![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat is mijn mening niet, ik wou enkel duidelijk maken wat je precies communiceert wanneer je tegen iemand zegt: "uw religie is achterlijk". Het was geen aanval naar Vuyschthaemert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt wel verstand nodig om in te zien dat dat belangrijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wilders beledigt de islaam maar niet de moslims ?! hoe doe je dat ?
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wilders kan er ook niks aan doen dat het overgrote deel van de moslims zich met de islam vereenzelvigt en dit onderscheid niet kan of wil maken, en derhalve meteen op de welbekende ellenlange woestijntenen getrapt is. En dan is dat is dus niet de schuld van Wilders, maar van die moslims zelf, waarmee diezelfde moslims dan ook meteen aantonen dat ze geestelijk en cultureel wel degelijk een stuk achterliggen, om het maar eens vriendelijk te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Wilders klinkt niet assertief. Hij doet mij denken aan een Führer. Maar zeg mij dan eens in godsnaam wat de boodschap is aan de moslims Fatima en Mohammed, die niet gekozen hebben om hier geboren te worden, studeren, en dolgraag willen werken, die doordat ouders moslim zijn ook moslim zijn geworden, kortweg iets wat binnen de logica bij katholieken niet zo echt buitengewoon was en is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rudy je gaat wel kort door de bocht, een katholiek is al lang vrij om het geloof te verlaten, moslims helaas niet!
En er blijft iets wat ik niet kan vatten, Wilders lijkt dus een fuhrer, maar menige imam die ook geen aardige dingen zegt in de moskee over ongelovigen, daar is dan weer geen probleem mee? |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens kiest niemand ervoor om hier (of waar dan ook) geboren te worden, maar doen de ouders dat door zich hier (of waar dan ook) te vestigen of reeds woonachtig te zijn. Is iemand hier willens en wetens naartoe gekomen, dan heeft die persoon zich dus aan te passen, zich te integreren en zich uiteindelijk te assimileren. En die persoon is er ook verantwoordelijk voor dat zijn of haar kinderen zich hier aanpassen, integreren en assimileren. Een achterlijk en hyperagressief geloof en doctrine als de islam hoort niet in onze maatschappij thuis. En al helemaal uit den boze is het opdringen van datzelfde geloof aan de autochtonen. En dat aan de kaak stellen, is, voor zover ik het begrepen heb, het doel van die film die Wilders aan het maken is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
the_dude noemde jouw woorden, die aan mij gericht waren, een fysieke aanval. Niets meer en niets minder. Overigens beschouw ik dat niet als zodanig, noch fysiek noch iets anders, dus daarmee is wat mij betreft de kous af. Maar dit is uiteraard wél een uiterst goedkope en doorzichtige poging van je om alsnog, middels de nodige manipulatie, verdraaiïngen en uit het verband rukken van citaten, op één of andere manier je gelijk proberen te halen. Helaas, veel te doorzichtig en derhalve mislukt. Probeer het nogmaals zou ik zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Goeie zaak, we zouden hier in België zo ook iemand moeten hebben.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() @Vuyschthaemert
Mijn gelijk kwam gewoon uit de lucht gevallen nadat 'mijn' woorden(die de boodschap van Wilders voorstelden) bij iemand overkwamen als een 'fysieke aanval'. Die woorden kunnen dus heel wat teweeg brengen, dat was mijn punt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat moslims veelal ellenlange tenen hebben en kritiek op hun religie persoonlijk opvatten? Die film van Wilders, en daar gaat het hier over, moet nota bene nog uitkomen. Men weet nog steeds niet hoe die film eruit zal zien, laat staan wat die film eventueel teweeg gaat brengen bij zowel moslims als niet-moslims. Het enige wat men weet, is dat die film kritisch zal zijn ten op zichte van de islam als religie. Reageren eventuele gekwetste aanhangers van deze religie hierop door, zoals het beschaafde mensen betaamt, de discussie met woorden aan te gaan, geven ze aan dat ze ondanks alles wellicht toch in staat zijn om religie los te koppelen van de rest. Wordt er echter met woeste betogingen, het belegeren van ambassades, oproepen tot geweld, het in brand steken van auto's, aanslagen en meer van dat fraais gereageerd door eventuele kwetste moslims, dan betekent dat gewoon dat deze religie compleet onverenigbaar is met westerse normen en waarden en als zodanig hier ten lande (lees: het westen) ongewenst verklaard en dus actief geweerd moet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |