![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() Geef toe dat de VB-achterban niet overloopt van intelligente, succesvolle mensen.
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik laat die kinderen gerust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik zoiets "toegeven"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
VB is gewoon rechts, niet racistisch (meer). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
vbers worden door mensen zoals jullie de bange blanke man genoemd maar zelf zijn jullie in exact hetzelfde bedje ziek tegen een vb er zou ik zeggen ga dan toch eens praten met moslims en stel hun vlakaf de vraag - en het antwoord zal je verrassen tegen jouw zeg ik ga dan toch eens praten met een vb er - je zal even verrast zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 februari 2008 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
2) Voorzover ze wel racist zijn, zijn ze zich er niet altijd van bewust. Wat mijns inziens een vrij griezelige gedachte is. Het racisme kan zich immers vastzetten als een evidentie. Bewustmaking is dan moeilijk omdat het voor de betrokkene zo confronterend en radicaal is. 3) De resterende figuren zouden eigenlijk eerst zelf opgevoed moeten worden voor ze anderen opvoeden. Weet ik veel wat ze hun kinderen vertellen: dat racisme niet bestaat, maar dat ze wel moeten uitkijken voor mensen die Achmed heten, denk ik. Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 8 februari 2008 om 11:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kunt het draaien en keren hoe je wil, maar het feit blijft dat het VB bepaalde problemen in onze maatschappij linkt aan bepaalde bevolkingsgroepen op basis van hun anders-zijn op de één of andere manier, en dit zonder de minste wetenschappelijke basis. Je kunt dat vele namen geven maar het komt neer op racisme, hoe aanvaardbaar ze het ook trachten te verpakken. Dat is niet zomaar een onschuldige filosofie. Je moet niet eens naar het verleden kijken, er zijn in het heden genoeg voorbeelden te vinden van wat er gebeurt als leiders erin slagen om grote bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Wat het VB voorstaat is uiteraard geen openlijke oproep tot rassenhaat (ze kijken wel uit), maar het bevat de kiemen van een openlijk gewapend conflict. Je kunt dat dus niet zomaar bagatelliseren.
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoor je de VB-ers zagen over Amerikanen, Nederlanders, Chinezen, Mexicanen, Peruanen, Nieuw-Zeelanders, Thaï, Viëtnamezen.....noem ze maar op?
Enkel het sluipend gif dat de islam vertegenwoordigd, daar kunnen de kindjes niet snel genoeg van doordrongen worden. Dat is wat we ze vertellen.
![]() |
#111 |
|
![]()
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat alles wat er fout loopt de schuld van 'anderen' is (de liberalen, de sossen, de katholieken, de groenen, de migranten, de illegalen, de vakbonden, de Belgicisten, de koning en zijn kroost die tevens ook nog altijd schuldig bevonden zijn door wat hun grootouders gedaan hebben,de Walen, de poco's, de dissidenten,...) De 'oplossing' is simpel mijn zoon, zeg je dan : neem al het bovenstaande samen en drijf ze de Noordzee in... Daarna zullen we al te gaar in korte broek en met de vaandels leuke volksverheffende liederen zingen rond het kampvuur. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vind je dat nu verkeerd? Ik noem dat gewoon 'de realiteit'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() AL ben ik geen VB'er sommige mensen hun haat/angst voor het VB neemt toch wel groteske proporties aan
![]() Zelf ken ik enkele VB'ers sommigen zijn doodgewone mensen die zich terecht zorgen maken om de problemen die er zijn in de multiculturele samenleving, andere zijn dan weer heel fel voor vlaamse onafhankelijkheid en er is een die-hard racist maar hij is naar mijn gevoel niet echt representatief voor de doorsnee VB'er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Toch kan je niet ontkennen dat hun programma een duidelijke xenofobische ondertoon heeft.
Het is hun "twee gezichten"-strategie. Ze proberen zich als een gematigde partij te verkopen, maar zijn ze dat ook?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
Ik kom uit een Vl.nationaal gezin en ben VB-er. Vroeger bij mijn moeder thuis werd een Hongaars meisje opgenomen. In onze familie kwam iedereen over de vloer, oa een Algeriaans meisje uit de sloppenwijken rond Parijs, en een jongentje uit Duitse vluchtelingenkampen. Ikzelf werkte bij Oostpriesterhulp de organisatie die huizen en kerken bouwde in het verwoeste Duitsland. Ik heb heel de wereld afgereisd en vele landen en culturen leren kennen en waarderen. En stel je voor: dat vertel ik aan mijn kinderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Gebrek aan educatie? Zieke geest? Te weinig of teveel pap gekregen, valse zin van superioriteit?
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |