Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2008, 10:58   #101
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Jij bent gewoon te intelligent voor dit forum.

Geef toe dat de VB-achterban niet overloopt van intelligente, succesvolle mensen.
Oud 8 februari 2008, 11:01   #102
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik laat die kinderen gerust.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 11:14   #103
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Geef toe dat de VB-achterban niet overloopt van intelligente, succesvolle mensen.
Waarom zou ik zoiets "toegeven"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 11:17   #104
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Een paar weken geleden was ik in gesprek met mijn zoontje. Hij vertelde over zijn vriendjes die zowel uit allochtonen als autochtonen bestaan. Op een gegeven moment vroeg ik hem of hij weet wat 'racisme' betekent. "Wat is dat?" vroeg hij. Ik vond dat prachtig en zei dan ook dat het niets te betekenen had. Als kind zijnde besef je niet wat voor vuiligheid zich in de wereld bevindt.

Wat ik mij afvraag is wat de Vlaams Belangers juist vertellen aan hun kinderen? Vertellen ze hen eerlijk met wat ze eigenlijk bezig zijn?
Persoonlijk, en ik denk ook veel mensen, denk ik dat het bij hen thuis net gaat als toen met de Ku Klux Klan. "Niggers are bad! bad! bad!". Maar denk dat dit waarschijnlijk overdreven is...

VB is gewoon rechts, niet racistisch (meer).
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 11:29   #105
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, we zeggen gewoon: op krapuul kan je beter niet stemmen, maar je mag als je wilt.
Dat verklaart meteen de schitterende verkiezingsuitslag van links...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 11:45   #106
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een paar weken geleden was ik in gesprek met mijn zoontje. Hij vertelde over zijn vriendjes die zowel uit allochtonen als autochtonen bestaan. Op een gegeven moment vroeg ik hem of hij weet wat 'racisme' betekent. "Wat is dat?" vroeg hij. Ik vond dat prachtig en zei dan ook dat het niets te betekenen had. Als kind zijnde besef je niet wat voor vuiligheid zich in de wereld bevindt.

Wat ik mij afvraag is wat de Vlaams Belangers juist vertellen aan hun kinderen? Vertellen ze hen eerlijk met wat ze eigenlijk bezig zijn?
Persoonlijk, en ik denk ook veel mensen, denk ik dat het bij hen thuis net gaat als toen met de Ku Klux Klan. "Niggers are bad! bad! bad!". Maar denk dat dit waarschijnlijk overdreven is...
jouw beeld van vbers is even misvormt als het misvormde beeld dat sommige vb ers hebben van moslims als ze denken dat die thuis allemaal aanslagen zitten voor te bereiden en de overname van de macht in west europa enzo

vbers worden door mensen zoals jullie de bange blanke man genoemd

maar zelf zijn jullie in exact hetzelfde bedje ziek

tegen een vb er zou ik zeggen ga dan toch eens praten met moslims en stel hun vlakaf de vraag - en het antwoord zal je verrassen

tegen jouw zeg ik ga dan toch eens praten met een vb er - je zal even verrast zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 februari 2008 om 11:49.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 11:58   #107
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou hem toch vertellen wat dat is - kwestie van al op jonge leeftijd een gezonde afkeer voor racisme aan te kweken.

Citaat:
1) Vlaams Belangers zijn niet allemaal racisten. Sommige lieden menen geen andere keuze te hebben dan het VB omwille van de lakse politiek van de andere partijen t.a.v. de multiculturele problematiek.
2) Voorzover ze wel racist zijn, zijn ze zich er niet altijd van bewust. Wat mijns inziens een vrij griezelige gedachte is. Het racisme kan zich immers vastzetten als een evidentie. Bewustmaking is dan moeilijk omdat het voor de betrokkene zo confronterend en radicaal is.
3) De resterende figuren zouden eigenlijk eerst zelf opgevoed moeten worden voor ze anderen opvoeden. Weet ik veel wat ze hun kinderen vertellen: dat racisme niet bestaat, maar dat ze wel moeten uitkijken voor mensen die Achmed heten, denk ik.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 8 februari 2008 om 11:59.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 12:00   #108
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
jouw beeld van vbers is even misvormt als het misvormde beeld dat sommige vb ers hebben van moslims als ze denken dat die thuis allemaal aanslagen zitten voor te bereiden en de overname van de macht in west europa enzo

vbers worden door mensen zoals jullie de bange blanke man genoemd

maar zelf zijn jullie in exact hetzelfde bedje ziek

tegen een vb er zou ik zeggen ga dan toch eens praten met moslims en stel hun vlakaf de vraag - en het antwoord zal je verrassen

tegen jouw zeg ik ga dan toch eens praten met een vb er - je zal even verrast zijn
Ik denk dat jouw kritiek voor een deel terecht is KBF, maar voor mij is de kwestie niet zozeer of alle VB-ers wel of niet pure racisten zijn. Natuurlijk is dat niet zo. De vraag waar ik mee zit is eigenlijk eerder gericht aan de mensen die wél voor het VB stemmen maar géén pure racisten zijn. Ik vraag me af hoe die mensen vrede kunnen nemen met de fond van het VB programma, dat ontegensprekelijk de verschillende behandeling van mensen op basis van herkomst voorstaat, en dus in wezen racistisch is. Het punt van De Gucht toen hij zijn uitval maakte naar de VB stemmers (een uitval die ik overigens afkeur omdat hij te ongenuanceerd is) was dat stemmen voor het VB niet zomaar hetzelfde is als stemmen voor eender welke andere partij, en dat men zijn stem zomaar niet achteloos als instrument moet gebruiken om andere partijen af te straffen door op n'importe quoi te gaan stemmen.

Je kunt het draaien en keren hoe je wil, maar het feit blijft dat het VB bepaalde problemen in onze maatschappij linkt aan bepaalde bevolkingsgroepen op basis van hun anders-zijn op de één of andere manier, en dit zonder de minste wetenschappelijke basis. Je kunt dat vele namen geven maar het komt neer op racisme, hoe aanvaardbaar ze het ook trachten te verpakken. Dat is niet zomaar een onschuldige filosofie. Je moet niet eens naar het verleden kijken, er zijn in het heden genoeg voorbeelden te vinden van wat er gebeurt als leiders erin slagen om grote bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Wat het VB voorstaat is uiteraard geen openlijke oproep tot rassenhaat (ze kijken wel uit), maar het bevat de kiemen van een openlijk gewapend conflict. Je kunt dat dus niet zomaar bagatelliseren.
Oud 8 februari 2008, 12:26   #109
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kinderen van Vlaams Belangers...Wat vertel je ze?
In de beste belgische traditie vertel je ze dat ze schuldig zijn voor wat hun ouders/grootouders gedaan hebben.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 12:36   #110
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Hoor je de VB-ers zagen over Amerikanen, Nederlanders, Chinezen, Mexicanen, Peruanen, Nieuw-Zeelanders, Thaï, Viëtnamezen.....noem ze maar op?
Enkel het sluipend gif dat de islam vertegenwoordigd, daar kunnen de kindjes niet snel genoeg van doordrongen worden. Dat is wat we ze vertellen.
Oud 8 februari 2008, 12:51   #111
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waarom zou ik zoiets "toegeven"?
Omdat het zo is?
Oud 8 februari 2008, 13:18   #112
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
In de beste belgische traditie vertel je ze dat ze schuldig zijn voor wat hun ouders/grootouders gedaan hebben.
Nee, je vertelt hen iedere dag over 'kaakslagen','volksverraders','complotten'

Dat alles wat er fout loopt de schuld van 'anderen' is (de liberalen, de sossen,
de katholieken, de groenen, de migranten, de illegalen, de vakbonden, de
Belgicisten, de koning en zijn kroost die tevens ook nog altijd schuldig bevonden zijn door wat hun grootouders gedaan hebben,de Walen, de poco's, de dissidenten,...)

De 'oplossing' is simpel mijn zoon, zeg je dan : neem al het bovenstaande samen en drijf ze de Noordzee in...

Daarna zullen we al te gaar in korte broek en met de vaandels leuke volksverheffende liederen zingen rond het kampvuur.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 13:28   #113
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ik had met mijn zoon ook gesprekken over racisme maar dan toch ietsjes anders. Ik zat serieus met de schrik toen mijn tienerzoon van een (buiten een paar geadopteerde kids) volledig blanke, streng katholieke school 'op den buiten' noodgedwongen naar een 'gemengde' school in de stad moest. Ik leerde hem van kleinsaf nooit te beoordelen op huidskleur of religie. Maar voor hij naar de stadsschool trok heb ik toch een hartig woordje met hem gesproken over het feit dat niet alle allochtonen zijn zoals zijn stiefpa en dat hij op zijn hoede moest zijn voor 'vreemdelingen'. Wat nu niet helemaal onterecht blijkt.
Vind je dat nu verkeerd? Ik noem dat gewoon 'de realiteit'.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 14:24   #114
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Hoor je de VB-ers zagen over Amerikanen, Nederlanders, Chinezen, Mexicanen, Peruanen, Nieuw-Zeelanders, Thaï, Viëtnamezen.....noem ze maar op?
Enkel het sluipend gif dat de islam vertegenwoordigd, daar kunnen de kindjes niet snel genoeg van doordrongen worden. Dat is wat we ze vertellen.
Angst angst, meer niet...
Oud 8 februari 2008, 14:40   #115
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

