Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2008, 13:23   #61
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Ik praat nergens de daden van Debie goed ALS ze bewezen zijn. Ondanks het feit dat de Turkse broers zich constant tegenspraken tijdens de verhoren wordt Debie toch veroordeeld.
Debie is niet voor één daad veroordeeld, maar voor meerdere. En zowel de rechtbank in eerste aanleg, als het hof van beroep achtte die daden bewezen. Grappig hoe je toch telkens opnieuw probeert dat te ontkennen. Cassatie zal zich trouwens niet over de grond van de zaak uitspreken, maar wel over het feit of de wet correct werd toegepast. Dat zal dus enkel gaan over de veroordeling voor racisme. Want voor de andere zaken bestaat daar niet eens twijfel over.

Laatst gewijzigd door Edina : 31 januari 2008 om 13:23.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 13:25   #62
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nee, misschien moet je maar wat meer posts lezen van me.

Maar je blijft je spelletje volhouden, hoe doorzichtig het ook moge zijn.
Dus nu, wat vind je nu zelf van politie agenten die buitensporig geweld plegen en valse pv's opstellen?
1) Dat vindt ik nog steeds minder erg dan het doodstampen van onschuldige burgers op de bus.

2) Ik geloof eerder een politieman op zijn woord dan recidiverende Turkse drugscriminelen (die hun verklaringen om de haverklap veranderen)

3) Wat is buitensporig geweld? Volgens Edina is het doodstampen van iemand maar een fait divertje. Wat moet je dan van een paar klappen en blauwe plekken vinden (als die er al waren).
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 13:27   #63
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Het was al langer duidelijk dat het Belgische justitiesysteem 1 grote grap is, maar het wordt met de dag blijkbaar erger. Het is nu al zo erg dat ordehandhavers de bak in worden gestoken, en criminelen vrij worden gelaten. Triestig.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 13:28   #64
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
1) Dat vindt ik nog steeds minder erg dan het doodstampen van onschuldige burgers op de bus.

2) Ik geloof eerder een politieman op zijn woord dan recidiverende Turkse drugscriminelen (die hun verklaringen om de haverklap veranderen)

3) Wat is buitensporig geweld? Volgens Edina is het doodstampen van iemand maar een fait divertje. Wat moet je dan van een paar klappen en blauwe plekken vinden (als die er al waren).
Idem dito!
Oud 31 januari 2008, 13:28   #65
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zwijg er maar over, ze proberen de topic waar het eigenlijk over gaat te vermijden.
Ik heb eerder de indruk dat jij en de Edina's van deze wereld zeer verveeld zitten met jullie opmerkelijk hypocriete houding. Vandaar dat er moet gezwegen worden over de gerechtelijke uitspraken in andere gevallen van veel zwaardere agressie.
Oud 31 januari 2008, 13:30   #66
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik ben ook al bij arrestaties tijdens betogingen hard aangepakt geweest mét slagen erbij en verwondingen. Moet ik dan telkens de betreffende agenten aanklagen voor 'buitensporig politiegeweld'? Effe serieus blijven hé zeg!

Criminele daders krijgen al jaren meer bescherming dan de ordehandhavers in dit land!

Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 31 januari 2008 om 13:31.
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 13:34   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En hoe zit dat met die valse PV's als die Turkse drugsdealers dan uiteindelijk toch veroordeeld werden?

Natuurlijk is het dealen van drugs (en de Turken doen de harddrugs) uiteraard véél minder schadelijk voor de maatschappij dan het uitschrijven van valse pv's.

En inderdaad: mensen oppakken bij betogingen en ze dan tegen de grond gooien is ook iets helemaal anders dan BRUINE(*) turkse drugsdealers klop geven bij hun arrestatie. Waarom kon hij hen niet gewoon per brief een uitnodiging sturen om even naar het politiebureel te komen?

(*) noteer: BRUINE! Indien het witte drugsdealers waren geweest dan bedraagt de strafmaat drie jaar voorwaardelijk.
De strafmaat hangt in dit land namelijk af van de huidskleur van het slachtoffer. Dit noemt men anti-racisme.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 31 januari 2008 om 13:36.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 13:36   #68
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idem dito!
Misschien kan jij even Online helpen met het zoeken naar een post van mij waarin in de zaak Demoor bestempel als een fait divertje? Of reageer misschien eens op mijn berichten in deze thread? Of is het wat te moeilijk om die te weerleggen?
Oud 31 januari 2008, 13:39   #69
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook al bij arrestaties tijdens betogingen hard aangepakt geweest mét slagen erbij en verwondingen. Moet ik dan telkens de betreffende agenten aanklagen voor 'buitensporig politiegeweld'?
Dat is inderdaad ook buitensporig politiegeweld en je partijgenoten vonden dit in Brussel alvast ook vorig jaar (terwijl ze dat doorgaans toejuichen als het om betogingen van tegenstanders gaat, maar soit).

Maar nogmaals: dat zijn niet de enige feiten waarvoor Debie werd veroordeeld hé. Het is een hele waslijst. Iets dat je graag blijft negeren.
Oud 31 januari 2008, 13:41   #70
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook al bij arrestatie tijdens betogingen hard aangepakt geweest mét slagen erbij en verwondingen. Moet ik dan telkens de betreffende agenten aanklagen voor 'buitensporig politiegeweld'? Effe serieus blijven hé zeg!

Criminele daders krijgen al jaren meer bescherming dan de ordehandhavers in dit land!
Nu je het erover hebt, als de Edina's consequent en eerlijk zijn - hetgeen ze nooit zijn, schijnheiligheid is hun handelsmerk -zouden de Luikse politiemensen en hun opdrachtgevers veroordeeld moeten worden voor hun bijzonder gewelddadig optreden tegen burgers die deelnamen aan een stille en vreedzame betoging (eerder wandeling) tegen de islamisering een paar maand geleden. Bewijsmateriaal genoeg : de filmbeelden logen er niet om : het geweld door de Luikse politie staat op pelicule.

Maar de Edina's spreken met een dubbele tong. Toen dat Luikse politiegeweld gehekeld werd in een draad nav die 'verboden' betoging, hielden de Edina's een totaal ander betoog dan hetgeen ze nu trachten aan de man te brengen in deze draad! Dat betoog was natuurlijk in functie van de politieke kleur van de betogers waarvoor ze een grenzeloze haat koesteren.
Waarmee de Edina's dus maar zelf weer eens bewijzen in welke mate dit in feite een politiek proces is.
Oud 31 januari 2008, 13:42   #71
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is inderdaad ook buitensporig politiegeweld en je partijgenoten vonden dit in Brussel alvast ook vorig jaar (terwijl ze dat doorgaans toejuichen als het om betogingen van tegenstanders gaat, maar soit).

Maar nogmaals: dat zijn niet de enige feiten waarvoor Debie werd veroordeeld hé. Het is een hele waslijst. Iets dat je graag blijft negeren.
Kwestie hoe serieus je die hele 'waslijst' moet nemen. Het gaat hier duidelijk om een politiek proces, waarin alles wat op te blazen valt ook opgeblazen wordt.
Oud 31 januari 2008, 13:42   #72
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Zowel in eerste aanleg als in beroep acht men de feiten voldoende bewezen dit is dus een terechte veroordeling. De strafmaat lijkt mij gezien de feiten niet licht maar om daar direct politieke afrekeningen enzo aan te koppelen vind ik er toch wel ver over.
Men zou zich bij het vb beter distantiëren van dit soort figuren en proberen om politiek iets te veranderen dit lijkt me veel opportuner dan hun calimero gedrag heden ten dagen.
Dat men de feiten die Debie gepleegd heeft probeert goed te praten door te verwijzen naar andere zaken maakt alleen nog maar erger. Het doet er in deze zaak immers niet toe of het gerecht vroeger in de fout is gegaan, belangrijk is dat het gerecht nu wel recht spreekt.
Oud 31 januari 2008, 13:45   #73
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Zowel in eerste aanleg als in beroep acht men de feiten voldoende bewezen dit is dus een terechte veroordeling. De strafmaat lijkt mij gezien de feiten niet licht maar om daar direct politieke afrekeningen enzo aan te koppelen vind ik er toch wel ver over.
Men zou zich bij het vb beter distantiëren van dit soort figuren en proberen om politiek iets te veranderen dit lijkt me veel opportuner dan hun calimero gedrag heden ten dagen.
Dat men de feiten die Debie gepleegd heeft probeert goed te praten door te verwijzen naar andere zaken maakt alleen nog maar erger. Het doet er in deze zaak immers niet toe of het gerecht vroeger in de fout is gegaan, belangrijk is dat het gerecht nu wel recht spreekt.
Ik vind jouw vertrouwen in ons rechtssysteem haast aandoenlijk.
Oud 31 januari 2008, 13:45   #74
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien kan jij even Online helpen met het zoeken naar een post van mij waarin in de zaak Demoor bestempel als een fait divertje? Of reageer misschien eens op mijn berichten in deze thread? Of is het wat te moeilijk om die te weerleggen?
Hoeft niet hoor Bert deckers. Iedereen kon lezen hoe Edina op schaamteloze wijze de gewelddaden van de killer van Guido Demoor tot in het oneindige zat te vergoeilijken.
Oud 31 januari 2008, 13:45   #75
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Noem ze allemaal op en ik zal er commentaar over geven. Maar let wel, de tegenreactie van Barts advocaten moet je dan ook wel even doornemen hé. En nogmaals, geloof je dan steeds blindelings de uitspraak van een rechter?

