Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wat moet NVA doen bij splitsing van het Kartel ?
Samengaan met Lijst Dedecker 17 19,10%
Samengaan voor een echt Vlaams kartel met Vlaams Belang 32 35,96%
Als onafhankelijke partij opkomen 38 42,70%
Samengaan met nog een andere partij 2 2,25%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 28 januari 2008, 20:16   #581
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Stel dat er tegen Pasen geen staatshervorming komt en er wordt rustig doorgeregeerd onder Verhofstadt of Leterme en NVA neemt hier geen genoegen mee, waardoor het Vlaams Kartel uiteenbarst. Uiteraard zou dit een heel slechte zaak zijn voor Vlaanderen, maar het is iets waar men als realistisch mens rekening moet mee houden. Maar ik hoop dat het voor één keer niet gebeurd, dat de Vlaamse kandidaat premier plat op de buik gaat.

In geval van splitsing van het kartel waar moet NVA dan naartoe volgens u ?

Het is ten zeerste twijfelachtig of de NVA in staat zou zijn om in zijn eentje de kiesdrempel te halen. Het is quasi uitgesloten dat Lijst Dedecker bereid zou zijn om met de NVA een kartel aan te gaan, gezien de negatieve ervaringen die Jean-Marie Dedecker met Dewever heeft meegemaakt.

Het valt niet uit te sluiten dat niet alleen het kartel CD&V-NVA zou kunnen barsten, doch ook de SP.a zou zijn huidige kartelpartner Spirit misschien wel eens kunnen dumpen. In een dergelijk geval zou de NVA misschien kunnen overwegen met Spirit een kartel te vormen. En misschien kan Vivant zich daar dan ook ineens bij aansluiten, daar zij in de Open VLD nog nauwelijks aan bod komt.
Cynicus is offline  
Oud 28 januari 2008, 20:24   #582
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Het is ten zeerste twijfelachtig of de NVA in staat zou zijn om in zijn eentje de kiesdrempel te halen. Het is quasi uitgesloten dat Lijst Dedecker bereid zou zijn om met de NVA een kartel aan te gaan, gezien de negatieve ervaringen die Jean-Marie Dedecker met Dewever heeft meegemaakt.

Het valt niet uit te sluiten dat niet alleen het kartel CD&V-NVA zou kunnen barsten, doch ook de SP.a zou zijn huidige kartelpartner Spirit misschien wel eens kunnen dumpen. In een dergelijk geval zou de NVA misschien kunnen overwegen met Spirit een kartel te vormen. En misschien kan Vivant zich daar dan ook ineens bij aansluiten, daar zij in de Open VLD nog nauwelijks aan bod komt.
Jij hebt je naam niet gestolen...
Oud 28 januari 2008, 20:25   #583
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht

N-VA alleen haalt de drempel wel hoor. Met spirit maken ze zich belachelijk (neo-VU) en halen ze misschien nog minder stemmen.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline  
Oud 28 januari 2008, 20:35   #584
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
N-VA alleen haalt de drempel wel hoor. Met spirit maken ze zich belachelijk (neo-VU) en halen ze misschien nog minder stemmen.
Opnieuw samen onder een VU-koepel stappen is uitgesloten. Anciaux is altijd meer opportunist dan Vlaams-nationalist geweest.

Bovendien denk ik dat De Decker w�*t blij zou zijn mocht Dewever uit arren moede bij hem komen aankloppen. Ik zie Dewever echter eerder als een aal onder de Belzieke lat door kruipen dan naar de man toestappen die hij onder tsjevendwang buitensjotte.
Oud 28 januari 2008, 20:46   #585
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik zie een bondgenootschap als een confederatie, en daarin doen de staten die een samenwerkingsverband afsluiten enkel datgene samen waar ze allebei beter van denken te worden. Al wat ze willen doen zonder de ander doen ze ook zonder inmenging van die ander.
tot daar akkoord
Garry is offline  
Oud 28 januari 2008, 20:50   #586
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt je naam niet gestolen...
Een nickname moet men verdienen.
Cynicus is offline  
Oud 28 januari 2008, 20:58   #587
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat Vlaanderen met de Belgische staatsschuld opgezadeld wordt. Nederland hééft die staatsschuld niet. Nederland heeft ook een pensioenfonds dat Vlaanderen niet heeft. Nederland is dus zowel op financieel als op democratisch vlak de 'rijkere' partner.

Met zes miljoen Nederlandstaligen even weinig druk op de EU kunnen zetten als met 22 miljoen is onzin, dat weet je net evengoed als ik.
Vlaanderen heeft trouwens niet alleen zijn taal met Nederland gemeen maar ook zijn way of life. Iets dat je niet kan zeggen van de Walen.
Nu ja, als jij het zegt wil ik er wel oren naar hebben. Ik ken mijn beperkingen en weet dat ik niet de slimste ben op dit vlak.
Garry is offline  
Oud 28 januari 2008, 21:03   #588
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je 'nog' niet de slimste bent op dit vlak, dan kan dit je misschien de allerslimste maken én overtuigen.

http://www.standejong.nl/archief/200...fusienl-be.doc

http://verenigdenederlanden.skynetbl...van-prof-em-sw
Oud 28 januari 2008, 21:51   #589
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ik denk daar pas over na wanneer het kartel barst hoor. Want dat is nog niet voor vandaag, lijkt me.

Een kartel VB-NVA lijkt me overigens onwaarschijnlijk. Daarvoor is de sfeer toch te verzuurd?
Ik denk dat dat enkel kan als er aan beide zijden een aantal 'toppers' naar de coulissen verdwijnen. Nu met Valkeniers als VB voorzitter liggen de kansen daar al wat beter, maar erg groot acht ik de kans momenteel niet.
Rr00ttt is offline  
Oud 28 januari 2008, 22:26   #590
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je 'nog' niet de slimste bent op dit vlak, dan kan dit je misschien de allerslimste maken én overtuigen.

http://www.standejong.nl/archief/200...fusienl-be.doc

http://verenigdenederlanden.skynetbl...van-prof-em-sw
Bedankt Knuppel, al ben ik nog niet echt overtuigd . Dat is normaal, dat past bij mijn karakter. Ik ben van nature nog al op mijn hoede. Ik las daar overigens in een bepaald fragment dat er uitdrukkelijk van samensmelten gesproken werd. Dit werd zelfs enkele malen herhaald.

Samensmelten is geen bondgenootschap hè. Als ik dat soort zaken opmerk wordt mijn achterdocht gevoed met een zeer zwaar drie gangen menu.
Garry is offline  
Oud 28 januari 2008, 22:37   #591
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik denk dat dat enkel kan als er aan beide zijden een aantal 'toppers' naar de coulissen verdwijnen. Nu met Valkeniers als VB voorzitter liggen de kansen daar al wat beter, maar erg groot acht ik de kans momenteel niet.
Dat kan niet vanwege het cordon. BDW zal bang zijn om mee achter dat cordon te belanden alleen beseft hij kennelijk nog niet dat hij, indien hij de stekker bij het kartel uit trekt, hij evenzeer in het cordon beland, en doet hij het niet en blijft hij deze regering steunen, zal hij veel meer kiezers verliezen dan alleen dat kleine deeltje ex VB kiezers die zich deze maal hebben laten vangen.

Misschien windt hij dan wel wat kiezers aan de andere zijde maar dan heeft hij voor goed afgedaan als Vlaams nationalistische partij.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 januari 2008 om 22:43.
Garry is offline  
Oud 30 januari 2008, 14:39   #592
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat kan niet vanwege het cordon. BDW zal bang zijn om mee achter dat cordon te belanden alleen beseft hij kennelijk nog niet dat hij, indien hij de stekker bij het kartel uit trekt, hij evenzeer in het cordon beland, en doet hij het niet en blijft hij deze regering steunen, zal hij veel meer kiezers verliezen dan alleen dat kleine deeltje ex VB kiezers die zich deze maal hebben laten vangen.

Misschien windt hij dan wel wat kiezers aan de andere zijde maar dan heeft hij voor goed afgedaan als Vlaams nationalistische partij.

BDW is ook een van die topfiguren die dan naar de coulissen zal moeten. Ik wil maar zeggen dat volgens mij de meerderheid van de basis van zowel VB als N-VA best bereid is om samen te werken. Enkel de (huidige) N-VA top lijkt mij er zich echt met hand en tand tegen te verzetten. Kwestie van goed te staan bij de machthebbers van Belgique. (Waarmee ik niet zeg dat er binnen het VB geen verdere vraagtekens zijn)

Nu kijk: BDW heeft bereikt wat hij hoopte te bereiken door deze strategie; i.e. ze zitten mee aan de onderhandelingstafel. Als dit uitloopt op een sisser* lijkt mij dat hij - als hij eerlijk is - geen andere keuze heeft dan te erkennen dat er met deze strategie niets te bereiken valt en dan schiet er enkel nog de VB strategie over.

* wat niet zeker is maar veelbelovend is het toch allemaal nog niet geweest.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 30 januari 2008 om 14:43.
Rr00ttt is offline  
Oud 30 januari 2008, 14:55   #593
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt Knuppel, al ben ik nog niet echt overtuigd . Dat is normaal, dat past bij mijn karakter. Ik ben van nature nog al op mijn hoede. Ik las daar overigens in een bepaald fragment dat er uitdrukkelijk van samensmelten gesproken werd. Dit werd zelfs enkele malen herhaald.

Samensmelten is geen bondgenootschap hè. Als ik dat soort zaken opmerk wordt mijn achterdocht gevoed met een zeer zwaar drie gangen menu.
Laat je niet afschrikken door dat samensmelten. Als dat er van komt zal het uit vrije wil van de meerderheid van de bevolking van zowel Vlaanderen als Nederland zijn. Niet zoals Vlaanderen en Wallonië werden 'samengesmolten'.
In zelfs d�*t lukte zo goed dat een aantal Vlamingen niet eens meer van hun parasieten gescheiden willen worden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 januari 2008 om 14:56.
Knuppel is offline  
Oud 30 januari 2008, 14:59   #594
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Alsjeblieft zeg, heb je nooit van het molotov-von Ribbentrop pact gehoord? Bovendien viel de USSR later Polen binnen dan Nazi-Duitsland en een oorlog tegen Nazi-Duitsland en de USSR hadden de Geallieerden nooit gewonnen. Nadat Nazi-Duitsland het pact verbrak met operatie Barbarossa kozen de Geallieerden voor de minst kwade van de 2, de USSR, een bondgenootschap.
ola mannekes, Polen viel wel Duitsland aan hé
Anna List is offline  
Oud 30 januari 2008, 15:06   #595
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat Vlaanderen met de Belgische staatsschuld opgezadeld wordt. Nederland hééft die staatsschuld niet. Nederland heeft ook een pensioenfonds dat Vlaanderen niet heeft. Nederland is dus zowel op financieel als op democratisch vlak de 'rijkere' partner.

Met zes miljoen Nederlandstaligen even weinig druk op de EU kunnen zetten als met 22 miljoen is onzin, dat weet je net evengoed als ik.
Vlaanderen heeft trouwens niet alleen zijn taal met Nederland gemeen maar ook zijn way of life. Iets dat je niet kan zeggen van de Walen.

we gaan toch nog over een verdeling onderhandelen, niet ?!?

ik pleit voor een combinatie van onderzoek naar oorzaken/bestedingen en de rest (wat niet meer achterhaald kan worden) verdelen op basis van km² of eventueel bevolkingsaantallen (maar dan moeten tellingen gecontroleerd worden, want Walen en tellen, dat geeft nog al eens opmerkelijke resultaten (cfr leerlingenaantallen)...

in geen geval ga ik akkoord met een verdeling op basis van economische draagkracht (BBP) ... dat is een regelrechte bestraffing van de 'vlijtige' leerling.

nota aan mezelf : mss Nederlanders inhuren in onze opdracht te onderhandelen met de Franstaligen

Laatst gewijzigd door Anna List : 30 januari 2008 om 15:07.
Anna List is offline  
Oud 30 januari 2008, 16:07   #596
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ik hoop voor je dat je dat sarcastisch bedoeld...
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline  
Oud 3 februari 2008, 12:47   #597
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mss als "aanval is de beste verdediging".
Oud 4 februari 2008, 22:15   #598
magicfcb
Vreemdeling

Standaard

Die domme klojo van een bourgeois dat die maar daar blijft, of vertrekt naar servie om naar eurosong te gaan zien . die apekloot is bij vb niet gewenst!!
magicfcb is offline  
Oud 5 februari 2008, 21:34   #599
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

je bedoelt dat bourgeois nog iets te intelligent is voor het vb?
Pelgrim is offline  
Oud 5 februari 2008, 22:05   #600
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

inderdaad, en dus ook zijn bestaansreden, maw, dan is de NV-A ten dode opgeschreven, en eigenlijk verdienen ze nu al niet beter. een interim-regering steunen maar er niet in zitten, hoe consequent kan je zijn ?

Ook BDW's uitspraken over de kiezers van VB waar hij ze " een mesthoop van kiezers " noemt is toch wel genoeg om de wenkbrauwen te fronsen, heeft hij dan nog niet door dat hij zal moeten leren aanvaarden dat hij VB nooit naar de loef zal kunnen steken ?
VB is de enige vlaams-nationalistische partij, en alle anderen die dat thema willen overnemen vallen door de mand, .... uit vrees voor een cordon.

Salonfahig willen worden, heet zoiets. Opkuisen die handel.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be