![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Ik meen te herinneren dat u een klacht op basis van de Genocidewet tegen Big Loulou had neergelegd .
Is dit een stille dood gestorven ?
#2 |
Burger
|
![]() Ik geef grif toe dat ik die klacht vooral heb ingediend om die hypocriete Michel eens een koekje van eigen deeg te geven. Nu weet hij hoe het voelt als hij nog eens iedereen in de wereld de les gaat spellen.
Maar om op uw vraag te antwoorden. De procureur-generaal heeft exact vijf werkdagen nodig gehad om mijn dossier van 200 pagina's zonder gevolg te klasseren. Toch niet te begrijpen dat het proces tegen Dutroux nog moet beginnen met zo'n snelle justitite in ons land ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Liever dat ze grondig en goed gebeurd, dan snel en slecht.
Trouwens, het hangt ook van de stof af. Ik kan in ieder geval niet 200 bladzijden aan wiskundebewijzen of juridisch gezwam of andere soorten saaie stof volledig vatten in minder dan 5 dagen, denk ik.
#4 |
Burger
|
![]() Dat zal wel het probleem niet geweest zijn. Michel stond behoorlijk in z'n blootje door de klacht. Als zelfs de Amerikaanse pers er aandacht aan besteedt... Het moest wel vlug gaan!
#5 |
Burger
|
![]() Inderdaad. Wat me altijd zal bijblijven zijn de beelden van Michel die op de Europese top in Griekenland werd aangeklampt door journalisten die hem over de klacht ondervroegen. Van een bevriende journalist weet ik dat hij door de klacht de risée van de Europese top was, zeker Blair (ook aangeklaagd) vond het bijzonder geestig. In your face big loulou!
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ik vind het ronduit spijtig dat als een klein land als het onze zich probeert te profileren in de wereld met een nobel doel, namelijk zich inzetten voor de rechten van de mens en de wereldvrede, dat het dan daarmee in eigen land uitgelachen wordt.
Wat zou een onafhankelijk Vlaanderen gedaan hebben? Ik hoop dat zij, in haar onafhankelijkheid, niet zo afhankelijk zou zijn geworden van de grote naties dat zij aan het handje van Amerika zou meegelopen hebben. Hij heeft zich moedig gedragen, Louis Michel, en ik ben er trots op dat wij bij de voortrekkers van de anti-oorlogsbeweging behoorden ten tijde van Irak. Een trots die men mij niet meer kan afnemen
#7 |
Burger
|
![]() Michel? Voortrekker van de anti-oorlogsbeweging?
Grappig is dit wel, ja. Wie voerde ook al weer wapens uit naar een land dat verkeerde in een burgeroorlog? Was dat niet een zekere L. Michel? Ik dacht het ook!
#8 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Ten tijde van de Nepal-crisis heeft hij echter een ander lied gezongen, dat van het "pragmatist tot in de kist". Want toen ging het over de Waalse industrie... Makkelijk, als je je moedig kunt gedragen op de kap van een ander. Moedig, Foundation, houdt in dat je zelf je klappen durft opvangen. En dat durft Michel niet. Dat Bart die zelfingenomen kamerolifant heeft aangeklaagd op basis van zijn eigen wet was de evidentie zelve. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Verkeren in burgeroorlog? Was dat dan officieel?
Vlaanderen moet veel zeggen, met Barco dat een leger voorziet dat op eigen houtje preventief landen kan binnenvallen zonder ergens rekenschap te moeten afleggen...
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Foundation, geloof jij nou echt dat Louis zo'n idealistische pacifist was? Denk je echt dat Frankrijk zich zo bekommerde om het lot van de Irakezen? Nee hoor. Zowel bij de voorstanders als de tegenstanders van de oorlog speelden economische belangen een rol.
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() Ben jij dan écht blind, dom of doe je gewoon alsof? Lees jij eigenlijk ooit wel eens een krant? Elke week worden er wel enkele tientallen doden gemeld in Nepal tengevolge van de strijd tussen het koninklijke leger en de rebellen. Ik weet niet wat jou definitie van een burgeroorlog is, maar over Nepal is er wel erg weinig twijfel. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Elke week vallen in Irak enkele tientallen doden in de strijd tussen regeringstroepen en rebellen. Is daar een burgeroorlog aan de gang?
Buitenlandse zaken adviseert slechts voor enkele districten negatief, de andere zijn op eigen risico. Over burgeroorlog wordt niet gerept. Is die burgeroorlog volgens de Verenigde Naties officieel?
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je niet WIL toegeven dat er een burgeroorlog aan de gang is in Nepal is dat erg treurig voor jou. Maar doe je dan alsjeblieft niet voor als een anti-oorlogsactivist. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Burgeroorlog of niet, feit is dat Loulou WAPENS EXPORTEERDE. Dat alleen al is genoeg om duidelijk te maken hoe hypocriet deze regering is.
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() http://www.barco.com/defense kan misschien ook een lichtje doen schijnen op de andere kant van de zaak...
#16 |
Banneling
|
![]() Naar 't schijnt voert Vlaanderen 4x meer wapens uit nu
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wees maar zeker dat ik ook tegen vlaamse wapenuitvoer ben!