Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2008, 15:40   #41
eno2
Banneling

Standaard

En zoals steeds weeral volkomen OFF-TOPIC, die strontskatemuis.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 16:18   #42
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En zoals steeds weeral volkomen OFF-TOPIC, die strontskatemuis.
U moet toch eens naar een'speciale' dokter gaan...

Zal voor U wel helemaal gratis zijn...

U bent gek man...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 16:22   #43
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel zou iemand, die uitkeringstrekkers infantiliseert, belachelijk maakt, overlaadt met stigma's en voortdurend gelogen of zelfverzonnen persoonlijke informatie spuit, eens moeten gewaterboard worden?

Ik ben mijn hele actief leven actief geweest en heb mijn hele actieve peroiode actief bijgedragen, dat spreekt uit de aard van de uitdrukking zelf.

Meneer wil mij alle dagen persoonlijk aanvallen, maar hij kan zich nog niet eens rationeel coherent uitdrukken, de sukkelaar.
Waar val ik U persoonlijk aan, man...

Ik stel toch maar gewoon wat vragen of moet ik eerst aan U (of aan Eddy) vragen wat ik mag vragen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 16:25   #44
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
U moet toch eens naar een'speciale' dokter gaan...

Zal voor U wel helemaal gratis zijn...

U bent gek man...
Een doordeweekse dokter zou jou al op afstand kunnen diagnostikeren met een infantiel regressiecomplex, strontskatemuis..

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 februari 2008 om 16:27.
Oud 13 februari 2008, 16:42   #45
eno2
Banneling

Standaard

Trouwens, als ik gek ben, moet ik me zeker niet op de werkvloer begeven...
Oud 13 februari 2008, 16:49   #46
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

9Ik heb hier eens gelezen en bent tot de verrasssende vaststeling gekomen dat zelfs zij die beweren voor de arme te strijden, niet eens weten en beseffen wat een leefloon is en wie daar allemaal van geniet.

Om te beginnen heb je de invalide die door he riziv meer dan1/3 verdienbekwaam zijn verklaard, maar door de RVA 66% werkonbekwaam.
Zij krijgen geen dop en geen ziekengeld. zij zijn verplichte werkonbekwame leefloners

Dan heb je nog de asielaanvragers, zij mogen gewoon niet werken en zijn dus ook verplichte leefloners.

Dan heb je nog deze die uit een echtscheiding komen en gewoon nooit gewerkt hebben, maar wel met de kinderen zijn blijven zitten.

En dan heb je nog de bejaarden die door omstandigheden geen recht hebben op een pensioen

Het% vrijwillige leefloners is zo klein, dat het een schande is dat men ze durft te vernoemen. 99%van de leefloners is er toe verplicht door de belgische wetten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 16:52   #47
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Mensen die leefloon nodig hebben, hebben meestal een financiële probleem dat aan hun eigen ligt. Zulke mensen cash geld geven is zoals een wolf tussen schapen zetten.
Als je geen financieel probleem had, zou je van een leefloon er zeker een krijgen.

Alle vergelijkingen gaan mank, maar die van de wolf en de schapen gaat helemaal niet.
Oud 13 februari 2008, 16:55   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoeveel werkloosheid betaald wordt hangt af van de gezinssituatie, periode en laatste loon, dus zijn vergelijkingen met leefloon niet eenvoudig!
.
We houden het dus bij alleenstaande langdurig werklozen zonder anciënniteit.
Dat zijn de kleinste uitkeringen.
Die liggen dus lager dan de leeflonen
Oud 13 februari 2008, 16:57   #49
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wel mag er meer geinvesteerd worden om die mensen uit de armoede te helpen, werk vinden en houden verdient veel meer aandacht dan er nu aan gegeven wordt bij mensen in armoede.
De OCMW's deden veel, om deze mensen uitkeringsgerechtigd te maken, maar dat heeft dus geen zin meer, als ze daardoor minder gaan krijgen...
Oud 13 februari 2008, 17:04   #50
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Leefloner is (in theorie) dan ook een werkonwillige. Met zo'n mensen heb ik geen medelijden. Als je niet wil werken krijg je ook geen geld, zo zit de wereld in elkaar.
In theorie noch in de praktijk is een leefloner een werkonwillige, er wordt zelfs van uitgegaan en geëist dat hij/zij inspanningen doet om aan het werk te komen, sinds de invoering van het leefloon door Vandelanotte (op zich al een zware verkrachting van het principe van de Bijstand)

Dat soort oprispingen en loze kreten van werkonwillig is gewoon plat cliché.

Trouwens, als je niet wil werken, krijg je ook geld en je wordt er op een groot aantal manieren in gestimuleerd, zeker vanaf eenbepaalde leeftijd.