Het begint hier in belgië te lijken op toestanden zoals in Noord-Ierland. Herinner u de film 'In the name of the father'. Eveneens bewijzen die bij de haren getrokken waren om toch maar een voorbeeld te kunnen stellen voor de maatschappij!
Oud 31 januari 2008, 13:49   #76
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Niemand praat de feiten goed, we vergelijken enkel de strafmaat met gevallen van nog ergere agressie.
Oud 31 januari 2008, 13:50   #77
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Niemand praat de feiten goed, we vergelijken enkel de strafmaat met gevallen van nog ergere agressie.
Maar dat mag niet... Vandaar dat ik al eerder vroeg om de zaak eens objectief te bekijken. Maar 'objectief' en 'links' gaan blijkbaar niet samen!
Oud 31 januari 2008, 13:53   #78
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn hier sommige forumleden die wel degelijk de feiten proberen goed te praten. Wat de strafmaat betreft, als je gaat vergelijken met een zaak als Demoor dan zal zowat iedere veroordeelde een te zware straf gekregen hebben. Aan de hand van die zaak zou je zelfs Dutroux terug op het vrije pad kunnen laten.
Oud 31 januari 2008, 13:55   #79
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En hoe zit dat met die valse PV's als die Turkse drugsdealers dan uiteindelijk toch veroordeeld werden?
Het vervalsen van de PV in deze zaak had betrekking op het buitensporig geweld dat hij probeerde te minimaliseren. En dat is niet de enige vervalste PV waarvoor hij werd veroordeeld. Het waren er 11 in het totaal geloof ik. In verschillende zaken. En hij heeft dan ook nog eens bewijsmateriaal verduisterd.

Citaat:
En inderdaad: mensen oppakken bij betogingen en ze dan tegen de grond gooien is ook iets helemaal anders dan BRUINE(*) turkse drugsdealers klop geven bij hun arrestatie. Waarom kon hij hen niet gewoon per brief een uitnodiging sturen om even naar het politiebureel te komen?
Je bent opnieuw zeer slecht geïnformeerd (ik zou je niet durven beschuldigen van het bewust desinformeren): het buitensporige politiegeweld waarvoor Debie werd veroordeeld gebeurde niet bij de arrestatie, maar in de cel.
Oud 31 januari 2008, 13:56   #80
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar dat mag niet... Vandaar dat ik al eerder vroeg om de zaak eens objectief te bekijken. Maar 'objectief' en 'links' gaan blijkbaar niet samen!
Bert, je hebt wellicht geijk dat men in de zaak Demoor onvoldoende gestraft is de strafmaat van deze zaak koppelen aan deze van Demoor lijkt me dan ook niet wenselijk. Criminele feiten moeten bestraft worden, punt amen en uit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be