Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2008, 14:48   #621
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
ten eerste is het statuut ook vrijwillig , niemand is verplicht te adopteren, blijkbaar ben je tegen de keuzevrijheid van mensen.en homoadoptie te vereenzelven, met pervertie is laag bij de gronds. erf zijn ook veel " hetero " perverten !.
L&H , KBlux , ENRON , zijn maar enkele die bestuurt werden door " klojo's ".
en waarom altijd scheldwoorden gebruiken ? is dit een manier om uw gebrek aan ernstige argumenten te camoufleren ?
Haha, geestige post. Heftruck is tegen de keuzevrijheid! Tegen de vrijheid tout court! Een echte oerconservatief!
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 14:54   #622
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ten eerste is het statuut ook vrijwillig , niemand is verplicht te adopteren, blijkbaar ben je tegen de keuzevrijheid van mensen.en homoadoptie te vereenzelven, met pervertie is laag bij de gronds. erf zijn ook veel " hetero " perverten !.
en waarom altijd scheldwoorden gebruiken ? is dit een manier om uw gebrek aan ernstige argumenten te camoufleren ?
Citaat:
erf zijn ook veel " hetero " perverten !.
Van homos is in dit geval de seksuele voorkeur gekend, van heteroperverten is de perversie niet gekend.

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2008 om 14:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 22:33   #623
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Heb je zicht op hoeveel mannelijke homokoppels zich aangemeld hebben als kandidaat? (niet voor regularisering van bestaande situaties, maar homokoppels
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, geen idee, maar ik weet wel dat er in ieder geval ook mannelijke homokoppels op de wachtlijsten voor binnenlandse adoptie staan op dit moment.
Ben toch eens benieuwd hoelang dat wachten gaat duren.

Laatst gewijzigd door Rudy : 30 januari 2008 om 22:33.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 22:37   #624
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: het is veel te vroeg om daarover een uitspraak te doen. Het is voor homokoppels pas sinds iets meer dan 1,5 jaar mogelijk om te adopteren. Als er nu meer lesbische koppels dan mannelijke homokoppels kinderen willen adopteren (en dus in verhouding meer op de wachtlijsten staan), dan is dat verschil perfect te begrijpen.
Heb je weet van één mannelijk homokoppelijk in Vlaanderen aan wie een adoptiekind werd toegewezen ? (Geen regularisatie omtrent ouderschap van een van de partners).

1,5 jaar is niet mis.
Oud 4 februari 2008, 21:57   #625
allstar
Vreemdeling

Standaard

Er zijn heterosexuele koppels die het veel minder verdienden op kinderen te hebben dan homosexuele koppels. Denk maar aan mensen die een slechte opvoeding geven, financiële moeilijkheden hebben en hun kind de nodige zorgen geven die het verdient. ook migranten hebben altijd veel kinderen, verdienen die het dan om zoveel kinderen te hebben?
allstar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 22:20   #626
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Begrijpen wat men leest is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd.

Statuten van staatswege e.d. zijn wel een verplichting in de zin dat je ze moet hebben op bepaalde zaken te mogen. Dat is wat ik bedoel met pervertering van en door statuten. In mijn ogen hebben anderen zich helemaal niet te moeien met het huwelijk en adoptie, deze zaken horen immers enkel af te hangen van de betrokkenen. Ik heb met andere worden geen enkel bezwaar t.o.v. adoptie door holebi's an sich.

Ik vraag me af wat heeft je gebries over "L&H, KBlux, ENRON," etc daar mee te maken heeft. Niemand is verplicht met die bedrijven om te gaan. Iedereen wordt wel actief verplicht om om te gaan met politici die je zeggen wat te denken, wat te doen en waar je geld aan uit te geven. "Een bende klojo's in deftige pakjes" drukt dan ook perfect mijn sentiment jegens politici uit.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 23:01   #627
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door allstar Bekijk bericht
Er zijn heterosexuele koppels die het veel minder verdienden op kinderen te hebben dan homosexuele koppels. Denk maar aan mensen die een slechte opvoeding geven, financiële moeilijkheden hebben en hun kind de nodige zorgen geven die het verdient. ook migranten hebben altijd veel kinderen, verdienen die het dan om zoveel kinderen te hebben?
Is veel kinderen hebben, zelfs al kan je ze niet allen dezelfde kansen geven, of, een mislukte opvoeding een reden om kinderen in de handen van twee mannen te stoppen ?
Ik zou wel eens veel voorstanders van homo-adoptie willen horen indien ze de keuze zouden hebben tussen hetero of (mannen)homo-onthaalouders.
Homo's zullen misschien op een wettelijke en politiek correcte manier gelijke kansen krijgen op adoptie. Maar als de mensen zelf mogen kiezen, hmmm ... als er geen andere keuze is misschien.
Oud 5 februari 2008, 23:12   #628
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is veel kinderen hebben, zelfs al kan je ze niet allen dezelfde kansen geven, of, een mislukte opvoeding een reden om kinderen in de handen van twee mannen te stoppen ?
Ik zou wel eens veel voorstanders van homo-adoptie willen horen indien ze de keuze zouden hebben tussen hetero of (mannen)homo-onthaalouders.
Homo's zullen misschien op een wettelijke en politiek correcte manier gelijke kansen krijgen op adoptie. Maar als de mensen zelf mogen kiezen, hmmm ... als er geen andere keuze is misschien.
1) Als die 2 mannen het beter doen (die kinderen wel dezelfde kansen geven of een goede opvoeding geven) dan zou ik in het belang van het kind zeggen: "Ja, doen!"
2) Geslacht of seksuele voorkeur doen voor mij niets ter zake, ik zou op zoek gaan naar de beste onthaalouder in de buurt.
3) Afstandouders kunnen bij mijn weten niet kiezen bij wie hun kind (waarvoor ze zelf niet kunnen of willen zorgen) terecht komt. Het zijn de adoptiediensten die ervoor moeten zorgen dat de kinderen bij goede adoptieouders terecht komen. En er is geen enkele wetenschappelijke grond om aan te nemen dat een hetero-koppel per definitie altijd betere opvoeders zijn dan een homo- of lesbisch koppel. In heel wat gevallen doen holebi-ouders het zelfs beter dan bepaalde hetero-ouders.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 10:57   #629
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je weet van één mannelijk homokoppelijk in Vlaanderen aan wie een adoptiekind werd toegewezen ? (Geen regularisatie omtrent ouderschap van een van de partners).

1,5 jaar is niet mis.
1,5 jaar is zelfs voor heterokoppels een gemiddelde wachttijd voor adoptie. Als ze geluk hebben.
Oud 6 februari 2008, 11:06   #630
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als ouders een kind afstaan, moeten ze ook niet mekkeren over degenen die het opvoeden. Als je uit een project stapt moet je ook stoppen je ermee te bemoeien.
Goh, man, had je hier maar iets langer over nagedacht. Heb je je al eens de overweging gemaakt dat het grootste gedeelte afstand-ouders in de meest schrijnende omstandigheden afstand doen van hun kind, een kind dat ze veel liever zelf zouden opvoeden maar door omstandigheden (veelal schrijnende armoede) moeten afstaan? het enige wat deze mensen nog kunnen hopen, is dat hun kind in een warm een liefdevol nest terechtkomt, maar daar hebben ze weinig tot geen invloed op. Ze spelen dus inderdaad vaak geen rol in de keuze van de adoptie-ouders. Maar de context ligt meestal heel anders dat hoe jij het hier botweg stelt.
Oud 6 februari 2008, 12:05   #631
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Goh, man, had je hier maar iets langer over nagedacht. Heb je je al eens de overweging gemaakt dat het grootste gedeelte afstand-ouders in de meest schrijnende omstandigheden afstand doen van hun kind, een kind dat ze veel liever zelf zouden opvoeden maar door omstandigheden (veelal schrijnende armoede) moeten afstaan? het enige wat deze mensen nog kunnen hopen, is dat hun kind in een warm een liefdevol nest terechtkomt, maar daar hebben ze weinig tot geen invloed op. Ze spelen dus inderdaad vaak geen rol in de keuze van de adoptie-ouders. Maar de context ligt meestal heel anders dat hoe jij het hier botweg stelt.
Ze gaan zelfs hun armoede als excuus gebruiken om te bepalen wie het kind krijgt? Jezus...

Er moet gewoon objectief gekeken worden naar wie het kind de beste mogelijkheden verschaft.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 12:25   #632
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Via de binnenlandse adoptiedienst Gewenst Kind werden al verschillende kinderen geadopteerd door één van de partners van een mannelijk homokoppel (op de moment dat het dus nog niet mogelijk was om als homokoppel samen kinderen te adopteren). En van deze mannen was wel degelijk geweten dat ze én homoseksueel waren én samen leefden met een andere man!

Citaat:
1,5 jaar is niet mis.
Ik vermoed dat je niet eens de moeite doet om mijn berichten te lezen. Ik wees je immers al eerder op het feit dat de volledige duur (te beginnen met de aanmelding) van buitenlandse adoptie schommelt tussen 1,5 en 3 jaar. En voor binnenlandse adoptie is 1,5 jaar zelfs niet realistisch.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 12:29   #633
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet je eigen conservatieve ideeëngoed niet op anderen projecteren. Ik heb heb absoluut geen enkel bezwaar tegen mannelijke onthaalouders en de geaardheid van die onthaalouders is al helemaal irrelevant. Je moet dringend eens een realitycheck doen: er bestaan al mannelijke onthaalouders en in kinderdagverblijven werken ook al lang mannen!!! En denk je nu echt dat ouders naar hun geaardheid vragen?!?
Oud 6 februari 2008, 12:33   #634
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Afstandouders kunnen bij mijn weten niet kiezen bij wie hun kind (waarvoor ze zelf niet kunnen of willen zorgen) terecht komt.
Bij binnenlandse adoptie is dit - althans bij de adoptiedienst Gewenst Kind - wel degelijk het geval. En laat dat nu net de adoptiedienst zijn waarlangs reeds de meeste adopties door holebi's gebeurden
Oud 6 februari 2008, 12:46   #635
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze gaan zelfs hun armoede als excuus gebruiken om te bepalen wie het kind krijgt? Jezus...