In hoeverre dat opportuun is, daar kan over gediscussieerd worden...
Oud 13 februari 2008, 17:27   #51
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In theorie noch in de praktijk is een leefloner een werkonwillige, er wordt zelfs van uitgegaan en geëist dat hij/zij inspanningen doet om aan het werk te komen, sinds de invoering van het leefloon door Vandelanotte (op zich al een zware verkrachting van het principe van de Bijstand)

Dat soort oprispingen en loze kreten van werkonwillig is gewoon plat cliché.

Trouwens, als je niet wil werken, krijg je ook geld en je wordt er op een groot aantal manieren in gestimuleerd, zeker vanaf eenbepaalde leeftijd.

In hoeverre dat opportuun is, daar kan over gediscussieerd worden...
Dan is dat in mijn ogen verkeerd. Iedereen die wil werken en daar inspanningen voor doet zou men een eerlijke werkloosheidsuitkering moeten geven, degenen die dat niet willen zou men met een absoluut minimum aan middelen "in leven houden".
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 17:39   #52
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Dan is dat in mijn ogen verkeerd. Iedereen die wil werken en daar inspanningen voor doet zou men een eerlijke werkloosheidsuitkering moeten geven, degenen die dat niet willen zou men met een absoluut minimum aan middelen "in leven houden".
Zover zijn we dus al.
Voor wat het absoluut minimum betreft, bedoel ik.
Alleen is het zelfs minder dan het absoluut minimum.
Dat is in een geëvolueerde maatschappij als de onze niet houdbaar.
Oud 13 februari 2008, 18:03   #53
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zover zijn we dus al.
Voor wat het absoluut minimum betreft, bedoel ik.
Alleen is het zelfs minder dan het absoluut minimum.
Dat is in een geëvolueerde maatschappij als de onze niet houdbaar.
Juist daarom speelt de tijd in ons voordeel. Ik hoorde een tijd geleden dat we met 1.500.000 armen zitten, met de evolutie van de energie prijzen komen er daar dit jaar nog eens een miljoen mensen bij die de rekeningen - niet van luxe producten maar van energie en gezondheid, niet meer kunnen betalen.

Tegen de kiezing van 2009 zullen erdat nog wat meer zijn, tegen die tijd hebben de deurwaarders hopen werk. Als er al een klein gedeelte van die mensen op het VB gaan stemmen ben ik al blij.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 18:13   #54
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Juist daarom speelt de tijd in ons voordeel. Ik hoorde een tijd geleden dat we met 1.500.000 armen zitten,
Het gaat over 15% van de bevolking op de armoededrempel
Aan het Ocmw zijn er maar 85.000
Citaat:
met de evolutie van de energie prijzen komen er daar dit jaar nog eens een miljoen mensen bij die de rekeningen - niet van luxe producten maar van energie en gezondheid, niet meer kunnen betalen.
Mogelijks komen er wat bij ja

Citaat:
Tegen de kiezing van 2009 zullen erdat nog wat meer zijn, tegen die tijd hebben de deurwaarders hopen werk. Als er al een klein gedeelte van die mensen op het VB gaan stemmen ben ik al blij.
Het zijn der echtse partijen niet, laat staan extreem rechts, die de sociale noden zulen lenigen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 februari 2008 om 18:16.
Oud 13 februari 2008, 18:26   #55
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OCMW-steun en leefloon

Wat is het leefloon?

Het leefloon (het vroegere bestaansminimum) van het OCMW is de allerlaatste reddingsboei. Het is dus niet voor mensen die recht hebben op een andere uitkering, zoals bijvoorbeeld een werkloosheidsuitkering. Eigenlijk is het leefloon niet bedoeld voor studenten, maar aangezien ‘de student’ wel als categorie is opgenomen in de leefloonwet kan je er als student in uitzonderlijke gevallen aanspraak op maken. Je ouders zijn onderhoudsplichtig, ook na je 18de. Het OCMW zal daarom vaak vragen om eerst je ouders aan te spreken. Zolang je recht op kinderbijslag hebt, is het OCMW verplicht het geld terug te vorderen bij je ouders als die voldoende centen hebben.

Het leefloon moet je vooral zien als een tijdelijke oplossing, want eigenlijk is het de bedoeling dat je zo snel mogelijk een baan vindt, of iets onderneemt om je kansen op een job te verhogen. Het OCMW kijkt samen met jou naar wat haalbaar is.

Je kan het leefloon aanvragen bij de sociale dienst van het OCMW van de gemeente waar je je domicilie hebt.