AL ben ik geen VB'er sommige mensen hun haat/angst voor het VB neemt toch wel groteske proporties aan
Zelf ken ik enkele VB'ers sommigen zijn doodgewone mensen die zich terecht zorgen maken om de problemen die er zijn in de multiculturele samenleving, andere zijn dan weer heel fel voor vlaamse onafhankelijkheid en er is een die-hard racist maar hij is naar mijn gevoel niet echt representatief voor de doorsnee VB'er.

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 15:20   #116
Julius C.
Burger

Standaard

Citaat:
Angst angst, meer niet...
Ah nu begrijp ik waarom die blokkers altijd in groepkes op straat rondhangen
Julius C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 15:58   #117
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
VB is gewoon rechts, niet racistisch (meer).
Toch kan je niet ontkennen dat hun programma een duidelijke xenofobische ondertoon heeft.

Het is hun "twee gezichten"-strategie. Ze proberen zich als een gematigde partij te verkopen, maar zijn ze dat ook?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 17:51   #118
luc broes

Standaard

Citaat:

Hoe kan haat een dergelijke waanzinnige veronderstelling in het leven roepen?

Ik kom uit een Vl.nationaal gezin en ben VB-er.
Vroeger bij mijn moeder thuis werd een Hongaars meisje opgenomen. In onze familie kwam iedereen over de vloer, oa een Algeriaans meisje uit de sloppenwijken rond Parijs, en een jongentje uit Duitse vluchtelingenkampen. Ikzelf werkte bij Oostpriesterhulp de organisatie die huizen en kerken bouwde in het verwoeste Duitsland. Ik heb heel de wereld afgereisd en vele landen en culturen leren kennen en waarderen.
En stel je voor: dat vertel ik aan mijn kinderen.
Oud 8 februari 2008, 18:07   #119
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
In de Knack van deze week staat een interessant interview met Bea Cantillion, waarin het onder andere gaat over het toenemend belang van de persoonlijke verantwoordelijkheid en de moeilijkheden met het inschatten daarvan. In deze context zeker het lezen waard.

Zijn VB-ers verantwoordelijk voor hun eigen gedrag? De Gucht denkt blijkbaar ongenuanceerd van wel. Jij ook? Ik zou daar niet zo categoriek in zijn. Als je vraagt of VB-ers hun kinderen "eerlijk" vertellen aan hun kinderen waar ze mee bezig zijn, dan ga je er al bij voorbaat van uit dat ze zelf beseffen waar ze mee bezig zijn. Ik durf te stellen dat het merendeel van de VB-ers écht niet beseft waar het VB voor staat. Bij velen is het gewoon een gebrek aan educatie. Van mensen als De Winter en nu Valkeniers zou je echter wél mogen aannemen dat ze goed weten waar hun partij voor staat, maar toch denk ik dat zelfs zij de origine en de ware aard van hun racistische ideeën niet volledig begrijpen. Volgens mij geloven die mannen écht in de superioriteit van het blanke ras, en is het voor hen dus ook geen "liegen" als ze die ideeën er bij hun kinderen met de paplepel ingeven.

De vraag blijft dus in hoeverre iemand verantwoordelijk is voor zijn eigen racisme. Natuurlijk kan je niet zomaar zeggen dat elke vorm van racisme volledig door omgevingsfactoren wordt gemaakt en dat de persoon in kwestie dus nooit verantwoordelijk is, dat zou gevaarlijk zijn. Maar komt dat niet dicht in de buurt van de waarheid? Wie is uiteindelijk racist voor zijn eigen genot of plezier, of door een echte bewuste keuze op een gegeven moment? Hoogstens een paar zieke geesten en mensen die een trauma hebben opgelopen. De rest wordt gewoon racist door allerlei factoren: gebrek aan educatie, omgang met andere racisten of racistische ouders, etc. Ik vind het bepalen van de exacte verantwoordelijkheid hierin zeer moeilijk.
Waar heb je geleerd om zoveel haat te spuwen?
Gebrek aan educatie? Zieke geest? Te weinig of teveel pap gekregen, valse zin van superioriteit?
Oud 8 februari 2008, 18:09   #120
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De kinderen van Vlaams Belangers...Wat vertel je ze?
Dat masturberen isoleert.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be