![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Jullie denken echt dat jullie recht hebben op dit luxeleven met alles erop en eraan he ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Dat dit juist van jou moet komen he sus antigoon.
Waarom stuiken jullie hier dan massaal binnen. Om ons te verrijken waarschijnlijk..Of jullie zelve,want met het aantal allachtonen in de gevangenissen voor aanranding en diefstal.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie er zelf voor werkt heeft daar idd recht op.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk betaal je niet meer, omdat de bijkomende kosten niet de waterlevering betreffen maar wel de waterzuivering. Tegenwoordig staan die twee zaken op één enkele factuur, daar waar je er vroeger twee afzonderlijk kreeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan enkel vaststellen dat Electrabel het zich kan permitteren om zich redelijk arrogant op te stellen in heel dit verhaal. Voor het overige: uiteraard pro het 6% BTW-tarief (én 0% op groene stroom trouwens).
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik dacht dat de vrije markt wel komaf zou maken met dat euveltje... of toh maar even bijsturen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gratis bestaat trouwens niet.
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom dus, want anders gaat de discussie nooit op gang geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
"een netto-winst realiseren van meer dan 2 miljard euro op een basisproduct in een beperkt gebied." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() ... en dat zal ook zo blijven. Woekerwinst valt gewoonweg niet te definiëren omdat enkel de markt bepaalt tot hoever je kan gaan met je prijszetting. Monopolies en andere vormen van marktvervuiling (prijsafspraken, kartels,...) moet je bestrijden en dat is m.i. ook mogelijk als je bvb. de EU als referentiekader neemt. Binnen een (relatief) goed werkende vrije markt kan je m.i. bezwaarlijk over 'woeker' spreken. Tenzij je refereert naar één of ander (semi-)religieus concept.
![]() |
#33 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik luister ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Dat is net zoveel aanzet als je eerdere stelling dat ze woekerwinsten maken. Wat is woekerwinst op een basisproduct? Is elke winst op een basisproduct woekerwinst? Hoe groot mag je gebied zijn voor een bepaalde winst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan me vergissen, maar dat heb ik tot hiertoe nog niet gedaan; ik heb jou gewoon de vraag gesteld je stelling over woekerwinsten te verfijnen en te verduidelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Partijlid
|
![]() Het aandeel over een langere periode van electrabel kost 550€, de uitgekeerde winst per aandeel 13,35€. Woekerwinsten???
Lees het jaarverslag eens van 2006 dan kunt u met uw eigen ogen vaststellen dat electrabel geen woekerwinsten maak |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ivm electrabel heb ik ook mijn twijfels. De kerels hebben een zelfs een soort europees monopolie op kerncentrales en kernenergie en alles wat errrond draait. Dus hun electriciteit komt voor een habbekrats versus de gasgestookte centrales. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Objectief vallen die termen niet te maken, in deze context zijn het maar indicaties. Laat mij het daarom anders poneren. Neem nu de juridisering. Iedereen is er van overtuigd dat de regeldichtheid vandaag veel hoger ligt dan een aantal jaar geleden. Zoiets valt niet te objectiveren maar iedereen is er wel van overtuigd. In de rechtssociologie duiden ze dit als een subjectief gevoel van overnormering. Hetzelfde is van toepassing over de term woekerwinst, de term objectiveren is een greep in het ijle wat niet wil indiceren dat er geen consensus kan bestaan wanneer er sprake is van zulk een toestand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||