Als je jonger bent dan 25 jaar en je vraagt een leefloon aan, dan moet er binnen drie maanden een integratiecontract tussen jou en het OCMW opgemaakt worden.
Bron /
http://www.jongereninformatie.be/xcm...6/default.aspx

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 13 februari 2008 om 18:27.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 18:29   #56
eno2
Banneling

Standaard

Op een ander forum ontmoette ik een student die permanent studeert op een leefloon.
Dat is een vegetariër die beweert dat biovoedsel heel betaalbaar is en niet duurder dan gewoon.
Hij vind ook dat het leefloon iedereen toelaat ruim rond te komen.
Een echt kreng dus.
Hoe absurd kan je raken?

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 februari 2008 om 18:30.
Oud 13 februari 2008, 18:32   #57
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op een ander forum ontmoette ik een student die permanent studeert op een leefloon.
Dat is een vegetariër die beweert dat biovoedsel heel betaalbaar is en niet duurder dan gewoon.
Hij vind ook dat het leefloon iedereen toelaat ruim rond te komen.
Een echt kreng dus.
Hoe absurd kan je raken?
Mijn zoon heeft ook 4 jaar gestudeert met een leefloon en een studiebeurs,wij konden toen niet anders .....
Oud 13 februari 2008, 18:38   #58
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

[quote=eno2;3255263]
Citaat:

Mogelijks komen er wat bij ja
Mogelijks? Ik denk dat u de ernst van de situatie wat onderschat.

Citaat:
Het zijn der echtse partijen niet, laat staan extreem rechts, die de sociale noden zulen lenigen.
Dat kan allemaal wel zijn of ook niet maar dat doet voor mij weinig of niets terzake.

Simpel feit is toch wel dat er in Belgie niet meer degelijk bestuurd kan worden, meer zelfs, er is weldegelijk een neergaande spiraal. Belasting worden hoger alles wordt duurder en de mensen krijgen minder geld, pensioenen en werkloosheid zijn een regelrechte schande en het zegt wat over de gemiddelde Vlaming dat die dat neemt.

Ik zie het zo, hoe slechter het wordt hoe meer stemmen het VB gaat krijgen. Belgie valt niet meer om te vormen tot een of andere redelijke staat, Belgie moet kapot en de slechter wordende situatie gaan daar meer en meer toe bijdragen.

Hoofdzaak is dat als u een beter leven wil u eerst een andere staat zult nodig hebben, want in Belgie gaat u dat beter leven niet krijgen. En dan spreek ik uiteraard niet persoonlijk over u maar over diegenen die niet meer toekomen. De groeiende massa!

De gezinnen waar de kinderen zo goed als nooit fruit eten, die nooit naar de tandarts gaan omdat ze het hun niet kunnen veroorloven.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 18:40   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mijn zoon heeft ook 4 jaar gestudeert met een leefloon en een studiebeurs,wij konden toen niet anders .....
Daar gaat het me niet over, ik heb het over zijn neerbuigende houding tegenover leefloners die maar goed moeten kunne rondkomen.

Hij heeft natuurlijk ook nog een studiebeurs erbovenop...
Oud 13 februari 2008, 18:43   #60
eno2
Banneling

Standaard

[quote=HAMC;3255329]
Citaat:

Mogelijks? Ik denk dat u de ernst van de situatie wat onderschat.

Dat kan allemaal wel zijn of ook niet maar dat doet voor mij weinig of niets terzake.

Simpel feit is toch wel dat er in Belgie niet meer degelijk bestuurd kan worden, meer zelfs, er is weldegelijk een neergaande spiraal. Belasting worden hoger alles wordt duurder en de mensen krijgen minder geld, pensioenen en werkloosheid zijn een regelrechte schande en het zegt wat over de gemiddelde Vlaming dat die dat neemt.

Ik zie het zo, hoe slechter het wordt hoe meer stemmen het VB gaat krijgen. Belgie valt niet meer om te vormen tot een of andere redelijke staat, Belgie moet kapot en de slechter wordende situatie gaan daar meer en meer toe bijdragen.

Hoofdzaak is dat als u een beter leven wil u eerst een andere staat zult nodig hebben, want in Belgie gaat u dat beter leven niet krijgen. En dan spreek ik uiteraard niet persoonlijk over u maar over diegenen die niet meer toekomen. De groeiende massa!

De gezinnen waar de kinderen zo goed als nooit fruit eten, die nooit naar de tandarts gaan omdat ze het hun niet kunnen veroorloven.
Ik zie het niet zo zwart in.
De crisis van België is geen crisis van de welvaartstaaat.
De welvaartstaat staat trouwens veel minder onder druk dan de neo-liberalen wel zouden willen.
In feite houdt hij goed stand en breidt zich verder uit.
Het is naar mijn gevoel dan ook zeer wel mogelijk de armoede verder terug te dringen.
Alleen niet op de manier van het kappen in de sociale voorzieningen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 februari 2008 om 18:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be