![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2008 om 14:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 30 januari 2008 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1,5 jaar is niet mis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Vreemdeling
|
![]() Er zijn heterosexuele koppels die het veel minder verdienden op kinderen te hebben dan homosexuele koppels. Denk maar aan mensen die een slechte opvoeding geven, financiële moeilijkheden hebben en hun kind de nodige zorgen geven die het verdient. ook migranten hebben altijd veel kinderen, verdienen die het dan om zoveel kinderen te hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Statuten van staatswege e.d. zijn wel een verplichting in de zin dat je ze moet hebben op bepaalde zaken te mogen. Dat is wat ik bedoel met pervertering van en door statuten. In mijn ogen hebben anderen zich helemaal niet te moeien met het huwelijk en adoptie, deze zaken horen immers enkel af te hangen van de betrokkenen. Ik heb met andere worden geen enkel bezwaar t.o.v. adoptie door holebi's an sich. Ik vraag me af wat heeft je gebries over "L&H, KBlux, ENRON," etc daar mee te maken heeft. Niemand is verplicht met die bedrijven om te gaan. Iedereen wordt wel actief verplicht om om te gaan met politici die je zeggen wat te denken, wat te doen en waar je geld aan uit te geven. "Een bende klojo's in deftige pakjes" drukt dan ook perfect mijn sentiment jegens politici uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou wel eens veel voorstanders van homo-adoptie willen horen indien ze de keuze zouden hebben tussen hetero of (mannen)homo-onthaalouders. Homo's zullen misschien op een wettelijke en politiek correcte manier gelijke kansen krijgen op adoptie. Maar als de mensen zelf mogen kiezen, hmmm ... als er geen andere keuze is misschien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Geslacht of seksuele voorkeur doen voor mij niets ter zake, ik zou op zoek gaan naar de beste onthaalouder in de buurt. 3) Afstandouders kunnen bij mijn weten niet kiezen bij wie hun kind (waarvoor ze zelf niet kunnen of willen zorgen) terecht komt. Het zijn de adoptiediensten die ervoor moeten zorgen dat de kinderen bij goede adoptieouders terecht komen. En er is geen enkele wetenschappelijke grond om aan te nemen dat een hetero-koppel per definitie altijd betere opvoeders zijn dan een homo- of lesbisch koppel. In heel wat gevallen doen holebi-ouders het zelfs beter dan bepaalde hetero-ouders.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
Minister-President
|
![]() 1,5 jaar is zelfs voor heterokoppels een gemiddelde wachttijd voor adoptie. Als ze geluk hebben.
![]() |
#630 |
Minister-President
|
![]() Goh, man, had je hier maar iets langer over nagedacht. Heb je je al eens de overweging gemaakt dat het grootste gedeelte afstand-ouders in de meest schrijnende omstandigheden afstand doen van hun kind, een kind dat ze veel liever zelf zouden opvoeden maar door omstandigheden (veelal schrijnende armoede) moeten afstaan? het enige wat deze mensen nog kunnen hopen, is dat hun kind in een warm een liefdevol nest terechtkomt, maar daar hebben ze weinig tot geen invloed op. Ze spelen dus inderdaad vaak geen rol in de keuze van de adoptie-ouders. Maar de context ligt meestal heel anders dat hoe jij het hier botweg stelt.
![]() |
#631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er moet gewoon objectief gekeken worden naar wie het kind de beste mogelijkheden verschaft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
|
![]() Citaat:
Adoptiediensten maken overigens geen ranglijsten ifv de geschiktheid voor adoptie. Het is simpel: ofwel word je geschikt verklaard, ofwel niet. En als je geschikt bent verklaard dan kom je gewoon onderaan op de wachtlijst. De enige reden waarom iemand toch voorrang zou krijgen, is omdat de afstandsouders een voorkeur hebben (bijvoorbeeld: enkel getoruwde koppels,...). Laatst gewijzigd door Edina : 6 februari 2008 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt, want ik heb me helemaal niet over de ouders uitgelaten. Ik vind nu eenmaal niet dat je enerzijds je kind opgeeft aan de autoriteiten omdat je het zelf niet kan/wil opvoeden, maar anderzijds je er wel mee bemoeit wie het gaat opvoeden. Van twee walletjes eten, noemt men dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#638 | |
Minister-President