![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#162 |
|
|
Mijn spellingcorrector kent het woord Iguanadon niet.
|
|
|
#163 |
|
Europees Commissaris
|
Musea en planetaria worden niet opgericht omdat een onderzoek aantoonde dat een vierde van de bevolking een bepaalde theorie niet meer gelooft.
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Europees Commissaris
|
Men hoeft ze niet te weren. Iedereen is vrij om te denken wat hij wil, zelfs al denkt hij absurde zaken. De evolutie-theorie wordt overal aangeleerd. Het is heus niet zo dat creationisten nog nooit van de evolutie-theorie gehoord hebben. Deze "informatie-poging" dient dus inderdaad tot niks. Hoe de wetenschap ook zijn best doet, de vrijheid van gedachte zullen ze nog niet kunnen uitroeien, hoop ik.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
#165 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ga mij heel even op een heel gevaarlijk pad begeven, zeker op dit forum en helemaal in deze draad.
Ik verwacht dus een massa opmerkingen, maar vergeet niet dat het om een zuivere hypotheze gaat en niet om een wetenschappelijk bewezen is. Citaat:
De mens is een kruising tussen een oude aapachtige mensenstam en ontsnapte gevangenen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De andere vormen wel. Citaat:
Bestudeerd de mythologiën van alle volkeren eens, en leg de bijbels verhalen er eens naast. Je komt dan tot het idee, dat enkel de zwarte bevolking van Afrika op de aarde thuishoort en de rest van een andere planeet moet komen, want de blanke en gele kan idd moeilijk overleven in de oerwouden, zelfs met een massa eten en drinken naast hem. Citaat:
De oerknal is een zuivere aanvaarde hypotese, die wel enige bewijzen heeft, maar bij onomstoteljke bewijzen van anders, direct verworpen word. |
|||||||
|
|
|
|
|
#166 |
|
Europees Commissaris
|
Het resultaat van dat toenemend misbruik van overheidsgeld voor ideologische doeleinden zal zijn dat nog meer burgers zich keren tegen een stijging van de belastingen en belastingen an sich. Je pleidooi komt de groei van het libertaire gedachtengoed ten goede.
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#169 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
|
maar je hebt dan geen probleem met indoctrinatie vanuit het geloof.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Europees Commissaris
|
Dat verandert niets aan mijn stelling, dat de staat zich niet heeft in te laten met het propageren van theorieën en waarheden naar volwassen burgers toe.
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar dat is het punt niet in deze discussie: wel dat de staat zijn boekje te buiten gaat door volwassen burgers een idee te willen bijbrengen. De staat moet opgevoed worden door zijn burgers, niet omgekeerd. |
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Europees Commissaris
|
Maar als ze gaat samenspannen met de staat, die beschikt over belastingsgeld en een repressie-apparaat, kan dat er wel van komen. Precies daarin ligt het gevaar van deze kleine "eerste stap".
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en terwijl de indianen reeds lange tijd verbeterde pijl en boog gebruikten en reeds tenten bouwden, gebruikten de zwarte volkeren in Afrika vaak enkel puntige stokken om dieren te vangen. Als je echt gaat onderzoeken, kom je tot de vaststelling dat de zwarte bevolking in afrika niet verder is geraakt in de ontwikkeling, dan de chimpansee, werpen en slagen met stokken, tot zij in contact kwamen met de eerste blekere Afrikaanse volkeren. Dit terwijl alle andere volkeren zich wel onderscheide van de dieren door het gebruik van steeds beter ontwikkelde wapens. |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Geloven die zouden indoctrineren doen dat niet namens de staat, niet met belastingsgeld en niet met het repressie-apparaat van de staat achter zich. Er is geen politieke verhouding tussen burgers en godsdiensten. Burgers kunnen een geloof naast zich neerleggen, met de staat kunnen ze dat niet. |
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
|
Je hebt dus geen argumenten om de rest van de post te weerleggen en blijft maar dezelfde onzin spuien. Soit, je reactie op mijn eerste post liet al duidelijk blijken dat je de feiten niet wil aanvaarden, maar liever voortborduurt op je fantasie. Je doet maar. Voor jou is de Universiteit Gent dus de staat. En is wetenschapscommunicatie- en popularisatie propaganda. En dat moet ik serieus nemen?
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Opnieuw proberen, en ditmaal beter! |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#179 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#180 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar dat het "daar toen al eens in stond" maakt het nog niet juist. Bovendien kneed en draai je mijn woorden tot ze passen in een vormpje dat je makkelijk kan weggooien. Als ik één ding op dit forum geleerd heb, dan wel dat het de moeite niet is om dat proberen recht te zetten. Ik zal terug reageren als jij op mijn letterlijke woorden reageert. Laatst gewijzigd door Kortaf : 31 januari 2008 om 12:35. |
|
|
|
|