![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja zeg! Dat is dus een fout voorstel, problemen los je nooit op door negatief gedrag te belonen! En het weigeren van een dienstdoend arts is negatief gedrag!
Je moet gewoonweg eisen dat iedere arts gelijk wordt behandeld; als je absoluut naar een man of vrouw wilt kun je dit perfect doen maar niet in een ziekenhuis waar je onverwachts terecht komt! Wat stel je voor wanneer morgen verpleegsters van moslim origine stellen dat zij geen mannen meer verzorgen? Aparte vleugels voor heren en dames? Ik vind dat wie een arts hindert bij het uitvoeren van zijn werk opgepakt moet worden en verplicht een inburgering moet volgen en boete betalen! |
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik ken er alvast een paar
we zijn blijkbaar al zo ver 'geëvolueerd' ,dat op een enele uitzondering na, mannen hun vrouwen wel willen laten onderzoeken of behandelen door andere mannen zoalng dat maar niet tussen de benen gebeurt Citaat:
die zijn er ook... weet ik zeker het valt me wel meteen op om hetzelfde 'probleem' te vergelijken je het wel eens zo plastisch, zeg maar gelijk karikaturaal stijl rooie oortjes weet te omschrijven |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Godsdienstvrijheid geeft hen helemaal dat recht niet. ''De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.'' |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Praha leer lezen.
Ik zeg duidelijk dat een ziekenhuis bepaald wie er werkt, en dat je indien je daar onverwachts terecht komt geen eisen aan personeelsbezetting kunt stellen om welke reden dan ook! Gelukkig zijn niet alle moslima's zo bezeten van voorschriften uit een boek uit de zevende eeuw, bij mijn gynaecoloog, een aardige Iranier, zitten dames met en zonder hoofddoek! Geen van hen lijkt moeite te hebben met een mannelijke arts, een volwassen houding; geen vrouw die er nog maar aan denkt zijn belangstelling' seksueel' te interpreteren! Wie dat denkt moet naar een psychiater! |
|
|
|
|
|
#85 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
al is de vraag wat de achterliggende reden kan zijn wel leuk om over te speculeren, natuurlijk Citaat:
afdeling spoed wilt zeggen dat het enigsinds dringend is maar daarom nog niet levensbedreigend Citaat:
al die rechten en plichten zijn ook maar tot die hoogte bepaald dat het in de mogelijkheden ligt van een ziekenhuis dus ofwel krijg je het geval dat dat koppel of de vrouw ( of man ) het dan maar moet afstappen en wie weet krijg je misschien op termijn een werking van vraag en aanbod waar het desbetreffende ziekenhuis voorziet in meerder keuzes Citaat:
en als je het omgekeerde voorhebt ? |
|||||
|
|
|
|
|
#86 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar ik vrees dat je dan bijna niet anders kan dan dat recht gewoon te schrappen en dat is het kind met het badwater weggooien... want onafgezien van deze hele problematiek is het maar je goed recht af te zien van elke soort van behandeling door wie ook... 't zou er maar moeten aan ontbreken... en ook op een spoed Citaat:
je verwart de rechten van de patiënt hier met de functie van een verpleegkundige Citaat:
Citaat:
dat is nu net het probleem waarop ik je eerder wees met dat kind en badwater Laatst gewijzigd door praha : 11 februari 2008 om 22:39. |
||||
|
|
|
|
|
#87 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In beide gevallen moet het CGKR optreden. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens mij is er dan weinig discussie mogelijk Alice. Je bent dan sofort je job kwijt. Verplegend personeel dat weigert zorgen te verlenen ... Ik vraag mij zelfs af of dit niet strafbaar kan zijn.
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#90 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kerels zoals hieronder moeten ze inderdaad door de politie laten oppakken. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#91 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#93 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en ik zeg wat anders... en ik duid ook op de wet die het blijkbaar zo ziet...en ik probeer je bovendien nog eens uit te leggen waarom dat zo is dus waar zie jij het 'leesprobleem' nu ? Citaat:
die keuze ( of stopzetting ) hoef je nimmer te verantwoorden als je het daar niet mee eens bent om de één of andere reden... dan is dat jouw goed recht... laat andere het recht wel zegginsschap te blijven hebben over de gevolgde medische behandeling ... en de uitvoerder is nu éénmaal een deel ervan |
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
Minister
|
Zo'n kerels mogen ze van mij ook meteen ter plekke helemaal in elkaar kloppen. Ik snap trouwens niet dat ze nog twee uur op hem ingesproken hebben. De beveiliging had hem gewoon binnen de drie minuten buiten moeten zetten.
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
of laat het me anders stellen... je zet het nog eens dik in de verf dat je blijkbaar niet beseft wat de impact zou zijn moest men zulke toestanden proberen te verhinderen door te gaan sleutelen aan dat bestaand recht |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Minister
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door debbie : 11 februari 2008 om 22:57. |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1) over noodwendigheid van de ingreep valt er moeilijk wat te zeggen 2) verder blijkt het me duidelijk dat men de man had kunnen vervolgen ( of misschien ter plaatse laten oppakken )wegens de hindering van de werking ... maar of men daar veel bij gebaat was tov de vrouw is maar een raadsel 3) er wordt nergens bijverteld wat de vrouw haar wens was |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar ik veronderstel dat je met door twee uur erop ingesproken méér bereikt dan hem buiten te laten zetten voor 't zelfde geld had de vrouw netjes mee buitegewandeld indien hij buitengezet was geweest |
|
|
|
|
|
|
#100 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote]
Citaat: