreven autistisch gedrag, geloof ik niet in de oprechtheid van zijn kruistocht. Ik denk dat hij ten tonele werd gebracht door mensen die de vrijheid van meningsuiting willen beperken en nu een incident willen uitlokken om die wetten te kunnen doorvoeren. Vandaar hun overdreven gekap op de Islam, een religie die niet verantwoordelijk is voor de migrantenpolitiek van Europa. Ik zou graag een film willen zien over de instituten van Europa die de poorten (hebben) laten openstaan. Dat Islam-gedoe leidt de aandacht af van de eigen verantwoordelijkheid.

Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 30 januari 2008 om 10:20.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 10:48   #203
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij loopt de randjes niet meer af, hij gaat effenaf over de grens met zijn uitspraken. Mensen onnodig beledigen helpt niet, dat is mijn punt.
Wilders beledigt geen mensen : hij neemt een fascistoide religie op de korrel. Als moslims zich daardoor beledigd voelen, is dat natuurlijk hun probleem. Met hun emoties hoeven we geen rekening te houden. Ze zouden zelf beter hun aandacht verleggen van emoties naar ratio.

Citaat:
Ik wil niet dat mensen Wilders steunen omdat ik wil dat iedereen het recht moet behouden om onnozele films te maken.
Oh maar ze zijn zeker geavanceerd maat, ze zitten al in uwen hof!
Ik geef Wilders ook op sommige punten gelijk maar door zijn overdreven autistisch gedrag, geloof ik niet in de oprechtheid van zijn kruistocht. Ik denk dat hij ten tonele werd gebracht door mensen die de vrijheid van meningsuiting willen beperken en nu een incident willen uitlokken om die wetten te kunnen doorvoeren. Vandaar hun overdreven gekap op de Islam, een religie die niet verantwoordelijk is voor de migrantenpolitiek van Europa. Ik zou graag een film willen zien over de instituten van Europa die de poorten (hebben) laten openstaan. Dat Islam-gedoe leidt de aandacht af van de eigen verantwoordelijkheid.

Ik wacht nog steeds op die toelichtingen over de geavanceerdheid van de islam.
Oud 30 januari 2008, 11:57   #204
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wilders beledigt geen mensen : hij neemt een fascistoide religie op de korrel. Als moslims zich daardoor beledigd voelen, is dat natuurlijk hun probleem. Met hun emoties hoeven we geen rekening te houden.
Goed, maar die houding leidt dus tot conflicten en die conflicten zullen meer negatieve gevolgen voor ons hebben dan voor die 'fascistoide religie'. Waarom het woord 'achterlijk' gebruiken? Waarom niet: 'onverenigbaar met westerse beginselen'?
Citaat:
Ik wacht nog steeds op die toelichtingen over de geavanceerdheid van de islam.
Ze drinken veel minder alcohol. Ze zijn erin geslaagd veel oliegebieden te behouden. En zoals ik dus al zei, ze 'avanceren' terwijl de vijand denkt dat ze degenereren.
Oh ja, hun Twin Towers staan er nog, en die zijn veel mooier.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Petronas_Twin_Towers
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:13   #205
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, maar die houding leidt dus tot conflicten en die conflicten zullen meer negatieve gevolgen voor ons hebben dan voor die 'fascistoide religie'. Waarom het woord 'achterlijk' gebruiken? Waarom niet: 'onverenigbaar met westerse beginselen'?
Misschien omdat "onverenigbaar met westerse beginselen" gewoonweg niet gehoord wordt? Me dunkt heeft Verhofstad dat ook ooit ergens geschreven, zonder dat er enig gevolg aan vasthing.

Integendeel, als een kieken zonder kop ging Belgie weer eens het voortouw nemen en vond ALS ENIGE EUROPEES LAND dat islam moest worden ERKEND als religie! Ik vermoed dat CVP'er Tijl Declercq daar weer eens tussenzat, die organizeerde ook de befaamde Eurabia verdragen! Mens is dood ondertussen, hij heeft er geen last meer van gehad. Ik hoop echter dat zijn kinderen - net zoals de mijne dit ook moeten ondergaan - dagelijks de geneugten van de ridicule beslissingen van hun vader mogen ondergaan. Ook niet gehinderd door enige kennis van zaken, dat had Tijl blijkbaar evenmin nodig.

Voor zover ik weet vond men het nazisme ook gewoon "onverenigbaar met westerse beginselen", maar ging het volgens Chamberlain allemaal zo'n vaart niet lopen. Nadien zijn er dan hopen mensen gekomen die zeiden: "jamaar dat wisten wij allemaal niet hoor"....
En NU ga jij reclameren omdat sommige (weinigen!) politici OP VOORHAND durven aan te klagen wat er allemaal scheef zit aan de islamitische totalitaire ideologie?
Ik neem aan dat je liever hebt je dat men achteraf zegt: "jamaar dat wisten wij allemaal niet hoor" zeker?

Citaat:
Ze drinken veel minder alcohol. Ze zijn erin geslaagd veel oliegebieden te behouden. En zoals ik dus al zei, ze 'avanceren' terwijl de vijand denkt dat ze degenereren.
Ze drinken minder alcohol OP HET ZICHT! Ik zou het aantal zware alcoholisten in Saoudi niet in een vliegtuigje willen krijgen.
het "avanceren" gebeurt trouwens gewoon met westerse technologie die met oliedollars betaald wordt. Of dacht je dat die torens door islamitische architecten en ingenieurs worden opgetrokken?

Ze geven trouwens zelf toe dat ze geeneens een eigen automerk kunnen ontwerpen om met hun eigen olie in te rijden. Pas recent hebben ze geleerd hoe ze hun eigen olie naar boven krijgen trouwens, nu nog leren dat ze dingen moeten onderhouden want dat valt er ook al eens af.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 januari 2008 om 12:16.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:15   #206
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed, maar die houding leidt dus tot conflicten en die conflicten zullen meer negatieve gevolgen voor ons hebben dan voor die 'fascistoide religie'.
Punt is dat in de beschaafde wereld die houding niet tot conflicten en geweld leidt. Maw het zijn de moslims die hun houding zullen moeten leren aanpassen; i.e. op een beschaafde, niet-gewelddadige manier met islamkritiek omgaan.
En nee, er is maar één optie voor moslims en dat is assimilatie met de leidende Westerse cultuur. Tenzij ze natuurllijk zelf voor marginalisering kiezen, maar dan moeten ze zo consequent zijn daar ook zelf voor op te draaien.

Citaat:
Waarom het woord 'achterlijk' gebruiken? Waarom niet: 'onverenigbaar met westerse beginselen'?
Omdat ik van duidelijke, directe woorden hou, en niet van omfloerste minimaliseringen. Heb je evenveel last van het woord 'vooruitziend'?

Citaat:
Ik wacht nu nog steeds op voorbeelden van hun vermeende geavanceerdheid.
Oud 30 januari 2008, 12:20   #207
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ze geven trouwens zelf toe dat ze geeneens een eigen automerk kunnen ontwerpen om met hun eigen olie in te rijden. Pas recent hebben ze geleerd hoe ze hun eigen olie naar boven krijgen trouwens, nu nog leren dat ze dingen moeten onderhouden want dat valt er ook al eens af.
Laraki Fulgura

KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:23   #208
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Laraki Fulgura

De Marokkaanse fabrikant maakt gebruikt van Mercedes-Benz techniek

Vroeger opstaan Kriskas!
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2467

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 30 januari 2008, 12:43   #209
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Het gehele artikel staat op de site van de volkskrant.

Wilders heeft hier een legitiem punt. Er is in Nederland al zo vaak over zijn film gesproken en er is al zo vaak gewaarschuwd voor geweld dat het mijns inziens onvermijdelijk is geworden dat er ook daadwerkelijk geweldadige reacties zullen volgen op zijn film. De self-fulfilling-prophecy (ja, ik doe nu ook mee) zal voor radicalen en (geweldadige) actievoerders een bevestiging vormen dat geweld tegen (oa) Wilders legitiem zal zijn. Ze horen nu immers al wekenlang dat Wilders geweld uitlokt, dat hij eigenlijk te ver gaat en dat toekomstig geweld onvermijdelijk is; dit zal hen enkel bevestigen in hun geweldadige denkbeelden.
Wilders heeft helemaal geen legitiem punt met zijn reactie in de openingspost. Hij gebruikt een circelredenering waarbij hij uitgaat van datgene wat hij wil bewijzen. Daarbij vergelijkt hij appels met peren. Natuurlijk zou de reactie van de Nederlandse staat veel minder bezorgd zijn als hij een lasterboekje over de Bijbel had geschreven. Het is nu eenmaal een feit dat er op dit moment binnen de islam veel meer dan binnen de christelijke religie gewelddadige groepen van fundamentalisten actief zijn. Maar dat zegt dus helemaal niets over de aard van de islam zelf, noch over de Koran, noch over islamieten in het algemeen. De "paniekreactie" van de Nederlandse overheid is waarschijnlijk terecht omdat er een kans is dat het tot gewelddadige vergeldingsacties komt.
Oud 30 januari 2008, 12:54   #210
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het is nu eenmaal een feit dat er op dit moment binnen de islam veel meer dan binnen de christelijke religie gewelddadige groepen van fundamentalisten actief zijn.
De Nederlandse overheid staat voor een fundamentele keuze: zullen we de rust bewaren door degene die gebruikt maakt van de grondwettelijke vrije meningsuiting aan te pakken, of zullen we dat doen door degenen die geweld willen gebruiken (of daarmee dreigen) om de vrije meningsuiting in te perken aan te pakken?

Dat is waar het hier over gaat. Al de rest is naast de kwestie.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:55   #211
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles wat gij aanhangt, alles waar gij in gelooft, alles wat gij zelf zegt dat gij zijt, dus alles wat gij doet en hier op dit forum schrijft, IS ACHTERLIJK!
als dat uw mening is, zou ik u aanraden met anderen op te trekken. Je moet diene mens daarom niet fysiek aanvallen noch blijven janken tot hij met u akkoord gaat.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 13:00   #212
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nu eenmaal een feit dat er op dit moment binnen de islam veel meer dan binnen de christelijke religie gewelddadige groepen van fundamentalisten actief zijn. Maar dat zegt dus helemaal niets over de aard van de islam zelf, noch over de Koran, noch over islamieten in het algemeen.
Leg de Koran het het NT eens langs elkaar, dan valt je € misschien
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 13:12   #213
Banneling

Standaard

Citaat:
Wilders heeft helemaal geen legitiem punt met zijn reactie in de openingspost. Hij gebruikt een circelredenering waarbij hij uitgaat van datgene wat hij wil bewijzen. Daarbij vergelijkt hij appels met peren. Natuurlijk zou de reactie van de Nederlandse staat veel minder bezorgd zijn als hij een lasterboekje over de Bijbel had geschreven. Het is nu eenmaal een feit dat er op dit moment binnen de islam veel meer dan binnen de christelijke religie gewelddadige groepen van fundamentalisten actief zijn. Maar dat zegt dus helemaal niets over de aard van de islam zelf, noch over de Koran, noch over islamieten in het algemeen. De "paniekreactie" van de Nederlandse overheid is waarschijnlijk terecht omdat er een kans is dat het tot gewelddadige vergeldingsacties komt.
Zoek de contradictie. Waarop zouden die gewelddadige groepen van islamitische fundamentalisten hun gedrag en geweld baseren?
Op "Suske en Wiske" of op de letterlijke interpretatie van haat-en geweldverzen uit de koran?
Oud 30 januari 2008, 13:21   #214
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De Marokkaanse fabrikant maakt gebruikt van Mercedes-Benz techniek

Vroeger opstaan Kriskas!
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2467
Ben vanmorgen al vroeg genoeg opgestaan als je kijkt hoe laat ik ben gaan slapen.

De motor is van Mercedes-benz, het onderstel is afgeleid van de Lamborghini Diablo, maar jij zei ontwerpen mijn islamofobische vriendin. Het is niet evident als je een super sportwagen ontwikkeld om ook dadelijk een motor te ontwerpen erbij. Die dingen kosten geld en tijd om ze op punt te krijgen, waarom niet een beproefde motor gebruiken, of zijn de Hollanders ook achterlijk omdat er een BMW motor gebruikt wordt voor de Donkervoort of de Ascari A10? Zijn de zweden dom omdat Volvo Ford motors gebruikt of omdat de eerst köningsegg een Cosworth motor had? Zijn Italianen incompetent omdat Lamborghini van Audi is? Zijn de britten achterlijk omdat Lotus Toyota gebruikt in de Elise of omdat de Maclaren F1 voorzien was van een BMW V12?

