Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2008, 00:03   #141
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wel, om maar een voorbeeld te noemen, Europa heeft Algerije 130 jaar bezet. De Algerijnen hebben dus nog 130 jaar te goed.
Europa? Hebben wij Algerije bezet?

Tja, de Moren hebben Spanje 700 jaar bezet. Komt Algerije nog goed weg, vind ik...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 00:06   #142
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet het Westen, de CIA! De CIA is dus ook verantwoordelijk voor de 100.000 doden van de Algerijnse burgeroorlog.
Ik heb me al laten vertellen dat de uitroeiing van de dinosaurussen ook de schuld zou zijn van de CIA. Hoe het precies in elkaar zit weet ik niet, men probeert momenteel nog de puzzelstukjes bij elkaar te leggen. Maar je kunt niet ontkennen dat het onmogelijk is. Die Amerikanen kunnen alles.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 22:08   #143
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik heb me al laten vertellen dat de uitroeiing van de dinosaurussen ook de schuld zou zijn van de CIA. Hoe het precies in elkaar zit weet ik niet, men probeert momenteel nog de puzzelstukjes bij elkaar te leggen. Maar je kunt niet ontkennen dat het onmogelijk is. Die Amerikanen kunnen alles.
Ontken jij de banden tussen UbL en de CIA?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 22:15   #144
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Europa? Hebben wij Algerije bezet?

Tja, de Moren hebben Spanje 700 jaar bezet. Komt Algerije nog goed weg, vind ik...
Andalousië was geen bezetting of kolonisatie in de moderne zin van het woord en was dus ook geen imperialisme. Er werd namelijk niet gediscrimineerd tegen de autochtone bevolking, alleen het heerserhuis veranderde van naam. I.t.t. het typisch Westerse theocratische model van "cuius regio, illius et religio", waarbij de heerser zijn religie oplegt, waren de Andalousische heersers ook uiterst tolerant t.o.v. andere religies.

De Reconquistadores daarentegen waren, zoals Nietzsche steeds benadrukte, een bende Ketzenbrenner die moord en genocide hoog in het vaandel voerden. Joodse en islamistische Spanjaarden zijn dan ook naar de Maghreb en vooral naar Algerije gevlucht, waardoor je er nog veel Spaanse namen aantreft, het lokale Arabische dialect sterk door het Spaans gekleurd is, enzovoort.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 22:48   #145
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Andalousië was geen bezetting of kolonisatie in de moderne zin van het woord en was dus ook geen imperialisme. Er werd namelijk niet gediscrimineerd tegen de autochtone bevolking, alleen het heerserhuis veranderde van naam. I.t.t. het typisch Westerse theocratische model van "cuius regio, illius et religio", waarbij de heerser zijn religie oplegt, waren de Andalousische heersers ook uiterst tolerant t.o.v. andere religies.

De Reconquistadores daarentegen waren, zoals Nietzsche steeds benadrukte, een bende Ketzenbrenner die moord en genocide hoog in het vaandel voerden. Joodse en islamistische Spanjaarden zijn dan ook naar de Maghreb en vooral naar Algerije gevlucht, waardoor je er nog veel Spaanse namen aantreft, het lokale Arabische dialect sterk door het Spaans gekleurd is, enzovoort.
Dikke leugens: de arabieren die in Spanje binnenvielen, waren in hun eigen land buitengezet, waren de macht verloren, en dan zijn ze maar Spanje binnengevallen. Net zoals overal anders werden joden zowel als christenen tweederangsburgers in het door hen onderdrukte gebied.
En tot ze terug over de Middellandse Zee geschopt werden, gebruikten ze Spanje als basis om overal in Europa te gaan plunderen en roven.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be