![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zei al eerder:
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit voorval lijkt mij er eentje van een vervelende klant die de prijs van zijn drankje betwist, en tot slotte buitengesmeten word, met nog wat beledigingen op de koop toe. Als ze die keppel zien, dan zeggen ze iets van "vuile jood" of zulke onzin, moest het een langharige geweest zijn, of éne met een groene hanekam, dan was het "vuile hippie" of "vuile punker" geweest. Een storm in een glas water... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() dus omdat het een jood is , krijgt hij onmiddellijk uw steun, nog voor dat de zaak goed en wel onderzocht werd? Begrijp ik dat goed ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zestig jaar geleden zei er nog iemand zo iets in die aard, maar die had het dan over de joden...Uw voorbeeld waarschijnlijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
|
![]() "Wij serveren hier geen Joden."
De enige plausibele, politiek correcte verantwoording om wel Joden te serveren zou zijn, dat men onder het mom van multicultuur, kannibalisme zou toelaten. Anders zou ik het een schande vinden dat men mensen zou serveren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() Het syndroom van involutieve pre-seniliteit komt veel voor bij semietische/ arabische volkeren. Waartoe u waarschijnlijk behoort, aan uw primaire taal te horen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
|
![]() Mij part draagt die mens nen bloempot op zijn hoofd. Wat maakt dat uit? Jood of geen Jood ... aan mij moeten ze hem niet serveren. Ik wil geen vlees op mijn bord en zeker niet van medemensen, ongeacht hun afkomst of klederdracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Dat is goed om te weten: elke keer als u een misdaad wilt begaan, zorg ervoor dat er een joodse vriend in de buurt is, die zonodig kan getuigen dat u onschuldig bent... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Naar het schijnt kreeg hij net opslag van zijn baas, want het café zit nu alle dagen stampvol extreem rechtse dronkaards, die enorm veel zuipen en geld opdoen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Parlementslid
|
![]() Ik lust geen Joden. Belgen en Duitsers ook niet.
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Bewoners van Ons Huis, de jongensgroep in de BS ca. 1963-1965 vlnr. en vbnb.: Nico Mok, Sallo van Tijn, Hugo Frijda, Frank Hony (was eerst pupil, later groepsleider), Ronnie van der Plaat, Jonas van Gelder, Ben Arpels, Theo Turksma en Marc Kalmann. In hun midden Micky (Miriam) Yaron-Levie (toen groepsleidster) Blijkbaar zat volgens de foto hierboven, Kalmann in de Bergstichting te Laren in de 'jongensgroep', tijdens de periode 1963-1965. Hij moet toen, geboren zijnde op 1 januari 1944, ongeveer twintig jaar zijn geweest. Zelf zegt hij daar enkele jaren vroeger te zijn geweest (1960-63). Men kan vermoeden dat de voertaal in dat tehuis het Nederlands was. http://www.joodsmonument.nl/article-274211-nl.html Ik vind het ook vreemd dat hij bij de politie perse een verklaring in het Engels wou afleggen; misschien is daar een reden voor. Zoals velen vind ik het verhaal ook nogal onsamenhangend. Hoe kan men iemand weigeren te bedienen (""wij serveren hier geen Joden, ERUIT!") , en tegelijk 6,5 euro vragen voor die kop koffie ("Restaurant- en barhouders in de omgeving die van het voorval kennis namen waren vooral geschokt door de exorbitante prijs die Le Panier d'Or aan professor Kalmann voor zijn koffie vroeg, namelijk €6,5 of driemaal de normale prijs."). Men heeft het over die extreem hoge prijs, maar die gouden mand is een poepsjieke zaak, en wat voor koffie was dat; een kannetje koffie, een Ierse koffie, of een gewoon koffietje? Dat moet toch gemakkelijk uit te vissen zijn? Niet dat zoiets op zich belangrijk hoeft te zijn, maar wanneer men hiervan een bericht maakt dat in de grote europese gazetten komt, en waaraan men dan conclusies verbindt omtrent het onverbeterlijk racisme in Vlaanderen, kan men dit soort trivi's toch wel even nagaan? Het geval is vooral interessant om te zien hoe de pers werkt. Het verhaal van Kalmann wordt vrijwel overal als een feit gepresenteerd, en niet als een klacht die gegrond kan blijken of niet. Ook de rare details, zoals bv dat over zijn geboorte in Auschwitz, worden gewoon overgenomen, ook al zijn ze flagrant onmogelijk. Zie bv. Le Monde: http://www.lemonde.fr/web/article/re...33@45-1,0.html Die 'kwaliteitskrant' neemt gewoon over dat Kalmann én 64 jaar is én 3 dagen voor de bevrijding (eind januari 1945) van Auschwitz in dat kamp werd geboren. Zelfs elementaire zaken worden niet gecheckt; er wordt alleen gestookt. Wie daadwerkelijk (anti-Vlaams) 'racisme' wil zien moet maar eens de lezersreacties nalezen op dat bericht in Le Monde. De pers is gedegenereerd tot één gigantische leugenmachine; men dient zich daarover geen illusies te maken.
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 9 februari 2008 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Partijlid
|
![]() [quote=forumspook;3247695]Ik zag net een videootje en Kalman spreekt zeer goed Nederlands, met "ollandse" tongval. Waarom dan aandringen om zijn verklaring in het Engels af te leggen ? Die flikken een beetje op stang jagen mischien?
QUOTE] Wat is daar verkeerd aan? Jaren geleden had ik een ongeval in Marche-en Fammenne, ik ben het frans machtig? ik vroeg aan de gendarmen ( ja, in die tijd! ) of ik mijn verklaring in het Nederlands kon geven...geen probleem, men ging met me (gratis vervoer) naar de onderzoeks rechter van dienst, die PERFECT Nederlands sprak en mijn verklaring afnam. Achteraf nog een paar maal in contact getreden met de GENDARMERIE en steeds in het Nederlans! Heb je dan die Flikken op stang gejaagd misschien??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Hier kan nog iets positiefs uitkomen: de eigenaars van die keten in Brugge gaan misschien twee keer nadenken over hun prijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() [quote=Juvenalis;3247791]
Citaat:
|
|
![]() |