![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zijn die onkosten juist? Snoepreisjes over heel de wereld, een paar kastelen en een reeks ferraris. Zulke zelfopoffering ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 8 februari 2008 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() hoeveel kastelen heeft de president van frankrijk juist tot zijn beschikking? En waarom blijf je maar over presidenten zeveren terwijl hier al veelvuldig werd gewezen op het feit dat er geen presidenten noodzakelijk zijn? Je gebrek aan argumenten is wel pijnlijk duidelijk. Citaat:
![]() Of ben ik daarvoor niet achterlijk en mentaal gehandicapt genoeg? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ha bon, dan kunnen we die ook gaan onteigenen. Dat kan namelijk in een democratie.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zoiets met koningen en koninginen en prinsjesses? Ja, dat zijn sprookjes.
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus als het koningshuis alle belang heeft bij de splitsing, waarom zijn ze dan unitair ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Neen ze zijn reëel, ze zijn werkelijkheid, newsflash.
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Omdat ze het belang voor het land en de bevolking boven hun eigenbelang zetten.
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() Ochja, en nu nog hét belangrijkste in héél deze topic, (in de hoop dat deze domme discussie dan afgesloten wordt.
![]() De Koninklijke familie vraagt niet om deze dotatie's, ze krijgen het.
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan kunnen we netzogoed afschaffen, als ze het ook maar aanvaarden om ons plezier te doen, dan kunnen we daar een beetje fundamentele research mee financieren die onze bedrijven een concurrentievoordeel gaan geven dat veel groter is dan het concurrentievoordeel van de emanatie van het lieftallige van een koningshuis
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie een beetje de geschiedenis kent van het Belgisch koningshuis, weet dat uw zinnetje de grootste vorm van mystificering is. Koningen als de Leopolds bijvoorbeeld dachten vooral het veilig stellen van hun belangen, vooral in financieel opzicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kern van de zaak is trouwens de schending van het basisbeginsel, waardoor de monarchie - in welke vorm dan ook - volledig en volkomen te verwerpen valt:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar er is geen gelijkheid voor de wet per definitie - daar verandert het koningshuis niet zoveel aan.
Dus ik snap de relevantie daar niet van.
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een monarchie staat één burger (of zelfs meerdere) buiten dit gelijkheidsprincipe: de koning(in) en diens familie. Hun komt het voorrecht toe een politieke functie te bekleden die hun wordt toegekend op een beginsel dat niet strookt met de democratie, nl. het erfrecht. Daarnaast zijn ze niet als alle burgers gelijk voor de wet: zij staan boven de wet, daar ze onschendbaar zijn. Twee flagrante schendingen van het gelijkheidsbeginsel. |
|
![]() |
![]() |