Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2008, 18:37   #181
69kk
Partijlid

Standaard Het keppeltje en de brugse zot

In een kosmopolitische stad als Brugge lijkt het gebeurde haast onwaarschijnlijk. Als het zo gebeurd is zoals het verteld wordt dan is dat een individueel geval:
Deze kelner is een simpele dommerik als hij een klant voor zoiets buitenzet. Tenzij hij opdracht heeft gekregen van zijn baas.
Op een joodse site lees ik dat een woordvoerder argumenteert dat de joden zich door de eeuwen heen altijd en overal geïntegreerd doch niet geassimileerd hebben. Het is echter ook waar dat joden door de eeuwen heen overal vervolgd zijn geweest. M.a.w ze zijn altijd als vreemde eend in de bijt aangevoeld geworden in een woongemeenschap, omdat ze zich nooit geassimileerd hebben, waar zij zich ook vestigden.
Schijnbaar is dit proces een universeel gegeven en niet alleen een Brugs probleem.
Een goeie raad voor alle joden buiten Israel: steek uw keppeltje in uw zak als je ergens komt. Je zal er niet minder jood om zijn. En niet joden zullen je als een "normale " persoon aanzien.
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 19:25   #182
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Ik heb per e-mail gevraagd aan deze zaak om zich te verantwoorden.

Ik raad anderen aan hetzelfde te doen. Ik heb ook naar dit forum verwezen.

[email protected]
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 19:33   #183
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yucagira Bekijk bericht
ik gok op "vergissing"

= uit gastenboek van Berg-stichting reunie , een joodskindertehuis
http://66.102.9.104/search?q=cache:B...lnk&cd=1&gl=be

stuur dan gelijk aan Marc Kalmann, de uit Venlo afkomstige ex toeristengids en eventjes ook docent in USA, die sinds 2000 op zwerftocht is ook een mailtje, feremans.
Yuca had zijn levensverhaal gevonden op internet, en het lijkt me een nogal onevenwichtige man.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 19:34   #184
PollyCorrect

Standaard

with all due respect... van die link hierboven:

marc m. kallmann
([email protected] / no homepage)

Mijn naam is Marc (Mordechai) Kalmann en ben geboren en
opgegroeid in Venlo.Van 1960 tot 1963 was ik in de BS stichting in Laren, en daarna in de JKH Mirandalaaan in
Amsterdam.Na mijn studie heb ik dienst gedaan in het Israelische Leger, gedurende 3,5 jaar.Van daaruit ben ik vertrokken naar Lugano Zwitserland om mee te werken als reisleider voor Globus Gateway.In 1978 ben ik naar USA
vertrokken, Atlanta Georgia. Trouwde en kreeg 5 kinderen, dieinmiddels allemaal getrouwd zijn. Er zijn inmiddels 13 kleinkinderen. In 2000 overleed mijn vrouw en daarna ben ik gaan zwerven tussen Israel, USA en Nederland.
Met mijn kameraad in Baarn ben ik nu aan het kijken naar mogelijkheden om rust & ruimte te krijgen in mijn leven.
Ben bezig met het schrijven van een boek over de BS en het JKH. Mijn laatste beroep was docent aan de universiteit In Carrollton(West Georgia, U.S.A.
Ben nog benieuwd of de volgende oude BSmakkers nog in leven zijn t.w. Benny Arpels, Jonas van Gelder
Oud 8 februari 2008, 19:43   #185
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht

[email protected]
PS: don't.
Oud 8 februari 2008, 19:46   #186
Gargamel
Banneling

Standaard

Oppassen Bruggelingen.Fermemans gaat jullie ter verantwoording roepen.
SUKKEL
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 19:50   #187
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
with all due respect... van die link hierboven:

marc m. kallmann
([email protected] / no homepage)