Niet altijd zo jaloers zijn als er een goed product van die landen komt. Uiteindelijk gaat het bij een sportwagen om de balans tussen de verschillende onderdelen om zo een evenwichtige snelle bolide te verkrijgen, en als Mercedes de meest geschikte motor voor het pakket kon leveren hebben de mensen bij Laraki een goede jkeuze gemaakt? Kennelijk heb jij niet veel kaas gegeten van autosport.

Laatst gewijzigd door KrisKras : 30 januari 2008 om 13:25.
Oud 30 januari 2008, 14:38   #215
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles wat gij aanhangt, alles waar gij in gelooft, alles wat gij zelf zegt dat gij zijt, dus alles wat gij doet en hier op dit forum schrijft, IS ACHTERLIJK!

maar begrijp mij nu niet verkeerd he, ik noem U niet achterlijk.
In tegenstellig tot lieden die zich menen te moeten vereenzelvigen met een achterlijke middeleeuwse religie en daarom gelijk op de ellenlange woestijntenen getrapt zijn, mag je van mij dit allemaal vinden en schrijven.

Verder interesseert jouw mening me natuurlijk geen zier en is die voor mij nog minder waard dan de lucht die je inademt. Maar dit terzijde.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:29   #216
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben vanmorgen al vroeg genoeg opgestaan als je kijkt hoe laat ik ben gaan slapen.

De motor is van Mercedes-benz, het onderstel is afgeleid van de Lamborghini Diablo, maar jij zei ontwerpen mijn islamofobische vriendin. Het is niet evident als je een super sportwagen ontwikkeld om ook dadelijk een motor te ontwerpen erbij.
Voor moslims zou dat nochtans een fluitje van een cent moeten zijn. Alle wijsheid en wetenschappen zitten namelijk in de koran, die een antwoord heeft op alle vragen. Niet gekeken naar 'De Weg naar Mekka' ?
Oud 30 januari 2008, 15:33   #217
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor moslims zou dat nochtans een fluitje van een cent moeten zijn. Alle wijsheid en wetenschappen zitten namelijk in de koran, die een antwoord heeft op alle vragen. Niet gekeken naar 'De Weg naar Mekka' ?
je hebt toch zelf door dat je nu aant zeveren bent he.
Oud 30 januari 2008, 15:36   #218
Banneling

Standaard

Citaat:
je hebt toch zelf door dat je nu aant zeveren bent he.
Absoluut niet. In één van de afleveringen bezocht Jan Leyers een bibliotheek vol koran en randgeschriften. De islam"geleerden" zweerden bij hoog en bij laag dat de koran de enige allesomvattende bron van kennis en wetenschappen is. En ze meenden het.
Dat is idd om te gieren.
Oud 30 januari 2008, 15:39   #219
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Absoluut niet. In één van de afleveringen bezocht Jan Leyers een bibliotheek vol koran en randgeschriften. De islam"geleerden" zweerden bij hoog en bij laag dat de koran de enige allesomvattende bron van kennis en wetenschappen is. En ze meenden het.
Dat is idd om te gieren.
tja, ieder zijn bron van kennis, blijkbaar hadden de mensen bij Laraki meer vertrouwen in Mercedes dan in de koran om de motor te leveren en op punt te stellen. Een keuze die ik persoonlijk ook zou hebben gemaakt moest ik uit die 2 kiezen
Oud 30 januari 2008, 15:45   #220
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar jij zei ontwerpen mijn islamofobische vriendin
ach gut! weer ene met zo'n mierenpietje!

Enfin, als het je een troost kan wezen: de arabieren geven zèlf grif toe dat ze zelf niks kunnen creëren, niks technologisch ontwikkelen en enkel teren op de opbrengsten van hun olie.
Een gewoon typische islamitische houding: ook alle culturen die ze hebben overspoeld en bezet, hebben ze gewoon uitgezogen, leeggehaald en nooit iets aan bijgedragen.
De wetenschappelijke ontwikkelingen kwamen er ONDANKS en niet DANKZIJ islam. Vele wetenschappers werden dan ook vakkundig een kopje kleiner gemaakt.

Maar wat kan je anders verwachten van een ideologie waarin honderden keren wordt uitgelegd hoe je "de buit" moet verdelen, maar waarbij aanwijzingen voor creatieve ontwikkelingen totaal ontbreken.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be