Er moet gewoon objectief gekeken worden naar wie het kind de beste mogelijkheden verschaft.
Het grappige is dat je met jouw instelling weinig kans zou maken om geschikt te worden verklaard voor adoptie. Eén van de belangrijke factoren bij adoptie is immers respect voor de afstandsouders en daar is bij jou weinig van te merken.

Adoptiediensten maken overigens geen ranglijsten ifv de geschiktheid voor adoptie. Het is simpel: ofwel word je geschikt verklaard, ofwel niet. En als je geschikt bent verklaard dan kom je gewoon onderaan op de wachtlijst.

De enige reden waarom iemand toch voorrang zou krijgen, is omdat de afstandsouders een voorkeur hebben (bijvoorbeeld: enkel getoruwde koppels,...).

Laatst gewijzigd door Edina : 6 februari 2008 om 12:47.
Oud 6 februari 2008, 14:13   #636
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grappige is dat je met jouw instelling weinig kans zou maken om geschikt te worden verklaard voor adoptie. Eén van de belangrijke factoren bij adoptie is immers respect voor de afstandsouders en daar is bij jou weinig van te merken.
Dat klopt, want ik heb me helemaal niet over de ouders uitgelaten. Ik vind nu eenmaal niet dat je enerzijds je kind opgeeft aan de autoriteiten omdat je het zelf niet kan/wil opvoeden, maar anderzijds je er wel mee bemoeit wie het gaat opvoeden. Van twee walletjes eten, noemt men dat.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 14:29   #637
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:

Adoptiediensten maken overigens geen ranglijsten ifv de geschiktheid voor adoptie. Het is simpel: ofwel word je geschikt verklaard, ofwel niet. En als je geschikt bent verklaard dan kom je gewoon onderaan op de wachtlijst.

De enige reden waarom iemand toch voorrang zou krijgen, is omdat de afstandsouders een voorkeur hebben (bijvoorbeeld: enkel getoruwde koppels,...).
Juist. En de keuze van de adoptie-ouders mbt leeftijd, geslacht, siblings of niet, lichte handicap. Indien je bereid bent een oudere jongen met een lichte handicap (hazenlip of zo) te adopteren, gaat het veel vlugger. Strikt genomen krijg je geen 'voorrang', je krijgt gewoon sneller een kind toegewezen.
Oud 6 februari 2008, 14:33   #638
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat klopt, want ik heb me helemaal niet over de ouders uitgelaten. Ik vind nu eenmaal niet dat je enerzijds je kind opgeeft aan de autoriteiten omdat je het zelf niet kan/wil opvoeden, maar anderzijds je er wel mee bemoeit wie het gaat opvoeden. Van twee walletjes eten, noemt men dat.
Dat is een kortzichtig en idioot antwoord, wars van enig inlevingsvermogen. In de praktijk heb je gelijk: veel afstandsouders kunnen geen invloed uitoefenen, maar waarom zouden ze dat in godsnaam niet mogen?! Het is niet omdat ze - uit prangende armoede - een kind afstaan dat ze geen invloed zouden mogen hebben op de keuze van adoptie-ouders (al is het maar het land van bestemming), om toch de kans te verhogen dat hun kind ergens op een goede plek terechtkomt waar het met liefde wordt opgevoed en alle kansen tot onplooiing krijgt.
Oud 6 februari 2008, 15:18   #639
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrij Vlaanderen Bekijk bericht
Vandaag op tv en in de meeste kranten: "holebi-adoptie in Vlaanderen is lege doos, nog geen enkele adoptie door holebi's werd uitgevoerd/verkregen."

U ziet het zelf: Dit werd door de paarse regering tot leven geroepen mede door de homosexuele achterban.Nu ziet men vandaag dat dit een lege doos is geworden! Het wordt dus tijd dat deze "dwaze" keuze van holebi-adoptie meteen terug afgeschaft wordt,samen met ook het "holebi-huwelijk".

0% adoptie's door holebi's en 99% van de homohuwelijken staan op springen, waarom deze wetgeving nog behouden? Iedereen weet toch dat homo's geen stabiele relatie kunnen houden (losbandigheid etc)

Terug naar de kern: Het GEZIN, met kinderen/man/vrouw.Ook in Spanje wordt
binnenkort het homohuwelijk en adoptie teruggeschroeft dankzij het gezond verstand.
Goh, genuanceerde blik heb jij
Oud 6 februari 2008, 15:19   #640
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrij Vlaanderen Bekijk bericht
FOUT! Ik heb homo-groepen gevolgd en met hun doen en laten.Het is nog erger dan ik dacht: homo's lopen hun l*l achterna, en pakken alles wat voor hun loopt! 1% van de homo's "kunnen" een relatie hebben,maar dan gaan ze nog vreemd tussendoor.Het is hun natuur,ze hebben geen instinkt voor een gezin,verantwoordelijkheid...Daarom de voorkeur voor man/vrouw/kinderen.
Al ooit eens 2 mannen een kind zien krijgen?
Meen je dat nu echt? Dit moet toch een grap zijn, hoop ik...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be