Mijn naam is Marc (Mordechai) Kalmann en ben geboren en
opgegroeid in Venlo.Van 1960 tot 1963 was ik in de BS stichting in Laren, en daarna in de JKH Mirandalaaan in
Amsterdam.Na mijn studie heb ik dienst gedaan in het Israelische Leger, gedurende 3,5 jaar.Van daaruit ben ik vertrokken naar Lugano Zwitserland om mee te werken als reisleider voor Globus Gateway.In 1978 ben ik naar USA
vertrokken, Atlanta Georgia. Trouwde en kreeg 5 kinderen, dieinmiddels allemaal getrouwd zijn. Er zijn inmiddels 13 kleinkinderen. In 2000 overleed mijn vrouw en daarna ben ik gaan zwerven tussen Israel, USA en Nederland.
Met mijn kameraad in Baarn ben ik nu aan het kijken naar mogelijkheden om rust & ruimte te krijgen in mijn leven.
Ben bezig met het schrijven van een boek over de BS en het JKH. Mijn laatste beroep was docent aan de universiteit In Carrollton(West Georgia, U.S.A.
Ben nog benieuwd of de volgende oude BSmakkers nog in leven zijn t.w. Benny Arpels, Jonas van Gelder

Is duidelijk,die wipte zijn vrouw dood.Traumatisme van de holocaust waarschijnlijk.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 20:24   #188
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
lol
dat is niets meer dan een stelling zonder zelfs maar enig anecdotisch bewijsmateriaalmaar iets zegt me dat dit een doordenker is, u zinspeelt wellicht op de PC'ers ?
Ik denk dat er in dit topic genoeg bewijsmateriaal staat; misschien moet je je eigen berichten eens opnieuw lezen?
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 20:27   #189
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
jaja er zijn altijd wel verklaringen, maar feit is dat de meeste vlamingen gewoon gematigd racistisch zijn
En jij vindt jezelf niet racistisch?
Oud 8 februari 2008, 20:50   #190
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
de walen, dat weet ik niet, maar een kleine meerderheid van de grootste taalgroep van de belgen, ja, dat wel
Citaat:
Taalkwestie beroert Voerense gemeenteraad
De gemeenteraad van Voeren werd gisteravond verscheidene keren opgeschort nadat Franstaligen vragen hadden gesteld in het Frans. Dat meldt RTBF vandaag in het radionieuws.

De Franstaligen stelden hun vragen in het Frans na een beslissing van Vlaams minister van Binnenlands Bestuur om niet op te treden tegen de beslissingen van de gemeenteraad in Wezembeek-Oppem, waar Frans werd gesproken.

De gemeenteraad werd opgeschort telkens een vraag in het Frans werd gesteld. (belga/sps)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/a...enteraad.dhtml

Ik vind dit typisch volkswaals, onbeschoft en onwetend.
Oud 8 februari 2008, 21:50   #191
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/a...enteraad.dhtml

Ik vind dit typisch volkswaals, onbeschoft en onwetend.
Inderdaad om door gebelgd te raken.
Oud 8 februari 2008, 21:54   #192
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Schandalig ,walgelijk, crapuleus, onvergeefelijk, die uitbater zou in de gevangenis gegooid worden om zijn lesje eens te laten leren !

Meer nog, dat cafeeke moet gewoonweg met de buldozer met de grond platgegooid kunnen worden !
Oud 8 februari 2008, 21:59   #193
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

[email protected]
uw raad niet nodig... vraag het aan blokwatchers
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 22:00   #194
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Oppassen Bruggelingen.Fermemans gaat jullie ter verantwoording roepen.
SUKKEL
BVL moet er nog bij... zijn ze al met twee
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 8 februari 2008, 22:09   #195
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Schandalig ,walgelijk, crapuleus, onvergeefelijk, die uitbater zou in de gevangenis gegooid worden om zijn lesje eens te laten leren !

Meer nog, dat cafeeke moet gewoonweg met de buldozer met de grond platgegooid kunnen worden !
rustig blijven...
Oud 8 februari 2008, 22:14   #196
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
rustig blijven...
Moeten kunnen eh...
Oud 8 februari 2008, 22:29   #197
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dwaze opmerking
waarom mensen de moeite doen om zoets te posten, dat snap ik niet
Neen, werkelijk, ik wou jou dat een keer schrijven.

Sta eens stil bij jezelf, en lees je eigen post een keer. Geef jij werkelijk om deze joodse man? Of zie jij in dit voorval een middel om je eigen vooroordelen te bevestigen?
Oud 8 februari 2008, 22:43   #198
luc broes

Standaard

Citaat:

[email protected]
Beste ericf wat denk je van onderstaande?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
http://www.engageonline.org.uk/blog/article.php?id=1631
"
We've removed this story for the moment because we've been informed that it isn't true. DH
"

ENGAGE is een internationale vereniging van (meestal?) Joodse wetenschappers en professoren

Laatst gewijzigd door luc broes : 8 februari 2008 om 22:43.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 23:01   #199
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
ze zullen mij wel weer buitenstaander en arrogant noemen, maar dit vind ik typisch volksvlaams - onbeschoft en onwetend

Antisemitisme in Brugs café
'Wij serveren hier geen joden'

Professor Marcel Kalmann

BRUGGE - BRUSSEL - Een Amerikaanse jood heeft in Brugge te maken gekregen met antisemitisme in een café. Toen de man klacht wou indienen bij de politie vond hij geen gehoor. Dat schrijft het maandblad Joods Actueel in zijn editie die morgen verschijnt.

De Amerikaanse professor Marcel Kalmann was twee weken geleden enkele dagen in Brugge. Toen hij in een café op de Brugse markt zijn hoed af deed, kwam zijn keppeltje bloot. Toen de ober dat opmerkte, wees hij de man de deur. 'Wij serveren hier geen joden, eruit', zou de man gezegd hebben.

Daarop stapte Kalmann een andere horecazaak binnen. Hij vertelde zijn verhaal, waarna de politie gebeld werd. Er werd gezegd dat de man best naar het politiekantoor kon komen. Daar wou de man zijn verklaring in het Engels afleggen, maar dat mocht niet.

'De jonge politiebeambte maakte duidelijk dat ze zijn verhaal niet geloofde, en liet hem niet toe zijn verklaring in het Engels af te leggen', schrijft Joods Actueel. Een bijgeroepen politieman stelde vervolgens dat de Amerikaanse professor zijn verklaring in het Nederlands moest afleggen. Uiteindelijk werd geen klacht ingediend, maar werd een verhoor afgenomen.

De professor wil nu klacht indienen bij het Comité P, dat toezicht uitoefent op de politiediensten. Burgemeester Patrick Moenaert heeft de politie de opdracht gegeven om na te gaan wat zich precies heeft voorgedaan.

Hij excuseert zich tegenover Kalmann voor elk ongepast gedrag dat niet overeenstemt met de visie van het stadsbestuur op een gastvrije stad. De toeristische dienst van de stad Brugge is volgens Joods Actueel van plan een klachtendossier op te starten.
Er is iets dat ik niet begrepen heb:verstaat de Amerikaan Kalman nu Nederlands of niet ? Want: hij begreep de ober die hem buitensmeet, alhoewel deze Nederlands sprak (of zei die dat in het Engels ?), maar kon zich op het politieburo niet verstaanbaar maken ? En dat verhoor, was dat in het Nederlands of in het Engels ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 23:09   #200
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Er is iets dat ik niet begrepen heb:verstaat de Amerikaan Kalman nu Nederlands of niet ? Want: hij begreep de ober die hem buitensmeet, alhoewel deze Nederlands sprak (of zei die dat in het Engels ?), maar kon zich op het politieburo niet verstaanbaar maken ? En dat verhoor, was dat in het Nederlands of in het Engels ?
Geloof me, de man spreekt goed Nederlands, zou misschien zelfs voor een Nederlander kunnen doorgaan als je hem hoorde op vrt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be